Spillredaksjonen Skrevet onsdag kl 05:00 Skrevet onsdag kl 05:00 Ekstrem pågang for Switch 2: – Heilt enormt Butikkane fortel om høge salstal i Noreg. Les hele saken på Gamer.no» 1
Iki Skrevet onsdag kl 05:14 Skrevet onsdag kl 05:14 Lurer på hvilke folk det er som kjøper denne? Alle som kommenterer online, under hver artikkel eller hver video Nintendo selv legger ut, mener den er for dyr. Blir det en ny runde med scalpere som gjør en dårlig investering, slik som ps5 pro? 1
BadCat Skrevet onsdag kl 05:14 Skrevet onsdag kl 05:14 Det er alarmerende at folk har en nesegrus beundring for forbrukerfiendtlige produkter. Man liker gjerne å tro at nordmenn er både opplyste og rasjonelle. Det er ingen lanseringstitler som gjør at folk ikke kan utsette kjøpet og påføre Nintendo / Bergsala svette skuldre. 3
PosteMonopolet Skrevet onsdag kl 05:44 Skrevet onsdag kl 05:44 (endret) Iki skrev (1 time siden): Lurer på hvilke folk det er som kjøper denne? Regner med det stort sett bare er voksne fans som står i kø for å kjøpe til den prisen akkurat nå. I tillegg er det sikkert mange dumme scalpers som kjøper den i troen på at det er lettjente penger. Endret onsdag kl 06:28 av PosteMonopolet 1
BadCat Skrevet onsdag kl 06:14 Skrevet onsdag kl 06:14 Det er alltid folk som hamstrer produkter med knapp tilgang. enten for godfølelsen av å ha noe som ikke er tilgjengelig for folk flest eller for videresalg. Folk fortsetter å kjøpe dingser selv om de vet at det meste blir støvsamlere straks nyfølelsen går over. 1
Camlon Skrevet onsdag kl 06:43 Skrevet onsdag kl 06:43 1 hour ago, Iki said: Lurer på hvilke folk det er som kjøper denne? Alle som kommenterer online, under hver artikkel eller hver video Nintendo selv legger ut, mener den er for dyr. Blir det en ny runde med scalpere som gjør en dårlig investering, slik som ps5 pro? Vanlige folk kjøper denne. Prisen er ikke spesielt dyr, den koster omtrent det samme som Nintendo 64 om vi justerer for lønn.
PosteMonopolet Skrevet onsdag kl 06:55 Skrevet onsdag kl 06:55 (endret) Camlon skrev (12 minutter siden): Vanlige folk kjøper denne. Prisen er ikke spesielt dyr, den koster omtrent det samme som Nintendo 64 om vi justerer for lønn. Jeg husker Nintendo 64 kostet rundt 2000 kr i 1998, justert med inflasjon så tilsvarer det 3832 i dag. https://www.ssb.no/kalkulatorer/priskalkulator Endret onsdag kl 06:56 av PosteMonopolet 1
Sjørøver Skrevet onsdag kl 07:02 Skrevet onsdag kl 07:02 (endret) Iki skrev (1 time siden): Lurer på hvilke folk det er som kjøper denne? Med tanke på hvor mange enslige godt voksne som finnes så tror jeg ikke det står på kjøpere. De må jo ha noe å bruke pengene på. Det er også et trygt kjøp. En gammel switch koster vanvittig mye brukt. Steam deck taper deg mye til sammenligning. Endret onsdag kl 07:04 av Sjørøver
Camlon Skrevet onsdag kl 07:07 Skrevet onsdag kl 07:07 (endret) 20 minutes ago, PosteMonopolet said: Jeg husker Nintendo 64 kostet rundt 2000 kr i 1998, justert med inflasjon så tilsvarer det 3832 i dag. https://www.ssb.no/kalkulatorer/priskalkulator Skal vi justere for inflasjon istedenfor lønn så må vi også ta med at den norske kronen har svekket seg kraftig og hedonisk prisjustering av inflasjon for å ta hensyn til kvalitetsforbedringer i produkter. Vi kan justere for inflasjon + kronekurs + hedonisk, men personlig foretrekker jeg gjøre det enkelt og justere for lønn. Da tilsvarer det 6200 kroner i dag. Endret onsdag kl 07:16 av Camlon
d'espresso Skrevet onsdag kl 07:18 Skrevet onsdag kl 07:18 2 hours ago, BadCat said: Det er alarmerende at folk har en nesegrus beundring for forbrukerfiendtlige produkter. Man liker gjerne å tro at nordmenn er både opplyste og rasjonelle. Det er ingen lanseringstitler som gjør at folk ikke kan utsette kjøpet og påføre Nintendo / Bergsala svette skuldre. Dette. Det er veldig synd. Det var alle muligheter i verden til å presse Bergsala litt. Med en så svak lanserings lineup burde det være en no brainer. 1
PosteMonopolet Skrevet onsdag kl 07:48 Skrevet onsdag kl 07:48 Hvis folk bare fortsetter å kjøpe Nintendo uansett hva det koster så kommer det til å ende opp slik som de sinnsykt dyre fotballkanalenene. 2
BadCat Skrevet onsdag kl 07:55 Skrevet onsdag kl 07:55 (endret) Jeg ønsket og ønsker meg en >= 30% kraftigere Switch så det blir bedre flyt i eksisterende spill. Ikke en ny konsoll (som ikke er binærkompatibel med eksisterende spill) og nye spill. Switch Pro > Switch 2 Switch 2 løser ingen av mine problemer og er heller ikke aktuell før det kommer en spilltittel jeg ikke kan avstå fra å spille. Det er ikke penger det står på men prinsipper og at jeg har nok dingser som tar opp plass og samler støv. Endret onsdag kl 07:57 av BadCat 1
BadCat Skrevet onsdag kl 08:19 Skrevet onsdag kl 08:19 Jeg føler meg som en tosk for å håpe på en high-end-utgave av Switch siden ryktene i 2019. Så skjer det ikke noe som helst mens årene går. Jeg bryr meg om på en god måte få spilt det spillbiblioteket jeg allerede har, ikke om neste generasjon. Hvis jeg kjøper et nytt skjermkort løfter det alle spillene jeg har i Steam-biblioteket. Hvis jeg kjøper en Switch 2, gir det meg motivasjon til å kjøpe nye spill. Nintendo vil at jeg skal kjøpe nye spill og legge vekk de jeg har. Det verste for meg var at Nintendo tok bort Mario 35. Forby at folk om og om igjen spiller noe de liker slik at de glemmer å kjøpe noe nytt.
JornHansen Skrevet onsdag kl 11:30 Skrevet onsdag kl 11:30 To artikler med samme tema?? Dette er uansett ikke sant. Du kan fortsatt kjøpe en Switch 2 på Elkjøp. Du kan til og med bare velge en "klikk og hent". Hypen er langt mindre enn Switch 1 og et prisfall er nødvendig. Vi vet alle at den nordiske importøren Bergsala tar alt for mye av kaka her. Føkk det! 1
BadCat Skrevet onsdag kl 11:58 Skrevet onsdag kl 11:58 To tråder. I dag for det meste den veien høna sparker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå