Gå til innhold

Nordea bank nekter å rette opp


Anbefalte innlegg

2 hours ago, torbjornen said:

Fint at han står frem, men seriøst altså...

Han reagerte ikke på:
- tekstmeldingere han fikk og lenkene han trykket på (som enhver burde kunne se er falske)
- alle forespørslene om autorisasjon med bank-id uten han faktisk holdt på å logge inn noe sted eller kjøpe noe (uklart fra artikkelen om han til og med godkjente disse) 
- mottak av gjenpartsbrev for en kredittvurdering han ikke har bedt om og fra en bedrift han ikke har et kundeforhold hos

Når politiet så 2-3 måneder inne i dette tar kontakt, har han angivelig ingen ide om at der har skjedd noe rart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, tigerdyr said:

Når politiet så 2-3 måneder inne i dette tar kontakt, har han angivelig ingen ide om at der har skjedd noe rart

Han sa vel noe sånt som at han bare trodde det var idioter som ble utsatt for sånne ting, men han var tydeligvis ikke klar over at han var en av dem ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (På 20.5.2024 den 11:55 AM):

Noen enkle brukere bestiller seg gjerne BankID i fra bankene de har kundeforhold i fordi de ikke vet bedre. Det er uansett bare en av mange potensielle kilder til svindel her og bare et eksempel jeg tok opp. 

Det er rimelig åpenbart at flere måter å svindle på øker muligheten for svindel. Det kan du umulig være uenig i? Man bruker prinsippet om så få veier inn/ut som mulig på fengsel, brannmur and you name it akkurat av den grunn. 

Blir man svindlet er det ens egen feil. Har man bankid, nettbank osv må man sette seg inn i det, og hindre at man blir svindlet. Er man så dum at man ikke gjør det, kan man takke seg selv. Omså noen hacker seg inn på kontoen din, stjeler kortet ditt, du trykker deg inn på noe eller som det skjedde i dag, dobbelt trekk på avtalegiro..... Samma hva! Banken har ikke ansvar for det. De er bare snille som gir deg muligheten til å ha pengene dine i banken deres. Ingen tvinger deg til å ha pengene der. Så vær heller takknemlig for muligheten de gir deg. 

Blir man svindlet så move on. Ta lærdom av erfaringen og tak i ditt eget liv. Ikke skyld på alle andre! 

Eller noe sånt......... 

Ts, jeg har også blitt svindlet. Etter dette opprettet jeg flere kontoer i banken. Hovedkontoen setter jeg kun over penger når vi skal handle noe. Ene kontoen er ikke mulig å trekke noe, så der står det meste av pengene. En konto hver for trekk av ulike avtalegiro/e faktura, så det står akkurat nok til å trekke. 

I tillegg som nevnt før, klag inn til finansklagenemnda. Omså du ikke har en sak, så har ikke banken fulgt pålagte retningslinjer som er viktig at blir fulgt. 

 

Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (1 time siden):

Blir man svindlet er det ens egen feil. Har man bankid, nettbank osv må man sette seg inn i det, og hindre at man blir svindlet. Er man så dum at man ikke gjør det, kan man takke seg selv. Omså noen hacker seg inn på kontoen din, stjeler kortet ditt, du trykker deg inn på noe eller som det skjedde i dag, dobbelt trekk på avtalegiro..... Samma hva! Banken har ikke ansvar for det. De er bare snille som gir deg muligheten til å ha pengene dine i banken deres. Ingen tvinger deg til å ha pengene der. Så vær heller takknemlig for muligheten de gir deg. 

Blir man svindlet så move on. Ta lærdom av erfaringen og tak i ditt eget liv. Ikke skyld på alle andre! 

Eller noe sånt......... 

Ts, jeg har også blitt svindlet. Etter dette opprettet jeg flere kontoer i banken. Hovedkontoen setter jeg kun over penger når vi skal handle noe. Ene kontoen er ikke mulig å trekke noe, så der står det meste av pengene. En konto hver for trekk av ulike avtalegiro/e faktura, så det står akkurat nok til å trekke. 

I tillegg som nevnt før, klag inn til finansklagenemnda. Omså du ikke har en sak, så har ikke banken fulgt pålagte retningslinjer som er viktig at blir fulgt. 

 

Ikke uenig, men loven gjør at bankene har et ansvar. På et vis er det da til pass for dem også når de gjør svindel enklere nå med ny app. 

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (2 timer siden):

Det er mulig i dag, bruker det selv. Men det fungerer ikke når du bruker BankID for innlogging, kun når du bekrefter kjøp ved bruk av debit/kredittkort. Ellers må du bruke passord.

Grunnen til det er enkel, det er mindre sikkert. Da kan du f.eks logge inn et sted bare ved å finne frem fingeren til et offer, som f.eks ikke er ved bevissthet. Passordet kan være vanskeligere å få tak i.
Skaden kan dermed bli vesentlig større hvis en uvedkommende får logget seg inn på nettbank osv.

Det fungerer omtrent kun hos forsikringselskapet for min del. På resten må jeg taste inn langt og klønete passord som sikkert alle rundt meg vet om snart siden det må skrives inn i tide og utide der folk kan se over skulderen. Bra app :p 

Lenke til kommentar
minim skrev (2 minutter siden):

Ikke uenig, men loven gjør at bankene har et ansvar. På et vis er det da til pass for dem også når de gjør svindel enklere nå med ny app. 

Neida, bankene har ingen ansvar. Kun du! De er bare snille som lar deg bruke tjenesten deres. Ditt valg om du vil bruke det. Bruk tiden din på noe mer fornuftig og slutt å klag. Å bli svindlet er ikke det verste som kan skje. Sånt skjer, og noe alle burde ta høyde for. 

Eller noe sånt........ 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (13 minutter siden):

Neida, bankene har ingen ansvar. Kun du! De er bare snille som lar deg bruke tjenesten deres. Ditt valg om du vil bruke det. Bruk tiden din på noe mer fornuftig og slutt å klag. Å bli svindlet er ikke det verste som kan skje. Sånt skjer, og noe alle burde ta høyde for. 

Eller noe sånt........ 

joda, se bare på sakene det er linket til tidligere i tråden hvor de må betale tilbake beløp vedkommende er svindlet for i lignende saker. 

Lenke til kommentar
minim skrev (1 minutt siden):

joda, se bare på sakene det er linket til tidligere i tråden hvor de må betale tilbake beløp vedkommende er svindlet for i lignende saker. 

Legg ansvaret der det hører hjemme, hos deg! Banken er ikke ansvarlig. For noe tull! Det sier du bare for å ha noen å kunne skylde på. Vær heller takknemlig for det banken gjør og kan tilby deg. Sant? 

Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (8 minutter siden):

Legg ansvaret der det hører hjemme, hos deg! Banken er ikke ansvarlig. For noe tull! Det sier du bare for å ha noen å kunne skylde på. Vær heller takknemlig for det banken gjør og kan tilby deg. Sant? 

Det syns jeg blir litt voldsomt om jeg skal ha ansvar for alle som lar seg svindle. Usikker på om jeg vil ta på meg det.

Igjen, dette er din mening og for så vidt litt min, men loven sier noe annet og plasserer veldig mye av ansvaret hos bankene.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
minim skrev (2 minutter siden):

Det syns jeg blir litt voldsomt om jeg skal ha ansvar for alle som lar seg svindle. Usikker på om jeg vil ta på meg det.

Igjen, dette er din mening og for så vidt litt min, men loven sier noe annet og plasserer veldig mye av ansvaret hos bankene.

 

Da får du gjøre det du kan for å hindre å bli svindlet. Ditt ansvar. Ingen tvinger deg til å bruke banken. Helt og holdent ditt valg. Du må nesten stå for valg du tar. Kan nok komme som et sjokk for noen...... 

Neida, bankene har ingen ansvar. Loven sier ikke noe annet, du bare tar ut ting fra loven for å skrive fra deg ansvaret du har. Legg fra deg dine rettigheter, ta ansvar og se fremover. Man kommer mye lengre når man ikke skylder på alle andre. Sant? 

 

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (3 timer siden):

Fint at han står frem, men seriøst altså...

Han reagerte ikke på:
- tekstmeldingere han fikk og lenkene han trykket på (som enhver burde kunne se er falske)
- alle forespørslene om autorisasjon med bank-id uten han faktisk holdt på å logge inn noe sted eller kjøpe noe (uklart fra artikkelen om han til og med godkjente disse) 
- mottak av gjenpartsbrev for en kredittvurdering han ikke har bedt om og fra en bedrift han ikke har et kundeforhold hos

Når politiet så 2-3 måneder inne i dette tar kontakt, har han angivelig ingen ide om at der har skjedd noe rart. 

Ikke sant. Når han stod på jobb i nordsjøen, sikkert litt stresset, rett etter et salg av bilen sin og det kommer opp en melding at salgsmeldingen ikke er godkjent, så hadde alle alarmer blitt aktivert hos enhver av oss!? 

Er lett å dømme andre i etterpåklokskap! 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (44 minutter siden):

Da får du gjøre det du kan for å hindre å bli svindlet. Ditt ansvar. Ingen tvinger deg til å bruke banken. Helt og holdent ditt valg. Du må nesten stå for valg du tar. Kan nok komme som et sjokk for noen...... 

Neida, bankene har ingen ansvar. Loven sier ikke noe annet, du bare tar ut ting fra loven for å skrive fra deg ansvaret du har. Legg fra deg dine rettigheter, ta ansvar og se fremover. Man kommer mye lengre når man ikke skylder på alle andre. Sant? 

 

Selvsagt. Jo man blir faktisk tvunget til å bruke bank. Arbeidsgiver kan ikke betale ut lønn i kontanter f.eks. 
 

Det har dem og du kan lese dommer avsagt på lignende situasjoner på side 1 og 2 i denne tråden. Ganske lett å finne om du søker på nett også. Om du er uenig i dette så må du ta det opp politisk å få endret lovverket. Du tar feil i dine påstander om at banken ikke har ansvar. 

Endret av minim
  • Liker 2
Lenke til kommentar
minim skrev (12 minutter siden):

Selvsagt. Jo man blir faktisk tvunget til å bruke bank. Arbeidsgiver kan ikke betale ut lønn i kontanter f.eks. 
 

Det har dem og du kan lese dommer avsagt på lignende situasjoner på side 1 og 2 i denne tråden. Ganske lett å finne om du søker på nett også. Om du er uenig i dette så må du ta det opp politisk å få endret lovverket. Du tar feil i dine påstander om at banken ikke har ansvar. 

Da får du slutte å jobbe. Bruker du bank vet du også at det medfører en risiko. Du må stå for dine egne valg og stå for den risikoen. 

Neida, du bare tar ut ting for å passe ditt syn og ta fra ansvaret du har.  Livet ditt blir bedre hvis du legger bort bankens ansvar, rettigheter osv og heller tar ansvar for deg selv. Det er bare din skyld hvis du blir svindlet. Ingen andres.

Noe i den duren der........ 

 

 

Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (30 minutter siden):

Da får du slutte å jobbe. Bruker du bank vet du også at det medfører en risiko. Du må stå for dine egne valg og stå for den risikoen. 

Neida, du bare tar ut ting for å passe ditt syn og ta fra ansvaret du har.  Livet ditt blir bedre hvis du legger bort bankens ansvar, rettigheter osv og heller tar ansvar for deg selv. Det er bare din skyld hvis du blir svindlet. Ingen andres.

Noe i den duren der........ 

 

 

Samfunnet er bygget på at flest mulig skal være i arbeid så det utgår for de aller fleste. Man må vel uansett gjerne ha bank konto for å motta NAV utbetaling også? Ergo er man i samfunnet tvunget til å ha bank forbindelse. Nei man må ikke det etter loven. Nå blander du realitet med dine ønsker.

Les dommen delt på første side og andre side. Er det høysteretts dommerne og juristene som tolker Norges lover feil altså og du sitter på fasiten? Dette er de nok interessert i å blitt gjort oppmerksom på :D 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
minim skrev (2 minutter siden):

Samfunnet er bygget på at flest mulig skal være i arbeid så det utgår for de aller fleste. Man må vel uansett gjerne ha bank konto for å motta NAV utbetaling også? Ergo er man i samfunnet tvunget til å ha bank forbindelse. Nei man må ikke det etter loven. Nå blander du realitet med dine ønsker.

Les dommen delt på første side og andre side. Er det høysteretts dommerne og juristene som tolker Norges lover feil altså og du sitter på fasiten? Dette er de nok interessert i å blitt gjort oppmerksom på :D 

Man kan samle flasker, tigge og andre ting. I stede for å se utfordringer, så bør du se muligheter sant? 

Neida, her tar du feil. Du har nok svar her inne til å se at det du påstår er feil, så ta det til deg i stede. Det sitter høyesterett dommere og jurister her også forkledd som anonyme.

Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (21 minutter siden):

Man kan samle flasker, tigge og andre ting. I stede for å se utfordringer, så bør du se muligheter sant? 

Neida, her tar du feil. Du har nok svar her inne til å se at det du påstår er feil, så ta det til deg i stede. Det sitter høyesterett dommere og jurister her også forkledd som anonyme.

Helt klart. Det du beskriver der er normen? 

Bare fordi du gjentar deg selv så blir jo ikke det du sier riktig. @Ståle Nordlie hadde en fin post om dette tidligere i tråden og tok med oppsummering fra lovdata og lenke til dom. Jeg uthever og setter strek under det du kan lese til du forstår det. Altså er det ikke jeg som tar feil, men Høysterett i følge deg.

"En bankkunde hadde i en telefonsamtale blitt forledet til å oppgi passord og kode for BankID til en person hun oppfattet var en representant for banken. Etter avtalen om bankID hadde hun plikt til ikke å røpe kode og passord – heller ikke til banken eller politiet. Høyesterett kom som lagmannsretten til at banken allikevel var ansvarlig for tapet på 153 240 kroner. ..."

https://www.domstol.no/globalassets/upload/hret/avgjorelser/2022/september-2022/hr-2022-1752-a.pdf

Her er mer lesestoff om samme sak: 

https://www.domstol.no/no/hoyesterett/avgjorelser/2022/hoyesterett---sivil/HR-2022-1752-A/

Endret av minim
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vi snakker om en veldig liten del av et større problem her.

Internett kom, og de fleste har faktisk måttet finne ut selv hvordan det fungerer. "Før" kjøpte man et program og brukte det i årevis inntil det kom en ny versjon. Du hadde også ofte bare noen få muligheter i programmet. Det fantes ofte noe der du kunne finne forklaringer. En manual i programmet, for eksempel. 

I dag oppdateres programmene så ofte, at det er mye selv for folk som er flinke med datamaskiner. Dessuten har programmene ikke lenger "noen" valgmuligheter, men uendelig mange. Og "før" fungerte nesten alle programmer på samme måte. I dag har hvert program sine egne måter. 

Før kjøpte man en datamaskin og kjøpte eller lastet ned programmer. I dag kjøper man en datamaskin og den er full av ting som folk flest ikke trenger og ikke vil ha.

Du får lite eller ingen informasjon om utviklinger og endringer. Hvis du får informasjon, er den ofte på et uforståelig språk. Dessuten var programmene tidligere ofte der for brukeren. I dag må man ta hensyn til så mange ting. Fordi de som har laget programmet vil også ha penger, de er ikke alltid ærlige, de prøver å overbevise deg om å dele data og så videre. 

Utvalget av programmer er enormt, det er mer komplekst, det forventes mer av deg, og det er (nesten) ingen som lærer deg på et forståelig språk hvordan ting fungerer, hva du skal se etter, hvilke muligheter du har og så videre. 

Dessuten må du selv finne ut hvordan du skal organisere alt med datamaskinen og telefonen. I likhet med husarbeid kan du tenke på alt med datamaskinen og telefonen som oppgaver du må gjøre regelmessig. Men ingen lærer deg hva du trenger å gjøre, hvordan du skal organisere det og så videre.

Og det handler ikke bare om banken og å betale en regning. Det er så mye nå. Bare det å ta toget eller bussen. Mange forstår ikke lenger hvordan det fungerer. En app her og en app der. En app for én buss, en annen app for en annen buss. Rutetidene i den appen. Kjøpe billett i den appen. Men hvis du vil ha abonnement, nei da må du...

Hver butikk har sin egen app eller nettside. Du kan ordne én ting på nettsiden, mens det andre må gjøres i appen. Noen må ordne noe, nei, det er ikke mulig i appen, kun på nettsiden.

Du kan gå til apoteket eller bestille på nett. Hvor mange kjenner du som har blitt sint over tilbud de så på internett og at det viste seg å være mye dyrere i butikken? Eller at de kan bestille den ene medisinen på internett og må kjøpe den andre på apoteket? 

Jeg jobber hver dag med folk som lærer å jobbe med dataprogrammer og internett. Og jeg ser at mange forstår mindre og mindre om datamaskiner og Internett og blir stadig mer overveldet av dem.

Dessuten er det ofte mange underliggende problemer. Et fiktivt eksempel. Noen ønsker å starte sin egen bedrift og lære å jobbe med et regnskapsprogram. Men så viser det seg at det er mange andre ting som de ikke kan eller vet ennå. De vet f.eks ikke hvordan de får bilder av kvitteringer fra telefonen til datamaskinen. Eller de finner ikke mappen med alt de har lastet ned og egentlig forstår de også ikke mappesystemet på datamaskinen. De må velge en kode i programmet og så sitter de fast. De vet ikke hvilken kode og vet ikke hva de skal gjøre. De sitter fast. De tenker ikke på å lete etter en hjelpefunksjon eller å google. Og hvis de googler, er søkeordene ofte vage, og derfor finner de ikke svarene. De sender en e-post eller chatter med selskapet for å stille et spørsmål, men stiller spørsmålet uklart, får feil råd eller råd de ikke forstår.  De ønsker å ta et skjermbilde, men vet ikke hvordan, eller de får ikke skjermbildet inn i et bildeprogram. Og/eller de ikke vet hvordan de kan gjøre visse ting med tastaturet.

Hvis du tror dette er unntak, beklager, nei. Dette er nesten standard. 
Folk tenker ofte at dette kun gjelder eldre, men det er ikke tilfelle.

Det er også folk som ikke gjør mer med datamaskinen enn det de virkelig -må- og de foretrekker å la andre gjøre det. Det er mange som spør andre til å gjøre det de må gjøre på datamaskin.

Forskjellene i kunnskap om datamaskiner og internett mellom mennesker i norge er enorme. Det er virkelig ikke overraskende at folk gjør feil eller synes det er vanskelig. For hvem lærer dem hvordan alt fungerer? Hvor kan de gå hvis de har spørsmål?

Ja, det er folks eget ansvar at de bruker datamaskinen på riktig måte, er forsiktige, ikke deler passord, PIN-kode og lignende. Men vi har også et ansvar i samfunnet for å sørge for at alle kan gjøre det vi ber dem om, og/eller at de har mulighet til å lære det. Datamaskinen, smarttelefonene, internett, det har blitt mye mer omfattende og komplisert på kort tid.

Når jeg leser hva som er tipsene mot svindel, er det f.eks "ikke klikk på lenker". Hele internett er fullt av lenker. Jeg får e-poster med (trygge) lenker hver dag. Mange aner ikke hvilken lenke de kan eller ikke kan klikke på. Og resultatet er også at mange ikke klikker på lenker når de kan eller til og med burde klikke på dem.

For noen mennesker er alt som har med datamaskiner og internett å gjøre helt logisk. For oss er det enkelt å tenke selv og forstå hva vi bør eller ikke bør gjøre, hvor vi skal lete etter noe, hva vi bør være oppmerksomme på, og så videre. Men for mange mennesker er datamaskin og internett bare kaos og gresk og de hører mest om alt som kan gå galt. 

Da kan vi enkelt si: Det er ditt eget ansvar. Men da må vi (samfunnet, bedrifter) gjøre noe for det. 

Ja, det finnes datakurs. Men de tilbyr ofte bare en veldig liten del av det store bildet. Det er mange ting som henger sammen. Og hvis du da bare lærer folk en liten del, går det ofte galt med de tingene du ikke lærer dem.

Datakurs har også sine utfordringer. Dårlig lærer, for rask, for sakte, for stor gruppe, for dyrt, tilbud passer ikke med spørsmålene noen har, noen bruker et annet program, annen versjon, får feilmelding lærer har ikke tid til å hjelpe så da kan man ikke delta osv. 

Og da snakker vi ikke engang om mennesker med alle slags personlige utfordringer som språk, syn, hørsel, lærevansker osv.

Endret av Kaiehuset
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
minim skrev (24 minutter siden):

Helt klart. Det du beskriver der er normen? 

Bare fordi du gjentar deg selv så blir jo ikke det du sier riktig. @Ståle Nordlie hadde en fin post om dette tidligere i tråden og tok med oppsummering fra lovdata og lenke til dom. Jeg uthever og setter strek under det du kan lese til du forstår det. Altså er det ikke jeg som tar feil, men Høysterett i følge deg.

"En bankkunde hadde i en telefonsamtale blitt forledet til å oppgi passord og kode for BankID til en person hun oppfattet var en representant for banken. Etter avtalen om bankID hadde hun plikt til ikke å røpe kode og passord – heller ikke til banken eller politiet. Høyesterett kom som lagmannsretten til at banken allikevel var ansvarlig for tapet på 153 240 kroner. ..."

https://www.domstol.no/globalassets/upload/hret/avgjorelser/2022/september-2022/hr-2022-1752-a.pdf

Her er mer lesestoff om samme sak: 

https://www.domstol.no/no/hoyesterett/avgjorelser/2022/hoyesterett---sivil/HR-2022-1752-A/

Du vet selv at når du får en bankkonto utgjør det en risiko for svindel. Blir du svindlet visste du dette fra før av og burde tatt høyde for det, ikke skylde på alle andre, og ta ansvar for ditt eget liv som du pleier å si. Det er kun din skyld hvis du blir svindlet, ranet, lurt....... Ønsker du ikke å ta den risikoen så får du finne andre løsninger. 

 

Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (Akkurat nå):

Du vet selv at når du får en bankkonto utgjør det en risiko for svindel. Blir du svindlet visste du dette fra før av og burde tatt høyde for det, ikke skylde på alle andre, og ta ansvar for ditt eget liv som du pleier å si. Det er kun din skyld hvis du blir svindlet, ranet, lurt....... Ønsker du ikke å ta den risikoen så får du finne andre løsninger. 

 

Ingen er uenige i det, men så sporer du av fra lovverket igjen. Du må skille på hva du mener/tror og hva loven sier eller hvordan den tolkes. Jeg siterte en konkret dom til deg. Runar postet også linken til legalis advokat firmaet på side 2 her som forklarer dette veldig lettfattelig også. 

"Høyesterett har avgjort at ofre som har blitt lurt av profesjonelle svindlere til å oppgi BankID-kode og passord på telefon, skal få tilbake det meste av pengene de har blitt frasvindlet. Det samme gjelder også i mange tilfeller hvor uvedkommende har fått tilgang til andres BankID, og misbrukt denne."

https://legalis.no/artikler/ofre-for-bankid-svindel-kan-fa-igjen-pengene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
minim skrev (3 minutter siden):

Ingen er uenige i det, men så sporer du av fra lovverket igjen. Du må skille på hva du mener/tror og hva loven sier eller hvordan den tolkes. Jeg siterte en konkret dom til deg. Runar postet også linken til legalis advokat firmaet på side 2 her som forklarer dette veldig lettfattelig også. 

"Høyesterett har avgjort at ofre som har blitt lurt av profesjonelle svindlere til å oppgi BankID-kode og passord på telefon, skal få tilbake det meste av pengene de har blitt frasvindlet. Det samme gjelder også i mange tilfeller hvor uvedkommende har fått tilgang til andres BankID, og misbrukt denne."

https://legalis.no/artikler/ofre-for-bankid-svindel-kan-fa-igjen-pengene

Neida, du tolker lovverket slik du vil og passer deg. Bankene har ikke noen lovverk å forholde seg til, kun hvis de vil. Sant?

Uansett, følg dine egne råd. Drit i lovverket, rettigheter og ta ansvar for ditt eget liv. Du vet risikoen ved å ha en bankkonto, slutt å skyld på alle andre for dine egne feil. Du trenger som sagt ingen bankkonto, vær heller takknemlig for at de gir deg muligheten til å få inn lønnen din og betale regninger. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...