Gå til innhold

Steam fjernet Ghost of Tsushima i land som ikke støtter PSN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er selvsagt at Sony ønsker både kontroll og oversikt når de lar PC-spillere få tilgang til Sony sitt eksklusive innhold.

Og så kan de nok friste med Cross-progression og trophies mens de helt sikkert jobber for å kunne tilby PSN i flere land.

 

Men noen liker jo å hate Sony uansett hva de finner på… 🙄

 

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare rulle ut PSN til alle land Steam opererer i? Hva er problemet egentlig? Det er bare ett tastetrykk om å gjøre. Gjør for eksempel «international» eller «rest of the world» som ett valgbart alternativ i opprettelsen av PSN konto.

Jeg forstår godt at Sony ønsker linking til PSN. Akkurat som alle andre store aktører som selger på Steam.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Kron skrev:

Hvorfor ikke bare rulle ut PSN til alle land Steam opererer i? Hva er problemet egentlig? Det er bare ett tastetrykk om å gjøre. Gjør for eksempel «international» eller «rest of the world» som ett valgbart alternativ i opprettelsen av PSN konto.

Jeg forstår godt at Sony ønsker linking til PSN. Akkurat som alle andre store aktører som selger på Steam.

Jeg personlig har ikke hatt så mye negativt å si ovenfor dette, men inntrykket jeg får via venner er at det henger fortsatt igjen diverse sikkerhetslekkasjer fra Sony sin side. Dette gjør at folk er veldig skeptisk til PSN og dermed ikke vil ha sine opplysninger på lager.
Lenke til kommentar

Sony har driti seg ut i flere år. Dette går også på hva som er lovlig noe som Soyny har driti på draget enda mer, noe som er grunnen til at Steam har fjernet Helldivers 2 for salg(mulig midlertidig) for over 130 land. Steam er ikke interessert i å bli involvert i et totalt mareritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jokkefanten skrev (2 timer siden):
Kron skrev (3 timer siden):

Hvorfor ikke bare rulle ut PSN til alle land Steam opererer i? Hva er problemet egentlig? Det er bare ett tastetrykk om å gjøre. Gjør for eksempel «international» eller «rest of the world» som ett valgbart alternativ i opprettelsen av PSN konto.

Jeg forstår godt at Sony ønsker linking til PSN. Akkurat som alle andre store aktører som selger på Steam.

Ekspander  

Jeg personlig har ikke hatt så mye negativt å si ovenfor dette, men inntrykket jeg får via venner er at det henger fortsatt igjen diverse sikkerhetslekkasjer fra Sony sin side. Dette gjør at folk er veldig skeptisk til PSN og dermed ikke vil ha sine opplysninger på lager.

Det skjønner jeg. Da er det jo gjerne passord og betalingskort på avveie som er mest kritisk. Det kan man unngå ved å ikke legge inn ett betalingskort i PSN, og bruke ett unikt passord man ikke bruker andre steder.

Er man bekymret for epostadressen sin kan man også opprette en egen epost kun for PSN.

Endret av Kron
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev:

Sony har driti seg ut i flere år. Dette går også på hva som er lovlig noe som Soyny har driti på draget enda mer, noe som er grunnen til at Steam har fjernet Helldivers 2 for salg(mulig midlertidig) for over 130 land. Steam er ikke interessert i å bli involvert i et totalt mareritt.

Der er Sony som har fjernet muligheten til å kjøpe Helldivers 2, ikke Steam. Sony som utgiver som kontrollerer hvor spillet skal selges. Alle land hvor PSN ikke er tilgjengelig er spillet fjernet fra Steam.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Petrus89 said:
2 hours ago, Yakamaru said:

Sony har driti seg ut i flere år. Dette går også på hva som er lovlig noe som Soyny har driti på draget enda mer, noe som er grunnen til at Steam har fjernet Helldivers 2 for salg(mulig midlertidig) for over 130 land. Steam er ikke interessert i å bli involvert i et totalt mareritt.

Der er Sony som har fjernet muligheten til å kjøpe Helldivers 2, ikke Steam. Sony som utgiver som kontrollerer hvor spillet skal selges. Alle land hvor PSN ikke er tilgjengelig er spillet fjernet fra Steam.

Land som Thailand, Azerbaijan, Mongolia, etc, hadde Helldivers 2 tidligere tilgjengelig på Steam. Det at PSN ikke var tilgjengelig i disse landene var ikke et problem før Soyny bestemte seg for å drite ned leggen sin og skyte seg selv i nøttene ved å retroaktivt prøve å tvinge PSN dritten på gamere. Og KUN Helldivers 2 for den saks skyld, ikke det første Helldivers spillet eller de andre Soyny spillene som er tilgjengelig på Steam.

PSN er ikke tilgjengelig i over 130 land, så hvorfor ble Helldivers 2 solgt i disse landene i første omgang før Soyny bestemte seg for et 10,000 IQ sjakk trekk? Det er Steam som har fjernet dem fra storen sin fordi dette er et legalt mareritt som Soyny har skapt, og et legalt mareritt de ikke er interessert i å bli involvert i da Steam som mellommann vil også bli holdt ansvarlig for et produkt folk ikke kan spille i første omgang i over 130 land. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Jokkefanten said:
4 hours ago, Kron said:

Hvorfor ikke bare rulle ut PSN til alle land Steam opererer i? Hva er problemet egentlig? Det er bare ett tastetrykk om å gjøre. Gjør for eksempel «international» eller «rest of the world» som ett valgbart alternativ i opprettelsen av PSN konto.

Jeg forstår godt at Sony ønsker linking til PSN. Akkurat som alle andre store aktører som selger på Steam.

Jeg personlig har ikke hatt så mye negativt å si ovenfor dette, men inntrykket jeg får via venner er at det henger fortsatt igjen diverse sikkerhetslekkasjer fra Sony sin side. Dette gjør at folk er veldig skeptisk til PSN og dermed ikke vil ha sine opplysninger på lager.

Hvilke opplysninger skulle det være? Så lenge kontoen bare skal brukes til å linke til spill trenger man ikke legge inn noe informasjon som er farlig at lekkes.

Alle bruker vel allerede forskjellig login og passord alle plasser der de registrere seg regner jeg med? Ingen er vel så dum at de gjenbruker login og passord på Internett?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (14 minutter siden):

Hvilke opplysninger skulle det være? Så lenge kontoen bare skal brukes til å linke til spill trenger man ikke legge inn noe informasjon som er farlig at lekkes.

Alle bruker vel allerede forskjellig login og passord alle plasser der de registrere seg regner jeg med? Ingen er vel så dum at de gjenbruker login og passord på Internett?

Ikke kall meg for dum da 😂, tror faktisk det store flertallet gjør dette, og er nettopp derfor trefaktor-autorisering er så alfa omega, dette er noe jeg har påskrudd på alle tjenester jeg bruker, og gjør at jeg ikke er så bekymret for om passordet kommer på avveie. Noen tjenester har jo til og med startet med passordløs innlogging, som for eksempel Microsoft.

Du har selvfølgelig rett i at det ikke er helt optimalt sikkerhetsmessig. Jeg bruker stort sett samme passord overalt. Jeg orker ikke å forholde meg til flere passord, så det er for å gjøre det enklere for meg selv, med ett passord jeg kan huske. Den ekstra «sikkerheten» jeg oppnår ved å bruke 50 forskjellige passord er rett og slett ikke verdt det etter min mening.

Jeg har blitt utsatt for ett sikkerhetsbrudd bare en gang. For mange år siden når tre faktor ikke var så vanlig. Da ble blant annet spotifykontoen, epostkontoen, skypekontoen og blizzardkontoen min kompromittert. Gjenvant kontrollen, og byttet selvfølgelig passord da. Ikke skjedd igjen siden, og nå som alt har tre faktor også ser jeg sannsynligheten for det som mikroskopisk liten.

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kron said:

Ikke kall meg for dum da 😂, tror faktisk det store flertallet gjør dette, og er nettopp derfor trefaktor-autorisering er så alfa omega, dette er noe jeg har påskrudd på alle tjenester jeg bruker, og gjør at jeg ikke er så bekymret for om passordet kommer på avveie.

Du har selvfølgelig rett i at det ikke er helt optimalt sikkerhetsmessig. Jeg bruker stort sett samme passord overalt. Jeg orker ikke å forholde meg til flere passord, så det er for å gjøre det enklere for meg selv, med ett passord jeg kan huske. Den ekstra «sikkerheten» jeg oppnår ved å bruke 50 forskjellige passord er rett og slett ikke verdt det etter min mening.

Haha, sorry, not sorry 😄

Jeg har vært der selv.

En ting er sikkerheten, men det var jo også i realiteten en frivillig lock-in mot nettleverandøren min siden jeg brukte epost-adressen derfra som login. Det gjorde det smertefullt å bytte Internettleverandør for å si det sånn. Så når jeg til sist bestemte meg for å bytte skulle jeg hvertfall ikke havne der igjen.

Nå har jeg eget domene og oppretter en mailalias hver gang jeg skal registrere meg en plass og også forskjellig passord alle plasser. Alt dette lagres selvsagt i en passordmanager så jeg slipper å gå rundt å huske alt (selv om jeg har noen huskeregler for hvordan jeg lager passord så jeg klarer ofte å gjette meg til hva passordet skal være).

Dette er ikke bare for sikkerhetsgrunner, det handler også om spambeskyttelse. Det er ofte enklere å slette mailaliaset enn å forsøke å melde seg av diverese epostlister man plutselig befinner seg på.

Lenke til kommentar

Skulle ikke tro det var vanskelig å sette opp en ekstra PSN konto for å spille dette hvis man er redd for personvernet sitt. Alle burde egentlig skjønne at dette er Sony's måte å ha DRM i spillene sine, og det finnes verre alternativer der ute. Egentlig mest glad for at Sony sine spill finner veien til PC, jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Dette er en viktig inntekt for dem. De kunne nok vært noe mer gjennomtenkt i måten de forholder seg til dette på.

Joa, men det blir mer og mer vanlig. Er jo det samme hvis man vil spille Ubisoft eller f.eks Rockstar sine spill. Skal man kritisere én, bør man kritisere alle. Er dog enig i at det er en uting.

Det mest kjedelige med dette for min egen del, er at man de ikke støtter Steam Families. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...