SahandJ Skrevet 24. april Skrevet 24. april Hei. Beklager jeg vet ikke hvor ellers jeg skal poste dette. Jeg er i prosessen med å flytte til en ny leilighet. Jeg og samboeren skal snart flytte inn for godt men akkurat nå er det bare flytta over noen møbler osv. I mellomtiden har jeg bestilt og installert Tibber Pulse for å få oversikt over strømforbruket. Med unntak av et luftfiltreringssystem (følget med leiligheten) og wifi ruteren er det ingenting annet som skal bruke strøm nå. Men jeg ser stadig slike krafspiker. Noen som vet hva som kan forårsake slikt?
Marzo Skrevet 24. april Skrevet 24. april VVB har vanligvis lengre innslag og på rundt 2000w eller mer. En måte å eliminere det på er å slå av en og en kurs, så er det enklere å lokalisere.
Salvesen. Skrevet 24. april Skrevet 24. april Sannsynligvis noe med termostat, bereder som nevnt, panelovner osv. ganske så normalt.
SahandJ Skrevet 24. april Forfatter Skrevet 24. april Jeg bor i en leilighetsblokk. Så jeg vet ikke helt hvor varmvannsberederen er. Trodde det var delt på flere leiligheter? @Marzo Er en god ide å slå på / av kursene. Skal gjøre det når jeg kommer hjem. @Salvesen. Hmm bruker panelovner (de som er kobla til veggen med rør ned i gulvet) strøm? Trodde det var varmtvann eller noe. Skal undersøke.
Axefjord Skrevet 24. april Skrevet 24. april Det der var veldig snodigt. Jeg har også tibber pulse, og har aldri sett noe lignende. Både panelovner, varme i gulv og andre ting med termostater har mye lengre innslag enn dette. Det er eventuelt om en termostat er defekt eller feilinstilt? Er det noe som "klikker" eller lager lyd i leiligheten? En motor som går av og på? Solskjerming etc? Jeg ville funnet ut av det asap. Jeg kan ikke tenkte meg at dette skulle være normalt.
SahandJ Skrevet 24. april Forfatter Skrevet 24. april Det er JM som har bygget boligen (det er nybygg) bør jeg kontakte dem og si ifra? Tenker jeg starter med å slå av og på kursene først og se om jeg kan finne ut hvor problemet ligger. Skal også slå av den luftfiltreringsmaskinen og se om det er den som bruker strøm. Som du sier selv, det jeg synes er snodig er hvor korte disse innslagene er.
Zeph Skrevet 24. april Skrevet 24. april Legg ut sikringar til det forsvinn og ta det vidare derifrå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå