Gå til innhold

Skader for over 200k på Tesla Y

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg sa inkludert alt når jeg ga min pris, ja veiavgift er nå en del av forsikringsprisen som du selv nettopp har vist.

Nei. Det er vegavgifta, innkrevd av forsikringsselskapet. Det er ikkje del av forsikringsprisen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trestein skrev (Akkurat nå):

Poenget er at alle betaler det samme avgift uavhengig av bilmerke. Har aldri hørt om noen som har noe annet enn 3174 pr år for el bil. 

Betaler du 16000kr for 16 000km er det direkte hårreisende. 

Jeg betaler 9468(inklusive veiavgift) for 30 000km som er 30øre km mens du betaler 16000kr for 16000km. Det er 3 ganger så mye som meg. Vil ikke helt si at det er omtrent likt. 

Du betaler jo 200 000kr i forsikring på 200 000kjørte km mens jeg betaler 63000kr for 200 000km

Men når en sier og sammenligner alt inkludert så er det en fordel å sammenligne alt inkludert…

jeg betaler ikke 16k? Jeg betalte 935 for min sammenlignbare model 3 mot din. Dog hadde jeg 0 i rabatt. din koster ca det uten rabatt, gudene må vite hva du betaler for å oppnå rabatten..

Og nei, forsikring stiger ikke slik med km.. hadde kostet noen tikroninger ekstra å øke om ikke hundrelappen. 

poenget er at Tesla er ikke særlig dyrt å forsikre, helt jevne priser som moderne biler ellers.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
barfoo skrev (Akkurat nå):

Nei. Det er vegavgifta, innkrevd av forsikringsselskapet. Det er ikkje del av forsikringsprisen.

Jo det er en del av det en betaler for forsikringen til selskapet… poenget er at jeg inkluderte og var åpen om at jeg inkluderte alt mens hen som jeg også så komme i ett annet innlegg prøvde å jukse med å ta dette vekk og oppgi lavere pris. det var dog ikke så langt i fra sannheten på pris da. Men hen glemte også å nevne at hen har rundt det samme i rabatt… jeg har 0 kroner i rabatt…

poenget er uansett det samme, er ikke særlig dyrt å forsikre Tesla om en sjekker rundt. men om en velger feil selskap kan det være dyrt, som ellers ved andre biler

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Jo det er en del av det en betaler for forsikringen til selskapet… poenget er at jeg inkluderte og var åpen om at jeg inkluderte alt mens hen som jeg også så komme i ett annet innlegg prøvde å jukse med å ta dette vekk og oppgi lavere pris. det var dog ikke så langt i fra sannheten på pris da. Men hen glemte også å nevne at hen har rundt det samme i rabatt… jeg har 0 kroner i rabatt…

poenget er uansett det samme, er ikke særlig dyrt å forsikre Tesla om en sjekker rundt. men om en velger feil selskap kan det være dyrt, som ellers ved andre biler

Sånn for nyskjerrighetens skyld. Hva betaler du for nybilen? Regner med at det er litt forskjell fra model 3'n eller? 🙂

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (51 minutter siden):

Listen i din egen link… som forøvrig bare dekker ett selskap..

jeg betalte 935 for kasko med ekstra som leiebil etc. var vell 16000 pr år, kan finne frem e-faktura om du gjør det samme… men skjer nok ikke

Veldig vanskelig å forstå hva du mener her? Var det ekstra leiebil som kostet 16 000kr? Fant jeg frem faktura?

Vis oss fakturaen din!

Endret av Trestein
Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

Sånn for nyskjerrighetens skyld. Hva betaler du for nybilen? Regner med at det er litt forskjell fra model 3'n eller? 🙂

For model Y? Hm 550ish tror jeg, sånn ca:)

Skrevet
Trestein skrev (1 minutt siden):

Veldig vanskelig å forstå hva du mener her? Var det ekstra leiebil som kostet 16 000kr? Fant jeg frem faktura?

Hæ? Når har jeg sagt at jeg betaler 16000? 
jeg sa jeg betalte 935 pr måned alt inkludert og når du spørte om km sa jeg 16000km pr år.

Det ble akkurat som jeg forutså, faktura viste det manglet avgift og prisen var høyere enn nevnt, samt nevnte du ikke den fulle prisen uten rabatt…

som sagt var min pris uten rabatt…

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Duriello skrev (5 minutter siden):

Wow. 😲

Synes det er veldig rimelig jeg! Med 0% rente osv. betalte vell over 600 for en jeg hadde tidligere med tilsvarende ‘opsjoner’.

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Synes det er veldig rimelig jeg! Med 0% rente osv. betalte vell over 600 for en jeg hadde tidligere med tilsvarende ‘opsjoner’.

Ah, jeg mente forsikring på nybilen. 😅

(Har lekt nok med "konfiguratoren" til å vite pris på bilen. 🤭)

Endret av Duriello
Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

jeg sa jeg betalte 935 pr måned alt inkludert og når du spørte om km sa jeg 16000km pr år.

Det ble akkurat som jeg forutså, faktura viste det manglet avgift og prisen var høyere enn nevnt, samt nevnte du ikke den fulle prisen uten rabatt…

Som flere har påpekt. Forsikrings selskapet krever inn veiavgiften. Det er ikke en del av forsikrings summen.

Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Unskyld var dette på gamle bilen til 350 000kr?

Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

Ah, jeg mente forsikring på nybilen. 😅

Haha åh😅 nei så dyr er den absolutt ikke😅

tror den ligger på 1100 nå, dog har jeg ikke shoppet rundt for bedre priser enda.

og igjen, dette er inkludert alt. Altså fakturapris samt ingen rabatter:) ingenting skjult her:)

• Liker 2
Skrevet
Trestein skrev (1 minutt siden):

Som flere har påpekt. Forsikrings selskapet krever inn veiavgiften. Det er ikke en del av forsikrings summen.

Unskyld var dette på gamle bilen til 350 000kr?

Jo det er prisen en betaler for forsikringen. Som du kan lese feil tok jeg deg allerede for disse skjulte tingene før du utleverte det selv. det var helt åpenbart.

ja det opplyste jeg om, da det er sammenlignbare biler.

som du kan se spiller jeg med åpne kort, i motsetning til ‘andre’

i realiteten betaler du rundt 15000 for bilen din men så har du rabatter som gir deg ukjente merkostnader.

• Liker 1
Skrevet

Haha åh😅 nei så dyr er den absolutt ikke😅

tror den ligger på 1100 nå, dog har jeg ikke shoppet rundt for bedre priser enda.

og igjen, dette er inkludert alt. Altså fakturapris samt ingen rabatter:) ingenting skjult her:)

Trodde du mente 550ish i forsikring pr mnd. 😆 (Rart om den er billigere å forsikre en model 3'n liksom)

Skrevet
Duriello skrev (3 minutter siden):

Trodde du mente 550ish i forsikring pr mnd. 😆 (Rart om den er billigere å forsikre en model 3'n liksom)

Hehe oi shit ja tenkte ikke at det lett kunne misforstås 😅

men ja, litt opp i i pris men er så lite at jeg har ikke giddet å shoppe rundt enda. Tar nok runden etterkvart men tviler på at det er mye å spare for meg som ikke har særlig med rabatter slik som andre da jeg har lite forsikringer, medlemskap osv.

• Liker 2
Skrevet

Jo det er prisen en betaler for forsikringen. Som du kan lese feil tok jeg deg allerede for disse skjulte tingene før du utleverte det selv. det var helt åpenbart.

ja det opplyste jeg om, da det er sammenlignbare biler.

som du kan se spiller jeg med åpne kort, i motsetning til ‘andre’

i realiteten betaler du rundt 15000 for bilen din men så har du rabatter som gir deg ukjente merkostnader.

Uansett hva du måtte mene så betaler jeg 6300kr i året for min forsikring. Det er for 30 000km. Det betyr 21 øre pr km i forsikring. Hva koster model Y som er litt rimeligere enn min? Og hvor mange km?

Skrevet
Trestein skrev (Akkurat nå):

Uansett hva du måtte mene så betaler jeg 6300kr i året for min forsikring. Det er for 30 000km. Det betyr 21 øre pr km i forsikring. Hva koster model Y som er litt rimeligere enn min? Og hvor mange km?

Jeg har allerede opplyst om det over, realiteten er at du har 50% rabatt og du har dette på grunn av andre kostnader som medlemskap og jeg antar andre forsikringer etc som koster deg penger. uten dette, slik som meg hadde forsikringen kostet deg rundt 15000. 

pr km er håpløs utregning…

Skrevet

Jeg har allerede opplyst om det over, realiteten er at du har 50% rabatt og du har dette på grunn av andre kostnader som medlemskap og jeg antar andre forsikringer etc som koster deg penger. uten dette, slik som meg hadde forsikringen kostet deg rundt 15000. 

pr km er håpløs utregning…

Et naf medlemskap 6000kr i året? Det koster 700kr i året og gir masse andre fordeler også.

Pr km er relevant for meg som kjører mye. Du driver jo å maser om hvor mange wh bilen den bruker pr km? hvorfor sier du ikke bare hvor mange kWh den bruker i måneden eller året?

Skrevet
Trestein skrev (2 minutter siden):

Et naf medlemskap 6000kr i året? Det koster 700kr i året og gir masse andre fordeler også.

Pr km er relevant for meg som kjører mye. Du driver jo å maser om hvor mange wh bilen den bruker pr km? hvorfor sier du ikke bare hvor mange kWh den bruker i måneden eller året?

Når da jeg at naf kostet 6000 i året? Realiteten er at om jeg hadde hatt 50% rabatt på min bil forsikring hadde jeg betalt langt mindre enn deg.

dog hadde jeg hatt økte kostnader for medlemskap og andre forsikringer eller hva som utgjør denne store bonusen. det er helt reelt. 

min pris er som sagt inkludert alt og ingen rabatt. 100% transparent uten noe skjult.

jo pr km er latterlig for når du deler samme pris på dobbel km får du halv pris pr km kjørt. Men det koster meg ikke 2x prisen å øke til samme km som deg…

vent, ber du om kWh tall nå? Hva er dette for en avsporing?

kan godt finne det frem altså, men er det relevant for den originale påstanden om at Tesla er så sinnsykt dyrt å forsikre pga dyre reparasjoner?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

ingen rabatt.

Sikker? Bonus er per definisjon en belønningssytem som gir rabatter på forsikringer bassert på antall år man har kjørt skadefritt..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...