Femtekolonne Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai Jeg kjøpte en Toshiba tv i 2015 som var kjempebra den gang. Den har senere blitt erstattet og flyttet fra tv stue til barnerom. Den har ikke akkurat fått slappe av så den har fått gått sine timer, men fungerer like godt enda. PS4 den har vært koblet opp mot derimot hørtes ut som en jetmotor på fullt pådrag. Jeg har tatt av deksler og blåst den ren så nå hører man ikke vifta gå engang. Jeg tenker jo litt på hvor mye støv som må befinne seg i tv'n.. Er det så livsfarlig å ta av bakdekselet på en tv som jeg kan få inntrykk av ved søk på nett eller er det like ufarlig som på ps4? Har egentlig ikke lyst til å kaste noe som fungerer.
snqmann95 Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai Går helt fint. TV-er er veldig enkle å demontere. Skrudd få TV-er, men skrudd veldig mye annet div elektronikk, og TV-er har vært overraskende enkelt når man kun skal ha tilgang til hovedkort og strømforsyning
ps5 Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai Vel og bra for moderne TV-er, men ikke prøv dette på en crt der du kan møte 40000 volt eller mer.
Femtekolonne Skrevet 12. mai Forfatter Skrevet 12. mai 59 minutes ago, ps5 said: Vel og bra for moderne TV-er, men ikke prøv dette på en crt der du kan møte 40000 volt eller mer. Regner med den er lcd. Skal vel ikke ligge noe strøm lagret i den.
El burro Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai Femtekolonne skrev (5 minutter siden): Regner med den er lcd. Skal vel ikke ligge noe strøm lagret i den. Tror det kommer an på om den har ekstern strømforsyning eller ikke, er strømforsyningen innebygget så er det garantert kondensatorer der som gi fra seg et realt spark.
ps5 Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai (endret) 10 minutes ago, Femtekolonne said: Regner med den er lcd. Skal vel ikke ligge noe strøm lagret i den. Hvis den er flat er det antagelig ok. Mere en generell advarsel for fremtidige googletreff. Alt var bokstavelig talt mer spennende i gamle dager. Endret 12. mai av ps5
sedsberg Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai (endret) Du kan ha opp til ca. 320V i strømforsyningsdelen (sansynligvis ikke). Denne pleier å være merket ganske godt. Pass på å ta ut støpselet og la den stå frakoblet noen minutter. Om du skulle få deg en karamell er det neppe særlig farlig siden det er DC. Så fremt støpselet er trekt ut. Spoiler Endret 13. mai av sedsberg
ilpostino Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai ps5 skrev (19 timer siden): Vel og bra for moderne TV-er, men ikke prøv dette på en crt der du kan møte 40000 volt eller mer. Skulle akkurat til å advare om det samme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå