Populært innlegg Nasjonalisten Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai (endret) https://snl.no/oksymoron nyttig definisjon, som kanskje tyskerne trenger å lære. Nå måles AFD til å være landets største på målinger med 26%, og SPD nestleder insisterer på at AFD må forbys: apropos forfølgelse av politiske motstandere................... SPD er også regjeringen nå. I lys av forbuds-bølgen nylig, så ser det ut som at ''vestlige verdier'' eller ''frie demokratier'' er en dårlig vits. Den politiske ledelsen i Europa er virkelig rotten, i tillegg til våre institusjoner. (Edit)POLL: Endret 7. mai av Nasjonalisten 10 3 2
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai (endret) Hvorfor kan ikke de demokratiske partiene ta lærdom av hva som gjør høyrepopulistene populære? Masseinnvandring, klimaskam og identitetspolitikk er ikke så populært som de trodde. Om ikke de demokratiske partiene var så venstreekstreme hadde ikke så mange normale velgere stemt på AfD, Trump og lignende. Venstresiden har glemt arbeiderklassen, og fokuserer på LGBTQ+++, innvandrere og Palestina. Endret 2. mai av Mannen med ljåen 24 4
Populært innlegg rabler Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai Noen bør visst lære seg litt om Toleransens paradoks… 11 1 1
Populært innlegg Aetius Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai Nettopp. Dette er litt som da et valg i Algerie ble tilsidesatt fordi partiet som ble valgt hadde planer om å avskaffe valg. Demokrati er en pågående prosess som må opprettholdes for at resultatet av demokratiet skal kunne kalles demoraktisk. 11 4
f767if76t Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Aetius skrev (34 minutter siden): Nettopp. Dette er litt som da et valg i Algerie ble tilsidesatt fordi partiet som ble valgt hadde planer om å avskaffe valg. Demokrati er en pågående prosess som må opprettholdes for at resultatet av demokratiet skal kunne kalles demoraktisk. Har Afd planer om å avskaffe valg og demokrati? Link? 7 1
Populært innlegg Red Frostraven Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai Mannen med ljåen skrev (45 minutter siden): Hvorfor kan ikke de demokratiske partiene ta lærdom av hva som gjør høyrepopulistene populære? Misinformasjon og følelsesbasert propaganda..? Alle kan ikke drive med det, for da dør den seriøse delen av offentlig debatt og man kan like godt gi nøklene til Stortinget til Putin. 10 2
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai Gaslighting av helt normale og legitime holdninger er ikke så effektivt som det var for 10 år siden. 15 1 1
Populært innlegg Crooked Cracker Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai En dårlig strategi som mest sannsynlig vil slå tilbake, misnøye blir ikke ikke mindre om den forbys, snarere tvert imot. 11 3 1
Populært innlegg Red Frostraven Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai (endret) Mannen med ljåen skrev (34 minutter siden): Gaslighting av helt normale og legitime holdninger er ikke så effektivt som det var for 10 år siden. Normale og legitime holdninger er fundert på fakta som diskuteres til døde i seriøs samfunnsdebatt. AfD er ikke et parti som står for normale og legitime holdninger. Det er jo åpenbart nettopp gaslighting som har fungert på dem som tror at AfD står for normale og legitime holdninger, ikke dem som påpeker at det å tro på politikken til AfD er alt annet enn normalt. Da Varieties of Democracy samlet data som ligger bak denne grafen, så var det ikke tilfeldigheter med i bildet, og det er ikke propaganda eller gaslighting som ligger bak plasseringen av partiene. De er illiberale løgnere, sjarlataner -- verdiløst avskum. Endret 2. mai av Red Frostraven 9 6 1
Aetius Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai 1 hour ago, f767if76t said: Har Afd planer om å avskaffe valg og demokrati? Link? Hvis du ikke er i stand til å se forkjellen mellom hva jeg skrev og dette, så har jeg ikke så mye mer å si til deg. 6
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai (endret) Jeg sier ikke at AfD har gode holdninger. Normale mennesker vil gjerne at de normale partiene tar tak i problemene, men det gjør de ikke. Problemene er vår styrke, og alle som er imot problemer kalles en -skeptiker/fornekter eller -fob. AfD er et parti som sier høyt det flere tenker om disse problemene. Jeg fryktet hva som kan skje om de vinner valg. Men jeg frykter også hva de demokratiske partiene allerede gjør. Jeg vil at de demokratiske partiene blir demokratiske, slik at ikke AfD og Trump fremstår som et bedre alternativ. Endret 2. mai av Mannen med ljåen 10 2 2
Populært innlegg Red Frostraven Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai (endret) Mannen med ljåen skrev (15 minutter siden): Normale mennesker vil gjerne at de normale partiene tar tak i problemene, men det gjør de ikke. Problemene er vår styrke, og alle som er imot problemer er en eller annen skeptiker eller-fob. Noen av oss bruker betydelig med tid på å sette oss inn i problemene samfunnet vårt og verden står ovenfor, gjennom seriøse kilder. Det gjelder stortingspolitikere i de seriøse politiske partiene jeg ikke deler politisk syn med, også; De setter seg inn i problemene samfunnet står ovenfor i langt større grad enn de fleste med en jobb har tid til. Er ikke jeg, og de, normale mennesker..? Jeg stiller meg undrende til dem som tror at journalister, samfunnsforskere, folk som studerer kriminialitet og annen samfunnsstatistikk, politikere i seriøse partier og folk som setter seg grundig inn i politikk, kriminalitet og samfunnsstatistikk alle har feil. Endret 2. mai av Red Frostraven 9 4
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai Spør du meg hvorvidt du er et normalt menneske? Jeg forklarer hvordan mange normale mennesker mener AfD og Trump har en mer fornuftig politikk i viktige spørsmål. Mange av dem ønsket nok heller å stemme på sosialdemokrater, hvis de sosialdemokratiske partiene var mer sosialdemokratiske. 8 4
Populært innlegg Red Frostraven Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai (endret) Mannen med ljåen skrev (21 minutter siden): Jeg forklarer hvordan mange normale mennesker mener AfD og Trump har en mer fornuftig politikk i viktige spørsmål. Det gjør jeg også. Forskjellen er bare at jeg også kan forklare hvorfor de fleste fornuftige og informerte mennesker aldri ville stemt på partiene: De som vet hva politikken og retorikken til AfD og dagens republikanere kommer fra og er godt informert om samfunnet og det som beveger seg i det, vet at autoritære høyre står for misinformasjon og følelsesbasert propaganda. En ytterligere forskjell er at vi også vet at de verken har evnene eller fornuften til at man kan forvente at de klarer å løse noe problem overhode; Spørsmålet er bare hvor mye av demokratiet de klarer å ødelegge om de får makten. Endret 2. mai av Red Frostraven 7 6
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai Jeg ville heller ikke stemt på dem. Jeg ønsker at de sosialdemokratiske partiene modererer politikken sin, så forsvinner grunnlaget for disse skremmende partiene. 6 4
Populært innlegg Red Frostraven Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai (endret) Mannen med ljåen skrev (21 minutter siden): Jeg ville heller ikke stemt på dem. Jeg ønsker at de sosialdemokratiske partiene modererer politikken sin, så forsvinner grunnlaget for disse skremmende partiene. Nå forutsetter du at AfD ikke ville løyet, spredt misinformasjon og dommedagspropaganda om en annen gruppe mennesker og andre tema. De kan love gull. Å reversere feminismen. Grønne skoger. Flytte produksjon tilbake til Tyskland. At det skal regne sølv. Utrydde hva de selv kaller misinformasjon, i akademia. At muslingene igjen skal ha store perler. Slå ned på objektiv journalisme som ikke deler deres virkelighetsoppfatning. De kan slå ned på arbeidsinnvandring. Så misinformasjon om EU. Stille spørsmål om andre grupper i Tyskland sin hvithet. ... Det finnes ikke noe som ikke går an å lage et problem av -- om virkeligheten ikke betyr en dritt for menneskene som produserer propaganda eller dem som faller for den. Endret 2. mai av Red Frostraven 6 5
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 2. mai Populært innlegg Skrevet 2. mai De har noen gode poeng. Jeg vil heller at de vanlige partiene tar lærdom enn å forby opposisjonen. 10 2 1
Lallabaika Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Mannen med ljåen skrev (35 minutter siden): De har noen gode poeng. Jeg vil heller at de vanlige partiene tar lærdom enn å forby opposisjonen. Det er lett å se "gode poeng" når ekstreme partier kritiserer etablerte partier, men det er farlig å ignorere hva som følger med. Når disse partiene undergraver demokratiske verdier, sprer hat og flørter med autoritære ideer, er det ikke lenger bare kritikk, det er et angrep på selve demokratiet. Å gi plass til slike krefter er å åpne døren for at ekstremisme får fotfeste. 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå