Gå til innhold

Skader for over 200k på Tesla Y

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trestein skrev (2 minutter siden):

Jeg har 30 000km i året og super forsikring (Leiebil og ny bil om store skader osv osv). Betaler 6000kr i året for det. 

Det gjør du ikke… som sagt, bare legg ved faktura…

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trestein skrev (4 minutter siden):

Jeg har 30 000km i året og super forsikring (Leiebil og ny bil om store skader osv osv). Betaler 6000kr i året for det. 

Tror jeg må bytte selskap, hvilket bruker du?

• Hjerte 1
Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

Det er bare sprøyt, jeg ser for meg at dette skjer:

oida, glemte avgiften som er ca 50% av nevnte sum også plutselig er 6000 8-9000…

hen har gjort dette flere ganger. samme greia hver gang

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Det gjør du ikke… som sagt, bare legg ved faktura…

Jeg kan selfølgelig lyge om forsikringspremien min. Men jeg legger aldri ut private bilder. Tror nok der er folk her inne med store datakunnskaper. 

Skrevet
Duriello skrev (1 minutt siden):

Gjensidige men jeg vil ikke anbefale dem. Fikk omtrent samme pris hos flere billig selskaper. Husker ikkje helt men ett av dem måtte du være kristen. 

Skrevet
Trestein skrev (1 minutt siden):

Jeg kan selfølgelig lyge om forsikringspremien min. Men jeg legger aldri ut private bilder. Tror nok der er folk her inne med store datakunnskaper. 

Akkurat… det er ikke første gangen du kjører samme stil.

en tar såklart ikke med sensitive opplysninger.

tragikomisk, som vanlig

• Liker 3
Skrevet

Zoom inn såpass at man ikke ser detaljer man trenger å skravere over, problem solved?🤷

• Liker 1
Skrevet (endret)
Trestein skrev (3 minutter siden):

Gjensidige men jeg vil ikke anbefale dem. Fikk omtrent samme pris hos flere billig selskaper. Husker ikkje helt men ett av dem måtte du være kristen. 

Jeg har toppforsikringen der, max bonus, 25.000km og leiebil osv. Betaler fort det dobbelte. 🤷🤷

Ellers meget fornøyd med dem, 0 stress når det skjer noe. 

(Og bare for morro, hvilket krevde at du var kristen?😂)

Endret av Duriello
  • Liker 1
Skrevet
Duriello skrev (1 minutt siden):

Zoom inn såpass at man ikke ser detaljer man trenger å skravere over, problem solved?🤷

Jeg vedder ett års forsikring på at hen ikke klarer å fremskaffe bankutskrift med Gjensidige og 500 kroner engang uten noen som helst andre detaljer…

det er der problemet ligger, ikke personvernet..

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Jeg vedder ett års forsikring på at hen ikke klarer å fremskaffe bankutskrift med Gjensidige og 500 kroner engang uten noen som helst andre detaljer…

det er der problemet ligger, ikke personvernet..

Tro hva du vil!

Skrevet

Tro hva du vil!

Det er ingen som kommer til å kjøpe at du betaler under 3000 kroner pr år for en moderne bmw med full pakke og laang km. du prøver ikke engang.

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Det er ingen som kommer til å kjøpe at du betaler under 3000 kroner pr år for en moderne bmw med full pakke og laang km. du prøver ikke engang.

Forsikring.thumb.jpg.6b544e9e3b9c23958cc74fcc0a11f260.jpg

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Akkurat som forventet, det var ikke alt…

Jeg sa 6000kr i året i forsikring. Så at det var steget til 6302 kr. Om du mener at veiavgift er fosikring så får du tro det. 

Skrevet

Jeg sa 6000kr i året i forsikring. Så at det var steget til 6302 kr. Om du mener at veiavgift er fosikring så får du tro det. 

Jeg sa inkludert alt når jeg ga min pris, ja veiavgift er nå en del av forsikringsprisen som du selv nettopp har vist.

fjern naf rabatten som du betaler for også er vi mer eller mindre på samme pris…. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Trestein skrev (12 minutter siden):

Forsikring.thumb.jpg.6b544e9e3b9c23958cc74fcc0a11f260.jpg

Sjekket min nå, 17 tusen og noen små. 😂

Men da inkludert trafikkforsikringen osv.

Noe ironiskt over at en toyota koster så mye mer en en nyere bmw, men sånn er det nå bare.. 😅

Endret av Duriello
Skrevet
Duriello skrev (2 minutter siden):

Sjekket min nå, 17 tusen og noen små. 😂

Men da inkludert trafikkforsikringen osv.

Noe ironiskt over at en toyota koster så mye mer en en nyere bmw, men sånn er det nå bare.. 😅

Det er jo også viktig å ta med at forsikring er ekstremt inviduelt da. Gjensidige har aldri vært bra for meg, personen har jo også ganske mange tusen i rabatter som en må ta høyde for. jeg har ingen rabatt på min bilforsikring. 

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Jeg sa inkludert alt når jeg ga min pris, ja veiavgift er nå en del av forsikringsprisen som du selv nettopp har vist.

fjern naf rabatten som du betaler for også er vi mer eller mindre på samme pris…. 

Poenget er at alle betaler det samme avgift uavhengig av bilmerke. Har aldri hørt om noen som har noe annet enn 3174 pr år for el bil. 

Betaler du 16000kr for 16 000km er det direkte hårreisende. 

Jeg betaler 9468(inklusive veiavgift) for 30 000km som er 30øre km mens du betaler 16000kr for 16000km. Det er 3 ganger så mye som meg. Vil ikke helt si at det er omtrent likt. 

Du betaler jo 200 000kr i forsikring på 200 000kjørte km mens jeg betaler 63000kr for 200 000km

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...