Gjest 75e13...ad7 Skrevet mandag kl 12:29 Skrevet mandag kl 12:29 ole_marius skrev (29 minutter siden): partner skal aldri fikse ens egne personlige utfordringer. Å ha indre spenning fra uløste traumer er ditt eget ansvar å få orden på. Så lenge en partner ikke har utført emosjonell eller fysisk svikt på deg, så skal ikke han løse dine problemer. Merk at man kan gjerne fasilitere trygg omgivelse slik at du selv kan bearbeide sorg og traumer. Derimot så må jeg også her påpeke at det å fasilitere et trygt hjem er en forventing som skal være der uavhengig av hva enn selv sliter med samt er normalt skal være i et forhold. Jeg vet ikke om du tuller med meg eller hva du gjør. Jeg skrev at jeg trenger støtte og noen jeg kan være åpen med. Med andre ord sier du da at jeg kan ikke være ærlig med en partner om vanskene jeg har for å få støtte slik at jeg kan få det bedre. Hva faen er det slags logikk? Så man skal holde alt som er vanskelig for seg selv, greit, så om en mann kommer til meg om et problem han sliter med, så skal jeg bare si "du, du må fikse dine problemer selv". Da hadde jeg blitt halshugd av samtlige. Fordi jeg vil jo hjelpe min partner? Men det mener ikke dere menn, nei. For noe jævla idioti. Jeg angrer på den tråden her, for nå ble jeg faktisk bare mer irritert. Jeg skal holde meg til helvete borte fra hver en mann jeg møter, og aldri inngå verken en romantisk eller seksuell relasjon, for det er jo så MENINGSLØST som det går an å få det. Takk for den fantastisk gode hjelpen og støtten, og ikke minst omtanken! Anonymous poster hash: 75e13...ad7
ole_marius Skrevet mandag kl 12:37 Skrevet mandag kl 12:37 (endret) Les igjen. En partner kan gjerne fasilitere at du opplever trygghet for at du selv skal bearbeide dine traumer og utfordringer. Måten du skriver på fordrer at jeg oppfatter deg som om du mener at din fremtidige partner skal løse din psyke sammen med deg. Ditt indre liv er ditt ansvar å få orden på. En partner skal støtte deg slik at du opplever trygghet til å bearbeide dem selv. Men det er aldri din partners ansvar å få orden på ditt eget liv. Du møter motstand fra meg mye pga. hvordan du missforestår rolleforståelser, måten du angriper 4 milliarder mennesker og påtrenger ditt ubehag på den grupperingen. Jeg har ikke skrevet at du skal holde hva du sliter med hemmelig, så her skyter du løst med en kanon og tilegner meninger der dem ikke hører hjemme. Du er voksen nok til å ha en ærlig samtale, og om du er såret så kan vi gjerne få løst dette, men det fordrer at man er på samme forståelse av hva man diskuterer. Endret mandag kl 12:41 av ole_marius 3
Gjest 75e13...ad7 Skrevet mandag kl 13:45 Skrevet mandag kl 13:45 ole_marius skrev (1 time siden): Les igjen. En partner kan gjerne fasilitere at du opplever trygghet for at du selv skal bearbeide dine traumer og utfordringer. Måten du skriver på fordrer at jeg oppfatter deg som om du mener at din fremtidige partner skal løse din psyke sammen med deg. Ditt indre liv er ditt ansvar å få orden på. En partner skal støtte deg slik at du opplever trygghet til å bearbeide dem selv. Men det er aldri din partners ansvar å få orden på ditt eget liv. Du møter motstand fra meg mye pga. hvordan du missforestår rolleforståelser, måten du angriper 4 milliarder mennesker og påtrenger ditt ubehag på den grupperingen. Jeg har ikke skrevet at du skal holde hva du sliter med hemmelig, så her skyter du løst med en kanon og tilegner meninger der dem ikke hører hjemme. Du er voksen nok til å ha en ærlig samtale, og om du er såret så kan vi gjerne få løst dette, men det fordrer at man er på samme forståelse av hva man diskuterer. Jeg mener ikke mer enn det jeg skriver. Når jeg har vært i forhold har jeg hjulpet så godt jeg kan og støttet, vist omtanke og gjort det jeg kan i hans bearbeiding. Men jeg innser at jeg kan på ingen måte forvente det samme tilbake. Jeg kan ikke forvente noe av omsorg, støtte, kjærlighet, trygghet osv Dette kan ikke løses. Jeg er ferdig med det her.. Jeg ødelegger for meg selv ved å hele tiden dro og håpe at det er noen der ute som kan hjelpe meg på riktig vei, burde ikke oppretta denne tråden og bare fortsatt å ignorere det. For det er ikke noe som hjelper og det er ikke et problem som kan løses. Da kan man anse trådens problemstilling som fikset og det er ikke mer å diskutere Anonymous poster hash: 75e13...ad7
Krig og fred Skrevet mandag kl 14:04 Skrevet mandag kl 14:04 On 8/20/2025 at 1:36 PM, Guest 75e13...ad7 said: Jeg har store problem med å forstå hvordan folk kan vite dette og likevel gå inn i forhold. Eller om de er naive og tenker at det ikke vil skje de, at det er ikke sånn det fungerer. Har lest veldig mye på r/askmen og r/askmenadvice, og jeg sitter igjen med en ganske vond følelse. Anonymous poster hash: 75e13...ad7 Dette er dessverre bare sprøyt. Alle blir eldre. Hvis du er sammen med en mann som forventer at du ikke skal aldres, så er det det som er problemet. Quote Dette er ikke noe jeg er interessert i å ta opp i terapi, mest fordi jeg er skråsikker på at psykologen lyver for meg. Problemet er ikke alderdommen, problemet er at du sitter på nett og sluker alt av søppel. 2 2
leticia Skrevet mandag kl 16:14 Skrevet mandag kl 16:14 Gjest 75e13...ad7 skrev (2 timer siden): Men jeg innser at jeg kan på ingen måte forvente det samme tilbake. Jeg kan ikke forvente noe av omsorg, støtte, kjærlighet, trygghet osv Hvorfor kan du ikke forvente dette? Jeg er i et forhold med en mann som er mye mer oppmerksom på mine behov enn jeg er på hans. Det er mange slike menn der ute. Er de forelsket så gjør de omtrent hva som helst for en kvinne. Gjest 75e13...ad7 skrev (2 timer siden): Jeg ødelegger for meg selv ved å hele tiden dro og håpe at det er noen der ute som kan hjelpe meg på riktig vei, burde ikke oppretta denne tråden og bare fortsatt å ignorere det. Ja, du ødelegger for deg selv. Du har bestemt deg for hvordan menn er, og det er ingenting noen kan si som får deg til å komme i andre tankebaner. Du burde virkelig ta inn over deg det @ole_marius har formidlet til deg. Du må få orden på dine egne tanker først, før du kan fungere i et forhold. Det er flere her som er interessert i å hjelpe deg på riktig vei, men du virker ikke så veldig mottakelig. Jeg håper det lysner etterhvert, for det virker som du virkelig trenger oppmerksomhet, omsorg og kjærlighet. Men når du har den innstillingen til menn som du har, så er det ikke så enkelt å få den oppmerksomheten du tilsynelatende så sårt trenger. 2
Colin. Skrevet mandag kl 18:37 Skrevet mandag kl 18:37 Når tiden kryper videre, og man begynner å innse at valgene man har tatt ikke har bært frukter, det må være hardt å håndtere for den det gjelder. Forledes av en kultur som promoterer promiskuøsitet og status foran personlighet og dydighet. Tenk på alle de som aldri får en sjanse til å vise hva de er gode for, bare fordi man ikke oppfyller et overfladisk krav.
Sovna Skrevet mandag kl 19:05 Skrevet mandag kl 19:05 (endret) Gjest 75e13...ad7 skrev (På 20.8.2025 den 13.36): Disse sannhetene inkluderer.. 1) Jo eldre jeg blir, jo mindre attraktiv er jeg, også for en partner som jeg har hatt i flere år - det er ikke det at jeg vil være attraktiv for mange, men det å vite at mannen som liksom skal elske meg mener og tenker det samme, det syns jeg er ganske drøyt. 2) Mannen jeg er sammen med vil for alltid være tiltrukket av andre kvinner, fristet av andre kvinner og om en stor mulighet byr seg, så vil han ta den, uavhengig av verdier og livssyn, fordi det er "sånn menn er". Om han ikke skulle ta muligheten, så vil kvinnen uansett være mye i tankene hans, også når vi er intime sammen. 3) Som mindre pen er det umulig at han vil synes at jeg er vakker, og om han sier det, så er det en løgn for å ha sex med meg, eller for at jeg skal gjøre noe fint for han. Det kalles vel smiger? 4) Om jeg blir alvorlig syk, for eksempel får kreft eller en annen fæl diagnose, er det høyst sannsynlig at han vil være utro for å få dekket behovet for intimitet og kjærlighet i en tid hvor jeg ikke har krefter til å ta vare på han, i verste fall så går han fra meg. Hvordan er dette beviselige sannheter? Her har du en selvoppfyllende profeti som er svært destruktiv. Din personlighet vil naturligvis fargelegges mer eller mindre av slik en form for tankegods. Det er ikke godt for noen av dere. Det går fint an med sunn skepsis uten å overbevise seg selv om noe du hverken har kontroll over eller full innsikt i. Hvis du leter godt finner du sikkert noe hos deg selv som var endel av kilden til at han valgte å bli med deg videre i livet. Det letteste som finnes er å gi opp for tidlig.. Endret mandag kl 19:06 av Sovna 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå