Gå til innhold

Tyskland baner veien for å forby politisk parti (AFD) for å ''beskytte demokrati''.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Paxville skrev (På 3.5.2025 den 19.23):

Misinformasjon betyr ifølge frostraven, alle andre kilder enn ytre venstre kildene han selv bruker.

Alle andre er misinformert, mens han har vært informert og oppegående og skal nå forklare at du og jeg er offer for propaganda fra kreml.

Muslimsk og afrikansk innvandring er ikke noe problem, det er de som er offer for rasisme, problemet er deg og meg.

Kort forklart.

Dunning Kruger på steroider.

Hvorfor lyver du?

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

Det ligger i ordet at de konservative ønsker å bevare vesten, slik det var før.

Altså uten Internett. Det er jeg helt enig i, siden det hadde gjort folk mer sosiale, mindre paranoide og desorienterte, og høyreekstreme hadde hatt mye mindre spillerom, slik det var før. Remigrasjon av internett nå!

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Neptun1 skrev (På 3.5.2025 den 20.40):

Det er din subjektive oppfatning at en "spesial-behandling" strider mot grunnloven.
Islam er en totalitær, undertrykkende og menneskefiendtlig ideologi som strider mot våre verdier, kultur, seder/skikker og også lover på flere områder. Kanskje heller bekymre deg over at dette ikke får konsekvenser i et land som Norge.

Når det gjelder grunnloven, så vet jeg ikke om tyskerne setter den høyere enn norske politikere gjør.
Alle norske statsministre og regjeringer etter at EØS ble vedtatt har brutt grunnloven ved å avgi suverenitet til fremmede makter uten kvalifisert flertall. De har også fullstendig ignorert to folkeavstemminger.

Danmark har våknet, norske politikere og redaksjoner sover.

Islamistene og disse nye konservative deler da det aller meste av antivestlige verdier. Så jeg skjønner ikke hvorfor disse konservative er så mot islamister.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Tror dere kanskje skal overlate til de konservative å bestemme hvilke politiske meninger de skal ha.

Det er for eksempel mange likheter mellom ytre venstre og islamister. Samme syn på jøder og Israel, samme ønske om væpnet revolusjon for å ødelegge tradisjonelle, vestlige verdier, samme ønske om å fjerne landegrenser og underlegge seg alle land...

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet
wampster skrev (På 3.5.2025 den 21.39):

1, De kommer til makten av mange grunner, eller mener du det hovedsakelig er én grunn? dis/misinformasjon er en av dem. En annen er at en større og større del av befolkningen ikke blir hørt av sittende politikere/ledere i forhold til hva de mener er viktig (10.6m stemte afd og det er nå et ønske om gjøre deres meninger/stemmer usynlige i form av å fjerne partiet de stemte på) Som om det kommer til å forandre hva de føler er viktig for dem eller hva de mener må tas tak i. 

Dette er ikke et problem foreløpig i rike Norge fordi her kan vi, enn så lenge, få i både pose og sekk...  Jeg ser også i den 64 sider lange artikkelen din at det er nevnt hovedsakelig ikke-vestlige land samt noen vestlige. Samtidig var det kun 6 land i Europa som hadde mis/disinformasjon som en top 5 sak i den andre linken du postet.

2, Absolutt, det står (så vidt jeg så) ingenting om hva som er verst eller hvor ille mis/disinformation er i forhold til asylsøkere/kriminalitet i den vestlige verden, (men det er 64 sider og jeg har kun giddet å skumme gjennom deler av det) Mye av det handler om "ikke-vestlige" land (Brasil, Nicaragua, Russland, Hviterussland, El Salvador, Bolivia m.m) hvor demokratiet allerede ikke står sterkt i motsetning til vestlige land der det, for det meste, står sterkt.

Så igjen, ingen kilde på forholdet eller alvorlighetsgraden på mis/disinformasjon vs asylsøkere og kriminalitet i vestlige/allerede sterkt demokratiske land. 

Finnes det dis/misinformasjon? Absolutt
Er det noe som tyder på at det er sammenlignbart i vestlige/demokratiske land så langt? Ikke så vidt jeg leser/toker det.
Er det et stort problem i Tyskland at over 10 millioner stemte afd? Absolutt
Er løsningen å fjerne partiet? Njet

edit: Jeg synes det er ekstremt fasinerende at venstresiden i så mange land på død og liv skal tviholde på synspunktet om at invandring ikke kan være/er/kan bli problematisk når all nyere historikk viser det motsatte om man ikke har (veldig mye) fokus på integrering.

Personlig tipper jeg at de hadde redusert antallet som stemte på afd med 5 millioner bare ved å erkjenne at invandringen kanskje har gått litt over stokk og stein og at det må jobbes med integrering

Man trodde demokratiet sto sterkt i USA, men det gjorde det altså ikke. Nå er USA på vei til å bli en østligkulturell autoritær bananrepublikk, nettopp ledet av ytre høyre.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Casey skrev (28 minutter siden):

Forbud mot homofili er jo noe de konservative vil ha....

Konservative flest har da ikke noe imot homofile, så lenge de ikke oppfører seg så skrullete og ber om mer representasjon. 🫠

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (21 minutter siden):

Tror dere kanskje skal overlate til de konservative å bestemme hvilke politiske meninger de skal ha.

Det er for eksempel mange likheter mellom ytre venstre og islamister. Samme syn på jøder og Israel, samme ønske om væpnet revolusjon for å ødelegge tradisjonelle, vestlige verdier, samme ønske om å fjerne landegrenser og underlegge seg alle land...

Flere av de tingene du skriver er direkte feil, og venstresiden har uansett isolert de ekstreme stemmene. De er marginalisert, uten at det var noe mas om at det ville skape noen trykkokereffekt. Høyresiden har ikke isolert de ekstreme stemmene på sin side. Portvokterfunksjonen på den siden er i stor grad borte.

Endret av Ole-Br
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, Casey said:

Man trodde demokratiet sto sterkt i USA, men det gjorde det altså ikke. Nå er USA på vei til å bli en østligkulturell autoritær bananrepublikk, nettopp ledet av ytre høyre.

?
Når jeg leser sånne poster får jeg inntrykket av at folk lever i parallelle virkeligheter. Mytt intrykk er at Demokratiet i USA opplevde regress ved Kennedy-snikmordet, og har egentlig blit litt og litt verre med tiårene.
Samtidlig står demokratiet så sterkt, at man klarer å velge en kanditat som omtrent kommer utenfra valgsystemet. Det blir ikke mer demokratisk.

Det som virkelig er nervepirrende er om demokratiet står sterkt nok til at de klarer å gjenoppbygge USA ved neste valg, eller om det blir verre.

• Liker 1
Skrevet

Ytre venstre sine verdier er blitt veldig fremtredende i politikken. Det er full enighet bland nesten alle partiene om å slippe inn enorme mengder innvandrere med inkompatibel kultur, og feire mangfoldet i stedet for å anerkjenne at det kan bli konflikter. Det er stor enighet om å feire eid og pride, og dekke over bakgrunnen til norske statsborgere i regelmessige avisartikler.

Venstresiden er ikke marginalisert, den har tatt over og fått definere hva som er politisk korrekt. Folk med et tradisjonellt syn blir så stemplet som ytre høyre.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Casey skrev (1 time siden):

Problemet med det er at de konservative er mot fakta i enhver form. De lar seg simpelthen ikke informere om noe som helst.

Hører gjentatte ganger at venstresiden burde spørre seg selv hvorfor de mister stemmer og flere høyreekstreme partier får mer oppslutning...

Vel, det er egentlig enkelt. Venstresiden, samt moderate høyre, må forholde seg til sannheten. Ytre høyre gjør ikke det. Sannheten er desverre ikke alltid så appellerende til folk som vi ønsker å tro. Spesielt ikke om man ønsker seg enkle og forlokkende forklaringer på ting.

Verdensrommet. Ordet bringer frem en episk, glitrende stjernehimmel med asteroidebelter og hestehodet nebula som skinner, samt andre konstellasjoner som glimter i bakgrunnen.

Sannheten er at når man er i verdensrommet i person, ifølge vitenskapen, er det egentlig drit kjedelig. Bare masse svarthet. Og det er en rimelig kjedelig og deprimerende sannhet i forhold til den episke og vakre fiksjonen jeg beskrev ovenfor.

Før i tiden trodde vi at dinosaurer og mennesker levde samtidig, og vi forestilte oss tøffe og fagre hulebeboere som red på t-rexer og andre forestillinger. Nå levde jeg ikke på det tidspunktet da vitenskapen oppdaget at dinosaurer og mennesker levde mildt sagt på forskjellige tidsaldere, men folk må på den tiden ha blitt dritskuffa over at det de hadde forestilt seg ikke var tilfelle.

Sannheten kan ofte være kjedelig og lite tilfredstillende. Fascister vet hvordan man manipulerer den ønskede målgruppa ved å gjette seg frem til den ønskede sannhet, og overbevise folk at de kan tilby den "sannheten". Venstresiden kan ikke tilby den ønskede sannhet. De må forholde seg til den sannheten som er her, i denne verden. De kan ikke love folk makt, og status, og materielle goder, bare man blir kvitt "dem". Fordi det er ikke sannheten.

• Liker 7
Skrevet
Lallabaika skrev (11 timer siden):

Konklusjonen er at BfV sitt motiv er å kneble et parti som er kritisk til innvandring. 

Bare jeg som finner det en smule ironisk at samme person anklager andre personer for å lide av Dunning Krueger? 

Tøv. AfD er antidemokratikse, som alt annet på ytre høyre. Derfor. Slutt å lyv.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
FrihetensRegn skrev (8 timer siden):

Nei, som oftest er det personer fra de samme land/regioner som går igjen. Dette er viktig å påpeke, og det er viktig og riktig av AfD og andre parti i Europa å begrense eller stoppe all innvandring fra disse land/regioner.

Frp vil ha null innvandring fra «høyrisikoland» - "Et selvsikkert Frp vil prioritere kristne flyktninger, kaste ut asylanter som drar på ferie til hjemlandet – og innføre et integreringsbarometer."

Dette er politikk som vil gi tryggere gater. Vi bør også vurdere å sende ut de som allerede er her, spesielt om de begår grov kriminalitet som ran og overfallsvoldtekt. Da kan vi ta tilbake statsborgerskapet og sende dem tilbake.

Et etnisk homogent land er et land i harmoni, dette er noe alle land i verden bør ha som et mål. Dette er så viktig at land som Sør Korea og Japan heller vil la sin befolkning halveres pga lave fødselsrater istedenfor å fylle samfunnet opp med destruktiv multikulturisme og alle de problemene det medfører.

Hvorfor prioritere krislamistflyktninger? De er like antivestlige som islamistene.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
FrihetensRegn skrev (2 timer siden):

Det er ikke det, det er også en helt naturlig del av menneskets natur og har vært det så lenge vi har eksistert. Man tar var på sine egne og passer best rundt sine egne. Enkelte vil si at dette er noe bare europeere eller "hvite" mennesker prioriterer, men slik er det over hele verden. På samme måte som at man setter sin egen familie først. Man slipper ikke inn fremmede folk i sitt eget hus og lar dem bo der og ta opp rom og ressurser. Slik er det med større samfunn også. Multikulturisme er et relativt nytt prosjekt som bunner i demografisk eksperimentering der målet er å viske bort landegrenser, språk, kultur, samhold og tillit. Men det er unaturlig og går ikke i lengden. Det er en god grunn til at det er grenser mellom land, fordi vi har forskjellige etnisiteter.

Beviselig tøv. Folkevandringer har alltid vært en del av menneskets historie.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Det ligger i ordet at de konservative ønsker å bevare vesten, slik det var før.

Før hva da?

• Liker 4
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Likeheten mellom ytre høyre og islamistene er slående. De er nær identiske. Det er jo det hele kutlurkrigen til ytre høyre dreier seg om. Innføring av de samme antivestlige verdiene.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
del_diablo skrev (51 minutter siden):

?
Når jeg leser sånne poster får jeg inntrykket av at folk lever i parallelle virkeligheter. Mytt intrykk er at Demokratiet i USA opplevde regress ved Kennedy-snikmordet, og har egentlig blit litt og litt verre med tiårene.
Samtidlig står demokratiet så sterkt, at man klarer å velge en kanditat som omtrent kommer utenfra valgsystemet. Det blir ikke mer demokratisk.

Det som virkelig er nervepirrende er om demokratiet står sterkt nok til at de klarer å gjenoppbygge USA ved neste valg, eller om det blir verre.

Det blir neppe noe neste valg i USA.

• Liker 2
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (50 minutter siden):

Ytre venstre sine verdier er blitt veldig fremtredende i politikken. Det er full enighet bland nesten alle partiene om å slippe inn enorme mengder innvandrere med inkompatibel kultur, og feire mangfoldet i stedet for å anerkjenne at det kan bli konflikter. Det er stor enighet om å feire eid og pride, og dekke over bakgrunnen til norske statsborgere i regelmessige avisartikler.

Venstresiden er ikke marginalisert, den har tatt over og fått definere hva som er politisk korrekt. Folk med et tradisjonellt syn blir så stemplet som ytre høyre.

Inkompatibel kultur? På hvilken måte, da?

• Liker 3
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (3 minutter siden):

Må dette forklares? Skulle ikke dere være flink til å forholde dere til sannheten?

Forklar. Jeg er ikke tankeleser, så jeg vet ikke hva du mener med det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...