Gå til innhold

Anmeldelse: Dragon's Dogma 2


Anbefalte innlegg

BiggusD skrev (5 timer siden):
Guybrush 3pwood skrev (På 20.3.2024 den 6:02 PM):

Dette står jeg glatt over, og forstår ikke hypen egentlig. Drasse rundt på masse Npc'er som vaser i veien, og kun singleplayer. Kom igjen, hadde man kuttet ut Npc'er og kjørt multiplayer med scaling så hadde jeg vært med. Nei tilbake til Helldivers 2...
For democracy!

Multiplayer er grusomt. Ellers takk.

Jeg pleide å være som deg, men fant ut at det er kjekkest å ha muligheten til multiplayer når man vil. Helst uten mic

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Guybrush 3pwood skrev:

Dette står jeg glatt over, og forstår ikke hypen egentlig. Drasse rundt på masse Npc'er som vaser i veien, og kun singleplayer. Kom igjen, hadde man kuttet ut Npc'er og kjørt multiplayer med scaling så hadde jeg vært med. Nei tilbake til Helldivers 2...
For democracy!

Singel player spill er ikke for alle :) Selv liker jeg godt singel player spill selv med NPC'er. Er litt skeptisk til dette spillet da, men det har ingenting med at det er singelplayer eller at det er NPC'er som du kan ha en viss kontrol på.
Lenke til kommentar

Spillet er fullt av mikrotransaksjoner. Du må kjøpe en dings med ekte penger for å få lov endre karakteren din. Hvis du sletter savegame'n din på din egen harddisk risikerer du å bli bannet for å "tukle med filene". Du må bruke ekte penger for å få lov å bruke fast travel. Man er anbefalt å drepe flest mulig NPCer for å få opp frameraten. Du må ta frem lommeboka for å kjøpe campingutstyr. I et singleplayer-spill. Hvordan kan dere gi et slikt spill 8 av 10? Er dere helt gale? Hvor ble det av integriteten?

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Gargantua said:

Spillet er fullt av mikrotransaksjoner. Du må kjøpe en dings med ekte penger for å få lov endre karakteren din. Hvis du sletter savegame'n din på din egen harddisk risikerer du å bli bannet for å "tukle med filene". Du må bruke ekte penger for å få lov å bruke fast travel. Man er anbefalt å drepe flest mulig NPCer for å få opp frameraten. Du må ta frem lommeboka for å kjøpe campingutstyr. I et singleplayer-spill. Hvordan kan dere gi et slikt spill 8 av 10? Er dere helt gale? Hvor ble det av integriteten?

 

Denne saka er eit godt døme på kor useriøse mange, og spesielt youtube-profilar er, for det aller meste av dette er vås.

Det første først, ja, eg kan forstå det er kjipt å ikkje få atarte eit nytt spel, men Capcom har allereie sagt at dei ser på dette, dei ser også på dette med framerate. Så, til desse mikrotransaksjonane. Det var ingen mikrotransaksjonar i spelet før lansering, dei kom på plass på lanseringsdagen.

Eg ser det blir påstått at pressa blei informert om dette på førehand, men det blei ikkje vi. Vidare er det rein løgn at du må kjøpe mikrotransaksjonar for å endre utsjånad eller campe, eller noko av det andre. Alt dette er tilgjengeleg i spelet med gull eller riftkrystallar, og svært lite av det kostar mykje. Du blir ikkje tvinga til noko som helst.

Dei har berre gjort det mogleg å kjøpe seg ut av nokre av dei beste opplevingane spelet byr på. Akkurat det er ganske snodig. Men ja, du har fått servert eit sett med løgner frå folk som umogleg kan ha spelt spelet, men gjerne vil ha klikk frå deg. Det er ganske kynisk spør du meg. Før lansering hadde eg brukt fast travel fleire gongar, eg hadde mange campingsett liggande i ei kiste, og eg hadde endra utsjånad på både hovudperson og pawn eit par gongar, heilt utan å bruke ei einaste krone. Men eg er einig. Kvar blei det av integriteten? Vi har ein youtube-arme som knapt bryr seg om kildekritikk og serverer blanke løgner over ein lav sko.

Endret av Øystein.F.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
MysticoN skrev (9 timer siden):
Guybrush 3pwood skrev (På 20.3.2024 den 6:02 PM):

Dette står jeg glatt over, og forstår ikke hypen egentlig. Drasse rundt på masse Npc'er som vaser i veien, og kun singleplayer. Kom igjen, hadde man kuttet ut Npc'er og kjørt multiplayer med scaling så hadde jeg vært med. Nei tilbake til Helldivers 2...
For democracy!

Singel player spill er ikke for alle :) Selv liker jeg godt singel player spill selv med NPC'er. Er litt skeptisk til dette spillet da, men det har ingenting med at det er singelplayer eller at det er NPC'er som du kan ha en viss kontrol på.

Jeg spiller singleplayer spill, for all del. Lies of P fks, men skulle ønske at det hadde MP slik andre soulsspill har. Sekiro er et annet eksempel, The Last of us.. kan nevne i fleng
Men å drasse med på 3 npc i DD2, det er der jeg sliter litt med. Det får så strålende kritikker at det må jo være bra tenker jeg. Men samtidig leser jeg mye negativ om det også 😕 
 

 

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (5 timer siden):

Spillet er fullt av mikrotransaksjoner. Du må kjøpe en dings med ekte penger for å få lov endre karakteren din. Hvis du sletter savegame'n din på din egen harddisk risikerer du å bli bannet for å "tukle med filene". Du må bruke ekte penger for å få lov å bruke fast travel. Man er anbefalt å drepe flest mulig NPCer for å få opp frameraten. Du må ta frem lommeboka for å kjøpe campingutstyr. I et singleplayer-spill. Hvordan kan dere gi et slikt spill 8 av 10? Er dere helt gale? Hvor ble det av integriteten?

 

sjekk : 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Øystein.F. said:
5 hours ago, Gargantua said:

Spillet er fullt av mikrotransaksjoner. Du må kjøpe en dings med ekte penger for å få lov endre karakteren din. Hvis du sletter savegame'n din på din egen harddisk risikerer du å bli bannet for å "tukle med filene". Du må bruke ekte penger for å få lov å bruke fast travel. Man er anbefalt å drepe flest mulig NPCer for å få opp frameraten. Du må ta frem lommeboka for å kjøpe campingutstyr. I et singleplayer-spill. Hvordan kan dere gi et slikt spill 8 av 10? Er dere helt gale? Hvor ble det av integriteten?

 

No må du vere forsiktig med å tru på alt du høyrer. Denne saka er eit godt døme på kor useriøse mange, og spesielt youtube-profilar er, for det aller meste av dette er vås. Det første først, ja, eg kan forstå det er kjipt å ikkje få atarte eit nytt spel, men Capcom har allereie sagt at dei ser på dette, dei ser også på dette med framerate. Så, til desse mikrotransaksjonane. Det var ingen mikrotransaksjonar i spelet før lansering, dei kom på plass på lanseringsdagen. Eg ser det blir påstått at pressa blei informert om dette på førehand, men det blei ikkje vi. Vidare er det rein løgn at du må kjøpe mikrotransaksjonar for å endre utsjånad eller campe, eller noko av det andre. Alt dette er tilgjengeleg i spelet med gull eller riftkrystallar, og svært lite av det kostar mykje. Du blir ikkje tvinga til noko som helst. Dei har berre gjort det mogleg å kjøpe seg ut av nokre av dei beste opplevingane spelet byr på. Akkurat det er ganske snodig. Men ja, du har fått servert eit sett med løgner frå folk som umogleg kan ha spelt spelet, men gjerne vil ha klikk frå deg. Det er ganske kynisk spør du meg. Før lansering hadde eg brukt fast travel fleire gongar, eg hadde mange campingsett liggande i ei kiste, og eg hadde endra utsjånad på både hovudperson og pawn eit par gongar, heilt utan å bruke ei einaste krone. Men eg er einig. Kvar blei det av integriteten? Vi har ein youtube-arme som knapt bryr seg om kildekritikk og serverer blanke løgner over ein lav sko.

Jeg ser masse mikrotransaksjoner, jeg. Kamuflert som DLC. Hvordan kan noen forsvare denne lumske, giftige rovdriften av en businessmodell? Og at Capcom sneik inn dette ETTER lansering er så grovt at dere bør redigere anmeldelsen deres til å informere om denne endringen.

Og å beskylde Mack i Worth-a-buy for å LYVE er ekstremt grovt. Han er jo den eneste av anmelderne som ikke opptrer som en panegyrisk fanboy, og virkelig arresterer AAA-industrien for sine halvferdige, middelmådige og DYRE produkter.

4277349-dd2-microtransactions.jpg

Endret av Gargantua
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Gargantua said:

Jeg ser masse mikrotransaksjoner, jeg. Kamuflert som DLC. Hvordan kan noen forsvare denne lumske, giftige rovdriften av en businessmodell? Og at Capcom sneik inn dette ETTER lansering er så grovt at dere bør redigere anmeldelsen deres til å informere om denne endringen.

Og å beskylde Mack i Worth-a-buy for å LYVE er ekstremt grovt. Han er jo den eneste av anmelderne som ikke opptrer som en panegyrisk fanboy, og virkelig arresterer AAA-industrien for sine halvferdige, middelmådige og DYRE produkter.

4277349-dd2-microtransactions.jpg

Har ikkje sett worth a buy-videoen, så eg har ikkje anklaga han for noko som helst. 

Det eg seier er at dei som hevdar du kjøpe ting for å endre utsjånad eller campe, eller teleportere spelet etc lyg, eller er ikkje er informerte nok til å uttale seg. 

Eg er ikkje for mtx, berre så det er sagt. Eg synest det er ein uting og saknar tida då vi låste opp nye kostyme etc ved å spele, men angrepet på kva desse mikrotransaksjonane byr på er basert på ei lang rekke løgner og feilinformasjonm

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Øystein.F. said:

Har ikkje sett worth a buy-videoen, så eg har ikkje anklaga han for noko som helst. 

Det eg seier er at dei som hevdar du kjøpe ting for å endre utsjånad eller campe, eller teleportere spelet etc lyg, eller er ikkje er informerte nok til å uttale seg. 

Eg er ikkje for mtx, berre så det er sagt. Eg synest det er ein uting og saknar tida då vi låste opp nye kostyme etc ved å spele, men angrepet på kva desse mikrotransaksjonane byr på er basert på ei lang rekke løgner og feilinformasjonm

Du sier spydig til meg "Du må ikke tro alt du hører" og så har du ikke sett kilden jeg henviser til. Hva er det du driver med?

Man kan kjøpe krystaller for ekte penger for å kjøpe pawns som er høyere level. Dette ER pay-to-win. Min kritikk var at dette spillet er ødelagt av mikrotransaksjoner, og du sier at dette er løgn og feilinformasjon. Det er en del tusen anmeldelser på Steam som er enige med meg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Gargantua said:

Du sier spydig til meg "Du må ikke tro alt du hører" og så har du ikke sett kilden jeg henviser til. Hva er det du driver med?

Man kan kjøpe krystaller for ekte penger for å kjøpe pawns som er høyere level. Dette ER pay-to-win. Min kritikk var at dette spillet er ødelagt av mikrotransaksjoner, og du sier at dette er løgn og feilinformasjon. Det er en del tusen anmeldelser på Steam som er enige med meg.

Eg får berre beklage, eg tenkte det var ikkje noko poeng i å sjå den videoen sidan eg har sett fleire andre, lest steam-responsen, sett reaksjonar på diverse forum, og tenkte det berre var same ulla. Såg den no, og kan konstatere at den ikkje bydde på noko eg ikkje har sett og høyrt før i dagane etterpå. Kanskje den er hakket meir tendensiøs.

Eg uttalar meg ikkje om PC-versjonen, det kan eg ikkje, for eg har ikkje spelt den. Eg uttalar meg utelukkande om mikrotransaksjonane.

Det er mykje feilinnformasjon ute og går ang. dette spelet, og det er på ingen måte pay to win. Eg har for tida tusenvis av rift crystals, og det er fordi det rett og slett ikkje blir brukt noko særleg. Det er ingen grunn til å hyre dyre pawns langt over ditt nivå fordi du snart tar dei igjen uansett, så det er bortkasta krystallar. Det er ein bisarr ting å bruke pengar på fordi du heile tida får slike krystallar gjennom å drepe monster, utføre oppdrag, finne portalar, etc etc. 

Wakestones er det inga meining i å kjøpe heller, sidan spelet kastar dei på deg. Campingsett er ein meiningslaust å bruke peng på. Joda, det veg bittelitt mindre enn dei du finn i spelet, men du har fire pawns å fordele ting på, om du blir nedlassa av 0.5 kg gjer du noko veldig feil.

Bruke pengar på ein eingongsnøkkel? Du finn nøklar i spelet og har svært sjeldan bruk for dei. Betale for å gi pawnen din tilfeldig inclination? Ser ikkje kva det skal vere godt for. Du kan kjøpe i pawnsjappa i staden og få det du eventuelt vil ha der. Betale for å endre utsjånad når det kostar 500 rift crystals og alt du treng for å få dei er gjere eit oppdrag eller drepe nokre monster?

Desse tinga Capcom har lagt ut for sal er heilt merkelege. Det framstår mest som eit forsøk på å tene pengar på folk som normalt ville brukt juksekodar i staden for å spele spelet. Det einaste eg ser ein potensiell grunn til å bruke pengar på er musikken frå originalen, som godt kunne ha vore inkludert i spelet sjølvsagt. Ikkje misforstå, eg synest det er noko skit, men det er skit du lett kan ignorere fordi i motsetning til det mange folk påstår, har det lik null innverknad på spelet. 

Elles får eg beklage tonen, det var ikkje meininga å vere spydig. Hadde nett stått opp og kan tidvis vere litt morgongretten av meg :)

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Øystein.F. said:

Eg får berre beklage, eg tenkte det var ikkje noko poeng i å sjå den videoen sidan eg har sett fleire andre, lest steam-responsen, sett reaksjonar på diverse forum, og tenkte det berre var same ulla. Såg den no, og kan konstatere at den ikkje bydde på noko eg ikkje har sett og høyrt før i dagane etterpå. Kanskje den er hakket meir tendensiøs.

Eg uttalar meg ikkje om PC-versjonen, det kan eg ikkje, for eg har ikkje spelt den. Eg uttalar meg utelukkande om mikrotransaksjonane.

Det er mykje feilinnformasjon ute og går ang. dette spelet, og det er på ingen måte pay to win. Eg har for tida tusenvis av rift crystals, og det er fordi det rett og slett ikkje blir brukt noko særleg. Det er ingen grunn til å hyre dyre pawns langt over ditt nivå fordi du snart tar dei igjen uansett, så det er bortkasta krystallar. Det er ein bisarr ting å bruke pengar på fordi du heile tida får slike krystallar gjennom å drepe monster, utføre oppdrag, finne portalar, etc etc. 

Wakestones er det inga meining i å kjøpe heller, sidan spelet kastar dei på deg. Campingsett er ein meiningslaust å bruke peng på. Joda, det veg bittelitt mindre enn dei du finn i spelet, men du har fire pawns å fordele ting på, om du blir nedlassa av 0.5 kg gjer du noko veldig feil.

Bruke pengar på ein eingongsnøkkel? Du finn nøklar i spelet og har svært sjeldan bruk for dei. Betale for å gi pawnen din tilfeldig inclination? Ser ikkje kva det skal vere godt for. Du kan kjøpe i pawnsjappa i staden og få det du eventuelt vil ha der. Betale for å endre utsjånad når det kostar 500 rift crystals og alt du treng for å få dei er gjere eit oppdrag eller drepe nokre monster?

Desse tinga Capcom har lagt ut for sal er heilt merkelege. Det framstår mest som eit forsøk på å tene pengar på folk som normalt ville brukt juksekodar i staden for å spele spelet. Det einaste eg ser ein potensiell grunn til å bruke pengar på er musikken frå originalen, som godt kunne ha vore inkludert i spelet sjølvsagt. Ikkje misforstå, eg synest det er noko skit, men det er skit du lett kan ignorere fordi i motsetning til det mange folk påstår, har det lik null innverknad på spelet. 

Elles får eg beklage tonen, det var ikkje meininga å vere spydig. Hadde nett stått opp og kan tidvis vere litt morgongretten av meg :)

Selvfølgelig MÅ man ikke kjøpe noenting. Dette gjelder i hele livet, såvel som i spillet. Poenget er at hele idéen om å kunne KJØPE SEG FREMGANG er så idiotisk og giftig, at det burde vært forbudt. Ingen utviklere som virkelig vet hva de driver med, innfører mikrotransaksjoner i sine spill. De leverer et ferdig produkt, du betaler én sum, og får ALT innhold. Dette er et AAA-spill for hardcore gamers, ikke Candy Crush.

Jeg kommer selvfølgelig aldri til å kjøpe dette spillet, da pay-to-win for meg er en selvmotsiglese av dimensjoner; man betaler først nær 700 kroner, og skal siden bli fristet til å betale for å SLIPPE Å SPILLE spillet man nettopp har kjøpt! Nei takk. Vi husker alle backlashen Battlefront 2 fikk med sine lootboxes. Så mye, faktisk, at de gikk slukøret tilbake på det konseptet.

Deres anmeldelse er 8 av 10 mulige poeng. Det er en stor diskrepans mellom deres vurdering, og f.eks. anmeldelsene på Steam. Dere må tåle å høre at deres vurdering bærer preg av blind skryting og overdreven ros, uten å beskylde meningsmotstandere for løgn og misinformasjon.

Avslutningsvis vil jeg oppfordre dere til å si hvilken plattform dere har testet spillet på. Jeg har saumfart artikkelen, og kan ikke finne hvilken platform dere har spilt på. Mulig jeg er blind.

 

 

Endret av Gargantua
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gargantua said:

Selvfølgelig MÅ man ikke kjøpe noenting. Dette gjelder i hele livet, såvel som i spillet. Poenget er at hele idéen om å kunne KJØPE SEG FREMGANG er så idiotisk og giftig, at det burde vært forbudt. Ingen utviklere som virkelig vet hva de driver med, innfører mikrotransaksjoner i sine spill. De leverer et ferdig produkt, du betaler én sum, og får ALT innhold. Dette er et AAA-spill for hardcore gamers, ikke Candy Crush.

Jeg kommer selvfølgelig aldri til å kjøpe dette spillet, da pay-to-win for meg er en selvmotsiglese av dimensjoner; man betaler først nær 700 kroner, og skal siden bli fristet til å betale for å SLIPPE Å SPILLE spillet man nettopp har kjøpt! Nei takk. Vi husker alle backlashen Battlefront 2 fikk med sine lootboxes. Så mye, faktisk, at de gikk slukøret tilbake på det konseptet.

Deres anmeldelse er 8 av 10 mulige poeng. Det er en stor diskrepans mellom deres vurdering, og f.eks. anmeldelsene på Steam. Dere må tåle å høre at deres vurdering bærer preg av blind skryting og overdreven ros, uten å beskylde meningsmotstandere for løgn og misinformasjon.

Avslutningsvis vil jeg oppfordre dere til å si hvilken plattform dere har testet spillet på. Jeg har saumfart artikkelen, og kan ikke finne hvilken platform dere har spilt på. Mulig jeg er blind.

 

 

Den siste der skal eg absolutt gje deg medhald i, og la det til no.

Eg har tatt ein kikk på Steam, og for å vere heilt ærleg er det vanskeleg å ta mykje av det seriøst. Mange som har gitt tommelen ned har ikkje spelet i historikken sin ein gong, den som ligg på topp har spelt det i 15 minutt, knapt nok til å få laga ein karakter. Det er vanskeleg å legge mykje vekt på noko som legg så lite krav til speletid som Steam Reviews.

Eg toler veldig godt at folk er ueinige med meg,r, men eg meiner vi må diskutere på riktige premissar, og ha fakta på bordet. I dette høve er det mykje feilinformasjon ute og går, og det er den eg vil til livs. Det er difor eg seier folk enten lyg, eller er feilinnformert. For nesten alle påstandane er demonstrativt feil. Slik som at ein må betale for å få campingutstyr, at ein må betale for å skifte utsjånad, må betale for å teleportere. Dette er påstandar som har gått igjen hos dei fleste som angrip spelet. Og dei er feil. Du kan, men kvifor? Du får meir enn du brukar gjennom å spele.

Eg er ikkje ueinig med deg. Eg meiner ferdige produkt bør vere ferdige produkt. Eg mislikar mikrotransakjonsar, eg mislikar dlc, og kan ikkje fordra sesongpass for det vitnar om eit spel som ikkje vil la meg vere ferdig sjølv om eg har nådd rulleteksten. Men akkurat dette plagar meg ikkje, for det er så irrelevant at eg veit eg ikkje går glipp av noko som helst. Dei er i tillegg usynlege. Inne i spelet er det ingen hint om nokon butikk, ingen oppfordringar om å kjøpe noko. Du må avslutte og gå til hovudmenyen for å finne butikken.

Hadde dei selt sterkare våpen, sjeldne gjenstandar for bruk til å oppgradere våpen og rustnigar (langt viktigare enn nivået på in innleigd pawn), eller ein teleporteringskrystall med uendeleg bruk, og reklamert for det kvar gong du gjekk inn i menyane, då hadde eg vore einig. Når butikken tilbyr ting som totalt endrar spelet, er det manipulativ speldesign.

Dette framstår meir som eit noko kynisk forsøk på å presse litt meir pengar ut av folk ved å selge dei noko dei på ingen måte treng. Kult? Langt derifrå, men ikkje verre enn at eg himlar litt med auga og går tilbake til spelet.

Så kan ein sjølvsagt ta ein større diskusjon rundt mikrotransaksjonar og dlc og kva som er greit og ikkje, men av alle syndarane der ute, er Dragon's Dogma 2 så langt nede på rangstigen at dei knapt er synlege.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Selvfølgelig MÅ man ikke kjøpe noenting. Dette gjelder i hele livet, såvel som i spillet. Poenget er at hele idéen om å kunne KJØPE SEG FREMGANG er så idiotisk og giftig, at det burde vært forbudt. Ingen utviklere som virkelig vet hva de driver med, innfører mikrotransaksjoner i sine spill. De leverer et ferdig produkt, du betaler én sum, og får ALT innhold. Dette er et AAA-spill for hardcore gamers, ikke Candy Crush.

Jeg kommer selvfølgelig aldri til å kjøpe dette spillet, da pay-to-win for meg er en selvmotsiglese av dimensjoner; man betaler først nær 700 kroner, og skal siden bli fristet til å betale for å SLIPPE Å SPILLE spillet man nettopp har kjøpt! Nei takk. Vi husker alle backlashen Battlefront 2 fikk med sine lootboxes. Så mye, faktisk, at de gikk slukøret tilbake på det konseptet.

Deres anmeldelse er 8 av 10 mulige poeng. Det er en stor diskrepans mellom deres vurdering, og f.eks. anmeldelsene på Steam. Dere må tåle å høre at deres vurdering bærer preg av blind skryting og overdreven ros, uten å beskylde meningsmotstandere for løgn og misinformasjon.

Avslutningsvis vil jeg oppfordre dere til å si hvilken plattform dere har testet spillet på. Jeg har saumfart artikkelen, og kan ikke finne hvilken platform dere har spilt på. Mulig jeg er blind.

 

 

Heisann,

Vi bruker å oppgi testplattform nederst i alle anmeldelsene våre. Denne gangen glemte jeg å legge det til før publisering, så det tar jeg på min kappe. 

Utover det tror jeg ingen egentlig forsvarer denne typen mikrotransaksjoner, og det er noe Capcom dessverre har valgt å gjøre i mange av sine nyere spill de siste åra. Resident Evil 4-remaken hadde slike mikrotransaksjoner, sammen med Village og 3, for eksempel. Helt fair å protestere mot det, og selskaper som gjør det. Det virker likevel som om Dragons Dogma 2 har blitt en samlingspunkt for denne kritikken på et tvetydig grunnlag.

Øystein har rett i at det har vært misinformasjon rundt mikrotransaksjonene, både i noen Steam og i enkelte YouTube-videoer, tweets og artikler. Dette virker som om det er skapt for å dra engasjement mer enn å opplyse. Så har han også beklaget at han var kjapp på avtrekkeren her med å si at det var dette du siktet til. 

Antagelsen kom nok av at du hevdet ting som ikke stemmer, og også noen ting som virker å stemme: 

1. Du må kjøpe en dings med ekte penger for å få lov endre karakteren din.

Dette stemmer ikke. Det finnes måter å endre karakteren din på i spillet. De kan kanskje være for begrenset, men det er et annet argument. 

2. Hvis du sletter savegame'n din på din egen harddisk risikerer du å bli bannet for å "tukle med filene".

Dette virker å stemme, at Denuvo/Steam kan finne på å stenge deg ute fra spillet i 24 timer, og hvis det stemmer er det selvfølgelig en tåpelig ting. 

3. Du må bruke ekte penger for å få lov å bruke fast travel.

Dette stemmer ikke. Du kan, men som Øystein påpeker er det ingen grunn til å gjøre det. 

4. Man er anbefalt å drepe flest mulig NPCer for å få opp frameraten.

Dette er en anbefaling fra andre spillere, ja. Ikke fra Capcom. I så fall er det ytelsesproblemene som er problemet her, og det er ikke noe Øystein virker å ha hatt store problemer med i Xbox Series X-versjonen. 

5. Du må ta frem lommeboka for å kjøpe campingutstyr.

Dette stemmer ikke. Det finnes masse campingutstyr i spillet, og det er ikke noe behov for å kjøpe dette. Men ja, det er mulig å gjøre det.

Så er det jo noe med det å bli anklaget for å ikke ha intigritet og å være gal som fort kan få piggene til å stå ut, og som setter tonen for diskusjonen. Øystein har beklaget at han møtte hardt med hardt. 

Endret av Arodem
Lenke til kommentar
3 hours ago, Gargantua said:

Selvfølgelig MÅ man ikke kjøpe noenting. Dette gjelder i hele livet, såvel som i spillet. Poenget er at hele idéen om å kunne KJØPE SEG FREMGANG er så idiotisk og giftig, at det burde vært forbudt. Ingen utviklere som virkelig vet hva de driver med, innfører mikrotransaksjoner i sine spill. De leverer et ferdig produkt, du betaler én sum, og får ALT innhold. Dette er et AAA-spill for hardcore gamers, ikke Candy Crush.

Jeg kommer selvfølgelig aldri til å kjøpe dette spillet, da pay-to-win for meg er en selvmotsiglese av dimensjoner; man betaler først nær 700 kroner, og skal siden bli fristet til å betale for å SLIPPE Å SPILLE spillet man nettopp har kjøpt! Nei takk. Vi husker alle backlashen Battlefront 2 fikk med sine lootboxes. Så mye, faktisk, at de gikk slukøret tilbake på det konseptet.

Deres anmeldelse er 8 av 10 mulige poeng. Det er en stor diskrepans mellom deres vurdering, og f.eks. anmeldelsene på Steam. Dere må tåle å høre at deres vurdering bærer preg av blind skryting og overdreven ros, uten å beskylde meningsmotstandere for løgn og misinformasjon.

Avslutningsvis vil jeg oppfordre dere til å si hvilken plattform dere har testet spillet på. Jeg har saumfart artikkelen, og kan ikke finne hvilken platform dere har spilt på. Mulig jeg er blind.

 

 

Her er du helt på bærtur. MTX i DD2 er ikke pay to win på noen som helst måte, noe som er blitt forklart til deg på en veldig tålmodig og respektfull måte.

Du må nesten tåle å få høre at du fyrer deg opp over ingenting. Din vurdering virker å bære preg av at du ikke aner hva du snakker om og har tatt rage-bait på nettet for god fisk.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Grimbeorn said:

Her er du helt på bærtur. MTX i DD2 er ikke pay to win på noen som helst måte, noe som er blitt forklart til deg på en veldig tålmodig og respektfull måte.

Du må nesten tåle å få høre at du fyrer deg opp over ingenting. Din vurdering virker å bære preg av at du ikke aner hva du snakker om og har tatt rage-bait på nettet for god fisk.

 

Forklar meg hvordan å kunne kjøpe bedre kompanjonger for ekte penger IKKE er pay-to-win.

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (5 minutter siden):

Forklar meg hvordan å kunne kjøpe bedre kompanjonger for ekte penger IKKE er pay-to-win.

Du vinner nada i et singelplayer spill. Du gjør bare spillet lettere for deg selv. Bedre å kalle det for "pay for convenience"

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Gargantua said:

Forklar meg hvordan å kunne kjøpe bedre kompanjonger for ekte penger IKKE er pay-to-win.

Du tjener mer enn nok rift krystaller i spillet til å gjøre dette uten å betale ekte penger. Pay-to-be-lazy kanskje😄

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Hansien said:

Du vinner nada i et singelplayer spill. Du gjør bare spillet lettere for deg selv. Bedre å kalle det for "pay for convenience"

Dette er flisespikkeri og semantikk. To win betyr jo i denne konteksten å "runne" spillet, altså komme til slutten.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Grimbeorn said:

Du tjener mer enn nok rift krystaller i spillet til å gjøre dette uten å betale ekte penger. Pay-to-be-lazy kanskje😄

Spiller ingen rolle. Enhver transaksjon som ikke er pur kosmetikk, og som fører til objektiv lettere fremgang i spillet er essensielt sett pay-to-win.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...