Gå til innhold

Hvor mye er riktig å gi i konfirmasjonsgave?


Gjest 43338...837

Anbefalte innlegg

Gjest 43338...837

Ungen til min bestekompis skal konfirmeres i år, er vel eneste konfirmasjonsgave jeg trenger å gi i mitt liv.

Lurer litt på hvor mye som blir riktig å gi. Ønsker ikke å gi for lite, eller for mye. Syntes de er tullete at det blir gitt gaver for flere 100 tusen i konfirmasjon. Er strengt tatt i mot all religion.

Ungen konfirmeres mest fordi det er tradisjon, da ingen av dem er religiøse. De er heller ikke store på gaver i det normale.

Første tanke var 2000,-, men vet ikke om det kanskje kan være litt mye.

Anonymous poster hash: 43338...837

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 43338...837 skrev (1 minutt siden):

Første tanke var 2000,-, men vet ikke om det kanskje kan være litt mye.

 

Høres heller mye ut enn lite hvertfall. 1500 er sikkert også nok, 1000 kan også være nok. Hvis du har "litt til overs" kan du jo også kjenne litt på det selv hvor mye du ønsker å gi. Har man dårligere råd skjønner folk at man gir mindre. Det er ikke noe galt å gi "litt mye", og 2000 er ikke alt for mye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest 12dfc...0fb
Gjest 43338...837 skrev (På 9.4.2024 den 6:49 AM):

Ungen til min bestekompis skal konfirmeres i år, er vel eneste konfirmasjonsgave jeg trenger å gi i mitt liv.

Lurer litt på hvor mye som blir riktig å gi. Ønsker ikke å gi for lite, eller for mye. Syntes de er tullete at det blir gitt gaver for flere 100 tusen i konfirmasjon. Er strengt tatt i mot all religion.

Ungen konfirmeres mest fordi det er tradisjon, da ingen av dem er religiøse. De er heller ikke store på gaver i det normale.

Første tanke var 2000,-, men vet ikke om det kanskje kan være litt mye.

Anonymous poster hash: 43338...837

Er vel individuelt alt etter hvor tykk lommebok ein har. Det er ikkje alltid gåvedrysset som teller mest

Anonymous poster hash: 12dfc...0fb

Lenke til kommentar
15 hours ago, Guest 12dfc...0fb said:

Det er ikkje alltid gåvedrysset som teller mest

Eh, for konfirmanten er jo dette det aller viktigste. Hvorfor skulle ungdommer ellers gidde å kaste bort tiden på å konfirmere seg, og gå glipp av viktig trening og spillekvelder med kompisene ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 54394...82b
Gjest 43338...837 skrev (På 9.4.2024 den 6:49 AM):

Ungen til min bestekompis skal konfirmeres i år, er vel eneste konfirmasjonsgave jeg trenger å gi i mitt liv.

Lurer litt på hvor mye som blir riktig å gi. Ønsker ikke å gi for lite, eller for mye. Syntes de er tullete at det blir gitt gaver for flere 100 tusen i konfirmasjon. Er strengt tatt i mot all religion.

Ungen konfirmeres mest fordi det er tradisjon, da ingen av dem er religiøse. De er heller ikke store på gaver i det normale.

Første tanke var 2000,-, men vet ikke om det kanskje kan være litt mye.

Anonymous poster hash: 43338...837

Det er nok veldig ulikt hva man gir. Viktigste er jo hva man har mulighet til og synes er innafor. 

Jeg synes 2000,- høres mye ut med mindre man er fadder. I konfirmasjonen til eldste min var det mer normalt å få mellom 200 - 500 fra våre nærmeste venner. More min ga 1000,-. Søsken mitt ga 6000,-. Søsken til far ga ingenting, ikke et kort engang. Så veldig ulikt. 

At du og de ikke er religiøse og konfirmeres pga tradisjon har vel ikke betydning for hva man gir? Se på det som en hyggelig sammenkomst hvor dere feirer konfirmantents vei mot voksenlivet. 

Anonymous poster hash: 54394...82b

Lenke til kommentar

Jeg tenker at 1000,– hadde vært veldig bra jeg. Heftig gave det.

Mer enn det synes jeg hadde vært rart med mindre det hadde vært nær slekt involvert. Men så er det en stund siden jeg konfirmerte meg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...