Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Tussi skrev (15 minutter siden):

Ikke samme Gud nei, at du hevder det er et faktum betyr ikke at det er det. Det er guder med helt ulike egenskaper. Det er det samme som å si at en ubåt og en robåt er det samme fordi det er laget i samme bygd

Guds egenskaper i Det nye og Det gamle testamentet er også forskjellig. Så er de den samme Gud? Hvorfor? Fordi de to bøkene selges innbundet sammen?

Endret av James G
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
James G skrev (Akkurat nå):

Guds egenskaper i Det nye og Det gamle testamentet er også forskjellig. Så er de den samme Gud? Hvorfor? Fordi de to bøkene selges innbundet sammen?

Er de egentlig det? Gud i GT er Gud før mennesket ble forent med Gud gjennom Jesu offer. Det er GT som beviser at Jesus er Messias.  Uten at vi trenger å gjøre denne tråden om til en religiøs debatt

Skrevet (endret)
Tussi skrev (13 minutter siden):

Er de egentlig det? Gud i GT er Gud før mennesket ble forent med Gud gjennom Jesu offer. Det er GT som beviser at Jesus er Messias.  Uten at vi trenger å gjøre denne tråden om til en religiøs debatt

Jeg mener, Jesus hevdet at Gud gjorde og modifiserte noen ting gjennom ham, og du er enig i at Gud kunne og ville gjøre det, så hvorfor kunne ikke Gud også modifisere noen ting gjennom Muhammed senere? Kjernen i disse historiene er lik.

Endret av James G
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
James G skrev (3 minutter siden):

Jeg mener, Jesus hevdet at Gud gjorde og modifiserte noen ting gjennom ham, og du er enig i at Gud kunne og ville gjøre det, så hvorfor kunne ikke Gud også modifisere ting gjennom Muhammed? Kjernen i disse historiene er lik.

Hvorfor skulle Gud gjøre det når Han allerede hadde sendt sin Ånd? Eller hvorfor skulle Gud sende en som motsa flere ting Han allerede hadde sagt? Hvorfor skulle Gud sende en araber når alle andre profeter var fra Israel, det folket Gud utvalgte for å vise hvem Han var?

Det er ingenting som skal tilsi, for meg som kristen, at Gud hadde behov for å sende Muhammed,  Og ikke minst mener jo muslimene at bibelen er blitt vridd på av kristne og jøder, slik at det vi tror på et feil

Summa sumarum, jeg tror ikke på den personligheten islams Gud har. Og muslimer mener det jeg tror er blasfemi. 

Så dere kan si hva dere vil, men vi tror ikke på samme Gud, selv om begge religioner har opphav i Abraham 

Skrevet (endret)
Tussi skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skulle Gud gjøre det når Han allerede hadde sendt sin Ånd? Eller hvorfor skulle Gud sende en som motsa flere ting Han allerede hadde sagt? Hvorfor skulle Gud sende en araber når alle andre profeter var fra Israel, det folket Gud utvalgte for å vise hvem Han var?

Gud arbeider på mystiske måter, og Han trenger ikke å forklare sine planer for deg. Din manglende evne til å forstå Guds handlinger er ditt problem, ikke Guds problem. 'For han sier til Moses: Jeg viser godhet mot den jeg vil, og er barmhjertig mot den jeg vil...Men hvem er du, menneske, som tar til motmæle mot Gud?'

Endret av James G
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
James G skrev (2 minutter siden):

Gud arbeider på mystiske måter, og Han trenger ikke å forklare sine planer for deg. Din manglende evne til å forstå Guds handlinger er ditt problem, ikke Guds problem. 'For han sier til Moses: Jeg viser godhet mot den jeg vil, og er barmhjertig mot den jeg vil...Men hvem er du, menneske, som tar til motmæle mot Gud?'

Jeg tar til motmæle mot deg, ikke Gud 😅

Uansett, god natt

Skrevet (endret)
Tussi skrev (4 minutter siden):

Jeg tar til motmæle mot deg, ikke Gud 😅

Uansett, god natt

Guds åpenbaring er så presis at den bare åpenbarer den delen du tror på, og den delen du ikke tror på er akkurat ikke en åpenbaring.🤘

Endret av James G
  • Liker 3
Skrevet
Socketlicker skrev (17 timer siden):

Kristendommen er vår kulturarv.

De ønsker dette, men bare så lenge visse kriterier er innfridd, dette er kriterier som ikke nødvendigvis er innfridd, det er ikke så lenge siden jeg leste om noen som ikke ønsket å gå i kirke, de ble satt til å rydde opp etter skoleavslutningen. 

Dette dokumenterte ingen av dine påstander for øvrig. 

68 prosent er enig med Utdanningsdirektoratets ja til gudstjenester i skoletiden så lenge det er full anledning til fritak, så lenge de andre elevene får et fullverdig alternativ, og så lenge gudstjenesten ikke fungerer som skoleavslutning.

Socketlicker skrev (17 timer siden):

Etter stat-kirke forliket blir man ikke lenger automatisk innmeldt. Er man medlem er det fordi man er kristen, slik flertallet av nordmenn selv oppgir at de er.

Blir man innmeldt når man blir døpt ? Svaret er ja, det er noe man som spebarn ikke kan gjøre noe med, det er mindre barbarisk enn kjønnslemlesting, men det er fremdeles ikke noe man får gjort noe med, man kan ikke ha valgt en kristen tro som spebarn. Hvor mange som oppgir at de er kristne varierer fælt, men de fleste er enige i at personlig kristne er en minoritet, med inntoget av muslimske innvandrere er jeg ikke sikker på at ateister er majoriteten, men flertallet av nordmenn er neppe personlig kristne, selv om de ufrivillig ble innmeldt som spebarn.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
freedomseeker skrev (17 timer siden):

Du blir ikke automatisk medlem av den norske kirken, du blir det om du er døpt i kirken og/eller konfirmert. Altså det er et valg du og/eller dine foreldrene tok, og du står fritt til å melde deg ut(noe jeg har gjort).

og jeg har meldt meg ut, det er fremdeles jævla mange som ble innmeldt via dåp, når man er barn, når man ikke har noe valg, og ikke glem at i judaismen er det et krav om kjønnslemlesting for å få medlemskap, i islam er det forventet med kjønnslemlesting, det sier seg selv at automatisk innmelding i disse syke kultene via barbariske ritualer ikke burde været lovlig i et land som Norge. 

freedomseeker skrev (17 timer siden):

Edit, ser at man ble automatisk medlem tidligere om en av foreldre var det. Men da har man mest sannsynlig også blitt døpt i den norske kirken.

La oss ikke glemme praksisen de hadde ved å melde deg inn igjen, det er mange som har historier om at de har meldt seg ut flere ganger, de har visstnok sluttet med denne praksisen, men tenk på hvor mye skattepenger de har stjålet.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Vokteren skrev (16 timer siden):

gentlig burde langt flere melde seg inn i den statsbærende protestantismen for å demme opp for religioner som er langt mer ambisiøs, inngripende, kvinnefiendtlig, sementerende og polariserende

Den norsk statsreligion er bare så tam bare fordi vi betaler den for å være så jævla tam, det er egentlig langt på vei utpressing, men det funker, det er grunnen til at jeg er skeptisk til å kutte statsstøtte selv om jeg misliker den sterkt, om vi kutter statsstøtten blir det nok fort slutt på homofile kvinnelige prester med empati og blomster i håret. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Tussi skrev (11 timer siden):

Ikke samme Gud nei, at du hevder det er et faktum betyr ikke at det er det. Det er guder med helt ulike egenskaper. Det er det samme som å si at en ubåt og en robåt er det samme fordi det er laget i samme bygd

Nå er det samme båt dere som tror på denne kananittiske guden snakker om, og ingen av dere har sett den, men ilegger den egenskaper fundert på selektiv, subjektiv, tolkning av hva folk som påstår de har sett eller hørt den sier den gjør.

For oss utenfor er det ingen problem å regne det som samme gud, da det vitterlig er samme skikkelse med samme opphav.

Det er samme båt.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Nå er det samme båt dere som tror på denne kananittiske guden snakker om, og ingen av dere har sett den, men ilegger den egenskaper fundert på selektiv, subjektiv, tolkning av hva folk som påstår de har sett eller hørt den sier den gjør.

For oss utenfor er det ingen problem å regne det som samme gud, da det vitterlig er samme skikkelse med samme opphav.

Det er samme båt.

Du får tro hva du vil..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Tussi skrev (5 minutter siden):

Du får tro hva du vil..

Jeg vet hva jeg vet.

Du kan tro hva enn du ønsker, og ikke la noen stoppe deg.

In the Canaan religion, Yahweh was a lesser god, who was assigned the land of Israel. Here’s how he became “God Almighty.”

https://bigthink.com/the-past/yahweh-god-origins-israel/

---

Muslimene som kommer her tar med seg samme gud og bygger gudshus for samme gud.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
VifteKopp skrev (16 timer siden):

Dette blir litt komplisert etymologi, men begge ordene er eksempler på denne symbiosen mellom det norrøne og det kristne slik vi ser med høytidene. 

Eller bare typisk kristen assimilering av kulturelle begivenheter. Helvete hører hjemme i norrøn mytologi. Herreguder er heller ikke noe nytt, den kristne guden stammer tilbake til en  mye eldre indoeuropeisk gud, og både Zeus og Odin har den samme indoeuropeiske stamfaren.

VifteKopp skrev (16 timer siden):

I seg selv, nei, men alle disse små eksemplene blir etterhvert ganske mange og viser hvordan kristendommen fremdeles påvirker så mange deler av livene våre, selv vi som ikke er religiøse. 

Jeg synes det er fascinerende at vi avskaffet kristendommen som statskirke og sekulariserte store deler av befolkningen, likevel klorer religionen seg fast i kulturen vår og former den på de merkeligste måter.

Altså vi har ikke fransk kultur, vi har ikke italiensk kultur, vi har ikke engang dansk kultur, men alle disse kulturene har altså en kristen kulturarv ? Men er ikke like på noe vis, hvordan kan kristen kultur ha hatt så stor påvirkning som du sier ? Ingen av disse kulturene er spesielt like, de er faktisk veldig ulike, kristendommen har hatt en påvirkning, men den er virkelig ikke så stor som det sies, jeg ser ingen gode eksempler, at kirker brukes er mer det at det er tilgjengelig og at det er der alle andre gjør det, men noen kultur er det ikke. 

• Liker 3
Skrevet
Tussi skrev (14 timer siden):

At både jødedom, kristendom og islam har sitt utgangspunkt i Abraham er riktig, men selve bildet av Gud er sterkt forskjellig, altså Gud i kristendom er grunnleggende ulik Gud i islam. Og da begge religionene er monoteistoske utelukker de hverandre 

Dert samme kan en si om to kristne religioner, religionene er for ulike til at de kan dele gud, men så gjør de det likevel, den abrahamittiske guden er bare en gud, dere med abrahamittiske religioner er ikke enige om hva denne guden er, men det er fremdeles en gud med akkurat den samme opprinnelsen og det samme navnet. 

Tussi skrev (14 timer siden):

Ingen fant opp Gud

Jeg tror du driver å finner opp guder i dette øyeblikk jeg, du sier jo at den kristne guden og den islamske guden er to separate guder det er de åpenbart ikke. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du driver å finner opp guder i dette øyeblikk jeg, du sier jo at den kristne guden og den islamske guden er to separate guder det er de åpenbart ikke. 

Nei, jeg tror på bare 1 Gud, så det jeg sier kan vel tolkes utfra det, uten at jeg ønsker å fornærme noen her inne

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg tror på bare 1 Gud, så det jeg sier kan vel tolkes utfra det, uten at jeg ønsker å fornærme noen her inne

Det etablerte faktum er at dere med abrahamittiske religioner deler en gud, at dere ikke blir enige om hva denne gudens verdier er får bli en krangel mellom dere som deler denne guden, men fakta er fakta. 

• Liker 4
Skrevet
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Blir man innmeldt når man blir døpt ? Svaret er ja, det er noe man som spebarn ikke kan gjøre noe med, det er mindre barbarisk enn kjønnslemlesting, men det er fremdeles ikke noe man får gjort noe med, man kan ikke ha valgt en kristen tro som spebarn. Hvor mange som oppgir at de er kristne varierer fælt, men de fleste er enige i at personlig kristne er en minoritet, med inntoget av muslimske innvandrere er jeg ikke sikker på at ateister er majoriteten, men flertallet av nordmenn er neppe personlig kristne, selv om de ufrivillig ble innmeldt som spebarn.

Niks. Dette ble endret med stat-kirke forliket som sagt. Ingen blir automatisk innmeldt lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...