Gjest 4b42f...b24 Skrevet 13. juni Skrevet 13. juni Ser dette nesten utelukkende samme hos hver enkelt vennepar i min omgangskrets. Er det virkelig slik på generelt basis? Det er nesten utelukkende alltid kvinnene som "får lov" til å være trist og lei av tilværelsen. mannfolka får ikke lov, da er de sutrete/grinete og plutselig 10x mindre attraktiv later det som. Jeg har det likt i mitt eget forhold, så jeg vet ståa der dersom det blir aktuelt hos meg også. Ikke at jeg har så mye å være trist/lei meg over per nå så jeg får ikke direkte følt på det selv i like stor grad kanskje .Men har vært en gjennomførende greie blant mannfolka i gjengen nå at de føler livet er jævlig kjipt. Også får de 0 medhold i hjemmet. Et par har gått i vasken pga dette, han sa bare han var lei av at han ikke kunne få klage på tilværelsen, for da var det plutselig kona sin feil at livet til mannen var jævlig.. Det var null å hente, og dette satte en støkk i meg. Jeg testet litt umoralsk med fruen hjemme, sutret litt over ditt og datt.. Hun gikk umiddelbart i forsvarsposisjon og prøvde å få det til å virke som at jeg beskylder henne for at noe er kjipt. Igjen så ble øynene mer åpne og jeg begynte å snakke om dette med mannfolka. Alle hadde samme "syn" på det og mistenkte at hvis det var noe de evt tok opp som de ikke likte, så ble det vridd slik at mannen skal føle på skyld. Selv om det ikke er noe "skyld" å legge på noen i utgangspunktet. Nå 2-3 år senere, har vi mer eller mindre snakket veldig åpent om hendelser som har vært, og konklusjonen er som tittelen sier.. Bare én part i et forhold kan være trist/lei seg..Den andre må holde ut. ( Jeg sier ikke eksklusivt kvinner, for det er garantert forhold hvor kvinnen føler det samme om mannen, akkurat som det vil være noen forhold som ikke har hatt noe av dette jeg sier på tankeblokka en gang) Hvorfor skal det være slik? Hvordan kommer får man evt partner ut av et slikt tankesett..hvorfor kan man ikke noen ganger bare være 2 stk som er lei og vil sutre litt over tilværelsen uten at det er noe som skal måtte gjøres med annet enn å jobbe gjennom det. Anonymous poster hash: 4b42f...b24
Gavekort Skrevet 13. juni Skrevet 13. juni Gjest 4b42f...b24 skrev (10 minutter siden): Er det virkelig slik på generelt basis? Kan ikke si at jeg ser det samme mønsteret som deg. Mistenker det er noen omstendigheter her som jeg ikke får med meg. 1
Atib Azzad Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Det er åpenbart ugreit å forsøke hindre sin partner i et forhold å ha kontakt og utrykke egne følelser. Dersom man manipuleres til å undergrave og fornekte sine følelser av sin partner, mener jeg det er såpass stort rødt flagg, at man bør vurdere om forholdet er sunt å forbli í. Noe av det som kan være sunt og fint med et forhold er jo å ha noen andre der, som ser og hører deg, og hjelper deg gjennom vanskelige følelser og omstendigheter, dersom man bare mener en part i et forhold fortjener dette, synes jeg man har et veldig underlig syn på kjønn og partnerskap. Når det er sagt, har jeg samme mistanke som Gavekort. Du snakker generelt om å vise følelser, og det burde åpenbart vises rom til å utrykke følelsene sine på generelt grunnlag. Samtidig som en antagelig vil få bedre respons på å snakke om hvordan man savner sin avdøde far, enn om man klager over hvordan Greta Thunberg er pedo, bare for å lage et vilkårlig eksempel, på at kontekst betyr noe for hvilken respons man vil få på sine utrykk. 1 1
Gjest 4b42f...b24 Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Gavekort skrev (På 13.6.2025 den 11.49): Kan ikke si at jeg ser det samme mønsteret som deg. Mistenker det er noen omstendigheter her som jeg ikke får med meg. Nei altså dette gjelder ikke bare meg, men omgangskretsen min så det blir evt "mange" omstendigheter hvis man skal grave dypt, jeg tenker nå mer på det generelle. Dette er da naboer som har blitt venner av oss, til kompiser fra barndommen med sine partnere. Det er slik at med en gang noen av karene blir litt mer "pjusk" så daler forholdet. Om det er klaging/syting over smått eller stort. Så er det et problem for forholdet. Men når det normalt sett er motsatt, så er det ikke et like stort problem, da finnes det bare potensielt løsninger. Mye mulig dere lever i et forhold som ikke har særlige opp og ned altså, eller at man ikke innser det som skjer selv siden det er forventet.. For det er akkurat det som har vært hos alle her også før vi begynte å ha det som et tema. Alle har bare "godtatt" at det er sånn sjargongen er og det er ikke noe farlig, som regel er jo mannfolka enklere der og bare lar det gå siden det ikke har like står påvirkning på ens hverdag. Men poenget er altså, når det snus, så er det et problem. ( oftest, ikke alltid) Anonymous poster hash: 4b42f...b24
Sjørøver Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Gavekort skrev (På 13.6.2025 den 11.49): Kan ikke si at jeg ser det samme mønsteret som deg. Mistenker det er noen omstendigheter her som jeg ikke får med meg. Du kan jo ta ett dypdykk på reddit om du orker. Det er overraskende mange menn som rapporterer om det samme. Det forventes at menn forstår kvinners problemer samtidig som menns problemer bagatelliseres.
Gavekort Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Sjørøver skrev (1 time siden): Du kan jo ta ett dypdykk på reddit om du orker. Det er overraskende mange menn som rapporterer om det samme. Det forventes at menn forstår kvinners problemer samtidig som menns problemer bagatelliseres. Driten flyter selvsagt til toppen om man er så frustrert at man begynner å poste om det på internett. Gjest 4b42f...b24 skrev (2 timer siden): Mye mulig dere lever i et forhold som ikke har særlige opp og ned altså, eller at man ikke innser det som skjer selv siden det er forventet.. Jeg anerkjenner at jeg er mer emosjonelt stabil enn min motpart, men i min personlige situasjon så hadde jeg temmelig satt ut om jeg hadde fått kjeft når jeg ikke er fornøyd med noe i livet mitt. 1
Gjest 26ff2...e3a Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Gavekort skrev (På 13.6.2025 den 11.49): Kan ikke si at jeg ser det samme mønsteret som deg. Mistenker det er noen omstendigheter her som jeg ikke får med meg. Dette mønsteret er tydelig, også offentlig. Vi har jo saken der en far gikk ut i en kronikk og tok opp følelser rundt ensomhet i pappaperm, og manglende tilrettelegging for far. Da var kvinnene raskt på banen og ba han slutte å syte osv. Årn sjæl. Kvinner vil at menn skal snakke mer om følelser, da selvsagt ikke egne følelser men om kvinnens følelser. Anonymous poster hash: 26ff2...e3a
Atib Azzad Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni 42 minutes ago, Guest 26ff2...e3a said: Dette mønsteret er tydelig, også offentlig. Vi har jo saken der en far gikk ut i en kronikk og tok opp følelser rundt ensomhet i pappaperm, og manglende tilrettelegging for far. Da var kvinnene raskt på banen og ba han slutte å syte osv. Årn sjæl. Kvinner vil at menn skal snakke mer om følelser, da selvsagt ikke egne følelser men om kvinnens følelser. Jeg tror du generaliserer for mye, at du finner kvinner som oppfører seg slik betyr ikke at det kan ekstrapoleres til å gjelde kvinner som gruppe, folk som legger energi i å utrykke seg på nettet (jeg vet det inkluderer meg selv) er kanskje heller ikke en god representant for gjennomsnittet. Personer som ikke lar andre utrykke seg, har ikke tilstrekkelig modenhetsgrad til å være i relasjoner spør du meg. 1
Gavekort Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Gjest 26ff2...e3a skrev (44 minutter siden): Dette mønsteret er tydelig, også offentlig. Vi har jo saken der en far gikk ut i en kronikk og tok opp følelser rundt ensomhet i pappaperm, og manglende tilrettelegging for far. Da var kvinnene raskt på banen og ba han slutte å syte osv. Årn sjæl. Kvinner vil at menn skal snakke mer om følelser, da selvsagt ikke egne følelser men om kvinnens følelser. Anonymous poster hash: 26ff2...e3a Det finnes rikelig med giftige forhold, både av de der mannen er hovedårsaken og der kvinnen er hovedårsaken. Kirsebærplukke tilfeller med kvinner som har narsissistiske tendenser styrker ikke et argument om at det er slik kvinner er. Jeg har aldri vært interessert i kvinner som ikke klarer å emosjonelt validere mine følelser, men kan oppriktig ikke si at det er et veldig finmasket filter. 1
Leo_ Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Men det er jo enkelt da, GET OUT. Jeg gidder i alle fall ikke være i et forhold jeg er misfornøyd med, da er jeg heller lykkelig alene i godt selskap med meg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå