Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vokteren skrev (Akkurat nå):

Dette er en politisk skapt «sannhet» med mange nyanser.
Når man ser at nærmere 400 000 i arbeidsfør alder er trygdet og at dette er høyt i forhold til antall innvandrere som deltar i arbeidslivet, faller troverdigheten i argumentet ditt.
Når arbeidsdeltagelsen hos fremmedkulturelle er lavere enn for andre, blir dette en snøball som er i ferd med å bli et snøras.

Det er registrert 386 825 uføretrygdede i Norge. 

Hvor mange av disse mener du jukser og kunne egentlig jobbet fulltid? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (6 minutter siden):

Er det mulig å ta imot det antall europeiske arbeidsinnvandrere vi trenger, uten å ta imot grunnløse asylsøkere?

Ja, asylinnvandring og arbeidsinnvandring er to separate prosesser.

Skrevet
VifteKopp skrev (1 time siden):

Når man vet at antall fremmedkulturelle ansatt i helsevesenet er ca 40 000 (ca10%) og at Norge har en høy andel uføretrygdede og et enda høyere sykefravær, er det fullt mulig å løse problemene på andre måter enn å hente inn enda flere.
Fremmedkulturelle som ikke deltar i arbeidslivet er i tillegg en ekstra byrde på fellesskapet.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Hva tror du?
Norge har flest "syke, uføretrygdede" og offentlige ansatte av alle sammenlignbare land.
Dette sammenfaller med det beste helsevesenet og de beste velferdsordningene.
En bitteliten sammenheng her?

Min påstand er at innføring av karensdag ville fått slutt på mesteparten av "sykdom" på fredag og mandager - og folkesykdommen "sykt barn".
Vil også ha slutt på (gj)hjemmekontor. Hvorfor svarer de aldri f.eks?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Vokteren skrev (20 minutter siden):

Når man vet at antall fremmedkulturelle ansatt i helsevesenet er ca 40 000 (ca10%) og at Norge har en høy andel uføretrygdede og et enda høyere sykefravær, er det fullt mulig å løse problemene på andre måter enn å hente inn enda flere.
Fremmedkulturelle som ikke deltar i arbeidslivet er i tillegg en ekstra byrde på fellesskapet.

Dette besvarte ikke spørsmålet mitt.

Hvor mange uføretrygdede jukser og er egentlig arbeidsdyktige? 

Neptun1 skrev (14 minutter siden):

Hva tror du?

Jeg vet ikke. Vet du? 

Skrevet
VifteKopp skrev (7 minutter siden):

Dette besvarte ikke spørsmålet mitt.

Hvor mange uføretrygdede jukser og er egentlig arbeidsdyktige? 

Jeg vet ikke. Vet du? 

Jeg har naturlig nok ikke det nøyaktige antallet.
Men det er nærliggende å tro at det generøse velferdssystemet i Norge tiltrekker seg migranter fra 3. og 2. verden samt genererer "syke og uføretrygdede". Derav tallene.

Tolker din kommentar som at du er uenig i dette. Hvorfor?

• Liker 3
Skrevet

Vi har vel strengt tatt samme prosentandel offentlig ansatte som Sverige, Danmark har bittelitt mindre ansatte. Det er også verdt å nevne at selv om Norge har mange uføre så betyr ikke det at sammenlignbare land gjør dette bedre, de har bare andre velferdsordninger, med et annet navn enn uføretrygd, Sverige og finland har f.eks langt høyere arbeidsledighet, det samme med et annet navn er ikke nødvendigvis bedre. 

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysselsetting/statistikk/arbeidskraftundersokelsen/artikler/norge-blant-landene-med-flest-i-jobb

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Neptun1 skrev (1 minutt siden):

Jeg har naturlig nok ikke det nøyaktige antallet.
Men det er nærliggende å tro at det generøse velferdssystemet i Norge tiltrekker seg migranter fra 3. og 2. verden samt genererer "syke og uføretrygdede". Derav tallene.

Tolker din kommentar som at du er uenig i dette. Hvorfor?

Jeg er enig i at vi har et generøst velferdssystem som gjør at enkelte mennesker som kunne ha jobbet, ikke jobber.

Jeg er uenig i at dette tallet er så høyt at hvis vi fikk alle disse snylterne i jobb, så ville vi ikke hatt behov for utenlandsk arbeidskraft.

Det er flere hundretusener arbeidsinnvandrere i Norge. Matten går rett og slett ikke opp. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Ja, asylinnvandring og arbeidsinnvandring er to separate prosesser.

Bare delvis riktig.

Det stilles ingen krav til 100% arbeidsdeltagelse og botid før fattige EU-borgere kan innkassere norsk trygd og andre rettigheter i sine hjemland. Og én time arbeid i uken er nok til å kategoriseres som arbeidsdeltagende hos SSB.
- F.eks. kontantstøtte som utgjør et solid beløp i Polen og Litauen.
Man trenger ikke være rakettforsker for å fastslå at dette faller meget uheldig ut for et land som Norge.

• Liker 2
Skrevet
VifteKopp skrev (10 minutter siden):

Jeg er enig i at vi har et generøst velferdssystem som gjør at enkelte mennesker som kunne ha jobbet, ikke jobber.

Kanskje noen få, kanskje langt flere, men man må virkelig være idiot for å prøve det, livet som ufør er ganske enkelt ikke verdt det, og de som kommer gjennom systemet med lite annet enn den begrunnelse at de ikke vil jobbe, ja da er de antageligvis ikke spesielt begavede, og systemet har sannsynligvis bare gjort jobben sin.

At det er enkelte som ikke jobber som kan jobbe er jeg enig i, men det blir ikke lagt til rette for det. 

• Liker 2
Skrevet
VifteKopp skrev (7 minutter siden):

Jeg er uenig i at dette tallet er så høyt at hvis vi fikk alle disse snylterne i jobb, så ville vi ikke hatt behov for utenlandsk arbeidskraft.

Det er flere hundretusener arbeidsinnvandrere i Norge. Matten går rett og slett ikke opp. 

Hvor har du hørt dette - Dagbladet eller landsmøte i AP?

- Hadde vi ikke drosjesjåfører og ansatte i fiskeindustrien før pakistanere med enveisbilletter ankom Norge?

Jo det hadde vi - og de snakket norsk og kunne veien.
Norske sjåfører matte faktisk avlegge kjentmannsprøve før de fikk drosjeløyve. I dag spør de deg om veien på kebabnorsk.

Som tidligere nevnt, ingen land er avhengig av innvandring. 
Naturlig nok er det en liten andel som gjør noe nyttig, det betyr ikke at nordmenn ikke kunne utført deres oppgaver - i stedet for å ligge på sofaen og heve ledighets -eller uføretrygd.

Norge var et av de hardest rammede land av svartedauen. 2/3 deler døde og omtrent alle lærde (som ofret seg for å hjelpe)
Kun ca. 150 000 overlevde (!!). Da så både Danmark og Sverige sitt snitt til å erobre norsk land.
Over 50% forlot Norge for Nord-Amerika på 1800 - og begynnelsen på 1900 tallet.
- hva skjedde, la de seg ned for å dø eller skrek etter analfabeter fra Midt-Østen og Afrika?
Nei, de produserte unger som aldri før og jobbet som besatt for å overleve.

Det som er levedyktig overlever.
Nå gjør vi det motsatte, slipper inn folk som bare river ned, snylter og ødelegger det som våre forfedre skapte. 
INGEN land er avhengig av innvandring. "Behovet" er skapt for kortsiktig profitt.
Venstresiden som får deres stemmer slik at de kan beholde makten. Velferdsprofitører som tjener milliarder av nordmenns skattekroner osv.

• Innsiktsfullt 4
Skrevet
3 hours ago, VifteKopp said:

Poenget mitt er at selv om vi fikk alle unnasluntrerere og delvis arbeidsføre som går på NAV over i arbeid, vil det ikke være nok til å dekke hullene i arbeidsmarkedet. Norge trenger utlendinger for å gå rundt. Spesielt nå som eldrebølgen kommer. 

Bare 1 av 71 innvandrere jobber som helsefagarbeider.

I perioden 2018-2024 så hadde vi 65036 uteksaminerte elever, og derav 8964 innen helse- og oppvekstfag ~ 1/7 nordmenn går i denne retningen.

Av 90485 helsefagarbeidere i Norge har 17981 valgt et jobb utenfor helse- og omsorgstjenestene. Dersom vi fikk disse tilbake til yrket de utdannet seg til, så kunne vi heller tatt inn 1.2 millioner færre invandrere.

Å ta inn innvandrere i tro om at man skal redde eldrebølgen er som å tisse på seg.

6 hours ago, VifteKopp said:

Jeg var nylig i et bryllup i Nord-Norge. I hotellresepsjonen hvor jeg bodde jobbet en spanjol. Rommet mitt ble vasket av det som så ut som fillipinere. I bryllupet ble jeg stort sett servert av øst-europeere, og da kokkelaget kom ut for å få sin applaus, virket det som om kun sjefskokken var etnisk norsk. 

Uten arbeidsinnvandring er det vanskelig å se for seg deler av Norge gå rundt. 

I mai var det 136000 arbeidsledige i følge SSB. I følge samme organisasjon var det i 1. kvartal 100400 ledige stillinger. Jeg tror det går greit jeg.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Neptun1 skrev (39 minutter siden):

Bare delvis riktig.

Det stilles ingen krav til 100% arbeidsdeltagelse og botid før fattige EU-borgere kan innkassere norsk trygd og andre rettigheter i sine hjemland. Og én time arbeid i uken er nok til å kategoriseres som arbeidsdeltagende hos SSB.
- F.eks. kontantstøtte som utgjør et solid beløp i Polen og Litauen.
Man trenger ikke være rakettforsker for å fastslå at dette faller meget uheldig ut for et land som Norge.

Ren sammenblanding. Antall asylsøkere og arbeidsinnvandrere er helt uavhengig av hverandre. Et land kan ha null asylsøkere og en million arbeidsinnvandrere, og vice versa. 

Neptun1 skrev (41 minutter siden):

Hvor har du hørt dette - Dagbladet eller landsmøte i AP?

- Hadde vi ikke drosjesjåfører og ansatte i fiskeindustrien før pakistanere med enveisbilletter ankom Norge?

Jo det hadde vi - og de snakket norsk og kunne veien.
Norske sjåfører matte faktisk avlegge kjentmannsprøve før de fikk drosjeløyve. I dag spør de deg om veien på kebabnorsk.

Som tidligere nevnt, ingen land er avhengig av innvandring. 
Naturlig nok er det en liten andel som gjør noe nyttig, det betyr ikke at nordmenn ikke kunne utført deres oppgaver - i stedet for å ligge på sofaen og heve ledighets -eller uføretrygd.

Norge var et av de hardest rammede land av svartedauen. 2/3 deler døde og omtrent alle lærde (som ofret seg for å hjelpe)
Kun ca. 150 000 overlevde (!!). Da så både Danmark og Sverige sitt snitt til å erobre norsk land.
Over 50% forlot Norge for Nord-Amerika på 1800 - og begynnelsen på 1900 tallet.
- hva skjedde, la de seg ned for å dø eller skrek etter analfabeter fra Midt-Østen og Afrika?
Nei, de produserte unger som aldri før og jobbet som besatt for å overleve.

Det som er levedyktig overlever.
Nå gjør vi det motsatte, slipper inn folk som bare river ned, snylter og ødelegger det som våre forfedre skapte. 
INGEN land er avhengig av innvandring. "Behovet" er skapt for kortsiktig profitt.
Venstresiden som får deres stemmer slik at de kan beholde makten. Velferdsprofitører som tjener milliarder av nordmenns skattekroner osv

Det er flere hundre tusen arbeidsinnvandrere i Norge.

Hvis du skal kaste ut alle disse, hvor skal du finne nordmennene til å gjøre jobbene arbeidsinnvandrerne gjør i dag?

Skrevet
skaftetryne32 skrev (59 minutter siden):

Kanskje noen få, kanskje langt flere, men man må virkelig være idiot for å prøve det, livet som ufør er ganske enkelt ikke verdt det, og de som kommer gjennom systemet med lite annet enn den begrunnelse at de ikke vil jobbe, ja da er de antageligvis ikke spesielt begavede, og systemet har sannsynligvis bare gjort jobben sin.

At det er enkelte som ikke jobber som kan jobbe er jeg enig i, men det blir ikke lagt til rette for det. 

Helt enig. De få som jukser til seg uføretrygd, er så umoralske og umotiverte at de uansett ikke har noe på en arbeidsplass å gjøre.

• Liker 1
Skrevet
rozon skrev (3 minutter siden):

Bare 1 av 71 innvandrere jobber som helsefagarbeider.

I perioden 2018-2024 så hadde vi 65036 uteksaminerte elever, og derav 8964 innen helse- og oppvekstfag ~ 1/7 nordmenn går i denne retningen.

Av 90485 helsefagarbeidere i Norge har 17981 valgt et jobb utenfor helse- og omsorgstjenestene. Dersom vi fikk disse tilbake til yrket de utdannet seg til, så kunne vi heller tatt inn 1.2 millioner færre invandrere.

Å ta inn innvandrere i tro om at man skal redde eldrebølgen er som å tisse på seg.

I mai var det 136000 arbeidsledige i følge SSB. I følge samme organisasjon var det i 1. kvartal 100400 ledige stillinger. Jeg tror det går greit jeg.

Hvor skal du finne hundretusener av nordmenn som skal ta jobbene arbeidsinnvandrerne gjør i dag? 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Trangbodd og sårbar trygdeinnvandring beslaglegger enorme ressurser. Hvis vi reduserer antall slike, frigir vi enorme mengder arbeidskraft, som kan gjøre noe nyttig i stedet.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Hvor skal du finne hundretusener av nordmenn som skal ta jobbene arbeidsinnvandrerne gjør i dag? 

Hvorfor spør du om noe jeg allerede har besvart?

Brochmann 2 utvalget rapporterte at kun innvandrere fra gruppe 1 land (vestlige) i snitt er lønnsomme. (noe vi allerede visste)
Det vil si at migranter fra gruppe 2 og 3. land ikke er bærekraftig på grunn av lav -og kortvarig yrkesdeltagelse.
(i tillegg kommer kriminalitet og kulturelle problemer)
Kan du ikke forholde deg til dette?

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
Neptun1 skrev (8 minutter siden):

Hvorfor spør du om noe jeg allerede har besvart?

Jeg har gått gjennom innleggene dine på nytt, og kan ikke se at du har besvart det et eneste sted. 

Skrevet
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Jeg har gått gjennom innleggene dine på nytt, og kan ikke se at du har besvart det et eneste sted. 

Ditt problem er mange andres problem i Norge.
Hjernevask.

Jeg beskrev inngående om hvorfor innvandring er unødvendig.
Unntatt spesialister på områder vi ikke dekker selv. Noe ikke asylmigranter gjør.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Neptun1 skrev (2 minutter siden):

Ditt problem er mange andres problem i Norge.
Hjernevask.

Jeg beskrev inngående om hvorfor innvandring er unødvendig.
Unntatt spesialister på områder vi ikke dekker selv. Noe ikke asylmigranter gjør.

Med andre ord besvarte du ikke spørsmålet.

Det er hundretusener av arbeidsinnvandrere i Norge som gjør alt fra å bygge hus og plukke jordbær til å betjene hotellresepsjoner og selge blomster. Hvis du kaster disse menneskene ut, må jobbene gjøres av nordmenn.

Hvor skal du finne hundretusener av arbeidsledige og arbeidsføre nordmenn?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...