Gå til innhold

Muslimsk dialognettverk vil ha hijab på småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, Neptun1 said:

Hvor ble det av argumentene?

De var i posten over. Jeg antok du klarte å flytte blikket. Min feil.

Det finnes ikke en klar enighet mellom muslimske, norske jenter om hvorvidt bruk av hijab er obligatorisk for muslimske kvinner. Men de fleste, både de som bruker og de som ikke bruker hijab, mener at dette må være kvinners eget valg. Å bruke hijab er noe som bør komme som resultat av et selvstendig valg. For noen oppleves bruk av hijab ikke bare som kvinners valg, men som et kvinnefrigjørende valg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rart å prøve kreve forbud ved bruk av norsk lov om dykk samtidig prøve påstå at det ikkje er norsk lov som gjeld for muslimske kvinner. Kva er det dykk prøver oppnå då egentlig?

• Liker 1
Skrevet (endret)
rabler skrev (14 minutter siden):

De var i posten over. Jeg antok du klarte å flytte blikket. Min feil.

Og tildekking/hijab samt homofili er frivillig i Pakistan, Afghanistan, Iran, Saudi-Arabia, Egypt, Iran, Sudan osv. -"forbildeland" som venstresiden elsker?

Endret av Neptun1
  • Liker 6
Skrevet
24 minutes ago, Neptun1 said:

Og tildekking/hijab samt homofili er frivillig i Pakistan, Afghanistan, Iran, Saudi-Arabia, Egypt, Iran, Sudan osv. -"forbildeland" som venstresiden elsker?

Whataboutism

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
rabler skrev (Akkurat nå):

Visste den kom, for slippe å ta stilling til islam i Norge og Vesten. Alltid.

Selvsagt vil du (og venstresiden) ikke uttale deg om islam i muslimske land.
Som om det stiller seg annerledes i Norge kontra muslimske land.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
rabler skrev (53 minutter siden):

Det er det dataene forteller oss.

En kan jo gå til tittelen på denne diskusjonen: Muslimsk dialognettverk vil ha hijab på småbarn. Meiner du at desse småbarn også får velge sjølv? 

• Liker 5
Skrevet
Drunkenvalley skrev (6 minutter siden):

Eg har inntrykk dykk ser meir etter å starte konflikt enn å hjelpe kvinner når eg les kva dykk skriv.

Hva synes du om synet på kvinner og homofile i muslimske land?

• Liker 5
Skrevet
10 hours ago, Baranladion said:

Muhammed har ikke sagt det. Tildekkelsen handler egentlig om å vise "måtehold", og så har det blitt dratt helt ut av proposjoner av religiøse ledere som misbruker religionen til å fremme sitt eget syn på ting og ha makt. 

Har aldri forstått hvor ideen om misbruk kommer fra. Er det ikke designet av menn for menn som vil ha makt?

• Liker 1
Skrevet
Neptun1 skrev (3 timer siden):

Hva synes du om synet på kvinner og homofile i muslimske land?

Men kan ikke kvinner og homofile komme hit da og leve frie liv? Eller er du ikke genuint bekymret for dem?

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (6 timer siden):

Men kan ikke kvinner og homofile komme hit da og leve frie liv? Eller er du ikke genuint bekymret for dem?

Vi har nok ikke plass til alle som må «reddes». Dessuten følger de andre som ikke vil reddes, med på lasset…..

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 hours ago, Vokteren said:

Vi har nok ikke plass til alle som må «reddes». Dessuten følger de andre som ikke vil reddes, med på lasset…..

Vi har ekstremt mye mer plass enda. Det er veldig lenge til dette til by på store problemer.

• Liker 2
Skrevet
rabler skrev (4 timer siden):

Vi har ekstremt mye mer plass enda. Det er veldig lenge til dette til by på store problemer.

Akkurat det sa en svensk statsminister for noen år siden også.

Og du verden så feil han tok……

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...