Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Noen som har erfaring med Wilfa Narvik 30 varmepumpe?


Anbefalte innlegg

Obsen her kjører kampanje med 149990 ferdig montert, så lurer på om det kan være tida for å få seg en varmepumpe eller to. Veden blir visst ikke rimeligere :)

Varmer den greit? Mye bråk? Appen fungerer fint? Hadde vært stas å kunne starte varmen et par timer før man kommer hjem vinterstid, så den WIFI funksjonaliteten er litt viktig for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wilfa er et selskap som kjøper inn ulike varer som de setter Wilfa logo på. Historisk har de levert mye bra og mye dårlig. Det veksler veldig.

Har selv en noen år gammel Wilfa varmepumpe. Den bråker periodisk så mye at vi sjeldent orker å ha den i drift. Må ofte ta pent borti inndelen for at den skal bråke mindre.ikke selve viftestøy, men during, knisselyd i selve inndelen. Akkurat som at alt ikke er skrudd sammen 100% stramt fra produksjon. Det knirker i plastdeler. 

Litt som en irriterende gnikkelyd i fra noe inne i bilen når du kjører. Om dette er forståelig.

Dette er ikke Narvik modellen.

Lenke til kommentar

Syns det var en drøy pris du oppga. Jeg betalte 14990 for min. jeg skal bruke den til oppvarming av soverom. Går utifra den oppfører seg som andre varmepumper.  Tror nok det er samme firma som bygger komponenter, og setter sammen med et nyt varemerke, som det blir gjort med alt i dag. 

Lenke til kommentar
torinalf skrev (4 timer siden):

Syns det var en drøy pris du oppga. Jeg betalte 14990 for min. jeg skal bruke den til oppvarming av soverom. Går utifra den oppfører seg som andre varmepumper.  Tror nok det er samme firma som bygger komponenter, og setter sammen med et nyt varemerke, som det blir gjort med alt i dag. 

Ikke alt.

Såkalte no-name fabrikker lager ulike ting med det navnet man ønsker påtrykket. Hadde man visst hvilke ulike navn denne selges under, kunne det vært lettere å lese anbefalinger fra andre land. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
On 2/16/2024 at 3:35 PM, plankeby said:

Wilfa er et selskap som kjøper inn ulike varer som de setter Wilfa logo på. Historisk har de levert mye bra og mye dårlig. Det veksler veldig.

Har selv en noen år gammel Wilfa varmepumpe. Den bråker periodisk så mye at vi sjeldent orker å ha den i drift. Må ofte ta pent borti inndelen for at den skal bråke mindre.ikke selve viftestøy, men during, knisselyd i selve inndelen. Akkurat som at alt ikke er skrudd sammen 100% stramt fra produksjon. Det knirker i plastdeler. 

Litt som en irriterende gnikkelyd i fra noe inne i bilen når du kjører. Om dette er forståelig.

Dette er ikke Narvik modellen.

Skjønner veldig godt hva du mener! Og slikt liker jeg ikke i det hele tatt! Da besinner jeg meg heller frem til jeg får råd å kjøpe en Mercedes om du skjønner hva jeg mener :)
Hadde meg dessuten en prat med av de ansatte på Coop som virket som han hadde litt peiling. Han pekte på mange momenter der Mitsubishi pumpene hadde fortrinn. Blant annet mer intelligent "føling" av rommet. og evne til å fordele varmluften bedre. 

Blir nok å forske litt videre hvis det ikke dukker opp et ekte supertilbud noe sted. Kjøpt meg en sekk med ved så lenge ;)

Lenke til kommentar
RaymondK skrev (På 20.2.2024 den 7:33 AM):

Skjønner veldig godt hva du mener! Og slikt liker jeg ikke i det hele tatt! Da besinner jeg meg heller frem til jeg får råd å kjøpe en Mercedes om du skjønner hva jeg mener :)
Hadde meg dessuten en prat med av de ansatte på Coop som virket som han hadde litt peiling. Han pekte på mange momenter der Mitsubishi pumpene hadde fortrinn. Blant annet mer intelligent "føling" av rommet. og evne til å fordele varmluften bedre. 

Blir nok å forske litt videre hvis det ikke dukker opp et ekte supertilbud noe sted. Kjøpt meg en sekk med ved så lenge ;)

Denne vinteren er første gang vi lot være å bruke Wilfa varmepumpen. Var ikke verdt den periodiske vibrasjonsstøyen fra innedel. Gjester har reagert på åssen vi orker når kassen gnikkekrangler på visse turtall på viften.

Jeg får litt trim og testet tålmodighet av å hyppig dytte forsiktig på kabinettet, så ulyd stopper og det kun er viftestøy å høre. 

Mange gode kjøp å gjøre på såkalte no-name varer, fra Power, Jula og andre. Da på varer til under et par tusen. 

Varmepumpe til over 14.000, skal man ha lenge....

Har dårlig erfaring med andre varmekilder derfra også.

Synd ingen har erfaring fra Narvik modell. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...