Gå til innhold

Hvor selges rimelig, stasjonær kontor-PC med to HDMI-utganger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
20 hours ago, Bank1 said:

Noen som har tips? Jeg skal godt under 10000 kr, og helst under 6000 kr. 

Husk at en DVI-utgang på et skjermkort kan gjøres om til en HDMI-utgang ved hjelp av et plugg-adapter. (Den eneste forskjellen er at DVI ikke overfører lyd.) Så et skjermkort med både HDMI og DVI kan i praksis fungere som et skjermkort med 2x HDMI, men HDMI+DVI er mye vanligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (6 timer siden):

Hva skal du med 2 hdmi utganger? Det finnes overganger fra displayport til hdmi om dette løser problemet ditt.

Er dette kun kravet ditt er el retur pc'er i stand til å gjøre dette.

 

Penny skrev (5 timer siden):

Kjøp "hva som helst" med USB-C (og støtte for grafikk ut på USB-C!) og legg til denne?

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/datatilbehor/usb-huber/usb-type-c-hub-med-2-hdmi-porter-2000046045

 

 

 

nebrewfoz skrev (2 timer siden):

Husk at en DVI-utgang på et skjermkort kan gjøres om til en HDMI-utgang ved hjelp av et plugg-adapter. (Den eneste forskjellen er at DVI ikke overfører lyd.) Så et skjermkort med både HDMI og DVI kan i praksis fungere som et skjermkort med 2x HDMI, men HDMI+DVI er mye vanligere.

Takk for opplysningene. Da blir det litt mer å velge i :)

Lenke til kommentar

Støtter USB-C - de fleste nye eksterne skjermer kan en koble til ekstern skjerm med USB-C thunderbolt kabel som støtter både video og lading av laptop'en samtidig (skjerm må gi min 60Watt - så slipper du å drasse på lade-adapter... superdeilig...)

https://blogg.komplettbedrift.no/thunderbolt-og-usb-c-hva-er-forskjellen  (kablene ser identiske ut men stor forskjell på pris og tilhørende funksjonalitet)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kenhten said:

BIM SW har vell ikke  så store krav?

Jeg fant dette: PC-krav for BIM (konstruksjon, installasjon og anlegg)
http://dev.viken-fagskoleneno-ci.ramsalt.wodby.cloud/pc-krav-bim-konstruksjon-installasjon-og-anlegg

Minimum kravspesifikasjon til PC, absolutte krav:
Administratorrettigheter på PCen
Windows 10/11 (64 bit)
Min. 15 ‘’ skjerm
Min. 16 GB RAM
Min. 4 GB dedikert grafikkminne, Nvidia eller AMD 
Min. Intel i7 eller xeon-prosessor, eller tilsvarende
Samlet harddisk kapasitet: Min. 500 GB hvorav 250 er SSD
Muligheter for kablet tilkobling til internett
PC må være VR-klar

Foretrukket:

Numerisk tastatur
(VR skjermkort for de som har interesse for feltet, samt jobbe med egen PC)

 

Største hindringen er VR. Jeg vet ikke hvor viktig dette er, men det står under absolutte krav.

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (1 time siden):

har sett noen kjøre på et nettbrett. 

Det kommer an på om du har sett noen kjøre avspillings-app for ferdig BIM-modell (som ikke krever særlig ressurser) og/eller om de bruker cloud-basert løsning hvor programvare kjøres på maskinvare plassert i et datasenter (AWS, Microsoft Azure, Google etc)

Hvis PC-kravene som @Thor. fant stemmer så er både i7 prosessor, 16GB RAM og dedikert NVIDIA GPU (GTX1070 mobile eller RTX4050 f.eks.) med på å bringe prisen opp i ~12K klassen og oppover.  Ville absolutt ikke gått for AMD grafikk da den ikke er like kompatibel med programvare.  Med RTX4050 så er det mulig i5 er godt nok og pris fra 8,5K men vanskelig å vite uten inngående kjennskap til programvare som skal brukes.

Et annet alternativ er brukt eller "rebuilt" / "refurbished" for å få ned prisen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...