freedomseeker Skrevet 8. august Skrevet 8. august Satan666 skrev (1 time siden): Volvo og Scania, er de virkelig 100% "nordisk"? Volvo er det ihvertfall, scania har blitt kjøpt opp av vag konsernet ser jeg.
geir__hk Skrevet 8. august Skrevet 8. august 1 hour ago, Mannen med ljåen said: Eller elektronikken om bord kan spionere og kartlegge alt av både passasjerer, rutiner, trafikk og reiserute, for kinesisk etterretning. Den er fullstappet med kamera, mikrofoner og antenner. Vi kaller det gjerne sikkerhet, "tåpp nåtsj". 53 minutes ago, obygda said: Men politisk ville man ha elektriske busser. Og da er Kina lengst fremme. Og sikkert lengst fremme i å utnytte billig arbeidskraft - hva med f.ex. barn som syr trekket til setene? For å ikke snakke om at Kina garantert har orden på all deponering av gruveavfall og andre kjemiske biprodukter fra ulike deler av produksjonslinje og underleverandører. Her har vi sikkert vært veldig flinke og spurt pent om produksjonen forurenser, og har sikkert fått både et høflig ja og skriftlig bekreftelse tilbake. 1 hour ago, Gavekort said: Hvilken sikkerhetspolitisk trussel utgjør disse bussene? Om jeg får spørre litt åpent. For myndighetene i opphavslandet, så regnes det vel som en ettertningstrussel å IKKE kunne kartlegge passasjerer, kjøremønstre o.l. - så ingen slik trussel her.
Theo343 Skrevet 8. august Skrevet 8. august Hvis man ikke skal kjøpe kinesiske biler så er det like tullete å kjøpe kinesiske busser 1
Mr.M Skrevet 27. august Skrevet 27. august agvg skrev (På 8.8.2025 den 18.21): Tviler jeg sterkt på, de går nok på eksport. kan de gjøre det? i så fall minsker jo ikke totalmengden globale utslipp. men, mulig det eneste som betyr noe er at Norge får penere statistikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå