Gå til innhold

laptop finner ikke tlf(samsung s24)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, må overføre en del bilder og andre filer fra tlf, men laptopen finner den ikke. Den begynner kun å lade. Har prøvd alt av innstillinger og på annen laptop,  men ingenting skjer. Har også en huawei p30 og der får jeg mulighet til å dele filer og alt er greit.

Detter litt krise, så håper det finnes en løsning

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Én mulighet er jo å koble en USB-lagringsenhet (USB-stick, HDD e.l.) direkte til telefonen og kopiere ut direkte fra den.

Edit: Evt. kopiere til SD-kortet i telefonen, ta det ut og koble det til PC-en i en minnekortleser.

Endret av sedsberg
Skrevet

Du kan også bruke fildeling fra laptop. Først dele en mappe fra PC, så bruke en explorer-type app med SMB-støtte på telefonen til å kopiere over.

Skrevet

ok, men noen som kan ha en anelse om hvorfor ikke tlf foreslår å dele filer når den er koblet til laptopen? Det er mye enklere for meg å bare kunne klippe ut alt jeg trenger over til laptopen

Skrevet

Mulig at dette er beskrevet over, men prøv dette:

1. Koble telefon og PC sammen med USB-kabel.
  2. Hvis det kommer opp en dialogboks på telefonen, godta at PC får tilgang til filer på telefonen.
  3. Åpne filutforskeren på PC. Da skal telefonen dukke opp nede til venstre i utforskeren.
  4. Klikk deg inn på telefonen og finn de filene du vi kopiere.
  5. Resten er en helt vanlig filoperasjon.

Skrevet
dan83 skrev (På 2.6.2025 den 10.36):

hei, må overføre en del bilder og andre filer fra tlf, men laptopen finner den ikke. Den begynner kun å lade. Har prøvd alt av innstillinger og på annen laptop,  men ingenting skjer. Har også en huawei p30 og der får jeg mulighet til å dele filer og alt er greit.

Hva er alt av innstillinger?

1. Påse at du har Automatisk blokkering slått av i sikkerhetsinnstillingene

2. Når enheten er tilkoblet PC, trykk på varslet om at telefonen lader for å bytte til dataoverføring som standard for tilkoblingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...