^fmj Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli (endret) https://www.nrk.no/sport/handballforbundet-leide-inn-morten-abel-og-brukte-2_3-millioner-kroner-pa-handballtinget-1.17478472 Hvorfor er alkohol så viktig for så mange? Det gjelder ikke bare tilstelninger som denne, under pandemien ble jeg sjokkert over hvor viktig det var for mange å få tak i alkohol. Jeg er ikke avholds, men det er lenge siden jeg har drukket noe nå. Personlig syns jeg at flyten av alkohol på slike arrangementer er en uting. Trenger mange vanlige folk helgerusen i godstolen for å klare seg gjennom uken? Hvorfor drikker du? Endret 9. juli av ^fmj 1
BadCat Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Mennesker er ikke så behagelige å være med. Alkohol i sammenkomster er som olje for en motor. 3
lania Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli (endret) Alkohol funker som energi kilde, samtidig som det inneholder giftstoff - en hadde kommet lenger med energidrikk. At en tar seg frihet til å være en retard, pga alkohol, har ikke så mye med alkohol å gjøre; er ofte klare symptomer på en underliggende diagnose i slike tilfeller, hvor en gjerne gir blaffen og gir skylden på alkoholen. De fleste som drikker alkohol får ikke endret atferd noe særlig, men enkelte blir gjerne mer aggressiv og tåler mindre. Hvis en har nok energi i kroppen, så fungerer en bedre i samtaler og får bedre oppmerksomhet og konsentrasjonsevne. Beste erstatning er kostholds tabellteter og energidrikk, hvis målet er å bli mer behagelig😇 I lys av samtykke loven, så blir litt av poenget med alkohol R. I .P for enkelte; en kan ikke lenger dumme ned folk gjennom alkohol, for så å lure seg til ligg - en må ha samtykke 😇 Alkohol gir stemning, men det gjør også energi drikk 😇 Endret 9. juli av lania
The Avatar Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Skal det fyrst være fest så må det være innafor å servere alkohol. Dei fleste (alle?) deltakarane på dette arrangementet er folk som er der på fritid og som har investert mykje fritid for å kunne bli invitert. Om det er det å skjenke dei alkohol kvart tredje år som er det som skal til for at dei fortsetter sitt frivillige arbeid så er nok det billig. Det er greit nok at dette er mykje pengar som utgjort heile årsbudsjettet til eit lokallag om alle pengane vart delt på berre ein klubb. Men det er ikkje ei heilt god samanlikning. Med mindre dei på håndballtinget hadde spunnet lykkehjulet for å finne ein heldig vinner så hadde det meir realistiske alternativet vært å dele 2,3 mill på håndballforbundets 800 klubbar, som hadde utgjort eit budsjettstillegg på godt under 3000 kr per klubb. Tilsvarande logikk er det rundt underholdninga, det er forholdsvis billig måte å få folk til å gidde å møte opp. Det som er å kritisere er vurderinga av kva håndballforbundet får igjen for pengane. Når eg ser på kvitteringa så ser eg at dei har betalt 45 kr per kaffekopp til middagen. Eg skjønner at ting koster på restaurant, men eg hadde nok forventa ein viss form for kvantumsrabatt når ein bestiller 115 små koppar med kaffe til desserten. Her snakkar vi 10x avanse på kaffen som normalt kostar 3-4 kr per kopp å trakte. Det er nesten som det grenser til svindel. At hotellet tek 67 kr for ei glaskflaske med Cola er langt meir akseptabelt når disse flaskene koster 27 kr på butikken.
BadCat Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli 4 hours ago, lania said: I lys av samtykke loven, så blir litt av poenget med alkohol R. I .P for enkelte; en kan ikke lenger dumme ned folk gjennom alkohol, for så å lure seg til ligg - en må ha samtykke 😇 Alkohol er årsaken til at nordmenn tør slå følge hjem i utgangspunktet. Uten alkohol blir de to stående meter fra hverandre og stirre tomt ut i rommet. Prøv denslags på bedehuset og beskjeden vil være at det verken er tid eller sted og at man må først være gift. Det er forskjell på å slakke på grenser med alkohol og på å fjerne de helt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå