Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

venninne or not


Gjest 72581...f0f

Anbefalte innlegg

Gjest 72581...f0f

jeg har en barndomsvenninne. Hun mobbet meg i barnehagen, og på barneskolen og ungdomsskolen var hun veldig avvisende. Min familie liker henne ikke så godt. Men de siste 10 årene har vi vært bestevenner, men vet ikke helt hvordan og åssen vi har fått det til egentlig. Hun er veldig aktiv på sosiale medier, liker å vise frem livet sitt, hus, bil, hvem hun er med. realiteten er at jeg ofte må dvele på om jeg kan stole på hun. hun snakker kun om seg selv, og hver gang jeg tar opp ting så avbryter hun eller ser på mobilen. hun spør aldri hvordan jeg har det, og er veldig god på å legge ut mye om seg selv hele dagene. hun følger med på meg på snapmap og jeg kan ofte få spørsmål om hvorfor jeg ikke tok telefonen når hun kunne se hvor jeg er på snap. jeg blir litt creepet ut av at hun hele tiden kan se hvor jeg er. hun baksnakker også veldig mange i familien sin og nære venner til meg. hun "truer" litt med at hun har kontakt med noen mennesker, og jeg føler meg omringet og kontrollert av hun, fordi hun kjenner så mange rundt meg og har dem rundt lillefingen. jeg får heller aldri møte vennene hennes, og kjæresten kjenner jeg såvidt selv om de har vært sammen i mange år. fremdeles hevder hun at vi er bestevenner. hun viser lite interesse av å bli kjent med min kjæreste og besøke meg hos meg. vi skal alltid være hos henne. hun liker å tøye grensene mine, og de gangene jeg har invitert henne med til mine venner så sier hun nei, eller så liker hun ikke vennene mine. nå er det slik at hun vil at jeg skal være forloveden hennes. noe som koster meg mye. men jeg sitter enda å tviler på vennskapet. det er så opp og ned. jeg føler bare at kjemien ikke alltid er der, og at vi ikke alltid forstår hverandre. vi ler ikke så mye sammen heller lenger, så og si aldri. dette bryllupet koster veldig mye for meg, nesten mer enn jeg kan ha råd til, og jeg vet ikke om hun hadde gjort det samme for meg..

Anonymous poster hash: 72581...f0f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som noe du bør ta opp med henne direkte og se hvordan hun reagerer på det. Hvis vennskapet deres rakner som følge av det så har du fått svaret ditt.

 

Jeg kan være litt dømmende mot andre typer personer, og en av de typene er de som snakker skit om andre bak deres rygg. Ikke stol på de, de snakker mest sannsynlig skit om alle.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 60fd9...c27

Klassisk tilfelle av en person som ikke har nære venner dette her og en som er veldig usikker på seg selv. ( mistenker at du allerede er klar over dette selv og bare ønsker bekreftelse fra andre )

Du er personen hun kan kontrollere som alltid er der for henne, og til gjengjeld trenger ikke hun å gjøre annet enn å holde deg akkurat i den posisjonen du er i.  Tipper at hun gir det komplimenter i ny og ne og får deg til å føle det bittelitt bra..Før hun igjen behandler deg som dritt.. For det er sånn du maler bildet her.

 

Jeg kunne sagt mye som gir mening, men du vet selv ståa.

Hun har ingen andre enn deg, og vil bruke deg for det det er verdt.
Du er nok en snill og omtenksom person som også er konfliktsky.. Og det er de beste vennene slike mennesker kan ha.

 

Mitt råd er å aldri være rundt sånne mennesker..De stjeler mye energi, og i noen tilfeller mer enn energi ( feks penger i dette tilfellet )  Typen din har nok også en mening rundt dette og hvis han ikke har delt sine meninger, så kan du banne på at han irriterer seg over det på innsiden og vil unødig såre deg da han håper du innser situasjonen selv og kommer deg bort fra vedkommende.

Som den over her har sagt så er personer som "lever" for å snakke ned andre, ikke gode mennesker, De gjør det samme bak din rygg mot deg.

Det beste du kan gjøre for deg er å konfrontere henne, og uavhengig av respons, gå fra henne.

Du maler et bildet som åpenbart sier at dette ikke er forhold som er verdt å holde på. 

Venner skal være venner..Ikke noen man er usikre på

Anonymous poster hash: 60fd9...c27

Lenke til kommentar
10 hours ago, Guest 60fd9...c27 said:

Det beste du kan gjøre for deg er å konfrontere henne

Kan hende denne 'venninnen' er god nok til å manipulere. F.eks slik at det kommer en offer historie hvis TS pirker i forholdet. En konfrontasjon kan da ende i at TS synes synd på henne og føler hun må hjelpe enda mer.

Hvis 'venninnen' ser at offer taktikken ikke fungerer, så kan hun kanskje velge å bli aggressiv. Eller noe mer finurlig, slik som "Jeg viSStE At jEg ikke KunnE stoLe på Deg! Jeg SkuLLe AldRi SpuRt Deg Om Å BlI ForlOVer!!...*gråte*" Hun vet at gode personer kan komme til å føye seg med slike dramatiserte utspill.

Man kan ikke 'vinne' over personer som er gode til å bruke andre personer. De kan alle triksene i boka.

Man vinner bare, ved å ikke delta. Rykteutsetting, om det er tomme trusler eller ikke, kan man generelt ikke gjøre noe med uansett.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 60fd9...c27
Selfuniverse skrev (På 8.3.2024 den 9:56 PM):

Kan hende denne 'venninnen' er god nok til å manipulere. F.eks slik at det kommer en offer historie hvis TS pirker i forholdet. En konfrontasjon kan da ende i at TS synes synd på henne og føler hun må hjelpe enda mer.

Hvis 'venninnen' ser at offer taktikken ikke fungerer, så kan hun kanskje velge å bli aggressiv. Eller noe mer finurlig, slik som "Jeg viSStE At jEg ikke KunnE stoLe på Deg! Jeg SkuLLe AldRi SpuRt Deg Om Å BlI ForlOVer!!...*gråte*" Hun vet at gode personer kan komme til å føye seg med slike dramatiserte utspill.

Man kan ikke 'vinne' over personer som er gode til å bruke andre personer. De kan alle triksene i boka.

Man vinner bare, ved å ikke delta. Rykteutsetting, om det er tomme trusler eller ikke, kan man generelt ikke gjøre noe med uansett.

Alt for å fjerne den delen som betyr noe vedr svaret ditt da 😂
Det beste du kan gjøre for deg er å konfrontere henne, og uavhengig av respons, gå fra henne

Det er regelrett det å gå fra henne uansett respons betyr.
Er åpenbart at manipulasjon skjer i dette venneforholdet fra før. Og det at TS er valgt som forlover er helt klart en form for manipulasjon. 

Anonymous poster hash: 60fd9...c27

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...