Gå til innhold

Ekstrem pågang for Switch 2: – Heilt enormt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Switch 2 med Mario Kart World-pakken er også det som går mest hos Power.

– Det skuldast nok i stor grad at Mario Kart er eit av dei mest populære spela gjennom tidene, og når det følger med i ein pakke, får kundane mykje for pengane, meiner kommunikasjonssjef Silje Ensrud."

Eller er dette fordi det er faktisk det eneste førsteparts-lanseringsspillet til Switch 2? Hadde Metroid kommet samme dagen så hadde det nok solgt ekstremt bra det også.

Skrevet
Sukk...... Folk burde skamme seg. De har ivertfall ikke lov til å klage på spill prisene i framtida når de støtter satan skjøl i gaming bransjen (Nintendo) og etterdilteren Microsoft....
  • Liker 2
Skrevet (endret)
31 minutes ago, phraze said:

– Det skuldast nok i stor grad at Mario Kart er eit av dei mest populære spela gjennom tidene, og når det følger med i ein pakke, får kundane mykje for pengane, meiner kommunikasjonssjef Silje Ensrud."

Eller er dette fordi det er faktisk det eneste førsteparts-lanseringsspillet til Switch 2? Hadde Metroid kommet samme dagen så hadde det nok solgt ekstremt bra det også.

Tror det henger mer sammen med at det er det eneste nye spillet med en velkjent IP ved launch. Og ja, jeg tror Metroid 4 ved launch hadde hjulpet en del, og som jeg har nevnt i andre tråder, de burde satset på et helt nytt Mario eller Zelda ved launch. Zelda og Mario er de to IP-ene Nintendo de andre konsollene mest sannsynlig misunnelige på. 

Endret av Milarwen
Skrevet (endret)
3 hours ago, phraze said:

Spill selger konsoller og Mario KArt er desidert en av de beste solgte spill seriene med MK8 på toppen. Metroid er passe nisje hvor Dread solgte mest med 3.07 millioner eksemplarer og originale Prime til GC 2.84. MArio KArt 8/Deluxe har solgt til sammen nærmere 77 millioner eksemplarer.

Må også sies at Mario Kart er for "alle" og alle aldre. 

Så kan med trygghet si at en gediger del av hypen til S2 sin lansering er MKW, og det var nok godt planlagt av Nintendo.

Endret av Chaos_Niddhogg
  • Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Fenris Helheim said:

Sukk...... Folk burde skamme seg. De har ivertfall ikke lov til å klage på spill prisene i framtida når de støtter satan skjøl i gaming bransjen (Nintendo) og etterdilteren Microsoft....

Prisene til spill kommer til å gå opp uansett. Nintendo tok "friheten" å gjorde det før de andre. Men hey, de fleste storspill på PSN er jo typ 899 NOK, så er ikke langt unna uansett.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Dette er en blank løgn og et forsøk på å skape mer etterspørsel. Det er fortsatt mulig å helt rolig bestille både bundle og konsoll for seg selv på Elkjøp.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
58 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Spill selger konsoller og Mario KArt er desidert en av de beste solgte spill seriene med MK8 på toppen. Metroid er passe nisje hvor Dread solgte mest med 3.07 millioner eksemplarer og originale Prime til GC 2.84. MArio KArt 8/Deluxe har solgt til sammen nærmere 77 millioner eksemplarer.

Må også sies at Mario Kart er for "alle" og alle aldre. 

Så kan med trygghet si at en gediger del av hypen til S2 sin lansering er MKW, og det var nok godt planlagt av Nintendo.

Mario kart 8 + 8D har bare solgt bra av samme grunn som Wii Sports, bundled. Hvis du først skal kjøpe deg en konsoll og du får et brukbart spill med litt rabatt, selvsagt velger du bundle. Med den logikken er Wii Sports den mest populære spill-serien til Nintendo. Wii Sports er moro det men det er ikke den IP-en jeg ser blir dratt fram når Nintendo nevnes. 

Wii Sports har solgt 82.90 millioner. Langt mer enn Mario Kart 8+8D sine 68 millioner, som forøvering er fordelt på to konsollgenerasjoner.

Endret av Milarwen
Skrevet
JornHansen skrev (25 minutter siden):

Dette er en blank løgn og et forsøk på å skape mer etterspørsel. Det er fortsatt mulig å helt rolig bestille både bundle og konsoll for seg selv på Elkjøp.

Vi får nå se, Norge og andre nordiske land har veldig stor kjøpekraft, spesielt i disse tider. Og med feriepenger, så har de fleste råd til det meste. Så om det er suksess i Norden/Europa, vil ikke overraske meg så mye. Men spørs med andre deler, spesielt USA.

Jeg for min del, venter og ser hvilke spill som IKKE vil fungere, ha bugs eller begrenset før jeg tar byttet. Dette har blant annet Gamer, ikke dekket godt nok.. 

Skrevet
4 hours ago, Milarwen said:

Tror det henger mer sammen med at det er det eneste nye spillet med en velkjent IP ved launch. Og ja, jeg tror Metroid 4 ved launch hadde hjulpet en del, og som jeg har nevnt i andre tråder, de burde satset på et helt nytt Mario eller Zelda ved launch. Zelda og Mario er de to IP-ene Nintendo de andre konsollene mest sannsynlig misunnelige på. 

Metroid er for krevende for folk flest. Selv om spillet viser deg teknikkene før de trengs, krever det både timing, presisjon og ferdigheter.

At det ikke er så tilgjengelig er det som gjør spillet bra. Enda godt at de ikke har dummet ned dybden i spillene for å øke salget.

Skrevet
2 minutes ago, BadCat said:

Metroid er for krevende for folk flest. Selv om spillet viser deg teknikkene før de trengs, krever det både timing, presisjon og ferdigheter.

At det ikke er så tilgjengelig er det som gjør spillet bra. Enda godt at de ikke har dummet ned dybden i spillene for å øke salget.

Metroid prime 4 ble annonsert for 8 år siden. Jeg tviler sterkt at det har noe med vanskelighetsgraden å gjøre. 

Skrevet
Lush skrev (31 minutter siden):

Vi får nå se, Norge og andre nordiske land har veldig stor kjøpekraft, spesielt i disse tider. Og med feriepenger, så har de fleste råd til det meste. Så om det er suksess i Norden/Europa, vil ikke overraske meg så mye. Men spørs med andre deler, spesielt USA.

Jeg for min del, venter og ser hvilke spill som IKKE vil fungere, ha bugs eller begrenset før jeg tar byttet. Dette har blant annet Gamer, ikke dekket godt nok.. 

USA slipper iallfall å ha et griskt mellomledd som Bergsala AB.

• Liker 1
Skrevet (endret)
JornHansen skrev (16 minutter siden):

Rart Switch 2 ikke er dyrere i USA med tanke på Trump-tollen.

Endret av PosteMonopolet
Skrevet
JornHansen skrev (13 minutter siden):

De slipper og valuta, samt endel "moms" alt etter hvor i USA, så det spiller inn. Bergsala, gjør det såklart ikke gratis men prisen er ikke så mye høyere hvis man tar høyde for valuta, moms og fortjeneste.

Skrevet (endret)

Det var ikke det jeg skrev. Nintendo hadde nok helst sett spillet kansellert da utviklingskostnadene er store i forhold til salgstallene. Ikke minst etter de så resultatene til Prime Remastered.

Hvis spillet var mer salgbart hadde de tilgjengeliggjort nr 2 og 3 også, noe de ikke har gjort.

Nintendo trenger å ha konsoller ute blant folk før de begynner å selge Prime 4. Det er et spill som er vanskelig nok å selge med mange konsoller i markedet. 

Å selge et nisjespill før millioner har konsollen, er risikosport. Metroid som lanseringstittel gir ingen mening. Det hadde permanent ødelagt salgstallene til spillet. Salgstall som i utgangspunktet er lave.

https://youtu.be/K_7zx0geiYQ

Endret av BadCat
Skrevet (endret)
Lush skrev (6 minutter siden):

De slipper og valuta, samt endel "moms" alt etter hvor i USA, så det spiller inn. Bergsala, gjør det såklart ikke gratis men prisen er ikke så mye høyere hvis man tar høyde for valuta, moms og fortjeneste.

Det er ikke riktig. Norge har 25 prosent moms og resten av EU har 17. Det er Bergsala som spiser kake i dag.

EDIT: Momsen er høyere enn 17 generelt i EU. Her rota jeg med tallene, men det er IKKE moms som er årsaken til den sinnsyke prisen i Norge.

Endret av JornHansen
Skrevet
Milarwen skrev (1 time siden):

Mario kart 8 + 8D har bare solgt bra av samme grunn som Wii Sports, bundled.

Det er bare tull. Wii Sports var noe HELT annet enn bundle med Mario Kart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...