Gå til innhold

Tidligere Blizzard-sjef ønsker seg muligheten til å tipse spillutviklere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis en kunne sørge for at pengene ikke gikk til sjefene, men til utviklerne, så kunne jo det ha vært noe. Hvis du f.eks. syntes at et aspekt ved et spill var særdeles godt, så kunne det jo ha vært mulig til å sende en slant til avdelingene som var ansvarlig for det. F.eks. syntes jeg Blizzard-spill har så musikk at jeg gjerne kunne ha sendt noen kroner til komponistene.
Lenke til kommentar
tankbug skrev (2 timer siden):

Hvis en kunne sørge for at pengene ikke gikk til sjefene, men til utviklerne, så kunne jo det ha vært noe. Hvis du f.eks. syntes at et aspekt ved et spill var særdeles godt, så kunne det jo ha vært mulig til å sende en slant til avdelingene som var ansvarlig for det. F.eks. syntes jeg Blizzard-spill har så musikk at jeg gjerne kunne ha sendt noen kroner til komponistene.

Et problem med dette er jo også at det fleste som jobber i underholdningsbransjen blir innleid pr prosjekt. Hvem skal få pengene i forhold til musikken i spillet? Komponisten? Arrangøren? Musikerne? Lydteknikerne? Hvor my skal hver enkelt få? Oppgaven med fordele dette rettferdig blir bortimot umulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Neineinei. 

Ikke fordi utviklerene ikke fortjener tips - tvert imot - men jeg syntes tipskultur er en uting. Det flytter ansvaret for å lønne ansatte fra arbeidsgiver til kunder. Den ukulturen er i ferd med å infisere for mange aspekter av det daglige allerede. 

Jeg betaler heller 800 kr for et spill, enn å betale 400 for det og så måtte disje ut 400 i "tips" i tillegg. 

Endret av Wheeljack
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tipper det raskt hadde utviklet seg fra anonym tipsing til en form for "hall of fame" for tipsere, med påfølgende belønning/perks for dem som tipser.

Folk vil gjerne gi penger først og fremst når andre får vite om tipsingen og andre blir vitne til anerkjennelsen man får fra tipsingen. Hvis noen er i tvil, ta å se på en stream og "tips"-kulturen blant gamere.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...