Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vindusviskere streiket


Anbefalte innlegg

Hei!
Da jeg startet bilen min (08 VW Caravelle med låvedører) her om dagen i skikkelig kaldt vær var jeg ikke klar over at vindusviskerne bak var i påslått posisjon. Det gjorde at viskerne prøvde å bevege seg på islagt rute, de to separate viskerne står nå fastlåst i hver sin posisjon på ruta (om dette ga mening :) ) og det er ingen respons i spaken ved rattet mer. Finnes det en måte å rette opp i dette selv eller er det en verkstedjobb? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Luddep skrev (4 minutter siden):

Hei!
Da jeg startet bilen min (08 VW Caravelle med låvedører) her om dagen i skikkelig kaldt vær var jeg ikke klar over at vindusviskerne bak var i påslått posisjon. Det gjorde at viskerne prøvde å bevege seg på islagt rute, de to separate viskerne står nå fastlåst i hver sin posisjon på ruta (om dette ga mening :) ) og det er ingen respons i spaken ved rattet mer. Finnes det en måte å rette opp i dette selv eller er det en verkstedjobb? 

Før du kjører den på verksted så ville jeg ha sjekket sikring. 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Luddep said:

Finnes det en måte å rette opp i dette selv eller er det en verkstedjobb? 

1. Sjekk sikring
2. Hvis en av viskerne peker i "feil retning" må denne kanskje løsnes, justeres og festes på nytt. (Dette klarer de fleste selv, men det kan være greit å slippe å stå ute i kulda  med det.)

Lenke til kommentar

Justerte på armen før jeg byttet sikring, men den kjørte seg fast igjen. Løsnet av begge armene(de satt himla godt etter 16 år) og satt inn ny, da gikk ikke sikringen mer. Har fått rettet opp i både viskerne og bryteren på egenhånd nå. Hvem skulle trodd! 😄 Tusen takk for god hjelp!

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hadde en Mitsubishi L200 2000 Modell en gang og der stod jeg med en hel neve med utbrente sikringer en gang ;) satt i en ny sikring og dro på hendelen og dermed smalt sikringa holdt på sånn flere ganger min kjære avdøde far var med så han sa skal du brenne opp flere sikringer eller skal du reparere det ? gikk på bensinstasjon og kjøpte en neve til med sikringer jenta i kassa bare lo  :) måtte skifte viskermotor :) 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...