Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Enslige menn, kvinnelig initiativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som "bevisst går inn for å skape misforståelser og voldelige konfrontasjoner" høres ut som et fenomen konstruert for å delta i en debatt her. Det er nonsense. Finner du en slik, er det den eneste i hele byen som er sånn. Skrøner og eventyr.

On a side note: hvis du er en "stoisk mann", eller bare fungerer noen lunde normalt, ville man ikke merket at noen prøvde på noe sånt uansett - fordi det å ty til vold ikke er et alternativ. Hva er liksom greia i dette hypotetiske scenariet? At dama liksom prøver få to gutter (menn er det i alle fall ikke) til å begynne å punche løs på hverandre? 🤣 Hvordan i huleste går dette for seg? Og, hva slags nek driver og puncher på andre over en kvinne, uansett?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De (få) gangene jeg har blitt forsøkt sjekket opp har jeg tenkt at det må være noe muffens. Enten at hun er prostituert, eller at hun forsøker å lure meg inn i en felle. Den type hvor man får noe i drinken for så å våkne opp med tom bankkonto. Nå som jeg er eldre, angrer jeg på at jeg ikke lot meg forføre. 

• Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (15 minutter siden):

De (få) gangene jeg har blitt forsøkt sjekket opp har jeg tenkt at det må være noe muffens. Enten at hun er prostituert, eller at hun forsøker å lure meg inn i en felle. Den type hvor man får noe i drinken for så å våkne opp med tom bankkonto. Nå som jeg er eldre, angrer jeg på at jeg ikke lot meg forføre. 

Den har jeg også følt. Fellesnevneren er at de som har prøvd, har bare spilt på generiske og stereotypiske "kvinnelig sjarm"-kort og ikke gir et troverdig inntrykk av at jeg har noe spesielt som fanget deres interesse. Hvis det ikke føles genuint, begynner man å lukte ugler i mosen ganske fort.

Jeg vil tro kvinner som får generiske komplementer fra menn fort havner i den samme mistroen også, hvor man lurer på hva de EGENTLIG vil.

• Liker 3
Skrevet
5 minutes ago, knopflerbruce said:

Fellesnevneren er at de som har prøvd, har bare spilt på generiske og stereotypiske "kvinnelig sjarm"-kort og ikke gir et troverdig inntrykk av at jeg har noe spesielt som fanget deres interesse. Hvis det ikke føles genuint, begynner man å lukte ugler i mosen ganske fort.

Det var en veldig god refleksjon, som jeg aldri har gjort selv. Jeg har vært begrenset til å tenke at jeg bare er paranoid og ødelagt. Men, slik du beskriver det så virker det jo veldig logisk, og helt normalt.

Takk! 

• Liker 2
Skrevet
Theo343 skrev (2 timer siden):

Når vi vokste opp så var det en klar greie mellom oss i kameratgjengen. Damer som forsøkte å skape konflikt mellom oss, menn generelt, eller som "likte litt for mye" at kjæresten havnet i håndgemeng - var kvinner vi alle styrer unna. Det finnes dessverre de som bevisst går inn for å skape misforståelser og voldelige konfrontasjoner.

Jeg hadde heldigvis ikke noen sånne i mitt nærmeste miljø, men vet det var sånne i litt mer urokråke-miljøer som jeg holdt meg unna. Sånne miljøer man holdt avstand til, men som alltid var en snakkis fordi det var så mye bråk og noen som kjente noen.

En annen variant jeg vil trekke fram var damemiljøene som avtalte seg i mellom hvem som skulle prøve seg på hvem. Og når vi gutta dukket opp, uten noen anelse om disse forhåndsavtalene, og prøvde oss på feil dame, så ble det bare bråk mellom disse damene. Krangel om hvem som bryter avtalene de hadde, hvem som skal fryses ut, og bitre fiendskap i kjølvannet av at to mennesker finner hverandre og er lykkelige, eller hevn-sjekking der en av de bitre prøver seg på den andre som ble rammet av brutt avtale. Alt for mye som skjedde bak ryggen på oss gutta, men som det åpenbart ble mye bråk av damene i mellom.

Ikke at damene var de eneste med slike forhåndsavtaler. Vi gutta hadde også noen sånne gjensidige forståelser om hvem som var reservert til hvem.. Men vi skjønte jo etter hvert at dette ikke lot seg styre på den måten. Det trengs jo som kjent to for at det skal bli et par. Det nytter veldig lite at gutta avtaler at de andre skal holde seg unna X fordi Y er forelsket i X når Y uansett ikke føler noe for X.

I ettertid har det blitt stadig klarere at disse "avtalene" ble brutt over en lav sko og at utenom-avtalte forhold bare ble skjult av hensyn til kompisen eller venninna ikke skulle bli så såret.

Men men - hele dette opplegget og stadige dramaet er vel en del av den sosiale utviklingen man gjennomgår rundt myndighetsalderen.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Krig og fred skrev (2 timer siden):

Det er en kategori jeg ikke har lagt særlig merke til. Jeg tenker det finnes to typer damer på typiske sjekkeplasser. De kjedelige og de morsomme. De morsomme har man det gøy sammen med, samtalen flyter og det bygger seg opp en gjensidig engasjement for hverandre. Timene flyr alt for fort. Disse datene går ofte i boks eller andre gang. Gang nr 2 er veldig enkelt å få til siden man har det så gøy og gjerne utveksler kontaktinfo. Eneste kjeppen i hjulet er hvis de har en type både de og venninnene har tiet om hele kvelden fordi de skulle bare ut på venninnekveld og ha det gøy og gøy ble det. :) Dette er de gøyale og minneverdige datene uansett hvilken "base" man "ender" på eller hvor det går videre.

De kjedelige damene derimot. De ikke er morsomme og mangler humor og evne til å holde praten gående og interessant. De må ty til andre taktikker, for eksempel å by på kroppen sin for å få seg et ligg. De vet at de sosiale antennene er litt for korte til å holde samtalen i gang så der gjelder det å finne et påskudd for å dele taxi så fort som mulig. Ofte uten å gå via dansegulvet siden de ofte er keitete å danse med. Lite sosial trening gjør de keitete. Men de har ingen langsiktig ond plan om utnytting og forholdene varer aldri så lenge at de rekker å snu. Det blir et ligg og en pinlig stille morgenkvist med alt for lite å prate om. Så blir det grining om deres mentale tilstand og man blir støttekontakt for en stund. Grøss!

Men tilbake til saken. Jeg tenker kortsiktig er nokså trygt og rett fram. Men de langsiktige er høyere risiko. Der risikerer man at de enten surner over tid og begynner å legge en ond plan for hvordan de skal få mest mulig ut av forholdet når de forlater det. Eller så har de hatt en sånn plan helt fra starten og bare lette etter et passende offer de kunne utnytte. Enten direkte økonomisk ved å hinte om at de vil ha gaver, fortjener restaurantmat 2 ganger i uka og luksusforbruk så lenge det varer eller ved å droppe p-pillen etter at de har bygget opp tillit til at kondomen ikke trengs lengre, eller for sosial status, gratis bolig noen måneder eller andre ting.

Skrevet
Simen1 skrev (1 time siden):

En annen variant jeg vil trekke fram var damemiljøene som avtalte seg i mellom hvem som skulle prøve seg på hvem. Og når vi gutta dukket opp, uten noen anelse om disse forhåndsavtalene, og prøvde oss på feil dame, så ble det bare bråk mellom disse damene.

😆 høres fantastisk ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...