Gå til innhold

400 gammel profeti skal i følge vertikanet utløses i 2027 - Har dette noe med AI "krisen" å gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kakkelfant skrev (4 minutter siden):

Det er en smule bekymringsfult at du kaller meg ufornuftig og i neste setning innvolverer religion i spådomskunsten og mener dette utgjør en vesensforskjell.

GT handler ikke om religion. Det er stor forskjell mellom en seer og en som spår med hjelpemidler 1,Sam.9.9)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jobs skrev (4 minutter siden):

Nostradamus har hatt mye rett gjennom tidene det kan alle se om de begynner og grave litt. Men profetien til den 90 årige damen er het utrolig ,og les spesielt slutten godt om innvandrere som blir behandlet som jødene under krigen og hva trump har satt i gang med masse deportasjon .

Jeg tror ikke noen har tolket Nos riktig. Hans profeter har ikke startet ennå. 

Skrevet
Wall Dorf skrev (6 minutter siden):

Det er stor forskjell mellom en seer og en som spår med hjelpemidler 1,Sam.9.9)

Tydeligvis alvorlig.

Hos deg må det ikke finnes noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden, ingen som tar varsler, ingen tegntyder, spåmann eller trollmann.  11 Ingen må drive med besvergelser, spørre gjenferd og spådomsånder til råds eller søke råd hos de døde.  12 For alle som gjør slikt, har Herren avsky for, og det er på grunn av slik styggedom Herren din Gud driver folkene bort fra deg.

Disse folkene som du skal drive ut, hører på tegntydere og spåmenn.

• Liker 1
Skrevet
Wall Dorf skrev (Akkurat nå):

Hehe,nei nå må du gi deg 1 og andre verdenskrig ,atombomben i 45 og 2001 i USA og mye annet.Dette gidder jeg ikke og diskutere en gang.

Skrevet
PÃ¥inter skrev (3 minutter siden):

Tydeligvis alvorlig.

Hos deg må det ikke finnes noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden, ingen som tar varsler, ingen tegntyder, spåmann eller trollmann.  11 Ingen må drive med besvergelser, spørre gjenferd og spådomsånder til råds eller søke råd hos de døde.  12 For alle som gjør slikt, har Herren avsky for, og det er på grunn av slik styggedom Herren din Gud driver folkene bort fra deg.

Dette må jeg svare på Nostradamus var kristen og hadde nådegaven og profetere som er om talt i Bibelen.

Skrevet
Wall Dorf skrev (31 minutter siden):

Nos fikk åpenbaring sendt fra himmelen, og han brukte stjernebildene på himmelen til å navigere i tid for profetiene gjennom jordens baklengse akserotasjon, kalt for «presesjonen»      presesjon – astronomi – Store norske leksikon

Nok en påstand helt uten bevis, her påstår du enda en ting du ikke aner om, og ikke bryr deg om, er sann.

Wall Dorf skrev (24 minutter siden):

???

Ja, skjønner at for deg er det å bry seg om å skille fantasi fra fakta et stort spørsmålstegn. 😄

• Liker 4
Skrevet
Jobs skrev (18 minutter siden):

Har denne profetien gått 99% i oppfyllelse ? De fleste vil si

Nei, kun lettlurte som ikke har noen metode til å skille fakta fra fantasi vil si det. Disse tilhører heldigvis langt under 99% av befolkningen.

Jobs skrev (4 minutter siden):

Hehe,nei nå må du gi deg 1 og andre verdenskrig ,atombomben i 45 og 2001 i USA og mye annet.

Ja, disse har skjedd, men ble da ikke på noen måte forutsagt av Nostradamus.

Sitat

Dette gidder jeg ikke og diskutere en gang.

Oversatt: du har ingen argumenter å komme med, bare påstander. 

• Liker 5
Skrevet
18 minutes ago, Wall Dorf said:

GT handler ikke om religion. Det er stor forskjell mellom en seer og en som spår med hjelpemidler 1,Sam.9.9)

12 minutes ago, Wall Dorf said:

9 minutes ago, PÃ¥inter said:

Tydeligvis alvorlig.

6 minutes ago, Jobs said:

Hehe,nei nå må du gi deg 1 og andre verdenskrig ,atombomben i 45 og 2001 i USA og mye annet.Dette gidder jeg ikke og diskutere en gang.

4 minutes ago, Jobs said:

Dette må jeg svare på Nostradamus var kristen og hadde nådegaven og profetere som er om talt i Bibelen.

Det er ikke mer å si, over og ut.

https://elaering-psykose.psykopp.no/nb/symptomer-og-tegn-pa-psykose/vrangforestillinger/

• Liker 2
Skrevet
Jobs skrev (6 minutter siden):

Og poenget var?

Skrevet
Jobs skrev (6 minutter siden):

Hva grunnlag har du for å mene det? Hvis du tenker på ordet "Hister" er det det gamle navnet på nedre del av Donau.
Donau – Wikipedia
Elvens nedre løp (en vanlig betegnelse på strekningen nedenfor Jernporten) ble også kalt Hister eller Ister; enkelte romerske byer langs nedre Donau bar tilleggsbetegnelsen ad Istrum, for eksempel Nicopolis ad Istrum

Skrevet
Jobs skrev (8 minutter siden):

Kanskje dette er mere håndfast?

Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider.  2 For da vil menneskene være egoistiske, glade i penger, fare med skryt, være overmodige, snakke stygt om andre, være ulydige mot foreldre, utakknemlige, uten respekt for det hellige, 3 ukjærlige og uforsonlige, fare med sladder, mangle selvbeherskelse, være rå, likegyldige for det gode, 4 svikefulle, oppfarende, innbilske. De elsker lystene høyere enn Gud. 

…han fortsatte: Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike; 11 det skal bli kraftige jordskjelv, og mange steder pest og hungersnød, og det skal skje forferdelige ting og vise seg store tegn fra himmelen.

…og det skal være hungersnød og jordskjelv mange steder.  8 Men alt dette er bare begynnelsen på fødselsveene

Folkeslagene ble harme,
men nå er din vredesdag kommet. Nå er tiden da de døde skal dømmes, nå skal du lønne dine tjenere profetene,
de hellige og dem som frykter ditt navn,små og store, og ødelegge dem som ødelegger jorden.

Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 minutt siden):

Kanskje dette er mere håndfast?

Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider.  2 For da vil menneskene være egoistiske, glade i penger, fare med skryt, være overmodige, snakke stygt om andre, være ulydige mot foreldre, utakknemlige, uten respekt for det hellige, 3 ukjærlige og uforsonlige, fare med sladder, mangle selvbeherskelse, være rå, likegyldige for det gode, 4 svikefulle, oppfarende, innbilske. De elsker lystene høyere enn Gud. 

…han fortsatte: Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike; 11 det skal bli kraftige jordskjelv, og mange steder pest og hungersnød, og det skal skje forferdelige ting og vise seg store tegn fra himmelen.

…og det skal være hungersnød og jordskjelv mange steder.  8 Men alt dette er bare begynnelsen på fødselsveene

Folkeslagene ble harme,
men nå er din vredesdag kommet. Nå er tiden da de døde skal dømmes, nå skal du lønne dine tjenere profetene,
de hellige og dem som frykter ditt navn,små og store, og ødelegge dem som ødelegger jorden.

Ja den er grei,men hva var poenget her ?

Skrevet
Jobs skrev (3 minutter siden):

Ja den er grei,men hva var poenget her ?

Kanskje at Bibelen er like ubrukelig som Nostradamus til å si noe som helst om framtiden. Alt du klarer er jo på etterskudd å påstå at noen av Nostradamus tekster ligner bittelitt på noe som har skjedd hvis du kniper med øynene.
Bibelens tekster er jo likedan.

• Liker 5
Skrevet
Capitan Fracassa skrev (Akkurat nå):

Kanskje at Bibelen er like ubrukelig som Nostradamus til å si noe som helst om framtiden. Alt du klarer er jo på etterskudd å påstå at noen av Nostradamus tekster ligner bittelitt på noe som har skjedd hvis du kniper med øynene.
Bibelens tekster er jo likedan.

Jeg skal gi deg et råd når det gjelder Bibelen,og det er at alle som søker kan få sitt eget bevis på at Bibelens Gud lever.Les Matteus 7.7-8 nøye.

Skrevet
Jobs skrev (2 minutter siden):

Jeg skal gi deg et råd når det gjelder Bibelen,og det er at alle som søker kan få sitt eget bevis på at Bibelens Gud lever.Les Matteus 7.7-8 nøye.

Hvordan i all verden mener du dette er bevis på at Bibelens Gud eksisterer:

Sitat

7 Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. 8 For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for.

Det finnes utallige eksempler på kristne som har lett og bedt uten å finne eller få, så om noe så er dette et godt bevis på at Bibelen ikke er sann.

• Liker 3
Skrevet
Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden):

Hvordan i all verden mener du dette er bevis på at Bibelens Gud eksisterer:

Det finnes utallige eksempler på kristne som har lett og bedt uten å finne eller få, så om noe så er dette et godt bevis på at Bibelen ikke er sann.

Ja da har de gjort noe feil. Bibelen forteller om hva som kan hindre svar ,Han over kom med et vers som nevnte en del av de.

Skrevet (endret)
Jobs skrev (17 minutter siden):

Men evangeliet handler jo først og fremst israels folk.
Jeg er Abrahams Gud og Isaks Gud og Jakobs Gud.

«Dere er det gitt å kjenne himmelrikets hemmeligheter, men dem er det ikke gitt. 12 For den som har, skal få, og det i overflod. Men den som ikke har, skal bli fratatt selv det han har. 13 Derfor taler jeg til dem i lignelser, fordi de ser uten å se, de hører uten å høre eller forstå. 14 På dem blir dette profetordet av Jesaja oppfylt:

Dere skal høre og høre, men ikke forstå, se og se, men ikke skjelne! For dette folkets hjerte er blitt fett, tungt hører de med ørene, og øynene har de lukket til, så de ikke kan se med øynene, ikke høre med ørene, ikke forstå med hjerte og ikke vende om, så jeg får helbrede dem. Men salige er deres øyne, for de ser, og deres ører, for de hører. 17 Sannelig, jeg sier dere: Mange profeter og rettferdige ønsket å få se det som dere ser, men fikk ikke se det, og høre det som dere hører, men fikk ikke høre det.

Endret av Wall Dorf
Skrevet
Capitan Fracassa skrev (6 minutter siden):

Det finnes utallige eksempler på kristne som har lett og bedt uten å finne eller få,

Kanskje dette kan være en grunn?

Da sa Jesus: «Jesaja profeterte rett om dere hyklere, slik det står skrevet:
Dette folket ærer meg med leppene,
men hjertet er langt borte fra meg.
7 Forgjeves dyrker de meg,
for det de lærer, er menneskebud.
8 Dere har forlatt Guds bud, men holder fast på menneskers overlevering.»

9 Og han sa til dem: «Ja, dere får det fint til! Dere avskaffer Guds bud for å innføre deres egen overlevering! 

Skrevet
Jobs skrev (18 minutter siden):

Ja da har de gjort noe feil.

Eller så er ikke Matteus 7.7-8 sann. Uansett er den ikke bevis for Bibelens sannhet når du er nødt til å komme med slike ubegrunnede bortforklaringer uten bevis.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...