Spillredaksjonen Skrevet fredag kl 15:49 Del Skrevet fredag kl 15:49 Anmeldelse: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered Kan en nyutgivelse av et 20 år gammelt spill virkelig være <em>så</em> bra? Les hele saken på Gamer.no» 1 Lenke til kommentar
Runis Skrevet fredag kl 15:55 Del Skrevet fredag kl 15:55 Å få en så gjennomført "remaster" pluss all DLC (utenom horse armor da, traditions) til 50 dollar er virkelig verdt å trekke frem. Kan ikke underdrives den jobben som er lagt ned for å få til dette. 2 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet fredag kl 17:35 Del Skrevet fredag kl 17:35 Og samme selskap skal nå snart komme med Fallout 3 remake , smatt smatt ,,,,,, Vi er ekstremt heldige . Kjøpte deluxe versjonen Oblivion , verdt hver eneste krone . 1 Lenke til kommentar
Anfieldtheplacetobe Skrevet fredag kl 18:09 Del Skrevet fredag kl 18:09 Fleskelars skrev: Og samme selskap skal nå snart komme med Fallout 3 remake , smatt smatt ,,,,,, Vi er ekstremt heldige . Kjøpte deluxe versjonen Oblivion , verdt hver eneste krone . Er det bekreftet? 🤞🏻 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet fredag kl 18:59 Del Skrevet fredag kl 18:59 Anfieldtheplacetobe skrev: Fleskelars skrev: Og samme selskap skal nå snart komme med Fallout 3 remake , smatt smatt ,,,,,, Vi er ekstremt heldige . Kjøpte deluxe versjonen Oblivion , verdt hver eneste krone . Er det bekreftet? 🤞🏻 JA . 1 Lenke til kommentar
CrazyChristian Skrevet fredag kl 19:02 Del Skrevet fredag kl 19:02 Ikke mye som skal til for å imponere noen. Samme spillet som i 2006, bare i ny innpakning. Kjenner litt på nostalgien når jeg spiller det, og det ser unektelig bra ut, men det er langt ifra det mesterverket det var i 2006. 3 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet fredag kl 19:04 Del Skrevet fredag kl 19:04 Noen som vet om det lar seg kjøre på en I5? Synes maskinkravene er ganske ekstreme? 😮 1 Lenke til kommentar
LampeLars94 Skrevet lørdag kl 04:06 Del Skrevet lørdag kl 04:06 De har jo fjerna masse greier til og med. 10 av 10 når man ikke har first person lenger?? Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet lørdag kl 05:17 Del Skrevet lørdag kl 05:17 trn100 skrev: Noen som vet om det lar seg kjøre på en I5? Synes maskinkravene er ganske ekstreme? 😮 Har en i5 12400F selv og et GeForce GTX 1660 super. 32 gb ram. Prøvde det på game pass. funka greit det med innstillinger på høy og uten RT, Men må si jeg kjøpte det på ps5 og spiller det mest der :) 1 Lenke til kommentar
Magnus Rydningen Skrevet lørdag kl 05:27 Del Skrevet lørdag kl 05:27 LampeLars94 skrev (1 time siden): De har jo fjerna masse greier til og med. 10 av 10 når man ikke har first person lenger?? Er jo first person😅 Leveling systemet er heldigvis overhalt da det var ganske katastrofe i originalen. Lenke til kommentar
alike Skrevet lørdag kl 07:57 Del Skrevet lørdag kl 07:57 Ser bra ut. Storyen er sikkert bra den. Men verdenen er så tom og dø som det går ann å få den... Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet lørdag kl 08:21 Del Skrevet lørdag kl 08:21 (endret) 4 hours ago, LampeLars94 said: De har jo fjerna masse greier til og med. 10 av 10 når man ikke har first person lenger?? Det er med, og justerbar også. Som standard er det MB3 eller så kan du bare scrolle med musehjulet, på PC vel å merke. 23 minutes ago, alike said: Ser bra ut. Storyen er sikkert bra den. Men verdenen er så tom og dø som det går ann å få den... Hva mener du med tom? Hva sammenligner du med? Jeg har blitt overrasket flere ganger i remastered. Ikke fordi jeg aldri har spilt det før, for jeg har 1500 timer i originalen fra 2006. Jeg hadde bare glemt hvor levende det faktisk er. At spillet føles gammelt i enkelte aspekter er sant, men spillet er jo tross alt fra 2006. Jeg husker Oblivion så helt hinsides bra ut når det kom ut 2006 men når jeg blar igjennom gamle screenshots og sammenligner med Remastered får jeg hakeslepp av forskjellen. Endret lørdag kl 08:22 av Milarwen Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet lørdag kl 08:21 Del Skrevet lørdag kl 08:21 28fb3639f9b7e675fe21e9a8325d9877~2.mp4 😉 1 1 Lenke til kommentar
Runis Skrevet lørdag kl 10:40 Del Skrevet lørdag kl 10:40 6 hours ago, LampeLars94 said: De har jo fjerna masse greier til og med. 10 av 10 når man ikke har first person lenger?? Sett en youtube video og gått rett inn på foruma nå? First person ikke bare er og forblir tilgjengelig, du starter i first person som vanlig.. 3 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet lørdag kl 10:53 Del Skrevet lørdag kl 10:53 Jeg var egentlig ganske skuffet over OB i 2006. Hadde hypa meg skikkelig opp. Hørte på denne gjentatte ganger Men når spillet kom ble jeg skuffet. Denne level scaling saken var ikke bra De hadde fjernet medium armor og pole weapons. Combat føltes ikke så bra ut. Og mest av alt. Verden hadde alt for lite variasjon. Det meste er bare grønt med litt forskjellig trær her og der. Sammenlignet med Morrowind, der du hadde sump skog, vanlig skog. En stor steinete kyst med øyer, fjell sopskog, ørken og opene gress sletter. Men fantastiske variasjoner i arkitektur. Så ble Oblivion alt for mye av det samme. Skyrim var bedre der, men fremdeles for mye av det samme. Og jeg mislikte stekt at de hadde fjernet levitation. Pga motoren krevde loading hver gang man gikk inn i en by. 3 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet lørdag kl 13:57 Del Skrevet lørdag kl 13:57 (endret) Oblivion anno 2006 var også et 10/10 spill for meg de første timene. Men det ble etter hvert en stor skuffelse, da jeg så bak fasaden. For meg ble det et 6/10 spill, og et spill jeg ikke plukket opp igjen. 10/10 pp et spill som koster 600,- fra 2006 med oppgradert grafikk uten noe særlig forbedring i spillmekanikk? Tviler Er enig med @Gunfreak Endret lørdag kl 13:58 av RRhoads 1 1 Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet lørdag kl 14:05 Del Skrevet lørdag kl 14:05 Da vet vi at public-beta perioden hos Bethesda er 20 år, så kanskje vi får et ferdig Skyrim i 2031. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet lørdag kl 14:41 Del Skrevet lørdag kl 14:41 (endret) Selvsagt flott at mange har stor Nostalgi å glede av ny-utgivelsen her, men dette var også det første store steget spill serien til Bethesda tok inn i det kommersielle som førte til en enorm forenkling av stort sett alt i forhold til tidligere spill i serien, ikke bare spill mekanikken å verden rundt med også grafisk for å få spillet til å rulle på Konsoller, det er også fryktelig repeterende å det er vell også enormt med gjenbruk av omgivelsene her om jeg husker riktig. Det er mange av oss som spilte RPG serien lenger før Oblivion kom som heller hadde sett Daggerfall & Morrowind som begge har en mye større & levende verden å heller ikke er like repeterende osv osv bli pusset opp. Men Daggerfall hadde nok blitt enormt krevende for hvilken som helst PC også om det skulle bli få tilsvarende grafikk som dette , det hadde også blitt en my større jobb selvsagt da grafikken her er helt ut-datert (å muligens viktigste for Bethesda, det hadde ikke solgt til "massene") Så det har sin grunn at "alle" snakker/skriver kun om Oblivion/Skyrim det er nok fordi veldig mange egentlig ikke har vært fan av tidligere RPG spill i serien å Oblivion er som nevnt det første RPG spillet som tok steget til å bli et av de første Action/RPG spillet tilrettelagt konsoll spilling der LVL Scaling også var u-mulig å ikke legge merke til, fans der de fleste nok ikke har hørt om Ultima Underworld engang hehe .. Men som nevnt innledningsvis, flott at dere får ny opplevelse som helt tydelig har betydd mye for mange.... men det vill nok for alltid være litt bittert for oss som var fan av spillene før Oblivion at serien har tatt den veien den gjorde. Endret lørdag kl 14:43 av simalarion Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet lørdag kl 15:02 Del Skrevet lørdag kl 15:02 simalarion skrev: Selvsagt flott at mange har stor Nostalgi å glede av ny-utgivelsen her, men dette var også det første store steget spill serien til Bethesda tok inn i det kommersielle som førte til en enorm forenkling av stort sett alt i forhold til tidligere spill i serien, ikke bare spill mekanikken å verden rundt med også grafisk for å få spillet til å rulle på Konsoller, det er også fryktelig repeterende å det er vell også enormt med gjenbruk av omgivelsene her om jeg husker riktig. Det er mange av oss som spilte RPG serien lenger før Oblivion kom som heller hadde sett Daggerfall & Morrowind som begge har en mye større & levende verden å heller ikke er like repeterende osv osv bli pusset opp. Men Daggerfall hadde nok blitt enormt krevende for hvilken som helst PC også om det skulle bli få tilsvarende grafikk som dette , det hadde også blitt en my større jobb selvsagt da grafikken her er helt ut-datert (å muligens viktigste for Bethesda, det hadde ikke solgt til "massene") Så det har sin grunn at "alle" snakker/skriver kun om Oblivion/Skyrim det er nok fordi veldig mange egentlig ikke har vært fan av tidligere RPG spill i serien å Oblivion er som nevnt det første RPG spillet som tok steget til å bli et av de første Action/RPG spillet tilrettelagt konsoll spilling der LVL Scaling også var u-mulig å ikke legge merke til, fans der de fleste nok ikke har hørt om Ultima Underworld engang hehe .. Men som nevnt innledningsvis, flott at dere får ny opplevelse som helt tydelig har betydd mye for mange.... men det vill nok for alltid være litt bittert for oss som var fan av spillene før Oblivion at serien har tatt den veien den gjorde. Det var en super flott kommentar. Hadde vært utrolig fint og kunne spille daggerfall og morrowind med dagens grafikk. Ultima underworld sukk. Nostalgien kommer tilbake. Oppvokst med vic 20 og c64 selv. Nermer meg pensjons alder :) 1 Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet lørdag kl 15:43 Del Skrevet lørdag kl 15:43 40 minutes ago, simalarion said: Det er mange av oss som spilte RPG serien lenger før Oblivion kom som heller hadde sett Daggerfall & Morrowind som begge har en mye større & levende verden å heller ikke er like repeterende osv osv bli pusset opp. Jeg tror en remaster av Morrowind er langt mer kostbart enn Obilvion, spesielt med tanke på at Morrowind ikke har noe lyddialoger fra før. Jeg tror Morrowind trenger lyddialoger for å være relevant i dagens marked, uavhengig av hvor bra spillet i grunn er. Jeg tror alle spill i en serie alltid har veteraner som helst skulle sett et annet spill i serien bli remastered. Hvorfor fikk Skyrim en remaster først når det var det nyeste? Nå har vi Oblivion Remastered, og med litt flaks får vi TES6 og Morrowind remastered. Når det kommer til Daggerfall, er en remaster veldig usannsynlig fordi det grafisk og teknologisk helt utdatert så vi snakker i så fall om en remake, reboot, samt omfatter daggerfall hele Tamriel og vil gjøre nærmest alle de andre spillene litt overflødige. Jeg tror også at daggerfall vil føles veldig tomt ut med den størrelsen i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå