Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan har feminismen ødelagt dating i vestlige land?


Gjest 7dee0...54c

Anbefalte innlegg

Gjest 7dee0...54c

Helt direkte: hvordan mener dere at feminismen har ødelagt dating eller gjort det vanskeligere for menn i dag?

Anonymous poster hash: 7dee0...54c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bdaff...5de

Haha har den det? Problemene innen dating er heller individualitetskulturen som har satt seg så inn i kattens voldsomt i samfunnet. Det og den formen for kapitalisme vi lever under (med andre ord, kapitalisme er ikke et onde i seg, men den formen av kapitalisme vi har gående i dag er ikke helt god), som gjør at vi kjenner til prisen på alt men ikke verdien av noe.

Anonymous poster hash: bdaff...5de

Lenke til kommentar

Datingkulturen har ikke blitt ødelagt av feminismen. Sør Korea er vesentlig mindre feministisk enn Norge og der er situasjonen verre.

Men jeg har et annet budskap som kanskje er enda mindre populært, fordi det gjelder oss alle. Det som har ødelagt datingkulturen for både menn og kvinner er den økende avhengigheten til sosiale medier og dataspill. Selv i 2006 advarte SSB mot kraftig økning i skjermtid og siden da har det bare fortsettet å øke.

Resultatet er at folk blir mer og mer isolerte. Det sier seg selv at møter man få nye mennesker, så er det også vanskelig å finne en romantisk partner.

Endret av Camlon
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest bb954...daa
Camlon skrev (3 minutter siden):

Datingkulturen har ikke blitt ødelagt av feminismen. Sør Korea er vesentlig mindre feministisk enn Norge og der er situasjonen vesentlig verre.

Men jeg har et annet budskap som kanskje er enda mindre populært, fordi det gjelder oss alle. Det som har ødelagt datingkulturen for både menn og kvinner er den økende avhengigheten til sosiale medier og dataspill. Selv i 2006 advarte SSB mot kraftig økning i skjermtid og siden da har det bare fortsettet å øke.

Resultatet er at folk blir mer og mer isolerte. Det sier seg selv at møter man få nye mennesker, så er det også vanskelig å finne en romantisk partner.

Jeg er kvinne. Bruker ikke sosiale medier, men spiller mye data. Vil heller det enn å date menn som uansett bytter meg ut, ser på meg som forbruksvare eller er utro.

Hadde troen på kjærlighet før, men har mista det helt nå. Forhold er en eneste stor scam. Jeg er glad for å være singel. 

Anonymous poster hash: bb954...daa

Lenke til kommentar
Gjest 7dee0...54c
51 minutes ago, VifteKopp said:

Feminismen har ikke ødelagt datingkulturen, den har endret datingkulturen.

Viktig forskjell. 

På en destruktiv måte

Terskelen for å bli anklaget for seksuell trakassering og whatnot er sykt lav i dag.
Primeksempel: USA

For the record: feminisme er noe hærk og totalt unødvendig i moderne utviklede vestlige samfunn i dag.
Det er blitt perversert til ren misandri. I rest my case

Anonymous poster hash: 7dee0...54c

Lenke til kommentar
Gjest 7dee0...54c
12 minutes ago, VifteKopp said:

Hvorfor synes du likestilling og kvinnefrigjøring er noe herk? 

Jeg forklarte det i samme kommentar, rett under den setningen du siterte

6 minutes ago, Gaea said:

Er litt "faith restored in humanity"-feeling å lese at alle menn (til nå) utenom TS
er folk som støtter likestilling og kvinners rettigheter ❤️

Upassende for en moderator

Anonymous poster hash: 7dee0...54c

Lenke til kommentar
Gjest 7dee0...54c skrev (1 time siden):

Helt direkte: hvordan mener dere at feminismen har ødelagt dating eller gjort det vanskeligere for menn i dag?

Anonymous poster hash: 7dee0...54c

Jeg mener ikke det Abdullah... Jeg mener at alle mennesker, uavhengig av kjønn er like mye verdt og fortjener like mye respekt! Alt annet er vås! 😉

Endret av trn100
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 7dee0...54c
1 minute ago, VifteKopp said:

Du skrev "pervertert til ren misandri", som ikke betyr særlig mye uten utdypning. 

Det gjør det egentlig. Men om du vil gå i dybden på det,
er det bare å ta til Youtube å sjekke ut de kanalene som diskuterer slike ting som dette.
Whatever Podcast er et godt eksempel

Anonymous poster hash: 7dee0...54c

Lenke til kommentar
Gjest 7dee0...54c skrev (2 minutter siden):

Det gjør det egentlig. Men om du vil gå i dybden på det,
er det bare å ta til Youtube å sjekke ut de kanalene som diskuterer slike ting som dette.
Whatever Podcast er et godt eksempel

Anonymous poster hash: 7dee0...54c

Jeg vil ikke gå i dybden via en podcast. Jeg vil vite om du synes likestilling er noe herk? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Phantom Software skrev (1 minutt siden):

Til moderator: kanskje greit å bare lukke tråden? TS fremstår som et troll som ikke er interessert i diskusjon og i beste fall ønsker kun innlegg fra bekreftende nikkedukker.

 

Istemmes 🙂

I beste fall er han bare grinete for en dårlig date, i verste fall er han det han fremstår som 😉

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 7dee0...54c
5 minutes ago, VifteKopp said:

Jeg vil vite om du synes likestilling er noe herk? 

Nei, og det har jeg egentlig ikke sagt heller.
Dette er en intensjonell feiltolkning du har gjort bare fordi du vil ha litt spenning
og høste noen "likes" på et forum

Anonymous poster hash: 7dee0...54c

Lenke til kommentar
Gjest 7dee0...54c skrev (5 minutter siden):

Nei, og det har jeg egentlig ikke sagt heller.
Dette er en intensjonell feiltolkning du har gjort bare fordi du vil ha litt spenning
og høste noen "likes" på et forum

Anonymous poster hash: 7dee0...54c

Bryr meg ikke om likes på et forum. Jeg bryr meg om å bli klok på hva du mener.

Feminisme handler blant annet om likestilling mellom kjønnene. Du sier at feminisme er noe herk. Så da er det jo rimelig å anta at du synes likestilling er noe herk også? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...