Gå til innhold

Hva slags internett har dere på hytta og fungerer det?


Anbefalte innlegg

Komplett ubrukelig skrev (16 timer siden):

Det går fint det helt til man har brukt opp 100 GB...

Vi har opplevelsen av at det går fint etter at man har brukt opp de 100 GB også. Vår opplevelse kan du ikke "overstyre" bare fordi du evt har en annen opplevelse selv, eller tror det på "papiret" ikke går an. 

Men jeg gidder ikke bruke mer tid på deg enn det jeg allerede har gjort i denne tråden her. Trådstarter har fått flere innspill, så hen burde ha nok muligheter nå til å velge riktig for seg selv :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (34 minutter siden):

Vi har opplevelsen av at det går fint etter at man har brukt opp de 100 GB også. Vår opplevelse kan du ikke "overstyre" bare fordi du evt har en annen opplevelse selv, eller tror det på "papiret" ikke går an. 

Men jeg gidder ikke bruke mer tid på deg enn det jeg allerede har gjort i denne tråden her. Trådstarter har fått flere innspill, så hen burde ha nok muligheter nå til å velge riktig for seg selv :) 

Prøver bare å hjelpe trådstarter fra råd fra folk som ikke skjønner hvordan ting henger sammen. Det du påstår henger ikke sammen, så du kan da ikke være strupet til 3 mbit. Blir som å diskutere med noen som påstår jorden er flat. Før du evt svarer så ta en titt på hva bitrate er og hva ulike strømmeselskaper har som minimum. 

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 22.2.2024 at 11:27 PM, Vinterro said:

Tenker å kjøpe ICE net. Har hytte for utleie og vet ikke hvor mye nett vi trenger men la oss si at vi trenger mye dersom en familie leier en hel måned og bruker MYE nett. Hva vil vi isåfall trenge? Hytta ligger sentralt i Hemsedal.....

 

Takker for svar.

Har du sjekket at du ikke kan få internett via fiber eller lignende? Om du har hytte i et av hyttefeltene så vil jeg ikke være overrasket over om du har mulighet for det.

Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (3 timer siden):

Jeg har lest. Er det noe poeng av deg å dundre løs på tastaturet med slike plagsome usakligheter?

Å ikke tilby internett til gjestene er jo en kjempeide. Sparer kanskje 50 kr hver? At de må styre med wifi hotspot, kjøpe mer data, koble til tv, bytte wifi-nettverk når eier av mobil vil ut er jo bare kos når man slapper av på hytta. Hvorfor stoppe der når man først skal være gnien? Vann og ved kan de ta med også?

Endret av Komplett ubrukelig
Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (14 timer siden):

Alle har mobilt internett på telefonene sine. Hva skal en med noe mer på hytta? For dem som trenger mye internett så kan dem vel midlertidig øke datakvoten sin?

Værstasjon, webkamera, styring av varme osv skal virke selv om ingen er på hytta, og med flere brukere er det greit å slippe å måtte koble om alt basert på hvem som er der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...