skaftetryne32 Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Sjørøver skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at om du ikke vil ha barn, så blir du nok ganske glad for barnet når du har fått det. Du misforstår, jeg tenker på de som faktisk ikke bør ha barn fordi de ikke er helt som de skal i topplokket. 2
herzeleid Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni skaftetryne32 skrev (1 time siden): Det er jo akkurat hva som ble gjort her, denne personen ble stemplet som en militant edgelord fordi hun ikke vil ha barn, en kan lure på hva begrunnelsen for det stempelet er. Dette er usannt og du vet det. Fra innlegget du svarte på; Man er bra edgelord når man finner på argumentet "– Eg skal ikkje på død og liv få eit barn, berre fordi regjeringa vil det." Det er med andre ord ikke at hun ikke vil ha barn som reageres på men den trassige stråmannsargumentasjonen. 1
skaftetryne32 Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni herzeleid skrev (57 minutter siden): Dette er usannt og du vet det. Fra innlegget du svarte på; Man er bra edgelord når man finner på argumentet "– Eg skal ikkje på død og liv få eit barn, berre fordi regjeringa vil det." Det er med andre ord ikke at hun ikke vil ha barn som reageres på men den trassige stråmannsargumentasjonen. Det er fremdeles ingen stråmenn her, og det er fremdeles ingen grunn til å si at det er et argument for det er er det ikke, så det også er usant, det som da blir stråmannen her er å påstå at standpunktet er et argument, for det er det virkelig ikke. Og igjen har man en mening som muligens er litt utradisjonell så er man altså stemplet som en edgelord, hva nå enn det er, vi kan kalle det en provokatør kanskje, men det er strengt tatt den som lar seg provosere av noe sånt til den grad at man bruker kallenavn, ja da vet man hvem som helst bør skjerpe seg. Kanskje ta en titt på mer enn den ene setningen i saken ? 4
herzeleid Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni skaftetryne32 skrev (5 minutter siden): Det er fremdeles ingen stråmenn her, og det er fremdeles ingen grunn til å si at det er et argument for det er er det ikke, så det også er usant, det som da blir stråmannen her er å påstå at standpunktet er et argument, for det er det virkelig ikke. Og igjen har man en mening som muligens er litt utradisjonell så er man altså stemplet som en edgelord, hva nå enn det er, vi kan kalle det en provokatør kanskje, men det er strengt tatt den som lar seg provosere av noe sånt til den grad at man bruker kallenavn, ja da vet man hvem som helst bør skjerpe seg. Kanskje ta en titt på mer enn den ene setningen i saken ? Du lot som hun ble stemplet "fordi hun ikke vil ha barn" selv om det åpenbart ikke er sant og du tilsynelatende vet bedre, og lot som du "lurte på begrunnelsen" selv om den allerede var gitt. Når du bruker så mange ord på å ikke trekke usannheten ser jeg ikke potensiale for noen sannferdig diskusjon. Simen1 skrev (19 timer siden): Man er bra edgelord når man finner på argumentet "– Eg skal ikkje på død og liv få eit barn, berre fordi regjeringa vil det." skaftetryne32 skrev (2 timer siden): denne personen ble stemplet som en militant edgelord fordi hun ikke vil ha barn, en kan lure på hva begrunnelsen for det stempelet er.
skaftetryne32 Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni herzeleid skrev (1 minutt siden): Du lot som hun ble stemplet "fordi hun ikke vil ha barn" selv om det åpenbart ikke er sant og du tilsynelatende vet bedre, og lot som du "lurte på begrunnelsen" selv om den allerede var gitt. Når du bruker så mange ord på å ikke trekke usannheten ser jeg ikke potensiale for noen sannferdig diskusjon. Hele grunnlaget for stempelet er jo et utsagn om at hun ikke vil ha barn, hva er feil her ? Er det måten utsagnet ble formet på som provoserer så voldsomt at denne personen skal stemples som en "edgelord" ? Og det er fremdeles ikke et argument, så når du selv lyver om det så er det åpenbart ikke noe grunnlag for noe som helst. 2
Simen1 Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Simen1 skrev (19 timer siden): Man er bra edgelord når man finner på argumentet "– Eg skal ikkje på død og liv få eit barn, berre fordi regjeringa vil det." Til orientering: Jeg mente det jeg skrev, slik jeg skrev det i sin helhet. At Charlotte har andre utsagn, basert på hva hun selv vil, kommenterte jeg ikke fordi det er selvfølgelig helt i orden. Det går under de "1001 personlige grunner for hva man selv vil eller ikke". Som jeg bevisst poengterte er en motsetning til sitatet ^^. Charlotte fremstår altså selvmotsigende når hun både velger ut fra hva hun selv vil, og samtidig gjør motsatt av det regjeringen vil, på rent trass. Det er dette trasseriet jeg kaller edgelord. Og at hun går ut i media med sinte ord om dette gjør henne militant. Når vi først er inne på regjeringen så må jeg bare påpeke at Erna ikke er i regjering. Men hun skal ha takk for ærligheten og advarselen til alle menn som forsøker å finne lykken uten å gå i fella til en militant edgelord. Mange menn vil nok ane mye framtidig trøbbel og styre hardt unna sånne damer. Så igjen, takk for ærligheten Charlotte.
skaftetryne32 Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Simen1 skrev (17 minutter siden): Charlotte fremstår altså selvmotsigende når hun både velger ut fra hva hun selv vil, og samtidig gjør motsatt av det regjeringen vil, på rent trass. Det er dette trasseriet jeg kaller edgelord. Og at hun går ut i media med sinte ord om dette gjør henne militant. Jeg tror ikke det er ment som trass, eller engang som noe provokativt, det har vært snakket om at for få barn blir født her i Norge i minst 20 år nå, og det er fremdeles ingenting som er blitt gjort for å gjøre det mulig for yngre mennesker å få barn mens de fremdeles er unge, jeg synes ikke det er så rart at folk ordlegger seg på det viset, for ingenting er faktisk blitt gjort, og da er valget enkelt, det er ikke noe hun på død og liv vil gjøre, forståelig. 2
Simen1 Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni (endret) skaftetryne32 skrev (11 minutter siden): Jeg tror ikke det er ment som trass, Hvis hun ikke mente det hun ble direkte sitert på, så må jeg si det var utrolig klønete å si det. Ja, Norge har godt av økt fødselsrate og både regjeringen og Erna har påpekt det. Men Charlotte burde likevel unngått det trassete edgelord-argumentet. Hun kunne for eksempel konsentrert seg om de andre tingene hun sa og som er helt greie sitater. Jeg er forøvrig ikke enig i påstanden om at Norge ikke har gjort noe for å oppmuntre til økt fødselsrate. Jeg kan jo raskt nevne siste politiske oppfordring og forbedring av forhold for småbarnsforeldre: Redusert egenandel for barnehageplass. Uten å ha regnet på det så er vel egenandelen i størrelseorden 10% nå. Dvs. det offentlige putter inn røffly 10 kroner for hver krone foreldrene putter inn i en barnehageplass. Norge er i verdenseliten på denne typen støtte til barneforeldre, så det er litt smålig å påstå at Norge ikke gjør noe eller ikke forbedrer noe. Endret 22. juni av Simen1
skaftetryne32 Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Simen1 skrev (25 minutter siden): Hvis hun ikke mente det hun ble direkte sitert på, så må jeg si det var utrolig klønete å si det. Å hun mente det nok, at det er så trassete mener jeg er en subjektiv vurdering. Simen1 skrev (26 minutter siden): Jeg er forøvrig ikke enig i påstanden om at Norge ikke har gjort noe for å oppmuntre til økt fødselsrate. Jeg kan jo raskt nevne siste politiske oppfordring og forbedring av forhold for småbarnsforeldre: Redusert egenandel for barnehageplass. Uten å ha regnet på det så er vel egenandelen i størrelseorden 10% nå. Dvs. det offentlige putter inn røffly 10 kroner for hver krone foreldrene putter inn i en barnehageplass. Norge er i verdenseliten på denne typen støtte til barneforeldre, så det er litt smålig å påstå at Norge ikke gjør noe eller ikke forbedrer noe. Vel personlig mener jeg egnede boliger til en rimelig pris er den store mangelen, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke bygges mer høyt å stort i og rundt Oslo, jeg tror ikke det frister stort med unger når prisen per kvadratmeter er på nesten hundretusen, det hjelper ikke stort med billig barnehageplass plass hvis en ikke har råd til et egnet sted å bo der man har arbeidsplassen. 2
Simen1 Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Hva har boligpriser med barneoppfordrende politikk å gjøre? Boligpriser er et gjennomgående problem for alle innbyggere, uansett alder og barnestatus. Hvorfor tror du barnefamilier vil tiltrekkes spesielt av boligtypen høyt og stort i og rundt Oslo? Eller tenker du at andre kan flytte dit sånn at deres tidligere boliger frigis til barnefamilier? Barn har godt av å bo på bakkenivå der det er enkelt å gå ut og leke med andre, ha fysisk nærhet til bakken og en grønn flekk som man kan kalle sin egen. Stor eller liten, men barn har ikke godt av å bo høyt oppe i en bomaskin-silo. Dvs. de kan jo ha det godt til tross for en sånn bosituasjon, men en sånn bosituasjon bidrar ikke positivt. Områdene med kvadratmeterpriser på 100 000 kr er mer egnet for partyløver, barnløse enslige og par med hektiske jobber i sentrumsområdet og pendlere. Skolene og barnehagene i sentrumsområdene jobber også mot det faktum at de befinner seg i sentrum.
Maskinfører Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Sjørøver skrev (På 12.5.2025 den 19.22): Kvinner får flere barn når statusen til mødre løftes. Mødre trenger også mer tid med barnet for at de skal trives i morsrollen og få flere barn. Gi folk med mer enn to barn redusert skatt samtidig som de får full opptjening av pensjon sånn at de kan jobbe mindre. Det hadde løst mye. Foreldrene må jo jobbe mye all den tid barna skal i barnehagen og lære seg og bli sosialister
Maskinfører Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Simen1 skrev (På 12.5.2025 den 22.02): Jeg tenker det sunneste for planeten og samfunnet er at vi: - Stabiliserer folketallet og har omtrent jevnstore kull i alle aldre. - Innfører fleksibel og behovsprøvd pensjonsalder sånn at folk ikke presses ut ved en rigid aldersgrense, men får fordeler av å jobbe lengre dersom de kan og vil. - Redusere antall bortkastede utdanningsår. Antall studieplasser må matches bedre med framtidig behov. - Redusere svinnet i arbeidslivet. Sykelønnsordninga er en velkjent byrde. Ung ufør også. - Øke sysselsettingsgraden av de "ikke sysselsettbare". Folk med funksjonshemminger må ikke fryses ute fra arbeidsmarkedet når de både ønsker og kan utføre tilpassede jobber. Det samme gjelder folk med "skumle" utenlandske navn. - Fortsetter å effektivisere arbeid, ikke ved rovdrift, men automatisering som avlaster folk og reduserer bemanningsbehov. Effektivisere offentlige prosesser og systemer så vi får færre meningsløse jobber og tidstyver. - Forebygger dårlige barndommer. En dårlig barndom kan gi utrolig store samfunnsmessige kostnader, mens en flott barndom kan gi superproduktive, intelligente og lykkelige folk. Jeg hadde en forferdelig barndom under Barnevernet 2
Maskinfører Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Peter Johansen skrev (På 12.5.2025 den 22.12): Gjør slik som i Ungarn, gi skattelette (ikke "gratis" barnebidrag) til de familiene som har flere barn. Men de kan ikke ha innvandrerbakgrunn, og må bidra til samfunnets felleskasse - for at nasjonens egenart og historiske kulturelle verdier består (tradisjonelle vestlige verdier er bedre enn afghanske, somaliske o.l. - sorry, det er bare realiteten). Synd at det går ut over de innvandrergruppene som er svært ærlige, hardjobbende og lovlydige - som thai, filipinere, kinesere, vietnamesere osv. Men slik blir det, når store innvandrergrupper (især fra MØNA) misbruker systemet. Dette er egentlig veldig enkelt å innføre, men så lenge venstresiden og de politiske korrekte råder - i media, politikken og akademia, så vil Vesten fortsette å forvitre. Bare vent 20-30 år til, når vi virkelig begynner å se effektene av den massive fremmedkulturelle innvandringen kombinert med svært lave etniske norske (og vest-europeiske) fødselstall. Si farvel til velferdssamfunnet. Det er en ønsket utvikling det der fra våre styrende 1
Maskinfører Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Nasjonalisten skrev (På 13.5.2025 den 1.09): Investering, tilrettelegging, kultur-forming. 1. Vi kan nok tilrettelegge mer for studenter og arbeidende, ikke bare kaste penger etter folk, for eksempel å pålegge arbeidsgiver å beholde stilling og stabil lønnsøkning. 2. Amme-rom litt overalt? studie-kollektiv, arbeidsplasser, parker. 3. Det største er at kulturen må endres, og at kvinner og menn først og fremst må etablere forhold, i dag er de fleste unge single. Vi MÅ kunne snakke om ting som er ubehagelig. Det kan for eksempel ikke være slik at kvinner flest skal være rike og høy-status, samtidig som de krever langt rikere menn av enda høyere status, disse 2 tingene kan ikke eksistere samtidig. Da må samfunnet slutte å rakke ned på arbeider-menn, og kvinner slutte å se på forhold til de som flaut. Det gjelder ikke alle, men det gjelder veldig mange. Det er mye pinglete menn, og feite kvinner, en attraktiv befolkning hjelper nok også. 4. En kultur med folk som forventer unger som noe åpenbart, og foreldrerollen som sentralt og godt. Vi kan droppe å propagandisere befolkningen med at verden er overbefolket, barn er egoistisk, unger er fæle, eller at barn er klimafiendtlige, ''jeg får ikke barn pga klima'' overskrifter er så vanvittig motbydelig. Det er altså ikke bare sentral styring og investering som hjelper, alle må ta ansvar for å forme kulturen til noe natalistisk og barne-positiv. Sant det du skriver her de unge er single jeg er fortsatt ungkar 36 år ser ikke ut som jeg passer inn i noen forhold
Duriello Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni (endret) Maskinfører skrev (14 minutter siden): Foreldrene må jo jobbe mye all den tid barna skal i barnehagen og lære seg og bli sosialister Snodig at du har så mye mot sosialistene egentlig. Sånn ikke for å være frekk, men hvor mye betalte hos helsevesenet sist sa du? 🙂 (det sagt, hvordan går det med deg nå? Bedre håper jeg?) Endret 22. juni av Duriello 3
skaftetryne32 Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Simen1 skrev (13 minutter siden): Hva har boligpriser med barneoppfordrende politikk å gjøre? Boligpriser er et gjennomgående problem for alle innbyggere, uansett alder og barnestatus. Det opplagte er at det er hovedsakelig unge mennesker som får barn, og som er villige til å få barn, har de ikke en egnet bolig blir det mindre barn. Simen1 skrev (16 minutter siden): Hvorfor tror du barnefamilier vil tiltrekkes spesielt av boligtypen høyt og stort i og rundt Oslo? Fordi det kan være rimelig, og fordi det er er der de vil bo og jobbe, jeg tror det er bevist ved at det er ganske mange unge mennesker som bor i Oslo i bøttekott til 2 millioner, det er vel og bra som ungkar, men det funker ikke med unger i hus, da trenger man en startbolig, det er noe mange ikke har råd til, igjen mindre barn. Simen1 skrev (19 minutter siden): Eller tenker du at andre kan flytte dit sånn at deres tidligere boliger frigis til barnefamilier? Det også, det er en generell boligmangel i urbane strøk over store deler av Norge virker det som. Simen1 skrev (19 minutter siden): Barn har godt av å bo på bakkenivå der det er enkelt å gå ut og leke med andre, ha fysisk nærhet til bakken og en grønn flekk som man kan kalle sin egen. Det sier seg selv at det må bygges på dette viset, grønne arealer, et funksjonelt bomberom, ballbinger, det må jo bygges et trivelig område selvfølgelig. Hvorfor tåler ikke unger høyden ? Sorry, men blir ungene så late at de ikke greier å gå ut av et høyhus så er det foreldrene som er problemet, unger lever helt fint i høyden. Simen1 skrev (24 minutter siden): Stor eller liten, men barn har ikke godt av å bo høyt oppe i en bomaskin-silo. Dvs. de kan jo ha det godt til tross for en sånn bosituasjon, men en sånn bosituasjon bidrar ikke positivt. Jeg føler du konstruerer et problem som ikke egentlig eksister her, det er på ingen måte problematisk å bo i høyden så lenge det er fritidstilbud i nærheten. Simen1 skrev (27 minutter siden): Områdene med kvadratmeterpriser på 100 000 kr er mer egnet for partyløver, barnløse enslige og par med hektiske jobber i sentrumsområdet og pendlere. Det er gjennomsnittet. 1 1
Maskinfører Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Duriello skrev (35 minutter siden): Snodig at du har så mye mot sosialistene egentlig. Sånn ikke for å være frekk, men hvor mye betalte hos helsevesenet sist sa du? 🙂 (det sagt, hvordan går det med deg nå? Bedre håper jeg?) Sosialisme kan være så mangt nå er det mest SV sin sosialisme jeg er i mot
Duriello Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Maskinfører skrev (9 minutter siden): Sosialisme kan være så mangt nå er det mest SV sin sosialisme jeg er i mot Det gjelder nok langt over gjennomsnittet i befolkningen. 😁 1
Maskinfører Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni Duriello skrev (14 minutter siden): Det gjelder nok langt over gjennomsnittet i befolkningen. 😁 Får vondt i nyrene når lokal SV politiker messer om eiendomsskatt når innbyggerne har mer enn nok å stri med ☹️ 2
rabler Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni 36 minutes ago, Maskinfører said: Får vondt i nyrene når lokal SV politiker messer om eiendomsskatt når innbyggerne har mer enn nok å stri med ☹️ Ingen av innbyggerne som "har mer enn nok å stri med" rammes av eiendomsskatt… De vil derimot få mye mer å stri med om man insisterer på å legge ned kommunale tjenester fordi de bemidlede skal slippe eiendomsskatt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå