Diskusjon.no Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli – Utkonkurrerer alle andre teknologier, konstaterer forskere. Les hele artikkelen på Tek.no her 2
Populært innlegg Radon Ready Skrevet 11. juli Populært innlegg Skrevet 11. juli Dene uavhengige studien er den grundigste hittil, og pulveriserer de idiotiske mytene som de ignorante fossil-rånegutta har likt å tro på alle disse årene, eksempelvis at el-biler visstnok har større CO2-utlsipp enn fossilbiler. Joda, selve produksjonen av en el-bil er mer energikrevende enn produksjonen av en fossilbil, og CO2-utslippet er derfor størst for en el-bil allerede før bilene har forlatt fabrikken, især der deler av denne energien kommer fra kullkraftverk, noe som Kina er mest berømt for. Men ved 17 000 km kjørelengde så vil fossilbilen ha sluppet ut den samme mengde CO2 som el-bilen allerede hadde relativt mer av fra fabrikken, slik at differansen i CO2-utslipp mellom bilene nå er null. Og videre, utover denne kjørelengden, så vil el-bilen grisebanke fossilbilen ned i støvlene ettersom fossilbilen vil slippe ut 183 g mer CO2 for hver bidige km som de to bilene kjører. Med en årlig kjørelengde på la oss si 10 000 km, så har fossilbilen sluppet ut 1830 kg CO2 mer enn el-bilen. For å sette dette i perspektiv: de som vet hva tørris er (en massiv klump av frosset is av ren CO2 , ofte brukt til sceneshow) så tilsvarer denne differansen 1200 liter frosset CO2, eller 7,7 fat fulle av ren frosset is av CO2. For de som liker å reise, så kan det være verdt å vite at samme mengde CO2 slipper du ut hvis du tar fly kun ene veien fra Oslo til Kairo for å se pyramidene i Egypt. Og all denne CO2 skal opp i lufta som gass for å bidra enda mer til global oppvarming og klimakrise. Som et fun fact, og for å vise hvor mye CO2 egentlig betyr for global oppvarming: Middel-temperauren på kloden er nå gjennomsnittlig +15°C, dvs noen steder mye mer (som ved ekvator) og noen steder mye mindre (polene), men 15°C er et som sagt et gjennomsnitt. Lufta består av 0.04% CO2. NASA har regnet ut at hvis man fjerner disse 0.04% så vil gjennomsnittstemperaturen synke til -21°C, (altså minus 21°C). Det har skjedd før. Her i Norge er omtrent all el-kraften som el-bilene lades med i kategorien "renewable" siden energien stort sett kommer fra vind- og vannkraftverk, og alle el-biler i Norge befinner seg derfor i søyle nr 3 fra høyre. Til kontrast så befinner de aller fleste fossilbiler i Norge seg i de to søylene helt til venstre. Dermed skulle den saken være ferdig diskutert og avgjort, og la oss nå slippe mer støy i debattfeltene fra fossil-rånegutter som ikke gidder å lese seg opp på ting eller som nekter å lære seg noe nytt. 9 4
Sjørøver Skrevet 11. juli Skrevet 11. juli Radon Ready skrev (11 minutter siden): ignorante fossil-rånegutta Her legger du opp til en åpen diskusjon 2 1
Radon Ready Skrevet 11. juli Skrevet 11. juli 10 minutes ago, Sjørøver said: Her legger du opp til en åpen diskusjon Øøøhh....javisst gjorde jeg det. Og jeg som trodde at det var det diskusjonsfeltene i Diskusjon.no skulle brukes til. Men du, en eller annen teknisk feil må ha skjedd da du postet, for resten av innlegget ditt som inneholder argumenter og/eller som påviser feil i mitt innlegg, er forsvunnet. 8 1
Populært innlegg Sjørøver Skrevet 11. juli Populært innlegg Skrevet 11. juli Radon Ready skrev (4 minutter siden): Øøøhh....javisst gjorde jeg det. Og jeg som trodde at det var det diskusjonsfeltene i Diskusjon.no skulle brukes til. Men du, en eller annen teknisk feil må ha skjedd da du postet, for resten av innlegget ditt som inneholder argumenter og/eller som påviser feil i mitt innlegg, er forsvunnet. Herregud så tåpelig du oppfører deg 8 2
Populært innlegg disk Skrevet 11. juli Populært innlegg Skrevet 11. juli 23 minutes ago, Radon Ready said: og pulveriserer de idiotiske mytene som de ignorante fossil-rånegutta Hvorfor klarer du ikke la være? Må du drive med polarisering på denne måten? Du dreper hele tråden før den er begynt når du oppfører deg slik. Eg tror ikke rånegutta som liker lukt og lyd bryr seg om mytene om det de driver med er så miljøvennlige. De av oss som bruker bil som fremkomstmiddel, er allerede elbil frelst. Fy flate så billig bilforhold eg har nå, nesten ingenting i service, og det koster meg noen hundre lapper i måneden å lade hjemme. Tror egentlig veldig få tenker så ekstremt mye på klima når de skal ha seg en bil, då er det lommeboken som teller. Det ser vi også på Tesla salget 8 3
Duriello Skrevet 11. juli Skrevet 11. juli Fikk nesten lyst til å kjøpe meg 70-80 talls amerikaner nå, om så kun for å trigge noen. 👍 4 1
pølsemaker Skrevet 11. juli Skrevet 11. juli Alt koker ned til økonomi. Min gamle fossilbil er god økonomi så lenge den varer. Og passer mitt bruk. Jevnlig vedlikehold er avgjørende. Inngangsbilletten til elbil er for høy for min del. Og usikkerhet rundt verdien av brukt elbil. Det er lang tid til break even på driftskostnader med tanke på prisdifferansen ny elbil, kontra billig brukt diesel eller bensin. På lang sikt er elbil lønnsomt og trolig mer komfortabel. Men det fordrer at utgiftene til vedlikehold holder seg lave/moderate 10-15 år. At batteri holder ect. 3 1
Radon Ready Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli On 7/11/2025 at 12:15 PM, Sjørøver said: Herregud så tåpelig du oppfører deg Så det at du ikke fant en eneste feil i innlegget mitt, og det faktum at alle mytene du har gått rundt og trodd på nå er døde og begravde, irriterte deg så forbannet mye at du bare måtte utagere ved å lire av deg noen usakligheter? Har du noen saklige argumenter i det hele tatt? 5
Radon Ready Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli (endret) On 7/11/2025 at 12:17 PM, disk said: Hvorfor klarer du ikke la være? Må du drive med polarisering på denne måten? Polarisering oppstår ikke ved at noen fremlegger fakta. Polarisering oppstår når noen lyger. Quote Du dreper hele tråden før den er begynt når du oppfører deg slik Jepp, er det ikke interessant å få bekreftet atter en gang hvordan fakta dreper enhver diskusjon? Quote Tror egentlig veldig få tenker så ekstremt mye på klima når de skal ha seg en bil, då er det lommeboken som teller Artig at du nevnte lommeboka, for jeg vet ikke om det er så bra for lommeboka på lang sikt å brenne en mengde fossilt brensel for la oss si tusen kr, når klimaregningen for det som det vil koste å rydde opp i skadene som de resulterende klimaendringene av forbrenningen av denne mengden førte med seg blir på det mangedobbelte antall tusen kr. Det er dette tilsynelatende ukjente paradokset som ligger i det å være «ignorant», noe som er typisk for fossilrånegutter som ikke vil, ikke kan, og ikke gidder. Endret 22. juli av Radon Ready 1
Sjørøver Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli Radon Ready skrev (1 time siden): Så det at du ikke fant en eneste feil i innlegget mitt Jeg orker ikke å lese det ferdig sånn som du formulere deg. så nei, jeg har vell teknisk sett ikke funnet noen feil med det. Radon Ready skrev (1 time siden): og det faktum at alle mytene du har gått rundt og trodd på nå er døde og begravde, Hvilke myter snakker du om? 1
disk Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli 23 hours ago, Radon Ready said: Artig at du nevnte lommeboka, for jeg vet ikke om det er så bra for lommeboka på lang sikt å brenne en mengde fossilt brensel for la oss si tusen kr, når klimaregningen for det som det vil koste å rydde opp i skadene som de resulterende klimaendringene av forbrenningen av denne mengden førte med seg blir på det mangedobbelte antall tusen kr. Det er dette tilsynelatende ukjente paradokset som ligger i det å være «ignorant», noe som er typisk for fossilrånegutter som ikke vil, ikke kan, og ikke gidder. Du forstod ikke, sikkert fordi du har sånt intenst hat til "rånegutta". De fleste i dag velger elbil, ikke pga klima, men fordi det er så vanvittig mye billigere. Rånegutta, eller de som har bil som hobby, betaler gjerne mer for lyd og lukt og andre grunner, og bryr seg heller ikke om klima. Du presenterer fakta, men klarer ikke la forakten du har ovenfor rånegutta skinne gjennom. Prøv å pust før du presenterer fakta neste gang 5 1
Radon Ready Skrevet 4. august Skrevet 4. august On 7/23/2025 at 1:24 PM, disk said: Rånegutta, eller de som har bil som hobby, betaler gjerne mer for lyd og lukt og andre grunner, og bryr seg heller ikke om klima. Så rånegutta fornekter vitenskapelig beviste fakta rundt klimakrisen og de bryr seg ikke om vår tids største trussel, klimakrisen, men er i følge deg heller villige til å betale mye for skadelige lukter og lyder, dvs personlige særegenheter som egentlig bidrar til å kvalifisere disse folka som klare kandidater for psykologisk forskning? Høres ikke ut som en særlig intellektuell gruppe, ikke vet jeg, men uansett så oppsummerte du jaggu noen solide grunner til nettopp å forakte rånegutta. Så takk for at du understreker poenget mitt, men antakelig uten at du skjønte eller planla det sjøl. Og forresten, du vet vel at det går an å ha bil som hobby uten at man nødvendigvis er rånegutt eller at bilen nødvendigvis er fossilbil som lager lyd og lukt? Quote Du presenterer fakta, men klarer ikke la forakten du har ovenfor rånegutta skinne gjennom. Prøv å pust før du presenterer fakta neste gang Hæ? Klarte jeg ikke å la forakten min for rånegutta skinne igjennom? Pokker, da gjorde jeg en dårlig jobb da jeg skrev innlegget mitt, for noe av hensikten min var nettopp å la forakten min for rånegutta skinne igjennom klart og tydelig. Eller er det så enkelt som at du ble så provosert at du sjøl glemte å puste da du skrev innlegget ditt, og i forvirrelsen som oppsto pga oksygenmangel så ble budskapet ditt motsatt av hva du planla, dvs det du egentlig mente å skrive var "men du klarer ikke å hindre at forakten du har ovenfor rånegutta skinner gjennom". Uansett hva du mente eller ikke mente å skrive, og for å fjerne enhver misforståelse, så vil jeg herved erklære at jeg forakter enhver som lyger, tror på myter og konspirasjonsteorier, og som fornekter vitenskapelige bevis. Men slike folk forakter altså ikke du? Du kanskje liker dem? Det kan jeg godt skjønne, i disse Trump-tider. 2
Radon Ready Skrevet 4. august Skrevet 4. august On 7/22/2025 at 2:50 PM, Sjørøver said: Jeg orker ikke å lese det ferdig sånn som du formulere deg. så nei, jeg har vell teknisk sett ikke funnet noen feil med det. Har du for vane å opponere mot innlegg som du ikke har funnet noen feil med og som du ikke har lest? 1
Salvesen. Skrevet 4. august Skrevet 4. august pølsemaker skrev (På 11.7.2025 den 13.08): Alt koker ned til økonomi. Min gamle fossilbil er god økonomi så lenge den varer. Og passer mitt bruk. Jevnlig vedlikehold er avgjørende. Inngangsbilletten til elbil er for høy for min del. Og usikkerhet rundt verdien av brukt elbil. Det er lang tid til break even på driftskostnader med tanke på prisdifferansen ny elbil, kontra billig brukt diesel eller bensin. På lang sikt er elbil lønnsomt og trolig mer komfortabel. Men det fordrer at utgiftene til vedlikehold holder seg lave/moderate 10-15 år. At batteri holder ect. Å kjøre "gammelt" har jo sin risiko det også. Altså at en kommer utenfor dyre reperasjoner, vedlikehold osv. Klart, kjøper en biler til vrakpris og kjører de til de stopper og gjenntar så kommer en nok billigst ut av det. Men de fleste har flere kriterier enn penger alene. Som sikkerhet, komfort osv. For min del betaler jeg gjerne noen tusenlapper ekstra for disse tingene og unngår så og si alle kostnader ift vedlikehold. Drivstoff er nesten "gratis", mens forsikring er nok noen hundrelapper mer.
KalleKanin Skrevet 4. august Skrevet 4. august Jeg teller litt på knappene, men holder fortsatt på min gamle diesel-SUV. Min bil er 12 år gammel, og fortsatt forholdsvis behagelig. Stor SUV som nok er ganske trygg fortsatt. Skulle jeg byttet ut min bil med en elbil finnes det i praksis ikke noen som erstatter den (latterlig lav lasteevne), og de nærmeste koster fort 7-800 K i innkjøp, med et brukbart forventet verditap per år. Min dieselbil har derimot holdt seg meget bra i pris de siste årene. Med innbytte ville det fort koste 600K i mellom, noe som bare i renter er 30K i året. I tillegg har man som nevnt over høyere verditap. Man får nok en "sprekere" bil ved å gå over til el, men ellers savner jeg ikke så mye. Har også vært veldig deilig nå på ferie å kunne tanke full tank (som varer i ca 1400 km) på noen få minutter mens jeg ser andre må sitte å lade mens de leser avisen e.l... Svigers har stresset fælt med hvordan de skal lade. Selvsagt kan man nok delvis planlegge seg rundt dette, men likevel ekstra bekymring som er deilig å unngå. Så selv om min bil kanskje fort koster 30K ekstra i året (diesel 10-15K, bompenger 10K, service 10K), holder jeg fast på denne. Kommer nok ikke så galt ut med tanke på økonomi, og man vet hva man har. Skulle det begynne å bli mer feil å bilen, vil jeg nok vurdere et bytte. Men veldig usikker på hva jeg da skal velge. Håper det er et par år til, slik at de elbilene som nå er nye har fått litt verdifall, og helst litt mer rekkevidde. 2
Salvesen. Skrevet 4. august Skrevet 4. august KalleKanin skrev (36 minutter siden): Jeg teller litt på knappene, men holder fortsatt på min gamle diesel-SUV. Min bil er 12 år gammel, og fortsatt forholdsvis behagelig. Stor SUV som nok er ganske trygg fortsatt. Skulle jeg byttet ut min bil med en elbil finnes det i praksis ikke noen som erstatter den (latterlig lav lasteevne), og de nærmeste koster fort 7-800 K i innkjøp, med et brukbart forventet verditap per år. Min dieselbil har derimot holdt seg meget bra i pris de siste årene. Med innbytte ville det fort koste 600K i mellom, noe som bare i renter er 30K i året. I tillegg har man som nevnt over høyere verditap. Man får nok en "sprekere" bil ved å gå over til el, men ellers savner jeg ikke så mye. Har også vært veldig deilig nå på ferie å kunne tanke full tank (som varer i ca 1400 km) på noen få minutter mens jeg ser andre må sitte å lade mens de leser avisen e.l... Svigers har stresset fælt med hvordan de skal lade. Selvsagt kan man nok delvis planlegge seg rundt dette, men likevel ekstra bekymring som er deilig å unngå. Så selv om min bil kanskje fort koster 30K ekstra i året (diesel 10-15K, bompenger 10K, service 10K), holder jeg fast på denne. Kommer nok ikke så galt ut med tanke på økonomi, og man vet hva man har. Skulle det begynne å bli mer feil å bilen, vil jeg nok vurdere et bytte. Men veldig usikker på hva jeg da skal velge. Håper det er et par år til, slik at de elbilene som nå er nye har fått litt verdifall, og helst litt mer rekkevidde. Hvorfor skal en alltid sammenligne "vrak" mot nybil? Ja, det er ikke så mye på markedet nå for de med spessielle behov som deg. Men for folk flest er det ett hav å velge i mellom når en ser på bruktbil også. Og gi det noen år så har "du" alternativer du også. Selv om en model X sannsynligvis kunne dekket behovet ditt på de fleste områder. Jeg var på ferie sist uke på sørlandet, brukte 0 sekund på å tenke på hvor jeg skulle lade. Det tar bilen seg av. Bilen var ferdig lenge før mini var ferdig med sin softis. Faktisk ladet vi så mye ekstra at vi kunne kjøre halvveis tilbake å hente den gjennglemte bamsen hennes. Ladingen kostet meg 130 kroner(husker ikke akkurat sum, så legg til noen kronestykker). 1
KalleKanin Skrevet 4. august Skrevet 4. august Salvesen. skrev (14 minutter siden): Hvorfor skal en alltid sammenligne "vrak" mot nybil? Ja, det er ikke så mye på markedet nå for de med spessielle behov som deg. Men for folk flest er det ett hav å velge i mellom når en ser på bruktbil også. Og gi det noen år så har "du" alternativer du også. Selv om en model X sannsynligvis kunne dekket behovet ditt på de fleste områder. Jeg var på ferie sist uke på sørlandet, brukte 0 sekund på å tenke på hvor jeg skulle lade. Det tar bilen seg av. Bilen var ferdig lenge før mini var ferdig med sin softis. Faktisk ladet vi så mye ekstra at vi kunne kjøre halvveis tilbake å hente den gjennglemte bamsen hennes. Ladingen kostet meg 130 kroner(husker ikke akkurat sum, så legg til noen kronestykker). Jeg har ikke så veldig spesielle behov... Hvis man ønsker å dra på ferie med hele familien er man fort farlig nærme hva bilen har lov til. Mange elbiler har kun 300-350 kg nyttelast. Med 3-4 personer ut over fører er det kanskje bare lov med 50-100 kg ekstra. Jeg har kanskje litt småsære behov, da jeg ønsker å ha med litt verktøy på hytta som fort alene er 30-40 kg, men tror nok ikke dette er uvanlig. Og jada, enkelte sier det er "så enkelt" å lade, men plutselig er det ladekø eller noe galt med laderen. Som sagt har svigers bannet en del om dette i det siste. Mulig de knoter mer enn det som er nødvendig, men veldig lett å bare tenke ut fra egen situasjon. Og selv med super-hurtig-lading må man spise isen ganske sakte for å lade mer enn en 20-30%... Mulig mine (kanskje litt større barn) sluker isen litt fortere At det er billig i drift er ingen uenig i, men økonomien er mer enn bare drift. Ønsker bare å balansere bildet litt fra det rosenrøde bildet som dannes av elbiler. Gitt at elbiler fortsatt er forholdsvis nye må man ofte sammenligne gammelt vs nytt.
Salvesen. Skrevet 4. august Skrevet 4. august (endret) KalleKanin skrev (18 minutter siden): Jeg har ikke så veldig spesielle behov... Hvis man ønsker å dra på ferie med hele familien er man fort farlig nærme hva bilen har lov til. Mange elbiler har kun 300-350 kg nyttelast. Med 3-4 personer ut over fører er det kanskje bare lov med 50-100 kg ekstra. Jeg har kanskje litt småsære behov, da jeg ønsker å ha med litt verktøy på hytta som fort alene er 30-40 kg, men tror nok ikke dette er uvanlig. Og jada, enkelte sier det er "så enkelt" å lade, men plutselig er det ladekø eller noe galt med laderen. Som sagt har svigers bannet en del om dette i det siste. Mulig de knoter mer enn det som er nødvendig, men veldig lett å bare tenke ut fra egen situasjon. Og selv med super-hurtig-lading må man spise isen ganske sakte for å lade mer enn en 20-30%... Mulig mine (kanskje litt større barn) sluker isen litt fortere At det er billig i drift er ingen uenig i, men økonomien er mer enn bare drift. Ønsker bare å balansere bildet litt fra det rosenrøde bildet som dannes av elbiler. Gitt at elbiler fortsatt er forholdsvis nye må man ofte sammenligne gammelt vs nytt. Er dette med nyttelast ett reelt problem? Hørt det mange ganger, men aldri opplevd noen som har hatt problemer relatert til det ift at de har blitt stoppet, eller en ulykke pga overlast etc. Dette er iallefall ikke noe jeg tenker på i hverdagen ei heller kjenner på når vi er ekstra mange i bilen med baggasje ift kjøre dynamikk osv. Men om jeg opplever at det blir ett reelt problem er det såklart noe å tenke over, men sålangt er jeg ikke der iallefall. jeg har aldri stått i ladekø, og de få gangene det har vært noe galt med laderen har det løst seg enten ved å bytte til neste eller ett annet problem som går an å fikse(som feil merket lader feks som jeg opplevde i sommer). Men det er svært få ganger jeg har opplevd dette, så erfaringen er lav. Høres ut som de ikke har satt seg godt nok inn i situasjonen. Men kan også ha noe med at jeg lader 99/100 ganger på tesla superlader, og det bare virker. 20-30% er jo ganske mye i dag, i min bil er det fort 150km. Jeg ladet som sagt kun den tiden min datter spiste is og vi var på do. Hun fullførte ikke isen engang. La vell på 250km eller noe slikt + de 50 jeg hadde. Det er mye her på vestlandet. Man må ofte sammenligne nyere, ikke nytt. Man får trossalt 12 år gamle elbiler i Norge nå som har plass og "god" rekkevidde for folk flest. Men utvalget er fortsatt labert, og om en ønsker 20+ merker å velge i mellom er det fortsatt relativt nytt selv om en får 5+ år gamle biler fra en del produsenter. Endret 4. august av Salvesen. 1
KalleKanin Skrevet 4. august Skrevet 4. august (endret) Salvesen. skrev (23 minutter siden): Er dette med nyttelast ett reelt problem? Hørt det mange ganger, men aldri opplevd noen som har hatt problemer relatert til det ift at de har blitt stoppet, eller en ulykke pga overlast etc. Dette er iallefall ikke noe jeg tenker på i hverdagen ei heller kjenner på når vi er ekstra mange i bilen med baggasje ift kjøre dynamikk osv. Men om jeg opplever at det blir ett reelt problem er det såklart noe å tenke over, men sålangt er jeg ikke der iallefall. jeg har aldri stått i ladekø, og de få gangene det har vært noe galt med laderen har det løst seg enten ved å bytte til neste eller ett annet problem som går an å fikse(som feil merket lader feks som jeg opplevde i sommer). Men det er svært få ganger jeg har opplevd dette, så erfaringen er lav. Høres ut som de ikke har satt seg godt nok inn i situasjonen. Men kan også ha noe med at jeg lader 99/100 ganger på tesla superlader, og det bare virker. 20-30% er jo ganske mye i dag, i min bil er det fort 150km. Jeg ladet som sagt kun den tiden min datter spiste is og vi var på do. Hun fullførte ikke isen engang. La vell på 250km eller noe slikt + de 50 jeg hadde. Det er mye her på vestlandet. Man må ofte sammenligne nyere, ikke nytt. Man får trossalt 12 år gamle elbiler i Norge nå som har plass og "god" rekkevidde for folk flest. Men utvalget er fortsatt labert, og om en ønsker 20+ merker å velge i mellom er det fortsatt relativt nytt selv om en får 5+ år gamle biler fra en del produsenter. Så det betyr at du mener overlast ikke er et problem så lenge man ikke blir stanset, havner i en ulykke e.l.? Jeg ønsker å holde meg til hva som er lovlig... Det står ikke hvor mange av disse 10000 som ikke fikk lov å kjøre videre grunnet overvekt, men bare "mange": https://dinside.dagbladet.no/motor/dette-lurer-deg/82945588 Jeg synes det høres ut som det ikke akkurat er et uvanlig problem. (Men at de fleste driter i det og håper det går bra). Tesla er vel kanskje noen av de bedre på akkurat dette. (Men ønsker helst ikke å kjøpe Tesla av diverse årsaker.) Kjører man på trege, kronglete veier på vestlandet er nok 150 km i rekkevidde en del, men monner ikke like mye på litt bedre veier. Jeg har ikke personlig erfaring, men ja, "går nok fint", men har hørt flere historier fra andre som synes det er litt ekstra stress. Dette blir ta 1 ekstra ting å ta med i beregningen. Ellers har jeg tittet på en del elbiler, og ikke funnet noen jeg liker som treffer på nok kriterier. Ja, det finnes alternativer, men det blir fort noe som mangler, enten det er rekkevidde, plass, generell kvalitetsfølelse, pris e.l. Ønsker aller helst en europeisk bil, men da blir utvalget enda mindre. (Og prisen for høy) Da kjører jeg heller i en litt eldre bil i påvente av _bedre_ alternativer. De andre fordelene med elbil må være store nok til at jeg eventuelt skal fire på andre krav. Enn så lenge tipper det ikke riktig vei. Kanskje koster det meg noen kroner ekstra, men slipper alt av bekymringer bortsett fra kanskje 1 ekstra service i året. Endret 4. august av KalleKanin Noe språklig rusk... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå