Gå til innhold

Rekkevidden har bare økt og økt – nå er snittet over 500 km

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Men diesel dyra går jo 2342342km på en kvart tank så de er vell fortsatt håpløse 😛

Audi kjørte 4800km på en tank i 1990. Det er det lengste jeg har hørt

Det fantes el biler med 300km rekkevidde for over 100år siden så det går fremover

• Liker 2
Skrevet
36 minutes ago, Salvesen. said:

Men diesel dyra går jo 2342342km på en kvart tank så de er vell fortsatt håpløse 😛

Det er ingenting annet som funker om man skal trekke 2 campingvogner i 200++ km/t 16 timer i strekk hver eneste dag året rundt. For alle andre er vel rekkevidde et ikke-problem på eletriske personbiler.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Valmeth skrev (9 minutter siden):

"ReKkEvIdDe"

Få et batteri man kan lade til ok rekkevidde på 5 min heller :)

Hva skal en egentlig med dette? 

EDIT: Forøvrig finnes det jo løsninger, som batteribytte og kineserene kommer med noen ekstreme hastigheter om dagen. For min del har jeg ikke bruk for noen av de. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Skrevet
Valmeth skrev (21 minutter siden):

Kjører man til og fra samme plass hver dag, ingenting.

Vi kan tydeligvis ikke bytte bil en måned.

jeg kjører ikke fast plass hver dag, men jeg kjører stort sett ikke langt. Men for de er det jo nå løsninger som batteribytte og superladingene i fra Kina. Selv om det ikke er veldig utbredt pr i dag. Men det er jo veldig få som kjører ekstreme lengder pr dag da.

Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

jeg kjører ikke fast plass hver dag, men jeg kjører stort sett ikke langt. Men for de er det jo nå løsninger som batteribytte og superladingene i fra Kina. Selv om det ikke er veldig utbredt pr i dag. Men det er jo veldig få som kjører ekstreme lengder pr dag da.

Jeg hadde nok klart meg meget fint på el, men pr i dag ser jeg ikke poenget med det. Arbeidskjøring er det jo ikke jeg som betaler for, så selv om det virker nydelig å våkne til full tank hver morgen man er hjemme, veier det ikke opp for

1) Bilen min har ingen reelle konkurrenter (til mitt bruk) enn så lenge. 

2) Når jeg først er av gårde langt vekk passer det stort sett elendig å lade ørten X 30min til og fra der man skal.

Jeg vil ikke si hva jeg jobber med, men bilen jeg har nå er egentlig ideell (Hilux). Den har foreløpig ingen konkurrenter som gjør at jeg kan både fakturere lavere sats for kjøring og i tillegg ha kun denne til privatkjøring.

Jeg vet at jeg sikkert er spesialtilfelle :D 

Skrevet
Valmeth skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde nok klart meg meget fint på el, men pr i dag ser jeg ikke poenget med det. Arbeidskjøring er det jo ikke jeg som betaler for, så selv om det virker nydelig å våkne til full tank hver morgen man er hjemme, veier det ikke opp for

1) Bilen min har ingen reelle konkurrenter (til mitt bruk) enn så lenge. 

2) Når jeg først er av gårde langt vekk passer det stort sett elendig å lade ørten X 30min til og fra der man skal.

Jeg vil ikke si hva jeg jobber med, men bilen jeg har nå er egentlig ideell (Hilux). Den har foreløpig ingen konkurrenter som gjør at jeg kan både fakturere lavere sats for kjøring og i tillegg ha kun denne til privatkjøring.

Jeg vet at jeg sikkert er spesialtilfelle :D 

Ja det er absolutt ikke for alle og på langtur må en kanskje gjøre noen endringer :)

Skrevet

En kompis av meg har kjørt land og strand rundt med sin tesla i sommer.
Det var vistnok ikke helt katastrofe å ta en matpause etter 5-6 timers kjøring. Sparte veldig mye gjorde han også.
Tror han snakket om 6000km i sommer, ville blitt ~25000 i drivstoff vs ~1500 i strøm var vist ikke katastrofe det heller.

Men det passer jo så klart ikke alle nei. Ved større biler har det vel ikke så mye konkuranse.

• Liker 2
Skrevet
aklla skrev (4 minutter siden):

En kompis av meg har kjørt land og strand rundt med sin tesla i sommer.
Det var vistnok ikke helt katastrofe å ta en matpause etter 5-6 timers kjøring. Sparte veldig mye gjorde han også.
Tror han snakket om 6000km i sommer, ville blitt ~25000 i drivstoff vs ~1500 i strøm var vist ikke katastrofe det heller.

Men det passer jo så klart ikke alle nei. Ved større biler har det vel ikke så mye konkuranse.

Jepp, en god del kjører jo skikkelig sparestyle også å sover i bilen. Med formpasset madrass som pumpes opp av strøm i bilen, strøm til kjøleskap i bilen, camp mode som holder temp etc hele natten osv. Det er ikke så værst, men jeg foretrekker hotel 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...