Trestein Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): Når da jeg at naf kostet 6000 i året? Realiteten er at om jeg hadde hatt 50% rabatt på min bil forsikring hadde jeg betalt langt mindre enn deg. dog hadde jeg hatt økte kostnader for medlemskap og andre forsikringer eller hva som utgjør denne store bonusen. det er helt reelt. min pris er som sagt inkludert alt og ingen rabatt. 100% transparent uten noe skjult. jo pr km er latterlig for når du deler samme pris på dobbel km får du halv pris pr km kjørt. Men det koster meg ikke 2x prisen å øke til samme km som deg… vent, ber du om kWh tall nå? Hva er dette for en avsporing? kan godt finne det frem altså, men er det relevant for den originale påstanden om at Tesla er så sinnsykt dyrt å forsikre pga dyre reparasjoner? Jeg ga deg en link der det var dokumentert https://www.abcnyheter.no/livsstil/disse-bilene-har-dyrest-forsikring/286335
Salvesen. Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Hansien skrev (Akkurat nå): Sikker? Bonus er per definisjon en belønningssytem som gir rabatter på forsikringer bassert på antall år man har kjørt skadefritt.. Ja jeg har ingen rabatt på min sum.
Trestein Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Hansien skrev (1 minutt siden): Sikker? Bonus er per definisjon en belønningssytem som gir rabatter på forsikringer bassert på antall år man har kjørt skadefritt.. Han har vel 0 bonus da. Stakkars mann 1
Salvesen. Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Trestein skrev (Akkurat nå): Jeg ga deg en link der det var dokumentert https://www.abcnyheter.no/livsstil/disse-bilene-har-dyrest-forsikring/286335 Nei du ga en link som bruker tall i fra frende som igjen viser at din bil er enda dyrere… men det er helt ekstremt irrelevant når det kun er tall i fra en tilbyder når en vet hvor forskjellig dette er. 1
Hansien Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): Ja jeg har ingen rabatt på min sum. Så du har nylig hatt et uhell som gikk utover bonusen din?
ProphetSe7en Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Dere blir manisk om folk går off topic Tesla tråden, men at dere ødelegger tråden til TS med denne barslige diskusjonen deres ser ikke ut til å bry dere. Hvorfor tar dere ikke slike diskusjoner privat? 1
Trestein Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Salvesen. skrev (3 minutter siden): Nei du ga en link som bruker tall i fra frende som igjen viser at din bil er enda dyrere… men det er helt ekstremt irrelevant når det kun er tall i fra en tilbyder når en vet hvor forskjellig dette er. Sitat Tesla Model Y, landets desidert mest solgte bil, er ikke blant de dyreste bilene, men er likevel relativt dyr å forsikre sammenlignet med de andre. Dyrere biler, som Volvo XC40, BMW iX1 og Skoda Enyaq er billigere å forsikre.
Salvesen. Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Hansien skrev (1 minutt siden): Så du har nylig hatt et uhell som gikk utover bonusen din? Nei, jeg har bonus men ingen rabatter. Men du er fri til å vise til at Gjensidige fører bonus under rabatter. Mitt selskap gjør ikke det, det er bare inkludert i prisberegningen for de forskjellige kostnadene som kasko, ansvar osv. om Gjensidige putter bonus under rabatter blir det såklart ett helt annet regnestykke. Men denne praksisen har jeg aldri sett. så? 1
Salvesen. Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Trestein skrev (Akkurat nå): Sitat Tesla Model Y, landets desidert mest solgte bil, er ikke blant de dyreste bilene, men er likevel relativt dyr å forsikre sammenlignet med de andre. Dyrere biler, som Volvo XC40, BMW iX1 og Skoda Enyaq er billigere å forsikre. Ja, i frende. Den er ikke blant de dyreste i frende men heller ikke den billigste… altså, du kan jo bare lese artikkelen selv så slipper du å bli forklart det samme over og over igjen. tesla er ikke dyrest, Tesla er ikke billigst. Tesla er helt på det jevne, med varisjoner mellom selskap. Som alle biler og folk. Nevnt flere ganger allerede.. 1
Hansien Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Salvesen. skrev (9 minutter siden): Nei, jeg har bonus men ingen rabatter. Men du er fri til å vise til at Gjensidige fører bonus under rabatter. Mitt selskap gjør ikke det, det er bare inkludert i prisberegningen for de forskjellige kostnadene som kasko, ansvar osv. om Gjensidige putter bonus under rabatter blir det såklart ett helt annet regnestykke. Men denne praksisen har jeg aldri sett. så? Bonus er en type rabatt. Om du ikke har satt deg særlig inn i dette selv, så er normalen å ha en plass mellom 40-80% redusert pris alt etter antall år man har kjørt skadefritt. Jeg vet ikke om Gjensidige fører dette under rabatter da jeg ikke har hatt disse selv på over 10 år, så det for nesten Trestein svare på. Det du sikter til er andre typer rabattar man kan få, som via medlemskap i diverse forenigner som Amcar, NAF, klubbmedlemskap, fagforeninger og lignende. Det er godt mulig du ikke har dette selv, men slikt kan være verdt å sjekke ut for å få en enda hyggligere pris. Endret 11 timer siden av Hansien
Salvesen. Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Hansien skrev (Akkurat nå): Bonus er en type rabatt. Om du ikke har satt deg særlig inn i dette selv, så er normalen å ha en plass mellom 40-80% redusert pris alt etter antall år man har kjørt skadefritt. Det du sikter til er andre typer rabattar man kan få, som via medlemskap i diverse forenigner som Amcar, NAF, klubbmedlemskap, fagforeninger og lignende. Det er godt mulig du ikke har dette selv, men slikt kan være verdt å sjekke ut for å få en enda hyggligere pris. Joda, det er klart en rabatt det også. Men mitt selskap fører ikke dette under rabatter, ikke sist heller. Sjekket nettopp. så jeg refererte til andre rabatter, som kan gi merkostnader. 1
Hansien Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): så jeg refererte til andre rabatter, som kan gi merkostnader. NAF koster 700kr for en person pr år. På min bil blir det ca 2300 i rabatter hos gjensidige pr år, og det kun på en bil. Da har jeg ikke sjekket på øvrig kjøretøy eller forsikringer i farten og de besparelsen jeg ville fått da. Det er ganske normalt at rabatter via foreninger ofte rettferdiggjør medlemskapet alene. I tillegg har man gjerne flere goder via slike medlemskap. Så jeg er vel ikke enig i at et medlemskap nødvendigvis gir merkostnader.
Trestein Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Salvesen. skrev (11 minutter siden): Joda, det er klart en rabatt det også. Men mitt selskap fører ikke dette under rabatter, ikke sist heller. Sjekket nettopp. så jeg refererte til andre rabatter, som kan gi merkostnader. Var litt skuffet over at rabatten ikke var større. Jeg har jo 70% rabatt sikkert noe som trekker andre veien også da. Ingen alarm eller noe
Salvesen. Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Hansien skrev (2 minutter siden): NAF koster 700kr for en person pr år. På min bil blir det ca 2300 i rabatter hos gjensidige pr år, og det kun på en bil. Da har jeg ikke sjekket på øvrig kjøretøy eller forsikringer i farten og de besparelsen jeg ville fått da. Det er ganske normalt at rabatter via foreninger ofte rettferdiggjør medlemskapet alene. I tillegg har man gjerne flere goder via slike medlemskap. Så jeg er vel ikke enig i at et medlemskap nødvendigvis gir merkostnader. Tenker det er veldig sannsynlig at det finnes merkostnader når en får 50% rabatt. Jeg er medlem i NITO og det gir vell typisk 10% eller noe slikt og pga så liten rabatt svarer det seg sjeldent likevel. Hadde det gitt 50% rabatt hadde det vært en no brainer, såklart. så jeg er enig, trenger ikke ha merkostnader men når en snakker så store rabatter tenker jeg det er sannsynlig. 1
Hansien Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Tenker det er veldig sannsynlig at det finnes merkostnader når en får 50% rabatt. Jeg er medlem i NITO og det gir vell typisk 10% eller noe slikt og pga så liten rabatt svarer det seg sjeldent likevel. Hadde det gitt 50% rabatt hadde det vært en no brainer, såklart. så jeg er enig, trenger ikke ha merkostnader men når en snakker så store rabatter tenker jeg det er sannsynlig. Hvor får du 50% rabatt fra? NAF selv skriver på sine sider at disse gir opptil 26% på bilforsikring. Nå har jo også NAF et større fokus på kjøretøy enn NITO, i tillegg til at de har tett sammarbeid med Gjensidige som gjør det naturlig at de kan tilby bedre tilbud enn man gjerne får via fagforening. Og hva mener du isåfall at merkostnadene er siden du mener det er sannsynlig?
Salvesen. Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Hansien skrev (16 minutter siden): Hvor får du 50% rabatt fra? NAF selv skriver på sine sider at disse gir opptil 26% på bilforsikring. Nå har jo også NAF et større fokus på kjøretøy enn NITO, i tillegg til at de har tett sammarbeid med Gjensidige som gjør det naturlig at de kan tilby bedre tilbud enn man gjerne får via fagforening. Og hva mener du isåfall at merkostnadene er siden du mener det er sannsynlig? Fra prisene som ble lagt med:) var ca 50% fra husken. 1
Syar-2003 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Slettet.. Endret 8 timer siden av Syar-2003
Hansien Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Salvesen. skrev (17 minutter siden): Fra prisene som ble lagt med:) var ca 50% fra husken. Nå er jo sikkerhetsrabatten man får av å ikke ha noen under 23 år som kjører bilen noe Gjensidige selv har, og høyst trolig er dette også i din forsikring en plass siden det er basert på statistikk i bransjen i sin helhet, og denne rabatten utgjør jo fort mer enn 50% av den totale rabatten som står oppført. Slik som i eksempelett mitt så utgjør den 62% av den totale rabatten jeg hadde fått hos Gjensidige. Selv har jeg prisreduksjon PGA ingen sjåfører under 23 der jeg har forsikring selv om det ikke står i klartekst hva denne rabatten er slik som hos Gjensidige. Endret 10 timer siden av Hansien
Hanhijnn Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Salvesen. skrev (8 timer siden): Hehe oi shit ja tenkte ikke at det lett kunne misforstås 😅 men ja, litt opp i i pris men er så lite at jeg har ikke giddet å shoppe rundt enda. Tar nok runden etterkvart men tviler på at det er mye å spare for meg som ikke har særlig med rabatter slik som andre da jeg har lite forsikringer, medlemskap osv. Du er vel NITO-medlem? Der har Tryg en GOD rabattavtale.
Hanhijnn Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hansien skrev (8 timer siden): Bonus er en type rabatt. Som absolutt alle får. Hva var poenget ditt sa du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå