Delvis Skrevet søndag kl 20:23 Forfatter Skrevet søndag kl 20:23 toreae skrev (10 minutter siden): Og i så ble det varmt igjen. 5 liter 32% eddik innkjøpt. En neve med havsalt oppløst i 2dl vann. Rørt om under oppkok. Ca 1/4-del av saltet kastet pga. manglende tålmodighet. Saltlake opp i eddik og litt salo på toppen. Hva bruker du til dette. Hagesprøyte?
toreae Skrevet søndag kl 20:32 Skrevet søndag kl 20:32 Delvis skrev (5 minutter siden): Hva bruker du til dette. Hagesprøyte? Jeg kunne brukt sprøyte siden jeg var så nøye med saltet. Men det ble en vanningskanne med 3D-printet tut, bare 1 enkel stråle. Det var det med tålmodighet. Hadde jeg vært mer gniten (som jeg vanligvis er), hadde jeg brukt en pumpesprøyte. 1
Subara Skrevet søndag kl 21:37 Skrevet søndag kl 21:37 toreae skrev (1 time siden): Og i så ble det varmt igjen. 5 liter 32% eddik innkjøpt. En neve med havsalt oppløst i 2dl vann. Rørt om under oppkok. Ca 1/4-del av saltet kastet pga. manglende tålmodighet. Saltlake opp i eddik og litt salo på toppen. Før: Etter: Veldig bra effekt! Må prøves.
ilpostino Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden toreae skrev (12 timer siden): Og i så ble det varmt igjen. 5 liter 32% eddik innkjøpt hvor kjøper du denne? Det sterkeste jeg har funnet er 12% hos Clas Ohlson, Biltema++
rozon Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) On 9/2/2025 at 5:22 PM, Subara said: Tror ikke det var sterkt solskinn/varmt for at det ikke skulle dunste vekk, men jeg brukte bare eddik og vann. Syntes det sved litt i øynene. Tror du har misforstått litt... Du skal ikke ha det i øynene. Endret 20 timer siden av rozon 2 1
ilpostino Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden kremt skrev (25 minutter siden): Europris har Takk. merker når jeg jobber med 12%, men bør vel bruke noe som beskytter øynene hvis man bruker 35%. Brukt eddik for å fjerne rust, og til det er det genialt. 1 1
Subara Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Tettsittende vernebriller: https://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/beskyttelse/verneutstyr-for-oyne-ansikt-og-hode/vernebriller/vernebriller-009658/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå