Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

67 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      16
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      26
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      33
    • Nei
      34
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      3
    • Aston Martin
      7
    • Haas
      2
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      11
    • Stake Sauber
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jarmo skrev (20 timer siden):

547892807_122171483198514084_6067021384760872840_n.jpg

Jeg er ikke sikker på om det er så ettertraktet å kjøre for Red Bull. Den eneste som virkelig ser ut til å beherske bilen er Verstappen – for alle andre er cockpiten et katapultsete. Kanskje er det bedre å bli hos Racing Bulls og levere gode resultater der, til man blir hentet av et annet team :)

Skrevet (endret)
oppdager skrev (22 minutter siden):

Jeg er ikke sikker på om det er så ettertraktet å kjøre for Red Bull. Den eneste som virkelig ser ut til å beherske bilen er Verstappen – for alle andre er cockpiten et katapultsete. Kanskje er det bedre å bli hos Racing Bulls og levere gode resultater der, til man blir hentet av et annet team :)

Kommer helt nye biler neste år. Kortere, smalere dekk, nye motorer osv. osv. osv. Kan ikke sammenlignes med dagens.

Endret av Jarmo
Skrevet

Usikkerhet rundt motoren til RBPT kan være en vel så god grunn til å holde seg unna. Det kan selvfølgelig hende at de får det bra til, men jeg tenker Mercedes og Ferrari er sikrere kort. Blir uansett spennende å se etter hvert. Har noen funnet et smutthull denne gangen?

• Liker 2
Skrevet
Dovreekspressen skrev (6 minutter siden):

Usikkerhet rundt motoren til RBPT kan være en vel så god grunn til å holde seg unna. Det kan selvfølgelig hende at de får det bra til, men jeg tenker Mercedes og Ferrari er sikrere kort. Blir uansett spennende å se etter hvert. Har noen funnet et smutthull denne gangen?

Red Bull Powertrains formed an exciting new partnership with Ford to develop the next generation of power unit to drive Red Bull Racing and Racing Bulls to the front of the pack. In 2026, Red Bull will make history as the first F1 team to go from making chassis to developing its own power unit.

Ford, ja...^^

Skrevet
Jarmo skrev (20 minutter siden):

Ford, ja...^^

Hvordan har ford prestert i andre grener?

oppdager skrev (59 minutter siden):

Det morsomme er jo at Verstappen ikke liker hvordan bilen kjører og har klagd mange ganger på kjørestilen han må ha. 

Skrevet (endret)
Sjørøver skrev (21 minutter siden):

Bra i rally osv. men lenge siden det da. https://www.fordracing.com/motorsport

Er aktive fremdeles, men ikke dominerende på verdens topp. Dessuten er F1 helt nytt for dem nå.

Vi får se..

Edit: https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/ca/en/news/2023/01/03/ford-returns-to-formula-1--strategic-partner-to-oracle-red-bull-.html

Endret av Jarmo
Skrevet (endret)

Ford er en teknisk partner, ikke en motorprodusent, ifølge presse­meldinger er deres viktigste bidrag kompetanse på integrasjon av hybridsystemet til RBPT. I tillegg går Ford inn som sponsor, så samarbeidet er ikke et kunde-leverandørforhold, Red Bull betaler ikke ford for hjelpen, men Ford betaler Red Bull for eksponering. Så for meg virker det mer som en marketing greie. 

Det er misvisende å omtale dette som “Ford-motorer” eller å gi Ford hele æren eller skylden for resultatene (alt ettersom). En mer passende parallell kan være Bosch, de utvikler og leverer sensorer og drivstoffkomponenter til samtlige av motorprodusentene, men man omtaler ikke bilene som “Bosch-motorer” av den grunn. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Skrevet
Jarmo skrev (1 time siden):

Kommer helt nye biler neste år. Kortere, smalere dekk, nye motorer osv. osv. osv. Kan ikke sammenlignes med dagens.

Stemmer, det hadde jeg helt glemt. Blir spennende neste år.

Skrevet
Sjørøver skrev (1 time siden):

Det morsomme er jo at Verstappen ikke liker hvordan bilen kjører og har klagd mange ganger på kjørestilen han må ha. 

Ja, helt sant. De må lage en bil som er enklere å kjøre, ellers blir det bare Verstappen som får det til. Og da vinner de aldri konstruktørtittelen.

Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (47 minutter siden):

Ford er en teknisk partner, ikke en motorprodusent, ifølge presse­meldinger er deres viktigste bidrag kompetanse på integrasjon av hybridsystemet til RBPT. I tillegg går Ford inn som sponsor, så samarbeidet er ikke et kunde-leverandørforhold, Red Bull betaler ikke ford for hjelpen, men Ford betaler Red Bull for eksponering. Så for meg virker det mer som en marketing greie. 

Det er misvisende å omtale dette som “Ford-motorer” eller å gi Ford hele æren eller skylden for resultatene (alt ettersom). En mer passende parallell kan være Bosch, de utvikler og leverer sensorer og drivstoffkomponenter til samtlige av motorprodusentene, men man omtaler ikke bilene som “Bosch-motorer” av den grunn. 

Starting from 2023, Ford and Red Bull Powertrains will work to develop the power unit that will be part of the new technical regulations, including a 350 kW electric motor and a new combustion engine able to accept fully sustainable fuels, ready for the 2026 season.

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/ca/en/news/2023/01/03/ford-returns-to-formula-1--strategic-partner-to-oracle-red-bull-.html

Hva som blir riktig da?

Endret av Jarmo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...