Gå til innhold

Eritreisk «17.mai» endte i kaos


Anbefalte innlegg

Her hadde politiske motstandere og flyktninger fra Eritrea en gylden mulighet for å vise at de er fredselskende og fornuftige mennesker.
Det klarte de ikke. I stedet viste de frem en ukultur som ikke hører hjemme i vertslandet Norge. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nyA4Xa/feiret-eritreas-nasjonaldag-hvorfor-blir-vi-stemplet-som-regimestoettere

Nå får i stedet norske myndigheter en gylden mulighet til å utvise avskummet….

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Inspector skrev (5 timer siden):

Her hadde politiske motstandere og flyktninger fra Eritrea en gylden mulighet for å vise at de er fredselskende og fornuftige mennesker.
Det klarte de ikke. I stedet viste de frem en ukultur som ikke hører hjemme i vertslandet Norge. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nyA4Xa/feiret-eritreas-nasjonaldag-hvorfor-blir-vi-stemplet-som-regimestoettere

Nå får i stedet norske myndigheter en gylden mulighet til å utvise avskummet….

Vold er en måte å løse motsetninger på som åpenbart er vanlig i Eritrea, men som ikke må få lov til å få fotfeste i Norge.

Eritreere har tydeligvis ikke fulgt med i integreringstimen når de bruker sin egen «17.mai» til å markere motsetninger.
17.mai er en dag hvor nordmenn uavhengig av politisk ståsted, legger politiske motsetninger på hylla og holder hverandre i hendene.

Den eritreiske definisjonen på 17.mai baserer seg enten på kompetanseløshet eller hån mot norges nasjonaldag.

Endret av Inspector
  • Liker 3
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Inspector said:

Vold er en måte å løse motsetninger på som åpenbart er vanlig i Eritrea, men som ikke må få lov til å få fotfeste i Norge.

Eritreere har tydeligvis ikke fulgt med i integreringstimen når de bruker sin egen «17.mai» til å markere motsetninger.
17.mai er en dag hvor nordmenn uavhengig av politisk ståsted, legger politiske motsetninger på hylla og holder hverandre i hendene.

Den eritreiske definisjonen på 17.mai baserer seg enten på kompetanseløshet eller hån mot norges nasjonaldag.

I møte med diktatur har vi i Norge også alltid brukt vold. Det er et stort problem i Eritrea.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det finnes en tråd allerde om dette temaet? Men ok. Her synes jeg journalistene har gjort en dårlig jobb. Jeg regner med at det ble holdt taler på dette arrangementet på Bryn, og da kunne man tatt med tolk for å høre om disse talene var regimestøttende. Istedenfor velger i hvertfall vg journalisten å intervjue fire unge svarte damer med store pupper, som synes det var veldig dumt at regime-kritikekere lager kvalme utenfor arrangementet, og journalisten stiller få om ingen kritiske spørsmål til dem, virker det som. 

Hvis dette arrangementet var en samling av 1000 eritreiske regime-lojalister, så bør samtlige bli forvist fra Norge på livstid. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (2 timer siden):

Tror det finnes en tråd allerde om dette temaet? Men ok. Her synes jeg journalistene har gjort en dårlig jobb. Jeg regner med at det ble holdt taler på dette arrangementet på Bryn, og da kunne man tatt med tolk for å høre om disse talene var regimestøttende. Istedenfor velger i hvertfall vg journalisten å intervjue fire unge svarte damer med store pupper, som synes det var veldig dumt at regime-kritikekere lager kvalme utenfor arrangementet, og journalisten stiller få om ingen kritiske spørsmål til dem, virker det som. 

Hvis dette arrangementet var en samling av 1000 eritreiske regime-lojalister, så bør samtlige bli forvist fra Norge på livstid. 

Regimelojalistene bør etterforskes for evt lovbrudd i hjemlandet.
De andre som kastet stein på politiet bør sendes ut av landet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Inspector skrev (41 minutter siden):

Regimelojalistene bør etterforskes for evt lovbrudd i hjemlandet.
De andre som kastet stein på politiet bør sendes ut av landet

Uenig. Regimelojalister bør utvises, siden de ikke er ekte flyktninger. Jeg fordømmer vold fra både eritreiske anti-regimister, palestinagjengen og anti-SIAN gjengen, og alle disse må straffes for sine lovbrudd. 

Uansett, så vil steinkasting og vold ødelegge dere sak, og for de overnevnte bevegelser bør det være bra å få disse individene luket ut. Men for eritreiske anti-regimnister så forstår jeg deres sinne. Det at Norge og andre europeiske land har hatt en naiv holdning til eritreiske flyktninger fortjener sterk kritikk, og dette må norske styresmakter rydde opp i. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (24 minutter siden):

Uenig. Regimelojalister bør utvises, siden de ikke er ekte flyktninger. Jeg fordømmer vold fra både eritreiske anti-regimister, palestinagjengen og anti-SIAN gjengen, og alle disse må straffes for sine lovbrudd. 

Uansett, så vil steinkasting og vold ødelegge dere sak, og for de overnevnte bevegelser bør det være bra å få disse individene luket ut. Men for eritreiske anti-regimnister så forstår jeg deres sinne. Det at Norge og andre europeiske land har hatt en naiv holdning til eritreiske flyktninger fortjener sterk kritikk, og dette må norske styresmakter rydde opp i. 

Kriminalitet begått i Norge, skal straffeforfølges i Norge. Steinkasting er ulovlig. Sosial samling med venner er lovlig.
Forøvrig er jeg enig i at tiden er overmoden for en mer realistisk tilnærming til problematikken.
Norsk flyktningpolitikk har vært diskutert i utallige tråder uten at det har skjedd nevneverdige innstramninger.
Norske politikere gjemmer seg i altfor stor grad bak «internasjonale forpliktelser» og tør ikke annet enn å sitte stille i båten av redsel for å falle i unåde hos EU og FN. Stadig blir nye og kostnadsdrivende konsekvenser avdekket og i enkelte kommuner er smerteterskelen passert.
Jeg spår at vi må lære på den harde måten før noen tør å sette ned foten og kalle spaden for en spade.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (10 minutter siden):

Kriminalitet begått i Norge, skal straffeforfølges i Norge. Steinkasting er ulovlig. Sosial samling med venner er lovlig.
Forøvrig er jeg enig i at tiden er overmoden for en mer realistisk tilnærming til problematikken.

Selvfølgelig skal kriminalitet begått i Norge straffes I Norge, det har jeg aldri sakt imot. SIAN kan lovlig også brenne en koran i offentligheten, men å kaste stein på dem er ulovlig. Israelittene kan feire sin nasjonaldag i en park i Norge, men å kaste stein på dem er ulovlig.

Men når det kommer til regime-støtterenr, så har Norge gitt uriktig asyl til et ukjent antall mennesker, og disse må utvises. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (13 timer siden):

Nå får i stedet norske myndigheter en gylden mulighet til å utvise avskummet….

Jeg har sett flere komme med liknende kommentarer i andre sosiale medier, og de kommer gjerne fra folk som er nyfrelste ytringsfrihetsforkjempere og motstandere av kanselleringskultur. Rare greier.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (9 timer siden):

Jeg har sett flere komme med liknende kommentarer i andre sosiale medier, og de kommer gjerne fra folk som er nyfrelste ytringsfrihetsforkjempere og motstandere av kanselleringskultur. Rare greier.

Kansellering av uakseptable holdninger tvinger seg frem i mange land etter årelang og ukritisk fremsnakking av mangfold og fargerikt fellesskap. Dette er en helt naturlig motreaksjon når tradisjonelle og bærekraftige normer og regler er truet/under press.

https://snl.no/kanselleringskultur

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hvert i Eritrea, et fantastisk fint land med kultur og natur hvis man ser bort fra politikk. Asmara hovedstaden er full av italiensk arkitektur. 
 

Veldig hyggelig folk i landet, som veldig åpne og gjestfrie selv om lett merker at folk er veldig redd for og kritisere diktaturet så var det flere som gjorde det når man kom i snakk med.. Men alle man snakka med, både på hotell og ute hadde Ingen ting positivt og si om flyktingene fra Eritrea som var i Europa.. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...