Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Bjerknez skrev (13 minutter siden):

Nei, det er det første jeg sjekket. Bilen er jo helt ny ogjeg er ganske nøye med å vaske samt tørke rundt takluken når jeg vasker bilen, så der ser den ut som helt ny. 

Den gikk som sagt helt igjen, så tok det ett sekund, s åpnet den seg igjen (halveis)

Det er ikke innstillingen lukk til hevet ved regn som har trådt til da. Ellers har du trykket feil på knappen.

Endret av Syar-2003
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Syar-2003 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke innstillingen lukk til hevet ved regn som har trådt til da.

Nei, for takluken gikk jo opp og ikke igjen. Altså den hevet seg ikke, men den åpnet seg. Dessuten regnet det ikke heller. Vertfall ikke i garasjen :) 

Jeg har også hatt problemer en gang hvor displayet i infotainment flimret når jeg startet bilen. Dette forsvant også av seg selv etter noen minutter. 

En får vel prise seg lykkelig over at det er garanti tenker jeg :) 

Skrevet (endret)
Complexity skrev (33 minutter siden):

vippet bryteren fremover for å lukke luken. Luken lukket seg igjen, men den lukket seg opp igjen halvveis. Jeg prøvde og lukke den flere ganger samt starte bilen igjen etc. men den lukket seg først igjen og så opp igjen halvveis hver gang.

Du sa dette. 
Om det registreres som et oppovertrykk av milrobryter vil akkurat dette skje - åpent tak vil lukkes for å stille seg hevet.
Kan det tenkes at du har trigget et opp trykk ( mikrobryteren er følsom og jeg gjørde flere ganger samme med første bmw)

Du kan med fordel også initialisere/resette soltaket ved feilfunksjoner eller ellers for å eliminere. Bare følg bruksanvisningen/manualen.

Edit: Ok det var tydlivis ikke til hevet. Men reset/initialiser soltaket da.

Endret av Syar-2003
Skrevet (endret)
Syar-2003 skrev (9 minutter siden):

Du sa dette. 
Om det registreres som et oppovertrykk av milrobryter vil akkurat dette skje - åpent tak vil lukkes for å stille seg hevet.
Kan det tenkes at du har trigget et opp trykk ( mikrobryteren er følsom og jeg gjørde flere ganger samme med første bmw)

Du kan med fordel også initialisere/resette soltaket ved feilfunksjoner eller ellers for å eliminere. Bare følg bruksanvisningen/manualen.

Som nevnt, luken hevet seg ikke i det hele tatt. Luken var først helt åpen. (Altså glasset var skjøvet bakover) så lukket jeg luken igjen ved å skyve knappen fremover. Luken lukket seg da helt igjen og etter ett sekund åpnet den seg igjen halveis. Altså ikke i bakkant men hele glasset skjøv seg bakover halvveis. 

Jeg prøvde og lukke luken sikkert 10 ganger og tror neppe jeg har klikket feil på bryteren så mange ganger.

EDIT:
Men når jeg lukket opp førerdøren slik at displayet slo seg helt av etc. og lukket døren igjen og startet opp, så lukket luken seg helt igjen slik den skulle. 

Endret av Bjerknez
Skrevet
Syar-2003 skrev (2 minutter siden):

Halv åpning = comfort posisjon, se 00:54

Kan godt være du har et poeng, men klarer ikke helt å se hva jeg skal ha trykket på for å aktivere "comfort" mode. Jeg har jo åpnet og lukket takluka tusen ganger tidlgere uten problemer, også i garasjen etter jeg kommer hjem. Men hva som skjedde når luken lukket seg opp halvveis aner jeg ikke... 

Skrevet

Initialiseringsprosedyren resetter soltaket og anbefales utført ved feilfunksjoner og etter et eventuelt strømbrudd (12v) under en åpne/lukkeprosess.

Antiklem funksjonen bouncer vel også taket tilbake slik du beskrev.

Skrevet
Syar-2003 skrev (1 minutt siden):

Initialiseringsprosedyren resetter soltaket og anbefales utført ved feilfunksjoner og etter et eventuelt strømbrudd (12v) under en åpne/lukkeprosess.

Antiklem funksjonen bouncer vel også taket tilbake slik du beskrev.

Ok, jeg skal teste dette senere i dag, men som nevnt funker alt som det skal nå, så er vel ingen hast heller :) 

Skrevet (endret)

Den ukentlige håndvasken av bimmern er snart i gang. Nå må jeg bare vente til naboene våkner 😄

IMG_1354.thumb.jpeg.1eb4c7c2e1d8602a0cf190ec5cbe2371.jpeg

Lavtrykkspumpe med 2% blandet Bilthamber Touchless alkalisk avfetting, skumkanon med Meguiars NXT såpe for å skumlegge bilen etter avfetting og en bøtte med en såpe beregnet for å fjerne sommersmuss og ellers gi god glid til washmitt. 

Min gamle trofaste Karcher K7 står dor høytrykksvasken samt avspylingen. Denne skal i teorien gi 160 bar trykk og rundt 650 l/t. 

Endret av Bjerknez
Skrevet
Bjerknez skrev (20 timer siden):

Kanonbil til den prisen! :) 

Er det? Jeg ser at det ikke er varme i setene på det tilbudet...Man må over på supercharged for dette står det i annonsen. Det må vel være en skrivefeil? Og elektriske seter er det heller ikke med på denne "Fully charged premimum" - premimum uten elektriske seter der altså.

Skrevet
obygda skrev (1 time siden):

Er det? Jeg ser at det ikke er varme i setene på det tilbudet...Man må over på supercharged for dette står det i annonsen. Det må vel være en skrivefeil? Og elektriske seter er det heller ikke med på denne "Fully charged premimum" - premimum uten elektriske seter der altså.

Dette er fra oversikt for en fully charged premium uten noen tillegg.

IMG_2001.thumb.jpeg.bfcda72abc18c0e302fcf7e5ddc33e11.jpeg

Oppvarmede seter foran er standard.

Premium edition pakken er betegnelsen på en rabattpakke og er ikke utstyrsrelatert

IMG_2002.thumb.jpeg.d3be7f77c10a8496fb384f3a3043dbc9.jpeg

• Liker 1
Skrevet
Syar-2003 skrev (11 minutter siden):

Dette er fra oversikt for en fully charged premium uten noen tillegg.

IMG_2001.thumb.jpeg.bfcda72abc18c0e302fcf7e5ddc33e11.jpeg

Oppvarmede seter foran er standard.

Premium edition pakken er betegnelsen på en rabattpakke og er ikke utstyrsrelatert

IMG_2002.thumb.jpeg.d3be7f77c10a8496fb384f3a3043dbc9.jpeg

Så da er det en feil i annonsen? Det står da vitterlig setevarme foran og bak og elektriske seter som en del av ekstra utstyret til supercharge. Mao noe som ikke følger med på fully charged

Skrevet
obygda skrev (7 minutter siden):

Det står da vitterlig setevarme foran og bak og elektriske seter som en del av ekstra utstyret til supercharge

Oppvarmede seter foran har man på alle. Foran + bak får man inkl i Supercharged. 
Denne fully charged edition og supercharged edition til i4M50 (hva som er inkludert) har vært tilnærmet uendrede i 3 år. 

Om man savner noe i Fully Charged er det fullt mulig å legge til enkeltutstyr.

Om man er interessert i i4 M50 kampanjene og har spørsmål eller trenger utdypning om annonsetekst er det bedre å ta det opp med forhandler.

• Liker 1
Skrevet

Fully charged anno 2025 har sportsseter med sensatec perforated black som standard. Og disse har el.justering (kontoller nede på setets base)
IMG_2003.thumb.jpeg.69a6e9e5c2b9da8ed47fb115a76e5505.jpeg

Så er det slik at med disse får man ikke oppvarmede seter bak (for meg ukjent årsak men har nok med at de er perforert imitert å gjøre)
Hvilket medfører at man må bytte til skinn. Da blir bakseteoppvarmingen dyr.
I Supercharged er skinnseter inkludert.

Skrevet (endret)
Syar-2003 skrev (14 minutter siden):

Fully charged anno 2025 har sportsseter med sensatec perforated black som standard. Og disse har el.justering (kontoller nede på setets base)
IMG_2003.thumb.jpeg.69a6e9e5c2b9da8ed47fb115a76e5505.jpeg

Så er det slik at med disse får man ikke oppvarmede seter bak (for meg ukjent årsak men har nok med at de er perforert imitert å gjøre)
Hvilket medfører at man må bytte til skinn. Da blir bakseteoppvarmingen dyr.
I Supercharged er skinnseter inkludert.

Hvordan står det til med skinnseter på nyere BMW om dagen? Holder skinnet brukbart, eller blir det raskt "bulker" i det på sitteputen?

Endret av Jalla21
Skrevet (endret)
Jalla21 skrev (6 minutter siden):

Hvordan står det til med skinnseter på nyere BMW om dagen. Holder skinnet brukbart, eller blir det raskt "bulker" i det på sitteputen?

Jeg kan bare svare for meg selv. Med tre forskjellige BMWer fra 2020 til dags dato med sportsseter i vernasca skinn og har aldri fått bulker eller rynker. Men jeg har ikke hatt de i ti år liksom

Edit tilleggsinfo: 
Før det hadde jeg en 2014 modell 3-serie GT med dakota skinn. Setene var helt fine på den etter 5 år og 65000km

Endret av Syar-2003
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...