Gå til innhold

Anmeldelse: Pacific Drive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde demoen på Steam og var mye å like. Men jeg orker bare ikke slike stressende spill lengre jeg altså...begynner å bli for gammel 😆

Men håper noen kopierer en del av idene her slik og lager et spill med fokus på bilen, crafting, oppgradering etc...men uten alt stresset

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Takk for fin anneldelse.hvis jeg kan komme med ørlite kritikk, og jeg er sikkert sær, men; jeg hadde satt pris på å ikke få avslørt begynnelsen, hva man finner ut når man kommer inn i sonen eller at en aldri møter de andre figurene ansikt til ansikt. Dette er sikkert informasjon som ikke betyr så mye fra eller til for mange, men for min del er det litt nedtur om for mye av (innledningen på) historien avsløres, eller spenningen ved hvorvidt en faktisk treffer de andre personene uteblir. 

 

Sitat

 

Plutselig åpner det seg et sort hull i muren, og vi blir prompte sugd inn. Det viser seg raskt at det ikke er helt øde inne i den forlatte sonen likevel, og det tar ikke lang tid før man stifter bekjentskap med forskere, eksentrikere og forståsegpåere som har bodd her i alle år siden.

Til tross for at man kun snakker med disse gjennom radiomeldinger, er det et ganske fargesterkt figurgalleri

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev:

 

Takk for fin anneldelse.hvis jeg kan komme med ørlite kritikk, og jeg er sikkert sær, men; jeg hadde satt pris på å ikke få avslørt begynnelsen, hva man finner ut når man kommer inn i sonen eller at en aldri møter de andre figurene ansikt til ansikt. Dette er sikkert informasjon som ikke betyr så mye fra eller til for mange, men for min del er det litt nedtur om for mye av (innledningen på) historien avsløres, eller spenningen ved hvorvidt en faktisk treffer de andre personene uteblir. 

 

Sitat

 

Plutselig åpner det seg et sort hull i muren, og vi blir prompte sugd inn. Det viser seg raskt at det ikke er helt øde inne i den forlatte sonen likevel, og det tar ikke lang tid før man stifter bekjentskap med forskere, eksentrikere og forståsegpåere som har bodd her i alle år siden.

Til tross for at man kun snakker med disse gjennom radiomeldinger, er det et ganske fargesterkt figurgalleri

 

 

Opplever mange som drar den at "dette skjer i løpet av den første timen, så da er det ikke en spoiler". *sukk*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev:

 

Takk for fin anneldelse.hvis jeg kan komme med ørlite kritikk, og jeg er sikkert sær, men; jeg hadde satt pris på å ikke få avslørt begynnelsen, hva man finner ut når man kommer inn i sonen eller at en aldri møter de andre figurene ansikt til ansikt. Dette er sikkert informasjon som ikke betyr så mye fra eller til for mange, men for min del er det litt nedtur om for mye av (innledningen på) historien avsløres, eller spenningen ved hvorvidt en faktisk treffer de andre personene uteblir. 

 

Sitat

 

Plutselig åpner det seg et sort hull i muren, og vi blir prompte sugd inn. Det viser seg raskt at det ikke er helt øde inne i den forlatte sonen likevel, og det tar ikke lang tid før man stifter bekjentskap med forskere, eksentrikere og forståsegpåere som har bodd her i alle år siden.

Til tross for at man kun snakker med disse gjennom radiomeldinger, er det et ganske fargesterkt figurgalleri

 

 

Det er notert. Jeg mener likevel ikke jeg avslører veldig mye her — innledningen jeg referer til er knapt ti minutter — og premisset må man jo ha med. 😊
Lenke til kommentar

Har spilt over 20 timer, og jeg må si jeg liker spillet veldig. De gjør en veldig god jobb med å gjøre bilen til en karakter i spillet. Det er hele tiden ting som må fikses og man oppgraderer den fortløpende.

Jeg hadde en kjøretur i går der alt så ut til å gå bra, helt til jeg kom til en sone der drivstofforbruket var uvanlig høyt - og i tillegg begynte tre av fire drivstofftanker å lekke. De var alle nesten tomme innen jeg innså hva som hadde skjedd. Det skapte utfordringer, der jeg måtte løpe rundt for å finne mer drivstoff.

Men om man planlegger en tur godt er det ikke vanskelig å komme seg helskinnet hjem. Det er der mye av fokuset ligger - i å forberede seg, oppgradere bilen og lage utstyr man vil trenge. Artikkelen sier at man tilbringer 80% av tiden bak rattet, men det er ikke tilfelle for min del, i hvert fall. Jeg vil si det er noe sånt som 70% av tiden man er ute på kjøretur, og 30% av tiden man forberede seg til neste tur. Men i tillegg er det ca 50/50 av tiden man er på kjøretur at man forlater bilen for å samle ressurser, gjennomføre reperasjoner og slikt, altså tiden faktisk bak rattet er mer i området 35% av tiden. Men dette vil så klart variere.

Lenke til kommentar
Espen Jansen skrev (4 timer siden):

Det er notert. Jeg mener likevel ikke jeg avslører veldig mye her — innledningen jeg referer til er knapt ti minutter — og premisset må man jo ha med. 😊

Ja som sagt kan det godt hende jeg tilhører en minoritet her og at det er uproblematisk for de aller fleste, men for min del er det ofte et pluss å få oppleve også spillets første del uten å vite hva som skjer, og det å ikke vite om du treffer de andre figurene gjennom historien er ofte et spenningsmoment (var i alle fall det i ‘Firewatch’). Enig når det gjelder premiss/bakgrunnshistorie :) 

Lenke til kommentar
herzeleid skrev:

 

Takk for fin anneldelse.hvis jeg kan komme med ørlite kritikk, og jeg er sikkert sær, men; jeg hadde satt pris på å ikke få avslørt begynnelsen, hva man finner ut når man kommer inn i sonen eller at en aldri møter de andre figurene ansikt til ansikt. Dette er sikkert informasjon som ikke betyr så mye fra eller til for mange, men for min del er det litt nedtur om for mye av (innledningen på) historien avsløres, eller spenningen ved hvorvidt en faktisk treffer de andre personene uteblir. 

 

Sitat

 

Plutselig åpner det seg et sort hull i muren, og vi blir prompte sugd inn. Det viser seg raskt at det ikke er helt øde inne i den forlatte sonen likevel, og det tar ikke lang tid før man stifter bekjentskap med forskere, eksentrikere og forståsegpåere som har bodd her i alle år siden.

Til tross for at man kun snakker med disse gjennom radiomeldinger, er det et ganske fargesterkt figurgalleri

 

 

Det er jo tilnærmet umulig å skrive en anmeldelse uten å spoile *noe*. Selve premisset i spillet må ofte forklares. Jada, det er kjipt å bli spoilet, men hadde du vært HELT imot det, hadde du nok bare kjøpt spillet uten å lese anmeldelser.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
MomentousMomentum skrev (2 timer siden):

Det er jo tilnærmet umulig å skrive en anmeldelse uten å spoile *noe*. Selve premisset i spillet må ofte forklares.

Og nettopp derfor skriver jeg eksplisitt over at jeg er enig i at en gjerne må forklare selve premisset men at jeg foretrekker at en ikke spoiler handlingen, selv om det kanskje kun er den innledende handlingen. 

Sitat

Jada, det er kjipt å bli spoilet, men hadde du vært HELT imot det, hadde du nok bare kjøpt spillet uten å lese anmeldelser.

En riktigere lesing er nok at om jeg hadde vært ganske sikker på at jeg skulle ha spillet hadde jeg ikke lest anmeldelsen. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...