Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når bare én part kan være "trist/lei"

Gjest 4b42f...b24

Anbefalte innlegg

Gjest 4b42f...b24
Skrevet

Ser dette nesten utelukkende samme hos hver enkelt vennepar i min omgangskrets.

Er det virkelig slik på generelt basis? 

Det er nesten utelukkende alltid kvinnene som "får lov" til å være trist og lei av tilværelsen.
mannfolka får ikke lov, da er de sutrete/grinete og plutselig 10x mindre attraktiv later det som.

Jeg har det likt i mitt eget forhold, så jeg vet ståa der dersom det blir aktuelt hos meg også. Ikke at jeg har så mye å være trist/lei meg over per nå så jeg får ikke direkte følt på det selv i like stor grad kanskje .Men har vært en gjennomførende greie blant mannfolka i gjengen nå at de føler livet er jævlig kjipt. Også får de 0 medhold i hjemmet. 
Et par har gått i vasken pga dette, han sa bare han var lei av at han ikke kunne få klage på tilværelsen, for da var det plutselig kona sin feil at livet til mannen var jævlig.. Det var null å hente, og dette satte en støkk i meg.
Jeg testet litt umoralsk med fruen hjemme, sutret litt over ditt og datt.. Hun gikk umiddelbart i forsvarsposisjon og prøvde å få det til å virke som at jeg beskylder henne for at noe er kjipt. Igjen så ble øynene mer åpne og jeg begynte å snakke om dette med mannfolka.
Alle hadde samme "syn" på det og mistenkte at hvis det var noe de evt tok opp som de ikke likte, så ble det vridd slik at mannen skal føle på skyld. Selv om det ikke er noe "skyld" å legge på noen i utgangspunktet.

Nå 2-3 år senere, har vi mer eller mindre snakket veldig åpent om hendelser som har vært, og konklusjonen er som tittelen sier.. Bare én part i et forhold kan være trist/lei seg..Den andre må holde ut.  ( Jeg sier ikke eksklusivt kvinner, for det er garantert forhold hvor kvinnen føler det samme om mannen, akkurat som det vil være noen forhold som ikke har hatt noe av dette jeg sier på tankeblokka en gang)  
Hvorfor skal det være slik? Hvordan kommer får man evt partner ut av et slikt tankesett..hvorfor kan man ikke noen ganger bare være 2 stk som er lei og vil sutre litt over tilværelsen uten at det er noe som skal måtte gjøres med annet enn å jobbe gjennom det.

Anonymous poster hash: 4b42f...b24

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gjest 4b42f...b24 skrev (10 minutter siden):

Er det virkelig slik på generelt basis? 

Kan ikke si at jeg ser det samme mønsteret som deg. Mistenker det er noen omstendigheter her som jeg ikke får med meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...