Jester Skrevet fredag kl 08:43 Skrevet fredag kl 08:43 Har en venninnne som har kjøpt Sony WH-1000XM5 hodetelefoner som etter 6 måneder har fått ødelagt hengsel på ene siden. Hun tok de med til elkjøp og fikk etter en dag melding om at de "ikke kunne repareres på grunn av fysisk skade". Hvis man ser litt på internett og reddit så er det flust av folk med akkurat dette problemet. Hodetelefoner til 4500,- burde vare lenger enn 6 måneder mener jeg, så da lurer jeg egentlig bare på hvem man skal gå til videre for å få løst opp i dette problemet?
nomore Skrevet fredag kl 08:55 Skrevet fredag kl 08:55 Jester skrev (10 minutter siden): Har en venninnne som har kjøpt Sony WH-1000XM5 hodetelefoner som etter 6 måneder har fått ødelagt hengsel på ene siden. Hun tok de med til elkjøp og fikk etter en dag melding om at de "ikke kunne repareres på grunn av fysisk skade". Hvis man ser litt på internett og reddit så er det flust av folk med akkurat dette problemet. Hodetelefoner til 4500,- burde vare lenger enn 6 måneder mener jeg, så da lurer jeg egentlig bare på hvem man skal gå til videre for å få løst opp i dette problemet? Først og fremst må hun klage på svaret og be om at selger sannsynliggjør at skaden de påstår er der er brukerpåført, og årsak til mangelen hun klagde på i første omgang. 2
toralfb Skrevet tirsdag kl 16:01 Skrevet tirsdag kl 16:01 (endret) Kan vise til "Feil som viser seg de første to årene etter kjøpet, antas å være den næringsdrivende selgers ansvar." Sitat Ny forbrukerkjøpslov gjelder for produkter fra og med 1. januar 2024: Den nye loven utvider selgers ansvar fra seks måneder til to år. Feil som viser seg de første to årene etter kjøpet, antas å være den næringsdrivende selgers ansvar. https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ Hvis du kjente til feilen, eller den skyldes noe du har gjort, eller et uhell, må du ta regningen selv. Du kan eventuelt sjekke om du har en forsikring du kan benytte. Endret tirsdag kl 16:01 av toralfb 1
fwj__ Skrevet tirsdag kl 16:08 Skrevet tirsdag kl 16:08 (endret) Hadde samme problem med xm5, men etter kun 2 måneder, kjøpt hos Power, ble sendt inn til "verksted" i Sverige og Sony mente det var brukerfeil, måtte betale 300 kr for å få dem tilbake uten reperasjon. Alternativet var kondemnasjon eller reparasjon for 2000 kr. Konklusjon: Sony og Power er bannlyst for min del. Endret tirsdag kl 16:13 av fwj__ 2
onkel_jon Skrevet tirsdag kl 16:34 Skrevet tirsdag kl 16:34 23 minutes ago, fwj__ said: Hadde samme problem med xm5, men etter kun 2 måneder, kjøpt hos Power, ble sendt inn til "verksted" i Sverige og Sony mente det var brukerfeil, måtte betale 300 kr for å få dem tilbake uten reperasjon. Alternativet var kondemnasjon eller reparasjon for 2000 kr. Konklusjon: Sony og Power er bannlyst for min del. Vel er ikke power sin feil, de bare sender jo til produsenten, de kunne evt punget ut av egen lomme og betalt Sony men ingen gjør det, det samme hadde skjedd hos Elkjøp, komplett etc. Her har Sony lagd et ræva produkt som ikke tåler å blir brukt som de virker som har kanskje fikset på xm6. 1
Trulss Skrevet tirsdag kl 16:45 Skrevet tirsdag kl 16:45 fwj__ skrev (31 minutter siden): Hadde samme problem med xm5, men etter kun 2 måneder, kjøpt hos Power, ble sendt inn til "verksted" i Sverige og Sony mente det var brukerfeil, måtte betale 300 kr for å få dem tilbake uten reperasjon. Alternativet var kondemnasjon eller reparasjon for 2000 kr. Konklusjon: Sony og Power er bannlyst for min del. Jeg hadde ledningsbrudd mine gamle Koss Porta Pro og kom til å tilfeldigvis lese at de hadde/eller hadde hatt livstidsgaranti. Leverte inn på Power og glemte saken. Så kom jeg til å tenke på de igjen etter noen uker eller måneder og tok kontakt. Vipps, så fikk jeg et sett nye. Da ble jeg positivt overrasket. Ellers er det du beskriver veldig klassisk og minner meg om kjeltringstreker. Det er vel slik man behandles de fleste steder nå om dagen. 1
BadCat Skrevet tirsdag kl 17:27 Skrevet tirsdag kl 17:27 Hodeklokker med hensgel kan brekke hvis man sovner og snur seg på siden osv. Hvis man ikke gjør slikt varer de i årevis. Så spørsmålet om de brakk plutselig eller om det var noe man gjorde. 1
Valkyria Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden nomore skrev (På 1.8.2025 den 10.55): Først og fremst må hun klage på svaret og be om at selger sannsynliggjør at skaden de påstår er der er brukerpåført, og årsak til mangelen hun klagde på i første omgang. Er bevisbyrden på at et headset er knekt som følge av misbruk virkelig på selgeren? Hvordan kan man bevise handlingsforløpet til noe som helst skade? Er jo bare for hvem som helst som er lei av sitt gamle headset å knekke det når de ønsker nyeste modell i så fall. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå