Gå til innhold

Ang stenging av tråd (Harald Gjerdes)


Anbefalte innlegg

En mann er langt nede, sliter med nevrologiske smerter. Og økonomien går skeis pga helsa. Han har valgt å ta selvmor avdi han ikke orker lenger. Jeg håper dere gjorde noe mer for Harald gjerde. Ringe td politi/ambulanse da dere kan se ip nr. 

Dere velger stenge tråden. Har dere gjort noe mer for Harald Gjerde utover det å stenge tråden. Som moderatorer har dere vel et ansvar når dere modererer utover det å stenge tråder. Om ikke annet kunne dere vel slengt på en kommentar, om ikke så er det passe kynisk.

Her skal vi være så førbanna medmenneskelige på trådene. Den medmenneskeligheita er bare til å le seg skakk av

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt følsomt tema, men jeg har også lurt på hva som er praksis når det legges ut selvmordstråder. 

Følger moderator opp brukeren på noe vis, prøver å få kontakt og snakke med vedkommende? 

For å bare legge ut en liste med tlf-nummer tviler jeg på har noen effekt. Ofte har de prøvd å ta kontakt med div hjelpeinstanser flere ganger uten at de føler de får noe hjelp. 

De som er så langt nede gidder ikke å ringe, de venter snarere på å bli ringt.

Lenke til kommentar

Ingen av oss i moderatorlaget er fagpersonell innen psykisk helse, en selvmords trussel er svært alvorlig og kan være veldig belastende både for den som måtte prøve og hjelpe og selvfølgelig den som sitter i situasjonen. Derfor ble det søkt råd med fagpersonell om hvordan vi skulle håndtere selvmordstrusler på forumet, og gjennom denne dialogen ble vi anbefalt å gjøre det på denne måten som vi nå gjør dette på. Den instansen det er søkt råd med er SSFF (Seksjon for selvmordsforskning og forebygging), så kanskje det kan virke kynisk og kaldt fra utsiden, men det er gode grunner til at vi gjør det slik.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Dersom en person sliter med ett eller annet, så kan det vel hjelpe å nettopp snakke om ting. Blir man stengt ute fra sånne debatt-forum også, så får man en mindre plattform å søke om hjelp fra.     

Tankene ssom folk kan slite med forsvinner neppe på den måten, man får bare enda færre muligheter til å snakke / skrive om ting - og få utløp for ting man føler for.     

Lenke til kommentar
Frikkfa1 skrev (Akkurat nå):

Dersom en person sliter med ett eller annet, så kan det vel hjelpe å nettopp snakke om ting. Blir man stengt ute fra sånne debatt-forum også, så får man en mindre plattform å søke om hjelp fra. 

Dette er gitt at alle på forumet er i stand til å gi konstruktiv hjelp.

Det skal sies at kvaliteten her på forumet er jevnt over veldig god, men selv om vi er treffsikre 95% av gangene så har vi ikke lyst å bomme de resterende 5%, derfor stenger vi og henviser til profesjonell hjelp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Valmeth skrev (8 timer siden):

Litt følsomt tema, men jeg har også lurt på hva som er praksis når det legges ut selvmordstråder. 

Følger moderator opp brukeren på noe vis, prøver å få kontakt og snakke med vedkommende? 

For å bare legge ut en liste med tlf-nummer tviler jeg på har noen effekt. Ofte har de prøvd å ta kontakt med div hjelpeinstanser flere ganger uten at de føler de får noe hjelp. 

De som er så langt nede gidder ikke å ringe, de venter snarere på å bli ringt.

Hmm Gidder ikke !?

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (7 minutter siden):

Dette er gitt at alle på forumet er i stand til å gi konstruktiv hjelp.

Det skal sies at kvaliteten her på forumet er jevnt over veldig god, men selv om vi er treffsikre 95% av gangene så har vi ikke lyst å bomme de resterende 5%, derfor stenger vi og henviser til profesjonell hjelp.

Jeg ringte politiet i natt i håp om at de kunne få fatt i IP adressen hans så de kunne finne ut hvor mannen bor. Ikke så lett å finne igjen tråden hans da den var stengt og tråden forsvant. 

Politiet fikk de opplysningene jeg hadde, navn , alder og problem.

Har sendt  HG melding, men ikke fått svar.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...