Gå til innhold

Har idiotforsikring, men fikk melding om at skaden skyldes fysisk skade på hovedkortet og ikke dekkes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele konseptet forsikring går ut på å lage mest mulig klausuler som overlapper hverandre sånn at man egentlig ikke forsikrer kunden, men gir et inntrykk av det. Gjensidige f. Eks er et godt eksempel på fraskrivingsselskap som fraskriver seg ethvert ansvar :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
minim skrev (7 minutter siden):

Hele konseptet forsikring går ut på å lage mest mulig klausuler som overlapper hverandre sånn at man egentlig ikke forsikrer kunden, men gir et inntrykk av det. Gjensidige f. Eks er et godt eksempel på fraskrivingsselskap som fraskriver seg ethvert ansvar :)

Personlig har jeg meget god erfaring med Gjensidige. Uansett forsikringsselskap er det viktig å sette seg inn i vilkårene, noe de fleste ikke gidder før det er for sent. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
majer skrev (3 timer siden):

Er ikke det rart? Hvordan i huleste kan man fysisk skade hovedkortet? Og hvorfor dekkes ikke det av idiotforsikringen?

Man kan fysisk skade hovedkortet ved å brekke en kontakt, ødelegge klipsene som holder minnebrikker, låsen for å holde CPU på plass, og sikkert mye annet. Hva var feilen hos deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kjøper da ikke ekstra idiotforsikring?
Er det man har LO Favør innbo for.
Har akkurat samme dekninga der.
Eneste er at du har en egenandel (men hvor ofte bruker du faktisk denne forsikringen)
Hadde jeg kjøpt idiotforsikring hver gang jeg kjøper noe dyrt, hadde jeg sikkert betalt 30-40 tusen.
En gang klarte jeg å knuse ipadden min, kom på 2000 kroner å få ny.

Statistisk sett lønner det seg ikke å kjøpe disse forsikringene.

Lenke til kommentar
zanta skrev (12 timer siden):

Man kan fysisk skade hovedkortet ved å brekke en kontakt, ødelegge klipsene som holder minnebrikker, låsen for å holde CPU på plass, og sikkert mye annet. Hva var feilen hos deg?

Denne tråden er postet i mobiltelefoner ;) 

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Eskove skrev (16 timer siden):

Man kjøper da ikke ekstra idiotforsikring?
Er det man har LO Favør innbo for.
Har akkurat samme dekninga der.
Eneste er at du har en egenandel (men hvor ofte bruker du faktisk denne forsikringen)
Hadde jeg kjøpt idiotforsikring hver gang jeg kjøper noe dyrt, hadde jeg sikkert betalt 30-40 tusen.
En gang klarte jeg å knuse ipadden min, kom på 2000 kroner å få ny.

Statistisk sett lønner det seg ikke å kjøpe disse forsikringene.

Jeg vet det statistisk ikke lønner seg, men så er jeg ekstremt klønete rundt telefoner. Kjøper stort sett telefoner i 4000 kroners klassen og en knust skjerm koster da fort halve telefonen. Så hadde jeg et uhell der jeg hadde sagt ja til en vakt på kort varsel, skulle skynde meg og mistet telefonen oppå ipaden så begge glassene knuste. Jeg er den typen 😅 

Endret av majer
Lenke til kommentar

Jeg er veldig overrasket at skade på hovedkortet ikke dekkes når det med sannsynlighetsovervekt kan ha skjedd når uhellet inntraff. At en skade forplanter seg er jo ofte en god grunn til at man melder inn en sak. 
 

Klag til finansklagenemden. Innhent en ekstra vurdering fra et annet verksted som reparerer elektronikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SpecialForce skrev (2 timer siden):

Klag til finansklagenemden. Innhent en ekstra vurdering fra et annet verksted som reparerer elektronikk. 

Siden dette er en forsikringssak, er neppe finansklagenemnden riktig sted å klage til. Ville heller foreslått forsikringsklagenemda. Les vilkårene grundig først.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På slike forsikringer så dekkes plutselig yttre hendelse og du må vite hva og hvor ting har skjedd. Så hvis du ikke veit hva som har skjedd eller når så dekkes det vanligvis ikke. 

Så hvis du tenker deg godt om så har skaden sikkert oppstått når du mistet den i bakken uken før du leverte den inn ;)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...