Gå til innhold

Sergel Inkassoselskap


Anbefalte innlegg

For noen år siden startet jeg et abonnement av et ukeblad, en selger som ringte  og jeg sa ja til bladet for en gang skyld. 

Etter prøveperioden sa jeg opp bladet, men det bare fortsatte å komme og selvfølgelig sendte de regninger. 

Har fortsatt oppsigelsesmailen så har mitt på det rene og jeg har også ringt story house.

Greia er det at Sergel Inkasso begynte å sende meg regninger på bladene trass i at det er oppsagt. 

Har også sagt fra til sergel, mailer og telefoner. Likevel fortsetter det. 

Sergel har nok sendt noen titalls inkassobrev til meg :)

Ingenting skjer fra meg før den dagen de står på tunet her.

Noen andre som har noe lignende med sergel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (11 minutter siden):

Om de sender til inkasso må du erklære at du bestrider kravet, såvidt jeg har forstått.

De gjør ingenting selv etter 3 varsel :D har aldri gjørt det og har fått 3 gangs varsel noen ganger.

Undre meg hvor mye penger sergel har brukt på å kjøpe ¨regningene¨ mine

Lenke til kommentar

Fikk du bekreftelse på at mailen var mottatt?

Hvis det er en seriøs aktør skal de gi deg bekreftelse på at mail er mottatt og tildele et saksnummer for endringer i abonnementet.

At du har en oppsigelsesmail er omtrent like svakt som at du har et foto av en tusenlapp du betalte med i butikken. Du har ikke kvitteringa fra handelen, men foto av tusenlappen får holde.

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hadde en lignende sak selv. Jeg bestred kravet og begrunnet det med negativt salg, som teknisk sett beskriver selgers framgangsmåte (telefonselger opplyste aldri at det var snakk om noe abo jeg bandt meg til). Det var også noen mediasaker ang. dette selskapet som gjorde det jeg sa relativt troverdig. Alt stoppet opp etter det og jeg hørte aldri noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (27 minutter siden):

Fikk du bekreftelse på at mailen var mottatt?

Hvis det er en seriøs aktør skal de gi deg bekreftelse på at mail er mottatt og tildele et saksnummer for endringer i abonnementet.

At du har en oppsigelsesmail er omtrent like svakt som at du har et foto av en tusenlapp du betalte med i butikken. Du har ikke kvitteringa fra handelen, men foto av tusenlappen får holde.

Har mitt på det rene. 

Sergel tar jeg uansett ikke så  høytidelig. Bare lurte på om det var noenmed lignende saker fra de

Lenke til kommentar

Jeg hører at du sier det, men hvis du ikke har kvittering bør du anta at mailen ikke er mottatt.

Eksempel:
image.png.b645eb9e858ad6dad1d5b219b3dd5f7e.png

Etter noen timer eller dager vil det komme en bekreftelse på endringer som er gjort på abonnementet eller kundeforholdet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (7 minutter siden):

Jeg hører at du sier det, men hvis du ikke har kvittering bør du anta at mailen ikke er mottatt.
image.png.b645eb9e858ad6dad1d5b219b3dd5f7e.png

Etter noen timer eller dager vil det komme en bekreftelse på endringer som er gjort på abonnementet eller kundeforholdet.

ja kvittering for mailen er lagret også. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tlf med  sergel idag.

Jeg leser opp saksnr, henviser til mailer jeg har sendt m datoer og ikke minst at abonnement er sagt opp innen tidsfrist. 

Og nevner opp at noen titalls inkassobrev er blitt sendt til meg  som på auto. 

Og jeg spør sergels kundebehandler: hvor mange år skal dere fortsette å sende meg inkassovarsel gang på gang uten å gjøre noe ut av trusselen. 

Har fått svar før. skal se på saken.

Tipper sergel er et selskap som kjøper opp regninger og går ut fra at det er noen som betaler på måfå. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring med Sergel (som eies av Intrum), er at de opptrer ryddig i omtrent 95 % av sakene.

De ganger jeg opplever uryddighet, er når "småkravavdelingen" bemannet av uerfarne førstegangsansatte med dårlig opplæring har håndtert en henvendelse der prinsippet om "god inkassoskikk" åpenbart ikke ble oppfylt.
Til slutt løser det seg likevel, men oftest ikke uten unødig tidsbruk. Nøkkelen er god notoritet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...