Gå til innhold

Hvem vil leve evig ?

Jobs

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jobs skrev (13 timer siden):

Hva mener du er alternativet ? Syntes du det var kult før du ble født ?

Man lever og man dør, det er det eneste alternativet som vi har noe bevis for, jeg kan ikke synse noe som helst før jeg lever, og evner å tenke på det viset, det tar nok noen år det også. 

Jobs skrev (13 timer siden):

Syntes du det var kult før du ble født ? Jeg hilser milliarder av år i live om det er 100 ganger bedre og leve i himmelen,ref Jesus.

Dessverre er det ingen beviser for dette, og det er ingen beviser for at denne krabaten jesus har eksistert, og store deler av bibelens bøker er antageligvis langt på vei det vi vil kalle forfalskninger, tekster skrevet av andre enn de påstår å være, og tekster skrevet senere enn de påstår, Daniels bok er et eksempel på det.

Jobs skrev (8 timer siden):

Snåsa mannen som har hjulpet 50 tusen Nordmenn med sin nådegave og helbrede .Pølse Hansen ,Nortug  og tidligere leder for Oslo politikammer .

En jævla svindler som skulle vært plassert bak lås og slå lenge før han døde, at han fikk holde på så lenge sier noe om rettstaten Norge og vår behandling av kvakksalvere, svindel ulovlig, svindel med religion det er plutselig greit, forferdelige greier, jeg tror nesten trynefaktor spilte en rolle også, fyren så trivelig ut, han var gammel, en forventer at gamle religiøse personer skal være ålreite, og denne fyren spilte rollen perfekt, men en svindler var han, en tyv, en kriminell, lite annet.  

PÃ¥inter skrev (6 timer siden):

Nettopp, helt meningsløst. 

Nei det er en mening med teksten, meningen er oppnå en viss forståelse av universet vi lever i, men det er altså ikke et livssyn, og skal ikke forstås eller tolkes som et livssyn, men altså om du har ingen interesse av å lære så er nok teksten ganske meningsløs for deg, det er greit nok, for alle andre er det mengder med mening, men prøv å hold deg til tema, dette handler ikke om verken utviklingslæren eller utviklingsteorien. 

PÃ¥inter skrev (6 timer siden):

.organ, han viet mye av livet sitt til å forske på bananfluen.

En haug med bibelsitater beviser ikke noe som helst, prøv å tenk selv for en gangs skyld, jeg sier som læreren, bruk dine egne ord.   

Videoannonse
Annonse
Skrevet
PÃ¥inter skrev (6 minutter siden):

Ja prøv det.

Det er ikke jeg som driver med copy paste debattering her, jeg bruker mine egne ord, og i motsetning til deg så holder jeg meg til emnet, jeg skjønner at du antageligvis bærer nag til meg pga tidligere diskusjoner, men kanskje du skal følge egen tro å legge det bak deg å faktisk diskutere det faktiske emnet framfor å diskutere meg, og tidligere emner vi har vært innom, vil du snakke om utviklingslæren så er det en tråd om det, og vil du snakke om utviklingsteorien så kan du sikkert lage en tråd om det, men her diskuterer vi altså ikke meg eller noen form for utviklingslære eller teori, så kan du holde deg til emnet for en gangs skyld?

• Liker 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (24 minutter siden):

kan du holde deg til emnet 

Tør å påstå at det her innafor emnet evig liv.

PÃ¥inter skrev (8 timer siden):

..organ, han viet mye av livet sitt til å forske på bananfluen.

He used his position to focus new research on experimentation versus passive observation, and he was finally able to establish a lab dedicated to marine biology research, which kept him occupied for the rest of his life.

Tenk om han hadde lyst til å forske på flere arter og var like ivrig på disse, hvor mange insektarter finnes, ca 10millioner? Eller dyrearter hvis en ønsker eller får lyst, the list goes on………

Eller tenkt deg å lære nye ting, et nytt yrke, nye hobbyer, nye håndarbeider, nyte livet. Fantasien har ingen grenser….hva med universet?…….

Så nei, evigheten vil ikke bli kjedelig.

Alt har han gjort skjønt i sin tid; også evigheten har han lagt i deres hjerte, men således at mennesket ikke til fulle kan forstå det verk Gud har gjort, fra begynnelsen til enden.  

Så tydeligvis vil man alltid ha noe meningsfylt å holde på med, i og med man alltid vil kunne lære mer. 

De skal bygge hus og selv bo i dem, plante vinmarker og selv spise frukten. 22 De skal ikke bygge så andre får bo og ikke plante så andre får spise.
Så gamle som trærne skal folket mitt bli, mine utvalgte skal selv få slite ut det de har laget med egne hender. 23 De skal ikke streve til ingen nytte..

Men først må det til en drastisk forandring:

Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som før var, er borte.»
5 Han som sitter på tronen, sa da til meg: «Se, jeg gjør alle ting nye.» Og han la til: «Skriv det ned, for dette er pålitelige og sanne ord.» 

Så med disse kriteriene er nok evigheten ikke så mørk allikevel. Men selvfølgelig, for mange er dette bare fri fantasi.

Hvilken velger du, rød , blå, eller frykt for hva folk vil mene om meg pillen? 

Skrevet
PÃ¥inter skrev (16 minutter siden):

Tør å påstå at det her innafor emnet evig liv.

Men du debatterer jo ikke, du bare kopierer og limer inn noe mer eller mindre uleselig fra en annen tråd, og en lenke tilsynelatende til den tråden, hva skal jeg gjøre med det? Du har vel noen egne meninger om dette? 

• Liker 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (52 minutter siden):

jeg ga deg mange argumenter om hvorfor det ikke blir kjedelig. Synes du det ble for lett?

Er disse argumentene å finne i dette gråe sammensuriumet av norsk og engelsk som du prøvde å linke til? Sorry, men det er i praksis uleselig, og linken din fungerer ikke. 

PÃ¥inter skrev (12 timer siden):
skaftetryne32 skrev (21 timer siden):

Den har ingen

skaftetryne32 skrev (21 timer siden):

Tror du virkelig at det er kult å leve videre etter 2 milliarder år med eksistens allerede?

..organ, han viet mye av livet sitt til å forske på bananfluen.

He used his position to focus new research on experimentation versus passive observation, and he was finally able to establish a lab dedicated to marine biology research, which kept him occupied for the rest of his life.

Tenk om han hadde lyst til å forske på flere arter og var like ivrig på disse, hvor mange insektarter finnes, ca 10millioner? Eller dyrearter hvis en ønsker eller får lyst, the list goes on………

Eller tenkt deg å lære nye ting, et nytt yrke, nye hobbyer, nye håndarbeider, nyte livet. Fantasien har ingen grenser….hva med universet?…….

Så nei, evigheten vil ikke bli kjedelig.

Alt har han gjort skjønt i sin tid; også evigheten har han lagt i deres hjerte, men således at mennesket ikke til fulle kan forstå det verk Gud har gjort, fra begynnelsen til enden.  

Så tydeligvis vil man alltid ha noe meningsfylt å holde på med, i og med man alltid vil kunne lære mer. 

De skal bygge hus og selv bo i dem, plante vinmarker og selv spise frukten. 22 De skal ikke bygge så andre får bo og ikke plante så andre får spise.
Så gamle som trærne skal folket mitt bli, mine utvalgte skal selv få slite ut det de har laget med egne hender. 23 De skal ikke streve til ingen nytte..

Men først må det til en drastisk forandring:

Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som før var, er borte.»
5 Han som sitter på tronen, sa da til meg: «Se, jeg gjør alle ting nye.» Og han la til: «Skriv det ned, for dette er pålitelige og sanne ord.» 

Så med disse kriteriene er nok evigheten ikke så mørk allikevel. Men selvfølgelig, for mange er dette bare fri fantasi.

Hvilken velger du, rød , blå, eller frykt for hva folk vil mene om meg pillen? 

• Liker 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Sorry, men det er i praksis uleselig, og linken din fungerer ikke. 

Beklager men jeg får ikke hjulpet deg med lære å lese, eller hjulpet med viljen din til å lese.

Over og ut.

Skrevet
PÃ¥inter skrev (9 minutter siden):

Beklager men jeg får ikke hjulpet deg med lære å lese, eller hjulpet med viljen din til å lese.

Over og ut.

i stedet for å komme med stadige stikk og spydigheter så kan du prøve å gjøre ting skikkelig, som å lage en fungerende lenke, eller å faktisk skrive noe selv i stedet for å bare kopiere diverse bibelsitater og lignende, du kan prøve å debattere selv i stedet for å prøve misjonere med en elendig holdning. Det er ganske sært å være så langsint som du er bare fordi vi er uenige om mytologi.  

Skrevet
PÃ¥inter skrev (14 timer siden):

Så nei, evigheten vil ikke bli kjedelig. [...] ...tydeligvis vil man alltid ha noe meningsfylt å holde på med, i og med man alltid vil kunne lære mer. De skal bygge hus og selv bo i dem, plante vinmarker og selv spise frukten. 22 De skal ikke bygge så andre får bo og ikke plante så andre får spise. [...] Så med disse kriteriene er nok evigheten ikke så mørk allikevel.

Hvorfor skal man dyrke mat i paradis? Er det fare for å dø av sult?

• Liker 1
Skrevet
O3K skrev (9 minutter siden):

Poenget er nok at du skal være selvforsynt, i dag må de aller fleste betale noen andre for maten de spiser, og kroppen trenger, som du sikkert er klar over føde, eller vet du noe nytt om emnet? 
Tenk hvilken glede det er bare i mat.

Gastronomi er et bredt felt som omfatter både kunsten å lage god mat (finere kokekunst) og læren om matens forhold til kultur og tradisjon. Ordet kommer fra gresk og betyr "læren om magen", men i dag brukes det for å beskrive både den praktiske tilberedningen av mat og den kulturelle, sosiale og historiske betydningen av mat. 

Vi kunne vært utstyrt slik at alt hadde smakt vann.

.” When you understand a bit about the science of taste, you may join the few who appreciate it. In fact, the science of taste is amazing. The human sensory systems allow us to distinguish about 100,000 different flavors.  Flavors emanate from our bodies’ ability to discern one taste from another.

Ingen fare for sultnød når kloden er i balanse igjen.

Skrevet
7 minutes ago, O3K said:

Kan være at man kan istedenfor at man må? Jesus ba om å få noe å ete i Lukas 24, mulig ikke noe han måtte siden han hadde et nytt uforgjengelig/herlighets legeme, men kunne for å vise at han er menneske (dog oppgradert) og den samme Jesus som døde og evnt nyte mat?

Php 3:20  For vårt rike er i himlene, og derfra venter vi og den Herre Jesus Kristus som frelser, 
Php 3:21  han som skal forvandle vårt fornedrelses-legeme, så det blir likt med hans herlighets-legeme, efter den kraft hvormed han og kan underlegge seg alle ting. 

• Liker 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 time siden):

...kroppen trenger, som du sikkert er klar over føde [...] Tenk hvilken glede det er bare i mat.

Det som ble diskutert var hva man skulle bedrive i all evighet, og du svarte med bibelsitater som nevner dyrking av mat og vin. Med evig liv så er det ikke noe behov for å hverken ete eller drikke for å holde seg i live. Så da sitter man kun igjen med ett tenkelig foremål, nemlig «glede», noe du selv erkjenner. Nytelse for nytelsens skyld; rent hedonistiske handlinger.

Mer egenkjærlig og meningsløs tilværelse skal du lete lenge etter.

cuberen skrev (2 timer siden):

Kan være at man kan istedenfor at man må?

Spørsmålet var hvorfor noen skulle dyrke mat i paradis.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
O3K skrev (1 minutt siden):

Det som ble diskutert var hva man skulle bedrive i all evighet

Dette er noen ting man kan bedrive evigheten med 👇🏼

PÃ¥inter skrev (10 timer siden):

Så nei, evigheten vil ikke bli kjedelig

Skrevet
O3K skrev (8 minutter siden):

Med evig liv så er det ikke noe behov for å hverken ete eller drikke for å holde seg i live

Å hvor har du tatt grunnlaget for å påstå dette hen?

Skrevet
PÃ¥inter skrev (16 minutter siden):

Dette er noen ting man kan bedrive evigheten med 👇🏼

Og jeg stilte spørsmål ved ett av punktene du nevnte, nemlig dyrking av mat og vin. Et spørsmål du ennå har til gode å faktisk svare på.

PÃ¥inter skrev (13 minutter siden):
O3K skrev (22 minutter siden):

Med evig liv så er det ikke noe behov for å hverken ete eller drikke for å holde seg i live.

Å hvor har du tatt grunnlaget for å påstå dette hen?

Trådens tema er det evige liv som kristendommen taler om:

Sitat

«For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.»

Og du siterte jo selv i den sammenheng følgende tekst fra Bibelen tidligere i denne tråden: «Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer.» Ikke bare skal enhver som tror på Jesus ha evig liv, men døden skal heller ikke være mer. Så man kan ikke dø av sult, og følgelig er det intet behov for å ete. Det eneste man oppnår er nytelse for nytelsens skyld.

Skrevet
O3K skrev (1 time siden):

Med evig liv så er det ikke noe behov for å hverken ete eller drikke for å holde seg i live

Jeg gjentar: Hvordan kan du påstå at det ikke er behov hverken ete eller drikke for å holde seg i livet.

Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 minutt siden):

Jeg gjentar: Hvordan kan du påstå at det ikke er behov hverken ete eller drikke for å holde seg i livet.

«og døden skal ikke være mer.» Igjen, trådens tema er det evige liv etter døden.

Eller vil du påstå at man som kristen kan dø, og etter døden komme til Guds himmelske paradis, men deretter være i fare for å dø igjen?

Skrevet
1 hour ago, O3K said:

Spørsmålet var hvorfor noen skulle dyrke mat i paradis.

Jeg fokuserte nok mer på "Er det fare for å dø av sult?" Ser nå at du er klar på at det ikke er tilfellet uansett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...