Bambilynn Skrevet 14. juni Skrevet 14. juni Hei! Dro på kjøretur i går, og ca 1,5t inn i kjøringa, kom det to pip med noen minutters mellomrom før to nye pip. Kjørte et stykke til før det pep to ganger igjen. Har lest i håndboken, men ble ikke noe klokere. Har ikke kjørt bilen i dag, men skal kjøre hjem igjen i morgen, og må da vite at bilen er grei å kjøre.. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Aner ikke hva det kommer av og aldri opplevd før. Har varsellampe på dekktrykk, men den har lyst lenge (likte ikke vinterdekkene, ikke fått nullstilt etter skifte til sommerdekk) og den har aldri gidd noen lyd før.. Noen tips? Erfaringer?
sedsberg Skrevet 14. juni Skrevet 14. juni (endret) Du har ikke noe tungt i ett av setene i bilen? Edit: Kan legge til andre ting jeg har vært borti som ligner: Dør, panser, ladeluke/bensinlokk eller bakluke som ikke er helt ordentlig lukket. Trafikkmelding på radioen (kommer selv om den erpå CD/USB/BT). Og som nevnt, setebeltevarsel hvis man har noe liggende i setet. Endret 14. juni av sedsberg
Bambilynn Skrevet 14. juni Forfatter Skrevet 14. juni sedsberg skrev (3 timer siden): Du har ikke noe tungt i ett av setene i bilen? Edit: Kan legge til andre ting jeg har vært borti som ligner: Dør, panser, ladeluke/bensinlokk eller bakluke som ikke er helt ordentlig lukket. Trafikkmelding på radioen (kommer selv om den erpå CD/USB/BT). Og som nevnt, setebeltevarsel hvis man har noe liggende i setet. Var bare midtersetet som var ledig, og der lå det ingenting. Setebeltet til passasjerene var ordentlig festet. Alle luker og lokk var igjen. Så ikke ut til å være noe trafikkrelatert heller, men kunne kanskje vært? Har aldri fått noe slikt før i så fall. Men takk for tips!
xRun Skrevet 14. juni Skrevet 14. juni Kanskje et skudd i blinde her; i min Toyota Yaris piper det to korte ganger når jeg nærmer meg fotoboks visse steder. Det skjer alltid på ca. samme sted, og jeg vet det er fotoboks ca. etpar hundre meter frem. Vet ikke om det er dette du opplever, men jeg tenkte det kunne nevnes.
Bambilynn Skrevet 14. juni Forfatter Skrevet 14. juni xRun skrev (43 minutter siden): Kanskje et skudd i blinde her; i min Toyota Yaris piper det to korte ganger når jeg nærmer meg fotoboks visse steder. Det skjer alltid på ca. samme sted, og jeg vet det er fotoboks ca. etpar hundre meter frem. Vet ikke om det er dette du opplever, men jeg tenkte det kunne nevnes. Nei, tuller du.. Jeg tror faktisk det pep når vi kjørte forbi fotoboks! Den første gangen det skjedde, så er det faktisk en fotoboks. Litt usikker på de andre gangene, men det kan jo være tilfellet!
SpecialForce Skrevet 14. juni Skrevet 14. juni (endret) Sett på navigasjonssystemet så kan du sjekke det der om du opplever det samme. Endret 14. juni av SpecialForce
Tzigana Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Bambilynn skrev (15 timer siden): Nei, tuller du.. Jeg tror faktisk det pep når vi kjørte forbi fotoboks! Den første gangen det skjedde, så er det faktisk en fotoboks. Litt usikker på de andre gangene, men det kan jo være tilfellet! Jeg får opp samme varsel i min Toyota Rav4. Først 2 svake pip når jeg er et stykke unna fotoboksen. Så to sterkere pip når vi er ganske tett på (noen hundre meter) fra fotoboksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå