Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Korleis bryte mønster?

Gjest 9c661...537

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 hours ago, disk said:

Usikker på dette rådet. Unaturlige sosiale ferdigheter er litt som en som prøver å være morsom, men som ikke er det. Å kjenne seg selv, og være trygg på dette er noe de fleste plukker opp. Trygghet er noe alle er tiltrukket til, og det starter med seg selv. 

Kanskje tiktok er feil arena for TS. Fra egen erfaring, så trekker eg meg unna når det er 6+ folk som snakker i lag, men eg kan være veldig ivrig med færre folk. Med mange folk så kan eg faktisk bare koble helt av, og slik trives eg. 

Det vanlige for kvinner med sosiale svakheter er maskering. Det virker svært godt. Det er dog ikke dette jeg snakker om.

Mange jenter eller voksne kvinner med autisme, særlig de som har en betydelig intellektuell kapasitet, klarer å utvikle strategier for å skjule sine vansker og autistiske symptomer (de «kamuflerer» eller «maskerer»). Dermed vil som oftest foreldre, lærere og klinikere overse symptomene.

Å herme etter andre som oppnår det de ønsker, er en godt kjent strategi blant kvinner.

Gjest 9c661...537
Skrevet
BadCat skrev (På 15.5.2025 den 21.31):

Det vanlige for kvinner med sosiale svakheter er maskering. Det virker svært godt. Det er dog ikke dette jeg snakker om.

Å herme etter andre som oppnår det de ønsker, er en godt kjent strategi blant kvinner.

Du bør kike deg i spegelen🪞Offa meg for en bedreviter/«hater»… jøssenavn. På seg sjølv kjenner ein andre. 

Anonymous poster hash: 9c661...537

Skrevet

Jeg orker ikke å prøve å lese førsteinnlegget sånn det framstår med total mangel på tegnsetting, setningsoppbygning og dialekt. Det er bare for slitsomt å prøve på. Men jeg har skumlest litt i tråden og fanget opp at du hevder du er godt voksen og forsøker å date via tik tok.. Er ikke det en selvmotsigelse? Tik tok er et tenåringsfenomen så du finner nok ikke mange godt voksne der.

Det er også helt nytt for meg at tik tok brukes til dating. Jeg er godt voksen og tviler på du finner mange godt voksne datere der.

Måten du skriver på og smileybruken midt i setninger gir meg heller ikke assosiasjoner til godt voksne. For all del, det kan godt hende du er godt voksen av alder, men du virker å bomme litt på den aldersgruppen.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 9c661...537
Skrevet
Simen1 skrev (19 timer siden):

Jeg orker ikke å prøve å lese førsteinnlegget sånn det framstår med total mangel på tegnsetting, setningsoppbygning og dialekt. Det er bare for slitsomt å prøve på. Men jeg har skumlest litt i tråden og fanget opp at du hevder du er godt voksen og forsøker å date via tik tok.. Er ikke det en selvmotsigelse? Tik tok er et tenåringsfenomen så du finner nok ikke mange godt voksne der.

Det er også helt nytt for meg at tik tok brukes til dating. Jeg er godt voksen og tviler på du finner mange godt voksne datere der.

Måten du skriver på og smileybruken midt i setninger gir meg heller ikke assosiasjoner til godt voksne. For all del, det kan godt hende du er godt voksen av alder, men du virker å bomme litt på den aldersgruppen.

Dette er folk fra 38-54. Så tik tok er ikke kun for tenåringer. Tenåringer får ikke være live etter et visst kl slett. 
Mange folk treffer hverandre på tik tok og det er myyyyye bedre enn de oppbrukte datingappene!!

Og slutt å kritiser hovedinnlegget. Jeg skrev det raskt for å forklare. Jeg har studert mye tidligere og veit at det må brukes avsnitt osv. 
Slutt å fokuser på feil ting. Og ta dere en tur på tik tok det er mest folk fra 30/35-55(også folk i 60-årene) på live. Og det er en bra arena for å skape vennskap og av og til kjærlighetsrelasjoner. 

Skrevet

Anbefaler du MEG å la meg utnytte av Kinas klamme overvåkningsnettverk? 🤣 🤡 Regner med det er mange naive folk å treffe der.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest 9c661...537
Skrevet

⬆️

Gjest 9c661...537
Skrevet

.

Skrevet

Tik Tok? Aldri. Har vært der en gang og trenger ikke mer. Virkelig ikke en bra platform for noe. Ihvertfall ikke dating. Finnes mye andre sider som fungerer bedre. Selv Facebook er muligens bedre en tik tok.

Som nevnt tidligere. Trekk pusten, ro ned. Blir ikke noe bedre med stress. Bare en ond sirkel mellom å bli avist og emosjonelt nedsatt. Tror man trenger noe kontroll over egne omgivelser først før man begynner å lete etter noen. Det skal sies at for å kunne bry seg om andre må man ha kapasitet til å  bry seg om en selv. Ikke sett som en egoistisk selv sentrert instilling men mer logisk sett og praktisk sett.

To genuinely care for others in a meaningful, sustainable way, one must possess inner stability, self-respect, and emotional resources—developed through self-care and self-understanding. Erich Fromm and others articulate that self-love and love for others are not opposites, but rather interdependent dimensions of mature humanity.

~ GPT 4.1

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 9c661...537
Skrevet
Ryuuou skrev (På 21.5.2025 den 13.23):

Tik Tok? Aldri. Har vært der en gang og trenger ikke mer. Virkelig ikke en bra platform for noe. Ihvertfall ikke dating. Finnes mye andre sider som fungerer bedre. Selv Facebook er muligens bedre en tik tok.

Som nevnt tidligere. Trekk pusten, ro ned. Blir ikke noe bedre med stress. Bare en ond sirkel mellom å bli avist og emosjonelt nedsatt. Tror man trenger noe kontroll over egne omgivelser først før man begynner å lete etter noen. Det skal sies at for å kunne bry seg om andre må man ha kapasitet til å  bry seg om en selv. Ikke sett som en egoistisk selv sentrert instilling men mer logisk sett og praktisk sett.

To genuinely care for others in a meaningful, sustainable way, one must possess inner stability, self-respect, and emotional resources—developed through self-care and self-understanding. Erich Fromm and others articulate that self-love and love for others are not opposites, but rather interdependent dimensions of mature humanity.

~ GPT 4.1

Jeg har jobbet med meg selv i MANGE år. Har slitt med å komme meg i langvarig forhold. Jeg har vært klar i mange år og har mange rundt meg som inderlig ønsker meg en bra og flott mann og livspartner.  Har jobbet nok med meg selv. 
Ofte har menn vært interessert i meg som ikke jeg er intr i og ellee omvendt. Det er slitsomt. Jeg har hørt på ulike livscoacher etc på youtube og tatt til meg råd og slikt. Snakket med terapeut så har tatt tak. Jeg fortjener positivt utfall. 

Og hvis dere ikke er på tik tok så kam dere ikke fortelle andre at det ikke er en bra arena for å finne folk/kjærlighetsrelasjon. Det er mange som har gjort det men endel har ikke vart i lengden. Vet om noen som giftet seg i fjor etter å møttes på tik tok. Men når de er på live kjefter dama og bosser rundt så vet ikke helt😳

Men kan være enig i at facebook kan være bedre. Facebook dating er heeelt dødt. Mye som er lite intr. 

Apropo playeren han fortsetter. Det er helt sykt å være vitne til. I kveld/natt gikk jeg undercover og han var i boks(live)med ei 12/13 år yngre dame. Han flørter i vei og sendte snaper samtidig og hun dama flørtet med andre damer og menn som var der. Uansett jeg var på til slutt. Og han hadde sendt henne en snap og ba henne sjekke den gule appen(kan bli banna om man snakker om andre sosiale plattformer). Uansett ho sjekket den og sa ja hvis du vil så kan du jo. Ho virket tvilende. Han er helt desperat. Jævlig patetisk å være vitne til. For to tre uker siden for ham å flørtet og snappet med en annen dame fra tik tok som bor nært han på live for alles åsyn og dro å drakk rødvin med henne og kanskje overnattet. Og i vinter var det en annen dame fra østlandet men det funket ikke😳Han inviterte også meg på besøk for ca en måned siden. Ikke fastsett dato men ja. Og nå denne dama som bor i Trøndelag. 
Jeg gikk undercover og advarte henne siste her. Og fortalte hvordan han har holdt på og at hun fortjener bedre enn han her. Og at hun evt får finne det ut selv. Noen må «learn the hard way». Han kommer til å nekte og fremstille seg som helgenen som han har gjort på live flere ganger og alle rundt veit hvordan han holder på. Avskyelig!

Han er veldig liten også(under 1.70) men skryter om at lemmet hans er langt osv. Stakkars barnet hans som har en slik far tenker jeg. 
Hjelpes altså. Helt utrolig at det går an å holde på slik. Passert 40 også 🤦‍♀️

Skrevet

Man har aldri jobbet nok med seg selv, den dagen man slutter å lære er den dagen man begynner å kjenne på døden, figurativt ment.

Det er som de sier, det finnes ingen snarvei til god kremfløte, en må rett og slett ta den tiden det tar.

• Liker 1
Gjest 9c661...537
Skrevet
Kakkelfant skrev (4 timer siden):

Man har aldri jobbet nok med seg selv, den dagen man slutter å lære er den dagen man begynner å kjenne på døden, figurativt ment.

Det er som de sier, det finnes ingen snarvei til god kremfløte, en må rett og slett ta den tiden det tar.

Man fortjener et godt,trygt,stabilt forhold likevel.

Hvorfor er det så enkelt for enkelte da? Folk er gift i mange år,skiller seg og er inn i nytt forhold før det siste er over nesten? Også folk som ikke er gift men går fra forhold til nytt forhold. 
Alle fortjener ekte romantisk kjærlighet. Ikke slik ar universet el. lignende «bestemmer» at noen skal få og igjen og igjen og andre får ikke. Ikke gidd å motargumenter!!

Skrevet

Logg av internett, toktok - whatever og kom deg ut i det virkelige liv. 

Begynn å trene, kjøp deg nye klær, gå oftere til frisøren. Rett og slett forbedre deg selv. 

Reis mer, ha det gøy, begynn med en ny hobby, hvor du treffer folk. 

Så skal du se det ordner seg.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...