Spillredaksjonen Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Beste lansering for en Nintendo-konsoll noensinne Les hele saken på Gamer.no» 1
Donkey Kong Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Sitat I en pressemelding kunngjorde Nintendo at Switch 2 solgte 3,5 millioner eksemplarer i løpet av de første fire dagene siden maskinen havnet i butikkhyllene 5. juni. Perspektiv: På fire dager var Switch 2-salget tilsvarende 1/4 av det totale Wii U-salget. Wii u var på markedet i nesten fem år. 1 1
Milarwen Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 1 hour ago, Donkey Kong said: Perspektiv: På fire dager var Switch 2-salget tilsvarende 1/4 av det totale Wii U-salget. Wii u var på markedet i nesten fem år. Wii U solgte langt mindre enn kanskje fortjent? Jeg syns Wii U er en fin maskin og man kan lett se at Wii U er en evolution i leddet fram til Switch 2. Den solgte veldig lite, men uten, tror jeg ikke du kunne kjøpt Switch 2 i dag. 😃 1 1
kilik Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Største lansering noensinne. Husk også at dette er en veldig rolig periode på året salgsmessig. De fleste konsoller blir lansert på høsten like før julesalget. Så blir det interessant å se hvordan salget utvikler seg med tanke på prisen. 2
BadCat Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Problemet er at det i det hele tatt eksisterer en ny konsoll fra Nintendo. Det burde kun eksistere spill. Konkurrentenes nye plattformer støtter i tillegg til eget økosysten både Steam, GOG, emulering og mer. For eksempel er XBOX portable multiplattform. 1 1
Chaos_Niddhogg Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni -Gloom og doom -sett ned prisen -Nintendo burde gå tredjeparts Virker som de i Nintendo vet jækla godt hva de driver med rent økonomisk sett. Lansere en oppfølger til sij mest solgte konsoll med en oppfølger til en av sine bestselgende spillserier var kanskje ikke så dumt. 2
Chaos_Niddhogg Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni BadCat skrev: Problemet er at det i det hele tatt eksisterer en ny konsoll fra Nintendo. Det burde kun eksistere spill. Konkurrentenes nye plattformer støtter i tillegg til eget økosysten både Steam, GOG, emulering og mer. For eksempel er XBOX portable multiplattform. Er ikke det Nintendo tjener kronasjene sine på. Husk altid at det dreier seg om penger til slutt. It's a business not a charity. Men du kan skaffe deg en Xbox håndholdt og jeg en Switch 2 så er vi begge gode. Noe for alle. 1
Chaos_Niddhogg Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Donkey Kong skrev: Sitat I en pressemelding kunngjorde Nintendo at Switch 2 solgte 3,5 millioner eksemplarer i løpet av de første fire dagene siden maskinen havnet i butikkhyllene 5. juni. Perspektiv: På fire dager var Switch 2-salget tilsvarende 1/4 av det totale Wii U-salget. Wii u var på markedet i nesten fem år. Allerede solgt mer enn Virtual Boy 🤔 2
Iki Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Chaos_Niddhogg skrev (21 minutter siden): -Gloom og doom -sett ned prisen -Nintendo burde gå tredjeparts Virker som de i Nintendo vet jækla godt hva de driver med rent økonomisk sett. Lansere en oppfølger til sij mest solgte konsoll med en oppfølger til en av sine bestselgende spillserier var kanskje ikke så dumt. Stoler 100% på tallene fra Nintendo, samtidig som man nekter å stole på tallene fra Ubisoft... Synes det blir litt rart. Vi får se hvordan salget fortsetter fremover. Blir nok et byks til når Pokemon eller et annet førsteparts spill kommer. Virker egentlig mer som om Nintendo har vært flinke med produksjonstallene, slik at dem hadde nok switch 2 til lanseringen, sånn at alle kunne kjøpe en. Man kan lure på hvordan andre nye konsoller hadde gjort det om dem ikke hadde vært så begrenset. 1 1
BadCat Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 40 minutes ago, Chaos_Niddhogg said: 1 hour ago, BadCat said: Problemet er at det i det hele tatt eksisterer en ny konsoll fra Nintendo. Det burde kun eksistere spill. Konkurrentenes nye plattformer støtter i tillegg til eget økosysten både Steam, GOG, emulering og mer. For eksempel er XBOX portable multiplattform. Expand Er ikke det Nintendo tjener kronasjene sine på. Husk altid at det dreier seg om penger til slutt. It's a business not a charity. Men du kan skaffe deg en Xbox håndholdt og jeg en Switch 2 så er vi begge gode. Noe for alle. Jeg bruker ikke håndholdte maskiner og jeg har nok med de spillene jeg allerede har hoardet over 40 år. Det har ikke noe med meg å gjøre. Nintendo pleide å lage maskiner og spill for alle. Både pris og innhold var en no-brainer. Det var bare å kjøpe uten å veie det en tanke. Dette nye er for de mest interesserte. Omtalene bommer ikke når de sier at 9 av 10 kunder bør vente. 1
svenka Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni BadCat skrev (26 minutter siden): Jeg bruker ikke håndholdte maskiner og jeg har nok med de spillene jeg allerede har hoardet over 40 år. Det har ikke noe med meg å gjøre. Nintendo pleide å lage maskiner og spill for alle. Både pris og innhold var en no-brainer. Det var bare å kjøpe uten å veie det en tanke. Dette nye er for de mest interesserte. Omtalene bommer ikke når de sier at 9 av 10 kunder bør vente. Vente på hva? Priskutt? Det skjer ikke om en GOD stund 🫣
BadCat Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 12 minutes ago, svenka said: Vente på hva? Priskutt? Det skjer ikke om en GOD stund 🫣 Vente på spill. Det kan ta flere år.
svenka Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni BadCat skrev (33 minutter siden): Vente på spill. Det kan ta flere år. Har det noen gang vært så mange spill tilgjengelig på en launch fra dag 1?
BadCat Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) Hvis man velger ei anna platform har man tilgang på over 5 millioner spill. Spørsmålet er hvor mange spill som eksisterer kun på Switch 2 og som er ute nå. Endret 11. juni av BadCat 1
BadCat Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) Noe av det mest fientlige Nintendo gjorde var å avslutte Virtual Console. Abbonnementene de tilbyr nå koster langt mer over tid enn å kjøpe de spillene man liker én gang. Så er ikke PS Plus og diverse stort bedre. Hundrevis av spill blir samlet, men man må fortsette å betale, eller så har man ingen spill. Prisene justeres opp hyppigere enn folk rekker å følge med. Endret 11. juni av BadCat 2
Donkey Kong Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni BadCat skrev (2 timer siden): Vente på spill. Det kan ta flere år. Det kommer garantert et storspill til julesalget. Intervall mellom spill er nok nøye planlagt, og mye tyder på at Switch 2 har ligget lanseringsklar en god stund. Switch-salget har holdt seg stabilt, så Nintendo har ikke vært tvunget til å lansere Switch 2 før nødvendig. Foreløpig lar Nintendo Mario Kart og Donkey kong sole seg i glansen alene. Men 3D-Mario, Smash og deretter Zelda vil bli lansert etter tur. 1
BadCat Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) De kunne ha cashet bra inn ved å selge en Switch pro for 4-5 år siden da dette var etterspurt. Folk forventer mer nå. Denne nye konsollen er forvirrende de dedikerte og enda mer forvirrende for hvermansen. Det blir som når man kjøper bil. Hvis man ønsker en oppdatert versjon av den modellen man har er det ikke sikkert at det faller i smak med en ny modell senere. Det kan falle mellom 2 stoler. Orspill tiltenkt. Nintendo har aldri drevet med veldedighet, men i motsetning til nå var de tydelige i hva de stod for. Endret 11. juni av BadCat 1
GnilreG Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Skulle ønske kontrollerene til switch ikke var så elendige, hadde det nok blitt et kjøp. Grunnen til at jeg ikke fulførte nyeste Mario eller Zelda spillene, helt forferdelig å spille med. 1
Sjørøver Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Iki skrev (17 minutter siden): Forbløffende mange av dem til salgs på Finn allerede. Er det noe rabatt å hente, eller er det scalping?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå