Boing_80 Skrevet 2. august Skrevet 2. august Ja, hvordan skal vi normale, oppegående, fredelige, tolerante og rause nordmenn beskytte oss mot de problemene USA sliter med, og som blir eksportert til resten av verden? 2
Populært innlegg Krig og fred Skrevet 2. august Populært innlegg Skrevet 2. august (endret) Jeg synes høyresiden er den siden som er verst til å importere denne kulturkampen. Så mye roping og syting om "woke", så mye snakk om "demokratenes korrupsjon" som om det skulle ha vært relevant for Norge. Problemet er folk som lever på Facebook og som er medie-illitterære. De skjønner ikke selv at de er ofre for propaganda. Quote Ja, hvordan skal vi normale, oppegående, fredelige, tolerante og rause nordmenn Hvis du holder med Iran er du ikke oppegående. Endret 2. august av Krig og fred sitat 5 3 2
Boing_80 Skrevet 2. august Forfatter Skrevet 2. august Krig og fred skrev (2 minutter siden): Jeg synes høyresiden er den siden som er verst til å importere denne kulturkampen. Så mye roping og syting om "woke", så mye snakk om "demokratenes korrupsjon" som om det skulle ha vært relevant for Norge. Problemet er folk som lever på Facebook og som er medie-illitterære. De skjønner ikke selv at de er ofre for propaganda. Hvis du holder med Iran er du ikke oppegående. Så hvis jeg holder med Israel så er jeg oppegående? 3
vampyrica Skrevet 2. august Skrevet 2. august (endret) 6 minutes ago, Boing_80 said: Så hvis jeg holder med Israel så er jeg oppegående? Det var ikke så dårlig formulert generelt, men den siste biten du kommenterer var noe jeg stusset på selv, så ut av det blå. 😂 Endret 2. august av vampyrica Skrivefeil
Boing_80 Skrevet 2. august Forfatter Skrevet 2. august vampyrica skrev (Akkurat nå): Det var ikke så dårlig formulert generelt, men den siste biten du kommenterer var noe jeg stusset opp selv, så ut av det blå. 😂 vampyrica skrev (Akkurat nå): Det var ikke så dårlig formulert generelt, men den siste biten du kommenterer var noe jeg stusset opp selv, så ut av det blå. 😂 Stråmenn ruler 1
Krig og fred Skrevet 2. august Skrevet 2. august 1 hour ago, Boing_80 said: Så hvis jeg holder med Israel så er jeg oppegående? Nei. Er virkelighetsoppfatningen din binær, enten må du holde med Israel eller så må du holde med Iran? 2 2
Kakkelfant Skrevet 2. august Skrevet 2. august 1 hour ago, Boing_80 said: Så hvis jeg holder med Israel så er jeg oppegående? Klassisk eksempel på "hvis ikke a, så b - ikke a derfor b" Det finnes noe midt imellom ytterpunktene, vi kaller det midten. Det er faktisk der det meste skjer. 4
Krig og fred Skrevet 2. august Skrevet 2. august (endret) Det ironiske er at det trolig er kultur som gjør at Boing holder med Iran i møte med Israel. Hen importerer dermed kulturkamp fra Midtøsten til Norge. Endret 2. august av Krig og fred Stavekontroll 4 1
Boing_80 Skrevet 2. august Forfatter Skrevet 2. august Kakkelfant skrev (3 minutter siden): Klassisk eksempel på "hvis ikke a, så b - ikke a derfor b" Det finnes noe midt imellom ytterpunktene, vi kaller det midten. Det er faktisk der det meste skjer. Intetsigende.
Kakkelfant Skrevet 2. august Skrevet 2. august 2 minutes ago, Boing_80 said: Intetsigende. Ja man må vel forstå det for at det skal gi mening 2
Boing_80 Skrevet 2. august Forfatter Skrevet 2. august Kakkelfant skrev (6 minutter siden): Ja man må vel forstå det for at det skal gi mening You say so...
PosteMonopolet Skrevet 2. august Skrevet 2. august Boing_80 skrev (1 time siden): Ja, hvordan skal vi normale, oppegående, fredelige, tolerante og rause nordmenn beskytte oss mot de problemene USA sliter med, og som blir eksportert til resten av verden? Hvilke problemer har USA eksportert til oss i Norge? Vet det er polarisering og kaos med politikken i USA, men det får ikke vi nordmenn gjort noe med. Dem må lære av feilene sine og rydde opp i problemene sine selv. 3
Boing_80 Skrevet 2. august Forfatter Skrevet 2. august PosteMonopolet skrev (8 minutter siden): Hvilke problemer har USA eksportert til oss i Norge? Vet det er polarisering og kaos med politikken i USA, men det får ikke vi nordmenn gjort noe med. Dem må lære av feilene sine og rydde opp i problemene sine selv. Woke er vel blitt importert over hele verden. Sier ikke at det bare er USA, men det er de som man hører de høye stemmen til. 1 1
torbjornen Skrevet 2. august Skrevet 2. august Eg har aldri tenkt på meg sjølv som ikkje-binær, men ser no at eg er det på ein måte... Eg likar ikkje det Israel driv med, og likar heller ikkje det Russland, Iran eller Nord-Korea driv med. Iran støttar Russland sin krig i Ukraina, samt ein haug med terrorgrupper i Midtausten. Når det gjeld temaet, så er rett medisin å vere kritisk til det ein les og høyrer. Dette gjeld særleg upålitelege kjelder som sosiale media. Men også nettaviser og andre redaktørstyrte media vinklar ofte saker frå ei side. Tenk sjølv, og ha fleire tankar i hovudet på ein gong. Og så må ein bruke stemmeretten når det er val. For min del stemmer eg på parti nær sentrum, sidan dette gjev dei beste og mest gjennomtenkte løysingane. Når eg tenkjer på sentrum inkluderer dette også dei to store styringspartia på kvar si side av sentrum. 4
Folkflesk Skrevet 2. august Skrevet 2. august Problemet er vel størst blant unge menn, kanskje spesielt på Vestlandet. De virker å leve i en boble av mislykkede macho-forbilder som Andrew Tate. Så synes de det er tøft å snakke om at samfunnet er så "woke" og at hvis de var amerikaner så ville de stemt på Trump, for det har jo det politiske geniet Velle sagt. Mange av disse burde vært sendt på et voksenopplæringsår i en trailer-camp i Kentucky. 5 1 1
PosteMonopolet Skrevet 2. august Skrevet 2. august Boing_80 skrev (30 minutter siden): Woke er vel blitt importert over hele verden. Sier ikke at det bare er USA, men det er de som man hører de høye stemmen til. Det man kan gjøre mot woke er å oppfordre folk til å gjøre noe dem liker i stedet for å klage i sosiale medier. 3
skaftetryne32 Skrevet 3. august Skrevet 3. august Boing_80 skrev (19 timer siden): Ja, hvordan skal vi normale, oppegående, fredelige, tolerante og rause nordmenn beskytte oss mot de problemene USA sliter med, og som blir eksportert til resten av verden? Vi må møte løgner å misinformasjon med økt kunnskap og kildekritikk, sagt det mange ganger før sier det gjerne igjen, kildekritikk må inn i skolen nå med engang, og fra tidlig alder av, løgnene kommer ikke til å stoppe, vi må lære den neste generasjonen å konfrontere disse løgnene, se på hva som har skjedd med de som engang var fredelige tolerante og rause nordmenn, de hater alt av minoriteter fordi russiske trollfabrikker fortalte dem at de skal gjøre det, og de hadde ingen redskaper til å motstå hjernevasken, de gjorde det villig mot seg selv etterhvert, ganske utrolig egentlig. 3 2
f767if76t Skrevet 3. august Skrevet 3. august Noe av hovedårsaken til polariseringen ser vi jo bare etter et par svar her, noe som har vært tilstede i den politiske debatten i mange år nå, og ironisk nok kanskje bidratt veldig mye. En skinnende arroganse fra moralister og posører som hiver etter å sette mer konservative synspunkter i bås med Andrew Tate, Russland og fascisme. Ikke måte hvor dumme, intolerante og lett manipulerte disse er, og særlig hvite menn har blitt normalisert som ok skyteskiver i ordskiftet. Det har selvfølgelig ingenting med en politisk tilstand mange ser går i mot nasjonale og folkelige interesser, at egen fremtid ser mørkere ut, og at negativ sosioøkonomisk utvikling og utfordringer skal bagatelliseres og hysjes ned fra ulike aktører og motstandere. En idé hadde kanskje vært at en større del av det politiske spekteret hadde vært med på å løfte frem- og ta diskusjonene som omhandler "vanskelige" saker som styrker ytterkantene, men det kommer ikke til å skje, for frykten for politisk eller sosial utfrysning går fra mannen i gata til gangene på Stortinget. Og nettopp det tror jeg flere har blitt oppmerksomme på, og særlig de yngre ser dette. De kan også se til andre land i Europa hvordan denne unnlatenheten påvirker negativt. I tillegg er det blitt en større mistro til etablerte medier som for mange formidler en for lik politisk, sosial og lite nyansert eller kritisk linje. Dette er også noe vi ser i andre land. Jeg vil påstå de dumme og naive nå ikke er de som går til ytterkantene, men de som ikke skjønner hvorfor flere gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå