Salvesen. Skrevet torsdag kl 19:51 Skrevet torsdag kl 19:51 Gjest 030de...917 skrev (4 minutter siden): Det er mulig jeg ikke uttrykte meg tydelig nok. Men jeg kan ta det igjen. Vi fikk et privat bud fra et par som var 2% over prisantydning dagen før faktisk visning. Følgelig har vi ikke en plikt til å godta private bud over prisantydning. I det vi mottar budet endrer vår vurdering av leilighetens markedsverdi seg. Så på det tidspunktet vurderer vi at markedsverdien er minimum 2% høyere enn prisantydningen den har. Det er ingen som forsøker å kuppe en leilighet til overpris, hele poenget er jo å få den under ens egen vurdering av markedsprisen. Vi tenker derfor at vi vil ha en budrunde med tanke på at vi vil nå minimum 2% over prisantydning dersom en annen part er interessert. Når parten som er interessert nå ikke er villig til å strekke seg lengre enn til 20 000 under prisantydning på dette tidspunktet, i tillegg til at de står hardt på en rekke forbehold som de vet vi ikke er villig til å akseptere fra det private budet, så må vi selvfølgelig si nei (Blant annet at vi ville stått uten bosted i en måned med et barn på to år). Anonymous poster hash: 030de...917 20 000 under takst? Dere burde åpenbart takke ja øyeblikkelig! Det er jo mer eller mindre takst for noe som ligger ute etter visning. Det er ett bra tilbud. Så lenge forbeholdene ikke er at bestemor skal være med så bør dere ringe og takke snarlig.. 2
Gjest 030de...917 Skrevet torsdag kl 20:24 Skrevet torsdag kl 20:24 Salvesen. skrev (9 timer siden): Å takke nei til bud er en risiko, her tok dere risiko og gikk på en smell. Prisene i Oslo er på vei ned og det er ikke selgers marked nå. Utleiere selger unna og metter markedet. Mange eksempler på folk som har leiligheter ute med tapspriser som ikke beveger seg. Eneste måten å selge er å senke pris eller vente på bedre tider. Q4 kan være en mulighet, da er det ofte lite ute. Men slik som det selges der borte nå som nevnt over kan det fort gå lang tid til vi ser neste dip EDIT: Det er i skrivende stund 2 727 annonser annonser ute i Oslo, det er det meste siden langt før 2020. Det er helt crazy EDIT 2: Anbefaler å sjekke ut solgt.no på sosiale medier. Legger ut ekstremt mye god info med gode kilder. Interessant graf. Hva er kilden din og viser den bare Oslo? Er det antall nye annonser og antallet som er solgt av de nye annonsene? Hvis den nederste linjen viser solgt totalt, så får jeg den ikke til å stemme med virkeligheten for det selges mer boliger enn noensinne før. For øvrig: I de 2727 boligene har du vel basert deg på hva som ligger til salgs på Finn i Oslo kommune. Hvis du skal sammenligne disse tallene over tid bør du ha i bakhodet at en tredjedel av dette er nyboliger (både ferdigstilte og ting som bygges nå) der mange bare blir liggende, så jeg antar at økningen ikke er så ekstrem. Men har jo sett at det har vært mye til salgs i høst, ja. Skal sjekke ut solgt.no! Anonymous poster hash: 030de...917
Gjest 030de...917 Skrevet torsdag kl 20:25 Skrevet torsdag kl 20:25 Salvesen. skrev (33 minutter siden): 20 000 under takst? Dere burde åpenbart takke ja øyeblikkelig! Det er jo mer eller mindre takst for noe som ligger ute etter visning. Det er ett bra tilbud. Så lenge forbeholdene ikke er at bestemor skal være med så bør dere ringe og takke snarlig.. Jeg gir opp å forklare saken for deg 😂 Anonymous poster hash: 030de...917
Gjest bdbb5...c00 Skrevet torsdag kl 20:34 Skrevet torsdag kl 20:34 Kjør ny visning etter sommeren. Får du noe som er nært prisantydning og uten dyre forbehold så ville jeg takket ja. Jo flere visninger den har jo mindre attraktiv blir den i markedet. For kjøperene får jo bevist at prisantydningen er feil når ingen byr opp til den. Så hvorfor skal de betale overpris bare fordi selger er sta? Mange andre objekt ute i markedet å velge i. Å kjøre mange visninger og å ha det stylet er ikke gratis eller veldig gøy. Samtidig tikker renten ut av kontoen din. Du risikerer at budene du får inn etter flere visninger blir enda lavere enn de du har fått nå så du tar en risiko. Anonymous poster hash: bdbb5...c00
The Avatar Skrevet torsdag kl 20:40 Skrevet torsdag kl 20:40 Gjest 030de...917 skrev (34 minutter siden): Så på det tidspunktet vurderer vi at markedsverdien er minimum 2% høyere enn prisantydningen den har. Det er ingen som forsøker å kuppe en leilighet til overpris, hele poenget er jo å få den under ens egen vurdering av markedsprisen. Kanskje unødvendig å seie, men her finnes der openbart fleire taktikkar. I dette tilfeller så satsa budgiver på å legge inn ein liten overpris i håp om å få raskt tilslag, dette for å sikre seg mot å tape ut i ein fordyrande budrunde. Når det no likevel vart visnining med fleire interessentar så legg dei seg godt under prisantydning i frykt for å presse opp prisen i den budkrigen som alle reknar med vil kome. Når det no viser seg at det ikkje blir nokon budkrig så har den opprinneleg budgivaren i alle fall ingen grunn til å legge seg på prisantydninga. Kva som er rett strategi kan ein sjølvsagt aldri vite, den moglege gevinsten ved å gjennomføre visning på planlagt måte var kanskje stor nok til å forsvare å takke nei til 2% over takst, men denne gongen slo det feil. Det er sjølvsagt lett å peike på at meklaren din har nok her vært litt for grisk til å gi gode nok råd. Meklaren såg potensiale for å selge til godt over takst og dermed høgare provisjon, samtidig som meklaren treng å ta konsekvensane av eit forsinka sal. Vanlegvis er det fyrst etter 6 månedar at meklaren risikerer å miste provisjonen sin i dei fleste meklaravtalane. 1
Gjest 030de...917 Skrevet torsdag kl 20:58 Skrevet torsdag kl 20:58 Gjest bdbb5...c00 skrev (1 minutt siden): Kjør ny visning etter sommeren. Får du noe som er nært prisantydning og uten dyre forbehold så ville jeg takket ja. Jo flere visninger den har jo mindre attraktiv blir den i markedet. For kjøperene får jo bevist at prisantydningen er feil når ingen byr opp til den. Så hvorfor skal de betale overpris bare fordi selger er sta? Mange andre objekt ute i markedet å velge i. Å kjøre mange visninger og å ha det stylet er ikke gratis eller veldig gøy. Samtidig tikker renten ut av kontoen din. Du risikerer at budene du får inn etter flere visninger blir enda lavere enn de du har fått nå så du tar en risiko. Anonymous poster hash: bdbb5...c00 Hehe. Jeg er stort sett enig i det du skriver. Nå hadde vi en visning med ganske labert besøk, det er jo et veldig rolig marked nå rett før sommeren. Men megleren beskrev for oss at de som var her var veldig interesserte. Den ene parten som bød kom først med et bud på 10% under prisantydning som ingen av de andre besvarte, så da tenker jeg i grunnen at det kun var en av de som var her som hadde behov for leilighet nå. De andre var sikkert folk som sitter på leiligheter de måtte solgt like etter sommeren. Uansett, vi kjører ny runde med visninger etter sommeren. Kan nok bare konkludere med at denne runden ble litt stang ut for oss. Og blir det noe i underkant av prisantydning, så får vi leve med det. I hvert fall om oppmøte på visninger og interessen for leiligheten er god. Jeg tror det kommer til å gå helt fint, altså. Disse leilighetene er vanligvis svært populære, så i verste fall tror jeg vi lander på prisantydning. Anonymous poster hash: 030de...917
Gjest 776b3...9f2 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Flere budgivere er nødvendig hvis du vil ha over prisantydning Solgte selv en tre-roms sentralt på Grünerløkka i slutten av januar (før det ble snakk om utsatt rentekutt), og det var på nippe at jeg måtte maks ta til takke med prisantydning fra en budgiver. Heldigvis klarte megler "hanke inn" bud fra en til, slik at det ble budrunde og den ble solgt 6.5% over prisantydning. Hadde 35 nedlastninger av salgsannonse, 109 favorittmerker, og per nå 45 som besøkte mer enn fem ganger. Var 6-8 på visning, noe jeg oppfattet som litt dårlig. Lå under "forventet klikk" etter første dag, så ble desperat og betalte for "økt synlighet", slik at den gikk over forventet klikk (og totalt i midten av forventet). Min var kanskje noe billigere enn din med mindre publikum, men er ikke sikker på om du hadde "god respons" på annonsen? Anonymous poster hash: 776b3...9f2
Gjest 030de...917 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden The Avatar skrev (På 26.6.2025 den 22.40): Kanskje unødvendig å seie, men her finnes der openbart fleire taktikkar. I dette tilfeller så satsa budgiver på å legge inn ein liten overpris i håp om å få raskt tilslag, dette for å sikre seg mot å tape ut i ein fordyrande budrunde. Når det no likevel vart visnining med fleire interessentar så legg dei seg godt under prisantydning i frykt for å presse opp prisen i den budkrigen som alle reknar med vil kome. Når det no viser seg at det ikkje blir nokon budkrig så har den opprinneleg budgivaren i alle fall ingen grunn til å legge seg på prisantydninga. Kva som er rett strategi kan ein sjølvsagt aldri vite, den moglege gevinsten ved å gjennomføre visning på planlagt måte var kanskje stor nok til å forsvare å takke nei til 2% over takst, men denne gongen slo det feil. Det er sjølvsagt lett å peike på at meklaren din har nok her vært litt for grisk til å gi gode nok råd. Meklaren såg potensiale for å selge til godt over takst og dermed høgare provisjon, samtidig som meklaren treng å ta konsekvensane av eit forsinka sal. Vanlegvis er det fyrst etter 6 månedar at meklaren risikerer å miste provisjonen sin i dei fleste meklaravtalane. Provisjonen til megler er 0,009% av salgssum. For meglere som har fulle ordrebøker, slik megleren vår har, er det økonomisk rasjonelt å omsette flest mulig boliger, ikke til høyest mulig pris. Anonymous poster hash: 030de...917
Gjest 030de...917 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Gjest 776b3...9f2 skrev (8 timer siden): Flere budgivere er nødvendig hvis du vil ha over prisantydning Solgte selv en tre-roms sentralt på Grünerløkka i slutten av januar (før det ble snakk om utsatt rentekutt), og det var på nippe at jeg måtte maks ta til takke med prisantydning fra en budgiver. Heldigvis klarte megler "hanke inn" bud fra en til, slik at det ble budrunde og den ble solgt 6.5% over prisantydning. Hadde 35 nedlastninger av salgsannonse, 109 favorittmerker, og per nå 45 som besøkte mer enn fem ganger. Var 6-8 på visning, noe jeg oppfattet som litt dårlig. Lå under "forventet klikk" etter første dag, så ble desperat og betalte for "økt synlighet", slik at den gikk over forventet klikk (og totalt i midten av forventet). Min var kanskje noe billigere enn din med mindre publikum, men er ikke sikker på om du hadde "god respons" på annonsen? Anonymous poster hash: 776b3...9f2 1 privat visning, 23 lastet ned salgsoppgaven, 55 har sett annonsen mer enn 5 ganger, 436 så på annonsen mellom 2 og 5 ganger og 140 favorittmarkerte den. 😅 Jeg tenker at det er ganske god respons Anonymous poster hash: 030de...917
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå